16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SVĚT: O Tchaj-wanu, placení vysoké ceny a věcech souvisejících

Současná návštěva předsedy Senátu Vystrčila na Tchaj-wanu (nejde jenom o něj, delegace je početná) vzbudila očekávatelně podrážděnou reakci v kontinentální Číně. To by snad ani za komentář nestálo, to se, upřímně, dalo čekat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Sedláčková 2.9.2020 12:23

Pene Kechlibare, většinou mně ve vašich článcích mluvíte z duše, tentokrát však mám jedinou výhradu, zato zásadní. Domnívám se, že zahraniční politika kterékoliv země MUSÍ být konzistentní. Jak může na ostatní země působit fakt, že naše vrcholové orgány jsou nejednotné? Tohle přece hodně vypovídá o nespolehlivosti naší země pro jakákoliv jednání. Je přece jasné, že do spolupráce se zemí, kde si dělají zástupci země v lepším případě co chtějí, v horším případě - což je tento případ - naschvály jak malé děti a ještě se chválí, jak jsou stateční, se nikdo nepohrne. Fakt se mně z toho chce zvracet.

K. Vojtíšek 1.9.2020 21:48

Staré české přísloví říká "Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří". Vystrčil ukojil svoji touhu po hrdinství a užil si svých patnáct minut slávy. A Čína dala najevo rozhořčení, udělala bububu a tím celá věc zmizí z povrchu zemského. Tedy jestli to nenerozryje Řeporyjec.

J. Ganaur 1.9.2020 20:48

Tak to jste si to u komšuků pěkně poťapkal.;-DNíže důkaz.;-D;-D;-D

J. Jurax 1.9.2020 17:54

Souhlasim s panem Kechlibarem.

J. Hanzlík 1.9.2020 17:06

Vysoká informovanost a pečlivý rozbor problému je už standardem Kechlibarových prací. Ovšem v diskusních příspěvcích se tady zazelenala česká předposranost. Nedráždit mocného zloděje západních technologií, aby nám nedej bože přestal prodávat svoji sledovací béčkovou elektroniku a pro ty nejvíce vystrašené přestal posílat levné čínské hadry. Že na to doplácí zoufale špatně placená tamní pracovní síla, je nezajímá.

Nevýhodná obchodní bilance Západu s Čínou, která dlouhá léta vytloukala výhody ze statutu rozvojové země a dosud operuje měnovou manipulací a cenovým dumpingem, je pro mnohé pole neorané. Nějaké úvahy o nebezpečí výrobně-strategické závislosti díky západní globální ziskuchtivosti je také mimo mozkovnu mnohých. Čínský imperialismus má svou strategii a nevidím důvod, proč by měly být země EU jeho slouhy. Zatím to papalášům v Bruselu nedochází. Spojené státy díky svému prezidentovi už na tom několik let pracují.

Strach, že se s Tchaj-wanem bude jednat jako s nezávislým subjektem, je schizma ze studené války. Pokud ctíme demokracii, potom volba každého je jeho právem. Tchaj-wan má právo si zvolit systém v kterém chce žít. Podívejme se, co dělá komunistická Čina v Hongkongu.

P. Černý 1.9.2020 17:16

Velmi promyšlený příspěvek. Pan Kechlibar z vás má určitě radost. A na čem že to USA díky svému prezidentovi pracují?

V. Klepetko 1.9.2020 20:08

Strach že "je schizma"? To se panu Kechlibarovi líbit asi nebude:-)

M. Veleba 1.9.2020 17:28

Bravo R^

J. Jurax 1.9.2020 17:55

Ano, souhlas.

V. Novák 1.9.2020 19:22

Jste si jist, že víte, co je schizma?

P. Milan 1.9.2020 20:48

Jo, celkem souhlas. Jen dodám, že výrobu do Číny (a už i jinam,Malajsie, Vietnam, Bangladéš) vyhání i západní (hlavně EUnijní) ekologické a administrativní bláznění i vysoké daně.

P. Černý 1.9.2020 16:01

Co se Vystrcilovy cesty na Tchajwan týče, neni podstatný její program. Důležitý je důvod této cesty. Pokud Číňané chápou důvod oné cesty jako úmyslnou provokaci, pak podle toho reagují. Tahat do této záležitosti geopolitiku nebo historii nemá žádný smysl. Nanejvýš vsi můžeme gratulovat, že ústavní činitel naší malé republiky dokázal tak snadno, za senátní peníze, urazit vedeni jedné z největších světových velmocí.

V. Halašta 1.9.2020 16:14

Pokud někdo chce pátrat po důvodu té cesty tak dojde k tomu, že to není žadná ad hoc akce či úmyslná provokaceč ale lopgické vyústění Zemanova chování.

Na začátku bylo pozvání Kubery a jeho přijetí pozvání ještě v době, kdy nebyl předsedou senátu. Když se tím předsedou stal, tak nad cestou začal uvažovat ale číňani a zeman začali tlačit. Vystrčil pak celou kauzu dostal v okamžiku, kdy už nemohl uhnout. Ještě zkusil nejet ale zároveň dát na srozuměnou čínskému velvyslanci že jeho výhrůžky jsou za hranou návrhem na jeho odvolání. K tomu zeman a babiš nepřistoupili. Vystrčilovi tak nedali na výběr.

P. Černý 1.9.2020 16:24

Když slyším oficiální odůvodnění cesty z úst pana Vystrčila, pak se nemohu ubránit pocitu, že možná stačilo jasně deklarovat, že se jedná o obchodní, nikoli o státní návštěvu. Jenže problém bude asi v tom, že on pan Vystrčil při tom odůvodňování tak trochu lže.

M. Veleba 1.9.2020 16:46

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/predseda-senatu-vystrcil-o-detailech-cesty-na-tchaj-wan-40334507

P. Černý 1.9.2020 17:10

Vždyť to píšu. A aby nikdo nemohl být na pochybách o obchodním charakteru jeho cesty, prohlásil pan Vystrčil, že se považuje za Tchajwance. Což je na jedné straně pro český senát velká čest, že v jeho lavicích zasedá Číňan, na straně druhé ovšem hrozi, že bude čínskými úřady považován za mírně pomateného českého renegáta.

J. Anděl 1.9.2020 17:40

Prohlásit za důležité to či ono, to může každý. Věci však nejsou obecně důležité. Důležitost jevům dávají či přisuzují lidé, kteří mají z daných jevů nějaký zisk nebo škodu. Pokud nemají, nebo si nejsou vědomi ani z toho plynoucí škody, ani z toho plynoucího zisku, je jim to jedno, neboli není to pro ně důležité.

Pro mě není důležitý ani program Vystrčilovy cesty, ani její důvod. Čistě sportovně jeho výpravě fandím.

P. Černý 1.9.2020 17:46

Já zase fandím Vám, za to, že podporujete českého senátora, který vážil cestu do Číny, aby se tam mohl svěřit, že se považuje za Tchajwance.

J. Jurax 1.9.2020 18:00

Urazit vedení velmoci ... mám za to, že to je problém těch urážlivých.

Je signifikantní, leč vysvětlitelné, že malému a slabému Srbsku se sebralo Kosovo a urychleně uznalo co stát, kdežto v případě Tchajwanu a mocné Číny se projevuje až pozoruhodná předposranost.

P. Černý 1.9.2020 18:53

Nebo se to dá vidět i tak, že ti, kteří slabému Srbsku sebrali Kosovo pod svým vlastním jménem a svými vlastními humanitárními bombami, nyní v podstatě nesmyslně provokují svého mocného ekonomického partnera a významného věřitele, který má mimo jiné do značné míry v rukou i postavení dolaru, jako světové rezervní meny, skrytí za subalterniho reprezentanta jedné své bezvýznamné kolonie.

P. Milan 1.9.2020 20:51

Kosovo si Srbové vykoledovali.

Tchajwan se PRC prostě kdysi ubránil a byl de iure i de facto samostatný. Časem mu z toho zbylo, z různých politických důvodů, jen to de facto, ale to si drží.

M. Veleba 1.9.2020 15:46

Ještě s dovolením postnu příspěvek, co jsem dával jinde a myslím, že je taky důležitý: Nemusíte souhlasit s cestou páně Vystrčila, můžete považovat senát za zbytečný. Já mám stejné výhrady k hradnímu pánu a jeho poskokům. Ale kdyby si někdo takto otevřel hubu na Zemana, taky bych se jej zastal, byť ho nemůžu ani cítit. Jednou jsme z jedné země, tak se podle toho chovejme a svých se zastaňme proti nějakému nabubřelému panáku s komunistánu. A případné shody a neshody v zahraniční politice si řešme sami, ne aby tady někdo vyhrožoval občanům ČR.

J. Černý 1.9.2020 14:33

Když Čankajšek se svou armádou prchl na Thajwan, tak tam zavedl takovou diktaturu, že původním obyvatelům se protáčely panenky. Ani nevím jestli si už na exportované Číňany z pevniny zvyklí .Stále tam trvá kult osobnosti Čankajška. No demokracie ? Taková ta asijská, tak jo. Ono to také s těmi velkými počty obyvatel na malém území ani jinak nejde

Jaký je přínos truccesty Vystrčila pro Českou republiku. Žádný. Mnozí budou mít radost jak to natřel Zemanovi, Babišovi, ale dlouhodobě poškodil ekonomické zájmy českých firem v ČLR , ale to.mu je jedno, on má své jisté.

Takového partyzána nemá USA a ani EU.Prostě jim takový vůl ještě nevyrostl.

V. Církva 1.9.2020 16:56

No protože ani jeden z nás tam nebyl, budu se řídit podle toho co jsem viděl a četl. Tajwanci co byli u nás jsou workoholici ale slušní lidé. Číňané z ČLR celkem fajn. Nakonec i u nás za komunismu byli lidé spíš srdečnější. Ale svobodomyslní lidé kteří říkají co chtějí jsou na Tajwanci. Co bylo za Čankajška Vám jednak předali komunisti, jednak to bylo před 80 lety. Svět je jinde a pokud Čankajšek nechtěl komouše musel být stejně tvrdý. Dnes je Tajwan svobodná země a Čína šmírácká "husákovská" ale diktatura.

Komunismus je svinstvo, šmírování lidí a nucení k nesvobodě. Jediné správné o můžem dělat je jim to říct. Za to těch pár Jidášských grošů nestojí. Servilitou k Číně se možná, možná budeme mít chvíli líp ale dlouhodobě je to cesta do pekel. Zeman ať si dělá co chce a českých firem co vyváží do Číny je 5 a půl. Holt si pan Kelner letos nekoupí letadlo. Jeho homecredit v Číně nám toho zas tolik nepřináší.

J. Černý 1.9.2020 17:59

Svazáku ty máš dobře vypláchnutí mozkovnou. Komunisti nejezdili před 80 lety na Thajwan a nemluvili s původními obyvateli Thajwanu.

Takže neměli co předávat. Čankajšek byl.takovy Mao v jiné barvě a nakonec i Vystrčil ve svém projevu na Universitě vzpomněl.Tjwanske studenty, kteří jejich zemi v roce 1991 vybudovali svobodu.

Jinak komunismus ještě nikde nebyl. A proč Thajwan nenaštěvuji vedoucí politici USA,EU ?

J. Jurax 1.9.2020 18:23

Kuš, svazáku ... patrně si nepamatuje že, jak se o Tchajwanu za bolševika psalo. Americkými imperialisty podporované nástupiště k útoku proti lidové, komunistické Číně.

M. Panter 1.9.2020 19:12

Svazáku, patrně si nepamatujete, že Čína a Sovětský svaz byli víceméně nepřátele a nějaký Tchaj wan se tehdy vůbec neřešil.....

J. Jurax 1.9.2020 20:14

Ano.

Jenže jelikož nejsem svazák, tak si pamatuju, že vztahy SSSR - Čína byly v čase proměnné. Od vztahu protektora a dodavatele techniky až po dnešní řekněme spolupráci ve vybraných oborech. V jednom období, za Maovy kulturní revoluce, byly velmi tyto vztahy diplomatický řečeno velmi chladné, ovšem z vůle Číny.

P. Milan 1.9.2020 20:54

Stejně je to sranda, když se komouši pokoušejí nadávat do svazáků.

J. Anděl 1.9.2020 17:43

Ještě by mě zajímalo: poškodil vaše obchodní zájmy v Číně? Jste majitelem či akcionářem nějaké takové poškozené firmy?