20.10.2019 | Svátek má Vendelín



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SVĚT: Nejméně 91 miliónů muslimů podporuje terorismus



Výpis zvoleného vlákna. Zobrazit celou diskusi podle vláken, času
počet příspěvků: 9, poslední: 27.3.2008 21:41, přehled diskusí

...mnohem vic:
Autor: jk-jiny Datum: 7.3.2008 20:52

amiku podporuje statni terorismus v Iraku a Afghanistanu. Tak co.

Levicovým pomatencům:
Autor: LV Datum: 7.3.2008 21:14

Ujasněte si hodnoty. Toužíte žít podle šarii? Muži na veřejnosti jen s muži (a plnovousem podle předpisu bdělé náboženské policie), ženy jen s manželem či bratrem, pěkně v slušivé burce. Ale většinu dne jen doma, zavřené. Zákaz kin, televize, tanečních zábav, o internetu nemluvě. Hudba omezena tím, co schválí ajatolláh. O něčem tak strašném, jako alkohol či vepřové ani jen neuvažujte. Nechcete?? Ale to vše pro Vás a Vaše spasení zamýšlejí ti milí a mírumilovní lidé od Bin Ladina. Nevěříte? V Afghánistánu to zkusili. Prakticky.

A ti hnusní amíci si je teď (právě v tom Iraku a Afghánistánu)dovolují zatlačovat zpět do pustin a za okraje naší civilizace...

Re: Levicovým pomatencům:
Autor: Sarka Datum: 7.3.2008 21:23

On si jeste nas mily rozhorceny prispevatel nestacil povsimnout, ze Afghanistan hostoval Al Qaidu ktera napadla US, ze US dala tehdejsi Afghanske vlade veskere moznosti tyto vydat. Az po vycerpani veskerych diplomatickych prostredku, a s pozehnanim UN a s legitimnim casus belli zacaly vojenske akce v Afghanistanu. Nevzdelanym halt je to vse jedno -- hodinky jako holinky, Zola jkao Zoula.

Re: Levicovým pomatencům:
Autor: p.cilin Datum: 7.3.2008 21:47

Ano. Problém je pouze v tom, že Američani těžce prohospodařili mezinárodní podporu, kterou měli v době kdy šli do Afgánistánu. Kdyby se soustředili na dotažení této věci do konce, bylo by bývalo vše ok. Následná akce v Iráku, její zdůvodňování v OSN a hlavně naprosto nepřipravený plán, co bude po vojenském vítězství, nemluvě o šílenostech typu Abu Ghraib, je o tu podporu připravily. To, že Saddám si o tvrdé jednání říkal, že OSN a EU ho svou nerozhodností nepřímo podpořily (a tím válku vlastně uspíšily), to je všechno pravda. Nicméně to bylo obrovské riziko a USA to vědely; a zpackaly to...

Souhlas.:
Autor: Sarka Datum: 7.3.2008 21:51

Mohu jen komentovat, ze ja toho troubu nevolila :-/ - ze prohospodaril co prohospodaril mu uz nikdo neodpare. Ani nam. Na druhou stranu se durazne dusledne ohrazuji proti facilnim "takyanalogiim" typu zdejsiho prispevatele, ktere jsou urazkou nejen logiky, ale prostych fakt. Co se tyce Abu Ghraib - neni omluvy. Avsak rekla bych, ze je zda maly, malinkaty rozdilek:  My jsme pachatele Abu Ghraib soudili a odsoudili. Cely skandal propukl nikoli proto, ze by na nej prisel nejkay nezavisly novinar, ale proto, ze je nahlasil Americky vojhak, ktery to povazoval za neprijatelne. Vysetrovala jej Americka vojenska policie, a odsoudila Americka verejnost. Neco takoveho bysste tezko ledal v jasajici Gaze, co Kahire.

Uznání, kamarádko.:
Autor: Jakub S. Datum: 7.3.2008 21:58

Moc pěkně, věcně a stručně vysvětleno.

Jenom - facilní není v Č srozumitelné. Zrádné, nabízející se zdánlivě prosté analogie. Zdravím. A adlektiva od vlastních jmen v Č malýma. Ale to jsou ovšem myšky, kdybych měl adresu, sdělil bych ti to soukromě, takto zbytečně poskytuju střelivo primitivům. Omlouvám se.

Neni problem::
Autor: Sarka Datum: 7.3.2008 22:02

sarkasf@hotmail.com

Ale ono po nekolika desetiletich zivota a hlavne myselni v jinem jazyce uz to s tou gramatikou neni tak jednoduche. Nedky se pristihnu ze nevim, jezstli jsem si to ci ono myslela v cestine ci c anglictine a muzu se jen dohadovat z kontextu.

Diky za pripominky, vzdy je beru - ale ze se polepsim slibit nemuzu. A to jeste nevite jak mluvi moji mladi: Treba kdyz se sym dohadoval s ceskymi bratranci o nabozenske toleranci a v rozcileni na ne vyhrkl : "no prece kdyz vam opejkali toho Jana Husa" :-). A s vnuckou je to uz vubec beznadejne - ta mluvi anglo-nemecko-spanelsky, a Cesky uz zna akorat "Babi", "Deda" a "Kaca protivna"

Re: Souhlas.:
Autor: p.cilin Datum: 7.3.2008 22:22

ad Abu Ghraib: Samozřejmě máte pravdu, ale přišlo to v tu nejnevhodnější(!) dobu. A hlavně se nepodařilo přesvědčit (hlavně) Iráčany, že to byl naprostý excess a že se to nedělo s tichým souhlasem armádního vedení. Už když jsem slyšel Rumsfelda hned po dobytí Baghdádu, že drancování muzeí je vlastně ok, že to si jen Iráčani užívají svobodu apod., tušil jsem, že USA neví co dál a že Bush a Rumsfeld to neomylně vedou k průseru...

A to, že kritizuju USA a ne třeba Hamás v Gaze je logické - USA patří do téhož civilizačního okruhu a americké výhry/prohry se mě bezprostředně dotýkají. Hamás se pochopit nesnažím, na to nemám Software ;-)

Chapu - ja mam presne tytez:
Autor: Sarka Datum: 7.3.2008 23:51

pocity o sve byvale vlasti a z tehoz duvodu mivam vetsi vyhrady k chovani svych byvalych spoluobcanu nez treba k chovani takovych Dajaku ;-)