Sobota 18. ledna 2025, svátek má Vladislav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

G. Pašek

14. 2. 2006 14:50
CRRRRR . . . . CRRRR . . . .CRRRRR . . . .CRRRR . . .
Clik
 "Haló, tady Juchelka, kdo volá?"
"To jsem já, tvůj kámoš Janeček. Hele, náš třídní nepřítel Ulč zase napsal článek do NP. Zavolej Vodníkovi a Zuzaně W. a hurá na něj dát mu do nosu. Na pravdu přece máme licenci my s Tedy Kennedyem a Clintonem."
"Hele Janečku, prosim tě netahej tam zase toho kokota Clintona. On ten děs Pašek zase vytahne ten trumf o Monice, doutnících, pamprdlíku a modrejch šatech a nočních telefonátech jak mu tz mokrý doutníky šmakovaly."
"OK Juchelko, ty jseš náš bos. Co nařídíš to platí. Ale slib mi, že nebudeš tam zase nazývat teroristy mohamedány partyzány a USA Armádu okupanty."
"Dobře, dobře, slibuji. Tak a hurá na ně, ukázat jim zač je toho loket!"   
 
0 0
možnosti

Em

14. 2. 2006 15:24
Re: CRRRRR . . . . CRRRR . . . .CRRRRR . . . .CRRRR . . .
0 0
možnosti

Tana Zajicova

14. 2. 2006 14:43
Ad. O.K.
Tady mate celou evoluci porozumeni umeni (zpodobovani Boha):
 
 
K postaveni zen v muslimskem svete.
 
Z hlediska americkeho feminismu je tahle zalezitost opetovne ukazkou, ze americky feminismus se nezajima o zeny jako takove, ale je pouhym odvetvim americke demokraticke strany. Kdykoli dojde k nejake kontraverzi ve ktere hraji roli prava zen a hlavni charakter 'pribehu' je politicky konzervativni, nebo se jedna o zalezitost, ktera je politicky konzervativni a vystupuje v ni poskozena zena, americky feminismus cudne zavre oci.
 
Stejne s pravy zen v muslimskem svete. Jako hnuti americky feminismus mlci. Proc? Protoze jede na politicke masine demokraticke strany a protoze muslimske zeny, povazuji potrat za neprijatelny.
0 0
možnosti

kapitán

14. 2. 2006 15:07
Re: Americký feminismus
ANO,
to je zajímavé zjištění.
 
Ostatně dělnickým stranám také nešlo o dělníky, ale o své politické vítězství.
0 0
možnosti

O.K.

14. 2. 2006 14:10
Lehce off topic - pokračování
Sama bych předpokládala, že ke zrušení jednoho ze základních článků víry by bylo zapotřebí nejméně tak Ježíšova výroku, popř. aspoň nějaké výslovné zmínky v Novém Zákoně. Nevíte o tom někdo víc? 
0 0
možnosti

ptakopysk

14. 2. 2006 14:14
Já bych tipoval...
že šlo tlak malířské a sochařské lobby.
0 0
možnosti

O.K.

14. 2. 2006 14:10
Lehce off topic
Vypadá to, že v téhle diskusi si zatím nikdo občanky netrhá. Mohla bych toho využít k trochu off topic otázce, jak je to s křesťanskými církvemi a zákazem zobrazování Boha?
 
Jde mi o to, že součástí Desatera, tj. základní normy křestanské i židovské morálky, je přikázání: "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. ." Ve Starém zákoně je Desatero s druhým přikázaním v této podobě citováno dokonce dvakrát, v Exodu a Deuteronomiu. Přesto je zjevné, že některé křesťanské církve - včetně katolické - tento zákaz nerespektují. Dokonce jej ani v Desateru necitují. Prostě ho vypustily. Aby vyšel počet desíti, poslední pravidlo "nepožádáš manželky bližního svého, ani statku jeho" rozdělily na pravidla dvě, zvlášť ohledně manželky a zvlášť ohledně domu.
 
Snažila jsem se najít na internetu, jak je to možné a čím bylo ustanovení Desatera derogováno. Dost mě překvapilo, když jsem našla toto vysvětlení: "Tento problém není nijak nový, otázku soch a obrazů řešil už 2. Nikájský koncil v roce 787, který je v pořadí 7. všeobecný. Spor o úctu k obrazům vyvrcholil dekretem císaře Lva III. Isaurského, který nařizoval jejich odstranění z kostelů. Proti tomuto postoji - ikonoklasmu neboli obrazoborectví (boj proti obrazům) - vystoupili východní patriarchové spolu s papežem a po dlouholetých sporech, často končících mučednictvím, obhájil stávající církevní praxi zmíněný koncil v Nikáji. Ten totiž ve shodě s listem Židům (1, 3a) připomněl, že vtělením Božího Syna nastala ve věci zobrazení Boha nová éra, Bůh se sám "zobrazil" v Ježíši. Podobně např. 2Kor 4, 4 mluví o Ježíši Kristu jako o Božím obrazu - ikoně (řecky eikón tú Theú). " 
 
Jak to tak vypadá, jedno z ustanovení Desatera bylo "odstraněno" pouhým rozhodnutím koncilu, navíc poměrně mizerně vyargumentovaným. Připadá to mi to hodně zajímavé. Sama bych p
0 0
možnosti

kapitán

14. 2. 2006 14:18
Re: Žid Ješua - Ježíš
Ve Starém zákoně nikdo boha (z očí do očí) neviděl - ani Mojžíš.
Žida Ješuu viděl běžně každý v Galilei i Jeruzalémě.
Tak PROČ ho nezobrazovat ?
0 0
možnosti

Plzak

14. 2. 2006 14:07
Pokračuji v předchozim
Slovy bývalého ministra vnitra Otto Schily, „Sedmdesát procent nových příchozích od prvního dne po příjezdu se hlásí o veřejnou podporu.“ Před třiceti lety tento výtečník patřil, spolu s bývalým ministrem zahraničí SRN, Jožkou Fischerem, k tomu nejrudějšímu podzemí ve Spolkové republice. Oni dva a jim podobní, se zasloužili o to, co se v tom směru v Něměcku dnes praktikuje. Potíž je v tom, že za prací emigrují z islámských států vždy jen ti méně intelektem obdaření. Jinak řečeno: Kdo je chytrý, uživí se dobře i ve své vlasti. To především platí pro Turecko.
0 0
možnosti

kapitán

14. 2. 2006 14:20
Re: Pokračuji v předchozim
NE,
ti nejchytřejší odjíždí do USA.
0 0
možnosti

občan z kraje města

14. 2. 2006 14:06
celé je to dětinské
Ti naivní pacifisti a multikulti optimisti jsou zcela zblblí pohádkami a hollywodskými slaďáky o vítězství dobra, kterými se jako děti utěšovali když je drzejší děti šikanovali. Historie dokazuje, že pravdu má vždy ten, kdo má větší klacek. Skutečnost je, že my se muslimů bojíme a oni nás ne. Budeme ustupovat ze strachu ze střetu tak dlouho až nebude kam. My se střetu bojíme oni ne, to jim dává obrovskou morální převahu a tím jim roste sebevědomí. Následný střet je nevyhnutelný, leda že bychom někam utekli.
0 0
možnosti

Plzak

14. 2. 2006 14:21
Re: celé je to dětinské
Podle Ulče je v Evropě 15 milionů muslimů. Tvrdím, že nejméně polovina žádnou akci nebude proti svým hostitelským zemím ani podporovat, natož se zúčastňovat. Stojí tedy sedm a půl milionu muslimů proti zhruba pětistům milionům obyvatel Evropy. Pokud naši zachránci Eropy umí, mohou si vypočítat, klik to dělá v procentech.
0 0
možnosti

Plzak

14. 2. 2006 14:02
Nesmysl
Nechápu proč pan Ulč tolik spílá muslimům. Spílat se tady má křesťanským politikům. V podstatě nejde o nic jiného, než o bezrozdilné dodržování zákonnosti v té které zemi. Z neprosazování toho nelze vinit přistěhovalce. Ti jen dělájí to, co jim hostitelský stát dovolí. Pro dokkreslení pár faktů: Jedinou funkční armádu v islámském světě, která by byla vůbec schopna někoho napadnout, má Turecko a to je jak známo s námi v jedné alianci, totiž v NATO. Pokud to turečtí politici zase jednou přeženou, ať už kterýmkoliv směrem, armáda zakročí. To už se stalo vícekrát. Na rozdíl od Evropy mají turečtí oficíři statut intelektuálů a zdá se, že svůj intelekt, oproti těm evropským, rozumně využívají. Jednou z nich je politoložka Jytte Klausenová na významné Brandeisově univerzitě (nesoucí jméno našeho rodáka, posléze člena amerického Nejvyššího soudu), autorka knihy The Islamic Challenge: Politics and Religion in Western Europe (Oxford University Press), která rezolutně odmítá tézi Samuela Huntingtona o „střetu civilizací“ a jeho názor, že muslimové na Západě jsou „nestravitelnou menšinou“ (indigestible minority). Nezastávám se té dámy, ale rozhodně je nutné brát Samuela H. s rezervou. Uz proto, že je jasné, z které strany přichází. Co takhle postavit proti tezi S.H. tezi o penězích? Pokud se někde dají dobře vydělávat peníze, končí náboženské a rasové rozbroje. Viz New York. Převážná většina muslimů je orientována nenábožensky, sekulárně a podporuje základní liberální hodnoty. Ano. S terorismem má islám tak málo společného jako křesťanstvi s irskými teroristy obou náboženských směrů. Vzdor velebení Klausenové o převládajících sympatiích muslimů a jejich podpoře liberálních hodnot, v Německu odhadem každá druhá dívka je rodiči nucena do zaranžovaného manželství . To je opravdu jen odhad. Čí asi? Pana Ulče? Slovy bývalého ministra vnitra Otto Schily, „Sedmdesát procent nových příchozích od prvního dne po příjezdu se hlásí o veřejnou podporu.“ Před třic
0 0
možnosti

Rys

14. 2. 2006 13:33
Huntington v Evrope nesmi vyhrat
Pres vsechny problemy ktere Nemecko s integraci ma potvrdily klidne probihajici demonstrace muslimu proti provokacim z danskych novin ze v Nemecku souziti kultur muze fungovat. A v Nemecku se svymi 2,5milionu moslemu je to nutnost. Ulehceni nemecke situace je samozrejme v tom ze Nemecko odsoudilo krizacke loupezne do Iraku a prave tak ilegalni akce CIA v Evrope.
0 0
možnosti

kapitán

14. 2. 2006 13:42
Re: Německo
Prozatímní klid v Německu je dán možná strachem německých muslimů od ODVETY poměrně silných skupin nacionalistů, nebo jako poděkování za němci provedený holocaust.
0 0
možnosti

Sch.nekorektní tazatel

14. 2. 2006 13:26
Jak chceme čelit islámu v Evropě, neřkuli řešit problém soužití na Blízkém Východě
když nejsme schopni vyřešit problém "okupovaných území" v Matiční, Chánově a jinde ?
0 0
možnosti

kapitán

14. 2. 2006 13:43
Re: Jak chceme čelit islámu v Evropě, neřkuli řešit problém soužití na Blízkém Východě
A jaké je vaše řešení Matiční ulice ?
0 0
možnosti

David

14. 2. 2006 13:03
Integrace je nutná
V tomto souhlasim, navíc myslim že Evropa více odlišných kultur koexistujících vedle sebe nemůže dlouhodobě fungovat, stačí třeba velká ekonomická krize (kupříkladu Írán přestane vyvážet ropu, tentokrát by to bylo vážnější než v r 1973) továrny a podniky se budou zavírat poroste nezaměstnanost a lidi se tu pustí do sebe (viz bývalá Jugoslávie). Záminka se vždycky najde, třeba jiná kultura... Když tu chce imigrant žít, ať předtim prokáže znalost jazyka země ve který chce žít a taky nějakou kvalifikaci (inženýr nebo doktor z Istanbulu se integruje líp než pastevec z Anatolie). Též moc nechápu politiku starých zemí EU kde se zuby nehty brání (většinou) kvalifikovaným a hlavně integraceschopným Východoevropanům (včetně lidí z nových zemí EU), ale přitom každoročně přijmou asi 1 milion legálních imigrantů (odkuď asi? a s jakou kvalifikací a schopností integrace?). Zas na druhou stranou nesouhlasim se zbytečnou provokací a s drážděnim, jako v případě Mohamedových karikatur. Pokud dobře víme jak moc vážně berou muslimové svý náboženství, tak proč strkáme ruku do vosího hnízda? Mlčeti zlato v tomto případě (i v jiných) neni o politický korektnosti, ale o zdravym rozumu (a možná i o slušnosti).
0 0
možnosti

Alex Juchelka

14. 2. 2006 13:21
Re: Integrace je nutná
Rozumný komentář.
0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz