25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pozorovatel123 16.7.2007 8:51

Re: vznikl nový termín

Příroda si opravdu nakonec nějak poradí. Zdá se však jasné, že lidstvo s i neporadí se svojí vlastní hloupostí (blbostí). Ale možná to je jen technologie, pomocí které se příroda snaží napravit svůj omyl při vývoji druhu homo sapiens.

pozorovatel 16.7.2007 12:57

Re: Re: vznikl nový termín

To vůbec není špatný nápad - jak by řekl Werich: Řekl jste pravdu, ale zn to blbě (tedy jak pro koho-vezmeme-li v potaz "zní", pak je to jednoznačné).

Antonín 16.7.2007 7:43

Vážený pane Haasi

prosím Vás, abyste nepřestal poučovat lidi o skutečnostech. Váš neobyčejmě fundovaný článek by snad mohl otevřít několik očí těch, kdož jsou ochotni naslouchat a nenechají se ohlupovat politiky a pomatenci, kteří se vyrojili na celém světě a "zachraňují planetu". Ta nesmírná arogance mi bere dech. Ona ta naše matička už je nějakých těch 5 miliard let stará a dosud se dokázala o sebe postarat a co se teď někteří snaží nám namluvit, že totiž my ji ničíme, je nesmysl. Jediné, co je trvalé, je změna. Nejsem odborník v oboru klimatologie, ani politik, ale jsem přesvědčen, že za dnešní hysterií jsou nějaké velké peníze. Možná výrobci větrníků, solarních panelů anebo i jiní, kteří investují do lidského strachu z neznámého (a to pracuje po tisíciletí), aby vydělali. Pokud jsem se seznámil s dostupnými prameny, tak  všechny katastrofické předpovědi jsou založeny na počitačových modelech. Ale počitačový model není vědecky prokázaná skutečnost. Je to pouze výsledek, který někdo obdržel, aby potvrdil svůj předpoklad že tak se věci mají, což ovšem neznamená, že autor má pravdu. Vzpomínám jak v 70-tých letech byl strach (samozřejmě vyvolaný "vědci"), že se blíží katastrofické ochlazení a jaké to bude mít strašné následky. Nějak k tomu nedošlo, asi to někdo zapomněl tam "nahoru" sdělit.

Tedy znovu - prosím Vás nenechte se ukřičet malými dušičkami.

vobora 16.7.2007 8:30

Re: Vážený pane Haasi

muj ty Tondo kolenatej

L 16.7.2007 9:10

Re: Vážený pane Haasi

tak z Vašeho příspěvku mi je smutno.

jen jednu věc bych rád napsal. Zmiňujete že za touto hysterií jsou velké peníze a ty peníze jsou "možná výrobců větrníků a nebo solárních panelů". opravdu si myslíte že ti mají takový vliv? Větší než nynější výrobci energií, ropný průmysl a třeba v našich měřítkách MUS, prostě ti všichni kterým se varování vědců nehodí? přemýšlejte.......

Mard 16.7.2007 10:29

Re: Re: Vážený pane Haasi

Souhlasím s Vámi, že za věcí nejsou peníze, jen pitomost určité skupiny lidí, která chce vznešený cíl a pak za něj bojuje. To byl boj za čistotu árijské rasy, to byl boj za socialismus na celém světě, to je nyní boj za chladnější počasí.

Zebra 16.7.2007 9:42

Toníčku,

vy jste na to káp ! IPCC to dělá za prachy (jak jinak), zatímco Haas nám tu z čirého idealismu říznutého altruismem kompiluje výsledky pilného bádání jiné party ryzích lidumilů: http://www.ucsusa.org/news/press_release/ExxonMobil-GlobalWarming-tobacco.html.

karfík 16.7.2007 10:18

Re: Toníčku,

A vono je to najednou v  rozvinutym kapitalismu špatný, dělat něco za prachy ?8-o

Alfred 16.7.2007 11:55

Re: Toníčku,

Podobný stav tu byl už kolem roku 1000, lidi očekávali brzký konec světa, pochodovali v průvodech na svatá místa, bičovali si záda, rozdávali majetek a nebo jen chlastali a souložili jako o závod, aby si ještě něco užili před definitivním spočinutím v plamenech pekelných. Člověk se zřejmě bát  a adekvátně blbnout chce, před 1000 lety k tomu posloužilo Slovo Boží, dnes je třeba iracionalitu zahalit vědeckou hantýrkou. Nic nového pod sluncem.

cztenarz 16.7.2007 7:41

přliš zmatený článek

Myslím, že výtka

"... ale obsahují i projekce budoucího vývoje založené na ekonomických datech", ukazuje, že autor přeci jen nepochopil základní účel celé zprávy. Takže stručně:

1. Za pomoci dnes již ne příliš moderní simulace vybraných subsystémů planety Zěmě, se snaží vědci odhadout jak bude vypadat počasí za pár desetiletí. U tohoto typu simulací je

účelné shrnout gigabyty výstupu simulací do jediného čísla:

PRŮMĚRNÉ TEPLOTY naší planety. Nejen kvůli politikům a novinářúm, kteří všichni tuší co to je stupěň Celsia, ale i proto, že takováto integrální veličina je jedna z nejspolehlivějších, předpovědí současých, velmi hrubých simulací tak složitého systému.

cztenarz 16.7.2007 7:50

Re: přliš zmatený článek

2. Některé subsystémy nelze simulovat, i když mají vliv na výsledek, takže se do simulace vkládají rukou.

3. Koncentrace skleníkových plynů je nejzákladnějším vstupem takové simulace, bez jejich nich uvážení vám vyjde až o 30 stupňů menší průměrná teplota.

4. Zpráva říká zhruba to, že POKUD předpokládáme [setrvalý, akcelerující] růst produkce CO2, můžeme očekávat růst průměrné [značný, velký] růst průměrné teploty planety. Produkce CO2 MUSÍ být je simulace přidána jako parametr, není tedy jejím výsledkem.

Claudio 16.7.2007 7:53

Re: přliš zmatený článek

 Vydechujte co nejpomaleji, abyste příliš neoteplil planetu zemi s přilehlým vesmírem vědátore. ;-D

cztenarz 16.7.2007 8:04

Re: přliš zmatený článek

Takže IPCC říká, že když přiklopíme hrnec pokličkou ještě více, bude vevnitř tepleji. Na takto zjednodušené předpovědi lze najít spoustu chyb. Základní otázkou ale není závislost teploty v hrnci na připokličkování, nýbrž neschopnost politiků přijít s racionální reakcí na tento (velmi pravděpdodobný) jev. To jistě ale nepřekvapí, uvážíme-li, jak řeší politici JAKÝKOLIV problém!

Zpochyňováním podstaty zprávy IPCC jen dává politikům větší prostor pro nesmyslné reakce -- slušný proprůmyslový politik by měl mít odvahu říci, budeme budovat "vyspělou kapitalistickou spolěčnost" a až oteplení přijde, vypořádáme se s jeho důsledky lokálně z prostředků, které (nebržděný) ekonomický rozvoj přinese.

Claudio 16.7.2007 8:32

Re: Re: přliš zmatený článek

 Co dodat zastánci vývodů IPCC? Snad to, že kapitalismus není politický systém, ale hospodářský - ekonomický. Vyspělá HOSPODÁŘSKÁ - EKONOMICKÁ společnost pak neznamená nutně likvidaci ekologie, protože by to nebylo ekonomické v podstatě.

 Pokud jste poctivě přečetl článek, pak jste nutně musel pochopit, že zpráva IPCC byla činěna na objednávku jistého množství politiků určitých států. To samo o sobě pak zpochybňuje vědeckou nestrannost.

cztenarz 16.7.2007 9:10

Re: Re: Re: přliš zmatený článek

To je právě to nepochopení. "Zpochybnit vědeckou nestrannost" můžete sám tak, že si spustíte vlastní simulaci, dosadíte do ní racionální předpověď vyprodukovaného CO2 (jsem zvědav, jak méně politicky odhadnete třeba produkci CO2 v Číně během příštích 50 let) a získané výsledky budou říkat, že teplota neporoste. Pak (jde to) jen prokážete, že Vaše simulace neobsahuje "zásadní chyby" a máte vystaráno o grantovou podporu na příších 5 let.

L 16.7.2007 9:20

Re: Re: Re: přliš zmatený článek

"EKONOMICKÁ společnost pak neznamená nutně likvidaci ekologie, protože by to nebylo ekonomické v podstatě"......to je sice rozumné. plně souhlasím. bohužel realita je zhruba taková že pro přímý a rychlý zisk se neberou ohledy na celkové ekonomické výhody společnosti jako celku. příkladů je všude plno. firmy které pro svou výrobu a svůj zisk znečišťují ovzduší, vodu a zem. ano mají zisk, ale zpětně likvidaci negativ výroby někdo zaplatit musí. bohužel původce je to málokdy.

Claudio 16.7.2007 7:29

Proč se těší ekodaně takové podpoře prostých lidí?

 Proč má globální poplach takovou souhlasnou podporu prostých lidí, že vynesou do politiky i aktivisty? Podle mně je to tím, že lidé již od věků potřebují najít nějakého viníka za přírodní katastrofy a tím i naději, že se s tím dá něco dělat. Dříve, když chalupu odnesla vichřice, či povodeň, tak lidičky s radostí upálili ženskou označenou za čarodějnici a pálili další, dokud se počasí nezlepšilo. Dnes jim bylo nabídnuto řešení pro budoucnost, které taky nic neovlivní, ale lidičky opět mají naději.

 Vyvolání strachu z budoucnosti, přírodních katastrof, posléze nabídnuté řešení, to vše je na objednávku mocichtivých politických dobrodruhů. Těží z toho média, těží z toho nejrůznější firmy, těží z toho obchod s nejnovějším druhem zboží označeným nálepkou eko a hlavně z toho těží ti, co chtějí v politice uspět. Celou tuhle novodobou "upalovačku čarodějnic" zaplatí vděčně lidičky obávající se o svou chaloupku.

 Lidé prostě chtějí recept na přírodu, aby je nechala v klidu a oni se mohli úspěšně množit a užívat si. Recept se našel - omezte se ve spotřebě starého zboží, kupujte jiné nové zboží, odevzdávejte ze svého platu více peněz státu a dělejte to tak dlouho, dokud se příroda "neumoudří" a dá vám pokoj. Příroda nedá pokoj nikdy a tak je kšeft zajištěn na věčné časy a nikdy jinak!

gerontusinza 16.7.2007 9:44

Nemám připomínek. I takto lze na problém nahlížet.Re: Proč se těší ekodaně takové podpoře prostých lidí?

R^

Alfred 16.7.2007 13:08

Re: Proč se těší ekodaně takové podpoře prostých lidí?

Ekodaně se těší podpoře lidiček, protože ti si zatím nedovedou představit, co je to bude stát. Myslí si, že to odnesou, stejně jako v minulosti, jen ty čarodějnice. Ale v tom se šeredně mejlej,  protože tentokrát  to budou právě oni. Jsem zvědav, jak to budou levičáci "lidu" prezentovat. Miliardáři, politici ani celebrity se omezovat nebudou (pokud ano tak jen z nudy nebo touhy po zviditelnění ). Pokud někdo má na rozhazování miliardy, pak jestli rozhází pro sebe 10 milionů nebo 30 za rok, ani to nepozná. A aby neškodoval, řekne si o vyšší honorář, (politik si odhlasuje další nezdanitelné náhrady) který všichni zaplatíme v cenách za reklamu.

chytrý horák 16.7.2007 3:26

nejvíc škodí ekosystému zelení a spol.

Největším škůdcem životního prostředí je pakáž, která tolik potřebnou veřejnou diskuzi na toto téma ideologizuje a používá jako prostředek k dosažení svých politických cílů. Dokud bude tímto způsobem bránit seriozní diskuzi, je hlavním viníkem všech případných ekokatastrof ona. Tedy ekoteroristou v pravém slova smyslu.

Lada 16.7.2007 12:56

Re: nejvíc škodí ekosystému zelení a spol.

Zeleni jsou zaskodnici, kteri chteji za cizi penize rozvratit hospodarstvi. Je to videt z toho, ze jim nevadi spalovani hnedeho uhli a bourani severoceskych obci, ale ekologicky ciste atomove elektrarny a bezpecne dalnice. Mimochodem, v Rakousku jsem videl napisy "Temelin nam bere praci".   

chytrý horák 16.7.2007 3:18

Dobrý článek, jen houšť.

divana 16.7.2007 2:58

politická novinařina

při čtení článku ....v ostravě skončil festival colours of ostrava a také skončil ve vizovicích festival masters of rock. v ostravě bylo 20 tisíc lidí, ve vizovicích 30 tisíc lidí. přesto, kolik je v tisku a čt informací o ostravě a kolik o vizovicích? a tak je to tady se vším. kdosi udá správný směr a ostatní se vezou. kdo má jiný názor, je problémový. korunu tomu včera nasadil jeden z prvních (možných) protikandidátů na prezidenta.

chytrý horák 16.7.2007 3:13

Re: politická novinařina

Mě se naopak zdál úplně nemožný.

divana 16.7.2007 3:27

Re: Re: politická novinařina

:-D

Kanuk 16.7.2007 2:48

Skoro všechno zní docela rozumně.

Problém je ten, že kdyby p. Ing. Klaus měl opačný názor, tak by tu bylo hřímání o hrozbě vlivu globálního oteplování na všechno, od tání ledovců do hnědých skvrn na spodním prádle.

chytrý horák 16.7.2007 3:16

Re: Skoro všechno zní docela rozumně.

Myslíte jo? Vy jste nějaký chytrý.

Claudio 16.7.2007 7:49

Re: Skoro všechno zní docela rozumně.

 U mně to bylo právě naopak. Teprve když V.Klaus napadnul zelený aktivismus a celé "globálno", tak získal mé plné sympatie. Já měl celkem jasno vždy když šlo o globální ochlazení, oteplení a poroučení větru dešti. Stačil mi na to prostý selský mozek a zkušenosti mých sedláckých předků.

 Zkuste aspoň obdělávat malou zahrádku a s časem na zkušenosti předků s nespolehlivou přírodou přijdete také. :-D

Kanuk 16.7.2007 9:32

Re: Re: Skoro všechno zní docela rozumně.

Vážený Claudio, až budete mít k disposici zkušenosti předků po dobu tísíce a několik tisíc let, tak se můžem začít bavit.

Sheamus O´Meara 16.7.2007 2:02

Dobrá práce

Díky za validní info pane Haasi...na to se skoro nikdo z "redaktorů" nebo"novinářů" v Kocourkově nezmůže.