19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SVĚT: Planeta s ručením omezeným

Nikdo nic nikdy nemá míti za de-fi-ni-tivní, zpíval pan Werich, jako by předvídal ten poprask kolem tureckých voleb. Mocný vládce R.T. Erdoğan nechal ve své říši vypsati volby jsa si jist, že věrní poddaní zvolí většinou hlasů jeho partaj

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 13.5.2019 15:34

"Turecko by mělo být přijato do EU na zkoušku"

NE, NE, NE!

K. Janyška 13.5.2019 17:56

Re: "Turecko by mělo být přijato do EU na zkoušku"

Tudy budou proudit muslimové do Evropy volněji a úplně svobodně... Dzp.

M. Mikulec 13.5.2019 18:14

Re: "Turecko by mělo být přijato do EU na zkoušku"

Ne! Jednotkou docasnosti je jeden Furt.

J. Jurax 13.5.2019 10:17

"Limit pěti let by zhruba mohl být hranicí, až po niž lze jakž takž zodpovědně plánovat věci příští."

Nesouhlas.

Mnohé projekty potřebují horizont výrazně delší. Kupříkladu dopravní stavby, energetická nebo vzdělávací koncepce. Už jen jejich plánování kvůli obrovské záplavě byrokracie a taky zájmům nezodpovědných, zlobbovaných (čti uplacených) a začasté neschopných politiků a potrhlým ideologiím nátlakově prosazovaným zabere léta až desetiletí, než vůbec dojde k realizaci, která je i z těchže výše uvedených důvodů taky nadlouho.

A nejen ve věcech veřejných - i v soukromé sféře třeba taková hypotéka na bydlení vyžaduje zvážit horizont až několika desetiletí.

Z. Lapil 13.5.2019 11:18

Re:

Zhruba tak. Já si říkal, že těch pět let se mi nezdá a socialistické pětiletky že s tím nemají co dělat :-).

Podle mě má pan Frýbort pravdu, ale jen pro, řekněme, konkrétní plánování: kolik papíru bude třeba na záchod, kolik do kanceláře, kolik na noviny... Vy jste do toho zavedl plánování - možná to není úplně správný termín - strategické. Včetně takových věcí, jako je doprava: je mi celkem jedno, jestli budou jezdit vozy s koňmi nebo bez koní, ale zcela určitě budou jezdit z města do jiného města.

Mým oblíbeným tunelem byl tunel Třebovický. Druhý nejstarší železniční tunel v Evropě byl stavěn jako dvoukolejný, přestože trať byla jednokolejná, protože zřejmě časem bude i druhá kolej.

Nevím, jestli byl - jako Karlův most - stavěn za účasti astrologů, ale měl těžký život. Stavba zahájena 1842, otevřen v r. 1845 a už v r. 1847 zjednokolejněn (doplněna výdřeva; těžké problémy se stabilitou jílového podloží) a v r. 1866 opuštěn. Trať se postavila kousek vedle. V r. 1932 byla konečně stavěna druhá kolej a tunel byl znovu zprovozněn. Boj o jeho udržení byl vzdán v souvislosti s koridorizací trati Česká Třebová - Olomouc, poslední vlak projel 8.4.2005. Definitivně poslední, tunel je zasypán cementopopílkovou směsí.

Rozměry amerických raketolplánů (a nejen jejich) jsou odvozeny od rozměrů koňského zadku: první železnice byly na koňský pohon a příslušnými rozměry byly proto definovány mosty, tunely a průjezdy vůbec. A jelikož se kusy raketoplánu vozí železnicí...

J. Jurax 13.5.2019 11:46

Re:

No jo, a kvůli oněm rozměrům koňského zadku taky explodoval Challenger. Tedy částečně.

Neboť jeho pomocné motory na pevné palivo se vyráběly - z politických důvodů, anžto jistý senátor potřeboval přihrát zakázku do svého volebního obvodu - daleko od mysu Canaveral, musely se tedy dopravovat po železnici a tudíž musely být děleny na po železnici dopravitelné segmenty. A mezi jednotlivými segmenty motoru byly těsnící kroužky, no a jeden selhal ...

Z. Lapil 13.5.2019 12:00

Re:

Teď někdy jsem četl, možná dokonce na Psu: na dotaz, nač myslí jistý kosmonaut před startem, tento odpověděl: "že všechny použité díly jsou výsledkem nejnižší nabídky".

V. Novák 13.5.2019 13:02

Citát je z Vesmírných kovbojů.

A to s koňským zadkem je urbánní legenda, která se dá dovézt až ke starým Římanům, kteří měli +/- normalzoivané povozy, aby dobře projížděly ve vyjetých kolejích a mezi přechodovými kameny ve městech - v Pompejích se zachovaly. Povozy i kameny. A už se jede - dobytí Británie, římské silnice, barbaři museli převzít,...

Bohužel to není pravda. V Anglii si každý provozovatek železnice vymyslel vlastní rozchod, což nevadilo dokud byly železnice místní nebo dokonce tovární. Nakonec se museli shodnout a z neznámého důlvodu zvolili celkem nesmyslný rozchod 1435 mm, vož je i v imperiálních mírách divné 4 stopy a 7.5 palce...

S Challengerem to, opět bohužel, pravda je...

Z. Lapil 13.5.2019 14:20

Re: Citát je z Vesmírných kovbojů.

Beru na vědomí :-). O té Anglii jsem věděl a nemám za podivné, že v době vzniku lecjaká technologie funguje v ostrovních režimech a nutnost nějaké unifikace nebo se projeví až časem. Onehdy jsem zíral, když jsem se dověděl, že u závitu žárovky zvaného E27 je E jako Edison. A hledání toho "správného" ladění jak základního tónu (440Hz), tak stupnic je taky historie mnoha set let, i když zůstaneme jenom v Evropě.

Jen ještě konstatuju, že rozchod a průjezdný profil zdaleka není totéž.

J. Jurax 13.5.2019 23:58

:-)))

P. Hlosta 13.5.2019 10:10

Kdo má v EU diktovat?

Turecko je v NATO, což paradoxně koliduje s tím, že EU ho nepřijme do svazku. V NATO je z důvodu, že strategicky ho bylo potřeba proti možné invazi SSSR i Arabských států. Chyba přijetí Turecka do NATO se projevila už při jeho vojenské agresi při anexi části Kypru. Dodnes není vyjasněno kam vlastně Kypr patří, či zda je oprávněně nezávislým státem. Řecko a Turecko jsou explozivní součástí NATO.

Přijmout Turecko do EU by byl stejný omyl, jako když bylo přijato do NATO. K tomu ovšem ještě patří otázka, jestli EU samo o sobě nebyl těžký omyl, že měla zůstat raději forma hospodářské spolupráce a nemíchat ji s politickou. Tvorba superstátu s tak rozdílnými státy se nemůže obejít bez diktátu a pak je otázka kdo vlastně má diktovat.

J. Jurax 13.5.2019 10:22

No, tomu, kdo se cítí mít sílu na diktování, superstát vyhovuje.

EU samozřejmě byl těžký omyl, v němž je ovšem nadšeně pokračováno. Neboť těm diktujícím vyhovuje.

V. Novák 13.5.2019 13:05

Re: Kdo má v EU diktovat?

Dokud turečtí generálové drželi hubu, krok, a demokracii u huby, nikdo přijetí Turecka do NATO za chybu neprohlašoval.

A dnešní Turecko ani moc do EU netíhne, což je výsledkem tureckého hospodářského zázraku za Erdogana a AKP.

E. Derat 13.5.2019 14:58

Re: Kdo má v EU diktovat?

Je docela úsměvné, když o nepřijetí Turecka do NATO mluví člověk ze státu, který byl v té době, a ještě sakra dlouho poté členem VS. Turecko desítky let hájilo západní hodnoty v době, kdy my tady hajlovali se SSSR. A v tom, že moc do EU v současné době nechce máte také pravdu, Turecko je na tom docela dobře, a vidí i problémy EU. A hlavně, před několika lety francoužští a němečtí politici začali říkat v rozporu s předchozí dohodou o přijetí do EU ( plnit podmínky atd.), že by bylo nutné referendum ve státech EU. A každý, a nemusí být Turek pochopí, jak by dopadlo. Škoda, že neopreběhlo takové referendum o přijetí ČR, byli bychom členství v tomto obskurním spolku pravděpodobně ušetřeni.

J. Kanioková 13.5.2019 15:54

Turecko v současnosti na tom už zdaleka

není tak dobře. .. Salvini: „Turecko nemá nic společného s Evropou a na naše hodnoty nikdy nepřistoupí“ - https://voiceofeurope.com/2019/04/salvini-turkey-has-nothing-to-do-with-europe-and-will-never-enter-eu-on-our-watch/

Místopředseda vlády Itálie, ministr vnitra a lize Matteo Salvini vyzval k definitivnímu zamítnutí žádosti Turecka o přistoupení k EU, když se setkal s hlavami ostatních pravicových stran v Miláně.

„Islámský extremismus je teď nebezpečím,“

„EU si zvolí sankce proti Maďarsku a Polsku a zároveň poskytne Turecku miliardy [eur]. Cesta ke vstupu by neměla být pozastavena, ale místo toho definitivně ZRUŠENA“ dodal s tím, že většina muslimských zemí „nemá nic společného s Evropou" - Evropská unie financuje tureckou železnici s grantem 314 milionů dolarů - https://sux.cz/ac8c

E. Derat 13.5.2019 18:43

Re: Turecko v současnosti na tom už zdaleka

Turecko je na tom možná daleko lépe než Itálie. A tak mu je samozřejmě líto, že peníze jdou do Turecka, a ne do brutálně zadlužené Itálie, kterou velmi pravděpodobně čeká osud Řecka. Já považuji EU za zcela nepřijatelnou organizaci jak s Tureckem tak bez Turecka. A v NATO mi Turecko vůbec nevadí, protože nevadí i přes dílčí rozpory USA, tedy zatím. A NATO je USA, to platí, a ten kdo platí tak rozhoduje.

V. Novák 13.5.2019 16:41

Re: Kdo má v EU diktovat?

V Nizozemsku proběhlo referendum o asociační smlouvě s Ukrajinou.

A protože nedopadlo podle představ věrchušky, neuvědomělí občané hlasovali NE, tak je uvědomělí poslanci přehlasovali. referendum splňující evropské standardy.

Upozorňoval jsem na to, že Turecko bylo přijato prostě proto, že se geopoliticky hodilo, bylo nepotopitelnou základnou pro NATOvní letectvo, pro americké rakety a mělo (a má) druhou největší armádu v NATO. Na nějakých "společných hodnotách" , "demokraciiL a "lidských právech" nezáleželo ani v nejmenším.

E. Derat 13.5.2019 18:33

Re: Kdo má v EU diktovat?

Ano, já s vámi zcela souhlasím, můj příspěvek byl sice pod vaším, ale jako reakce na příspěvek pana Hlosty, ke kterému jste napsal příspěvek. Možná jsem to napsal neobratně, ale již z vaším prvním příspěvkem souhlasím.

A. Alda 13.5.2019 9:21

Turecko mělo být už dávno přijato!

Mne mrzí, že Turecko nebylo do EU přijato. Bylo-li by totiž přijato, EU by již neexistovala.

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

J. Lepka 13.5.2019 12:38

Re: Turecko mělo být už dávno přijato!

A v Brně by nestěhovali nádraží, ale mešitu.

K. Janyška 13.5.2019 8:58

Werich byl socialista a tak jeho plky byli tímto

přesvědčením taženy, i když některé jsou mimořádně vtipné.

A lidstvo ? Chybí mu neutrální vědecké vzdělání v principech, na kterých vyrostl a stojí lidský svět, které je dokonce kompletně k mání. Nazývá se kompozitivní teorie a naházela rudé a černé do jednoho zločineckého pytle. A ti její výuku zablokovali.

Za to drží spolenými silami nad vodou socialsitický zločin na Evropanech, tzv. Evropskou unii, čti IV.říši německou... Dzp.

P. Černoch 13.5.2019 6:36

Korea

1950 hlavně USA válčili v Koreji pod záštitou OSN a dodnes okupují Jižní Koreu.Stejně jako dnes využívají NATO ke svým pochybným akcím ve světě.Sýrie,Afganistán.

J. Pokoutný 13.5.2019 8:06

Re: Korea

Za tohle by vám v Jižní Koreji nepochybně poděkovali, soudruhu. S Kimy na věčné časy a nikdy jinak!

J. Fridrich 13.5.2019 9:10

Re: Korea

Dle vás, s. Černochu je lid jižní Koreje jistě odporně vykořist'ován těmi vrahy z Wall Streetu - no a ta severní Korea jen jen vzkvétaá pod čuníkem Kimem podobně jako vzkvétala od jednoho hladomoru k druhému hladomoru za jeho dědečka i táty při budování socialismu a světového míru, že..

Jen pro vás - je ve výši HDP před námi. Tak čest, soudruhu..

Průměrný obyvatel Jižní Koreje si naproti tomu překotné sjednocení se ... zatímco HDP Jižní Koreje na hlavu v roce 2012 byl osmnáctkrát vyšší než v KLDR.

37 Jižní Korea 38 260 2017

39 Česko Česko 36 916 2017

A. Alda 13.5.2019 9:24

Vy jste idiot.

Severokorejská dědičná absolutistická monarchie má být lepší než "okupace" Jižní Koreje Američany?

Zkuste aspoň jeden týden držet půst a pít jen vodu a jíst jen kopřivy. Pak se Vám možná rozsvítí a začnete chápat, v jakém jsou severoKorejci svrabu.

J. Fridrich 13.5.2019 9:29

Re: Vy jste idiot.

IRONIE - to vám nic neříká ? Tato mnou použitá v příspěvku na začátku vlákna je tak zřejmá, že mne nenapadlo, že ji někdo nepochopí.. Ale stalo se, takže sorry.

A. Alda 13.5.2019 10:42

Nějak jste to vlákno špatně viděl.

Nereagoval jsem na Váš příspěvek.

J. Fridrich 13.5.2019 10:55

Re: Nějak jste to vlákno špatně viděl.

Tak promiňte..

A. Alda 13.5.2019 11:23

Promíjím.

M. Prokop 13.5.2019 9:47

Re: Korea

Ano.

Není lepšího důkazu prospěšnosti kapitalismu (po sjednocení Německa), než Korea.

Soudruh Černoch šlápl na hrábě.