24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Melody Sucharewiczová

Melody Sucharewiczová je rodilá Mnichovanka, která od svých devatenácti let žije v Izraeli. Nějakou dobu jezdila po světě jako neoficiální vyslankyně své nové vlasti a prezentovala izraelské pozice a zájmy v médiích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 22.11.2020 22:42

Má pravdu v tom, že existence Izraele závisí převážně na jeho vojenské síle. Ty staré rezoluce jsou sice platné (v tom kecá), ale v praxi nic neznamenají, na nějaké mezinárodní právo sere pes. Naděje je v tom, že si arabské země časem uvědomí a uvedou do praxe skutečnost, že nebezpečí v oblasti není Izrael, ale hlavně Irán a také Turecko. Zdá se, že už začínají. Tyhle staré a předsudečné záležitosti jsou nadlouho.

M. Grundmann 22.11.2020 23:47

Za platná pravidla se dají považovat pouze ta, která mají nějaké praktické důsledky. To mohou být pouze ta, která jsou dostatečně uznávaná. Pokud jsou nějaké argumenty všeobecně zpochybňovány, stávají se tím automaticky neplatnými.

Současný svět neuznává argumenty potvrzující historické právo Židů na Palestinu. Svět pouze uznává fakt, že Izrael existuje a je dost silný na to, aby se ubránil. Málokterý stát se snaží zdůvodnit právo na svou existenci z jiného důvodu. Snaha Izraele zdůvodnit právo na svou existenci na základě události ze starověku mi proto připadá chybná.

Bahrain, Sudán a Arabské Emiráty jsou od Izraele daleko, s nimi je dohoda snadná. Izrael jim nemá důvod vadit. Izrael musí vytvořit rozumné vztahy hlavně se svými přímými sousedy.

Turecko je nebezpečné pro všechny své sousedy, zejména kvůli demografické explozi v Turecku. Má své vlastní zájmy, které jsou odlišné od zájmů Izraele i Arabů. Mám dojem, že hlavně vnáší do oblasti dodatečný zmatek. Pro Izrael to dnes není ani spolehlivý spojenec, ani partner. Bližší spojenectví s Tureckem může i ohrozit podporu ze strany Evropy a USA.

P. Milan 23.11.2020 0:02

"Izrael jim nemá důvod vadit. Izrael musí vytvořit rozumné vztahy hlavně se svými přímými sousedy."

Egypt a Jordánsko, oni politický geografe. :-P

M. Grundmann 23.11.2020 0:26

Izrael nemá opravdu přátelské vztahy s Egyptem a Jordánskem. Válka s nimi není do budoucna vyloučena. Celá oblast je jeden obrovský zmatek. To je možná pro Izrael z krátkodobého hlediska výhodné, ale negarantuje mu to dlouhodobý mír.

M. Grundmann 22.11.2020 23:13

Pokud Izrael nabídne svým sousedům pouze uznat svou porážku a nebude v jeho nabídce žádný pozitivní prvek, tak se problém nevyřeší. V Evropě je plno nevyřešených problémů, ale podařilo se vytvořit vzájemně výhodný projekt soužití, který je dostatečně atraktivní pro všechny strany.

Izrael nevyhrál definitivně války se sousedy, nepodařilo se mu je zničit.

H. Lukešová 22.11.2020 23:36

Mír mezi Izraelem a Spojenými arabskými emiráty, Bahrajnem a Súdánem je výhodný pro všechny zúčastněné strany, společná ekonomická a kulturní spolupráce je ve prospěch celého Blízkého východu.

Proč by měl pro Boha Izrael chtít ničit své sousedy, z jakého důvodu? Vždy byli útočící stranou arabské státy, zatímco Stát Izrael se vždy jen bránil a vždy mu šlo jen o mírovou spolupráci se všemi arabskými státy. Byli to vždy a za jakýchkoliv okolností arabské státy, které chtěly Izrael zničit a Židy v něm do jednoho vyhnat či povraždit.

Ale situace spěje k lepšímu, Spojené arabské emiráty, Bahrajn, Súdán, nakonec i Omán, Maroko, Saudská Arábie se možná někdy přidají do mírového tábora, ovšem co je jisté, že arabské státy Perského zálivu pochopili, že Izrael není jejich nepřítel.

Víte že stále více Saudů a Emiráťanů se odvrací od palestinských Arabů a na sociálních píší, že by si Izraelci měli zpátky vzít Chrámovou horu od "palestinských spratků", palestinští Arabové na Chrámové hoře totiž napadli emirátské a bahrajnské poutníky, spílali jim kvůli tomu, že právě Spojené arabské emiráty a Bahrajn uzavřely mír s Izraelem a dokonce v létě minulého roku byli napadeni Saudové, kteří vyjádřili přání, aby i Saudská Arábie uzavřela mír s Izraelem.

T. Hlavenka 23.11.2020 6:35

Dobrý den, zajímavý, chladný, úhel pohledu.

Slovo Kolonizace možná váže trochu jiné konotace, než bylo založení Izraele po druhé světové válce, stejně tak jako celý Sionismus, ale rád bych se Vás zeptal na něco jiného.

Zajímal by mě, pane Grundmanne, Váš názor na právo ČSR (ČR tedy dnes) na oblast Sudet - míněno ve smyslu toho území, které jsme odstoupili v 38. roce. Taky bych se rád zeptal, jestli považujete odsun obyvatel té oblasti mezi lety 45 a 48 za legitimní. Nemyslím četné sadistické excesy českých extremistů na bezbranných německých civilistech, ale Odsun, jakožto etnickou čistku řízenou oficiální reprezentací Československa v čele s Edvardem Benešem.

Když byste mi řekl, co si o té věci myslíte, velmi bych si toho vážil. Mám v té věci takovou zvláštní mlhu a chtěl bych využít Vaší schopnosti osekat problém až na jeho základní podstatu a pojmenovat jej na pár řádcích, abych si věc ujasnil. Děkuji. Tomáš Hlavenka

M. Grundmann 23.11.2020 10:59

Český stát existuje v současných hranicích asi 1000 let a právně existoval i po dobu Rakouska-Uherska. Po vyhlášení nezávislosti v roce 1918 tyto hranice Německo nezpochybňovalo, spory byly pouze v oblasti Slezska a nároky sudetských Němců na připojení k Rakousku tehdy nebyly uznány. Po druhé světové válce došlo k odsunu Němců v souladu s tehdejšími pravidly a pravděpodobně i tehdejší morálkou. Z tohoto hlediska je odsun Němců zcela legitimní.

Otázkou je, zda se jednalo o politicky správný čin. Představme si, co by se asi dělo, kdyby k odsunu nedošlo. Rudá armáda by asi v Československu zůstala už od roku 1945, aby zajistila ochranu před sudetskými Němci. Češi by byli ještě více prosovětští než po válce byli, komunisté by se k moci dostali asi jednodušeji a jejich pozice by byla dlouhodobě silnější. Neodsunutí Němci by byli oprávněně velmi nespokojení, vztahy s Čechy by byly velmi špatné a Němci by se snažili dostat se do Západního Německa.

Po pádu komunismu, pokud by k němu došlo tak hladce, jak k němu došlo, by byly vztahy mezi Němci a Čechy tak špatné, že by došlo k připojení Sudet k Německu. Čechům by zůstal neživotaschopný zmrzačený stát a dlouhodobě špatné vztahy s Německem. Německo by získalo zdevastované území, ze kterého by mladí odcházeli do Západního Německa a které by se stalo zdrojem dlouhodobých vysokých finančních nákladů po dlouhá desetiletí, jako je to v případě území bývalé NDR. Rovněž by se zhoršily vztahy Německa s jeho sousedy.

Dnešní Německo trpí úbytkem obyvatelstva a nemá zájem o další území. V České republice má dnes dobrého souseda a spolupráce s ním přispívá i k prosperitě samotného Německa. Řekl bych, že na odsunu Němců vydělaly nakonec úplně všechny strany. Jak Češi, tak Němci, tak sudetští Němci. Díky tomu dnes mohou romantičtí umělci psát a točit filmy o tom, co se tehdy stalo, a přemýšlet o tom, jak vše bylo špatně uděláno.

J. Brei 21.11.2020 21:56

Pokud není Bůh (asi není), Izrael nemá žádnou budoucnost. Dříve nebo později bude zničen. Tuvia Tenenbom se na konci své cesty po Izraeli vyznává ze svého zoufalství: „Měla-li by být průvodcem daného stavu logika, je jasné, že Izrael nepřežije. Obklíčena nenávistí zvenčí i zevnitř, nemůže žádná země přežít dlouhou dobu. Jako zázrakem Židé vybudovali jednu z nejsofistikovanějších, nejsilnějších a nejkrásnějších zemí naší doby; ale co dělají, aby si ji udrželi? Nenávidí sami sebe, protiřečí si, jsou ustrašení a mnozí spěchají, aby si pořídili pas jiné země; chtějí se vrátit zpátky do Polska, Rakouska, Německa – do zemí, kde jejich předci byli pochytáni a povražděni.“ (Tuvia Tenenbom, Chyťte Žida, Zeď 2018, s. 439-440)

P. Milan 21.11.2020 22:46

Lepší se to. Původně proti nim byli všichni v okolí, teď už jen někteří.

J. Babička 21.11.2020 23:48

To se může změnit v okamžiku

H. Lukešová 22.11.2020 0:02

Existence Státu Izrael, jeho zázračné znovuzrození, nebývalý početní růst navzdory všem nepřátelům dokládá, že Bůh Izraelský svůj Národ Izraelský nadevše miluje a chrání a provází ho celými dějinami. Sice se síly temnoty se pokoušely a dodnes pokouší Izrael zničit, vzít Židům jejich zemi a posléze i je samotné zničit, přesto však nemohou nikdy uspět, nemohou.

Tolik lidí s démonickou duší Amáleka- Amálekité, ať už se jednalo o nacisty, stalinisty, muslimy, v Persii Hamana, dnešní neomarxisty nikdo z nich neuspěl. Pokud se Židé v Izraeli budou držet své víry, svých tradic, sionismu, tak uspějí.

P. Milan 22.11.2020 22:43

Jistěže a nejen to. Proto to Izraelci a USA jistí i vojensky.

H. Lukešová 21.11.2020 23:55

Takových opadlých Židů není naštěstí mnoho, ano, jsou hodně vidět a dávají o sobě hodně vědět.

Ovšem vlasteneckých Židů je v Izraeli většina, volí pravicové, náboženské a haredi strany, Likud, Yamina, UTJ, Shas. Největší hrdinové jsou židovští osadníci, kteří osidlují a zalidňují Judeu a Samaří, ti, kteří čelí nenávisti liberálního mainstreamu a levicově liberálních politiků.

Eurounijní politici a diplomaté se pokoušeli protestovat v Jeruzalémě proti plánu Izraele zbudovat 1200 bytových jednotek pro Židy z Etiopie a ze zemí bývalého Sovětského svězu. A jak se přepočítali. Pravicoví aktivisté z Regavim tyto zločince zahnali. Řekli jim, ať táhnou do Evropy, Izrael není žádnou evropskou kolonií.

Izrael měl v 50. letech 1 milion židovských obyvatel, v 60. letech 2 miliony židovských obyvatel. v 70. letech 3 miliony židovských obyvatel, v 80. letech 4 miliony židovských obyvatel, v 90. letech 5 milionů židovských obyvatel, začátkem roku 2000 6 milionů židovských obyvatel, magické to číslo a nyní 2020 téměř 7 milionů židovských obyvatel, téměř 800 tisíc z nich žije v biblickém srdci Zaslíbené země v Judeji a Samaří.

Stát Izrael má budoucnost, kvete a je stále klenotem Blízkého východu, ačkoliv si ho nepřátelé s duší Amáleka chtějí zničit, ať se jedná o neomarxisty, neonacisty, muslimy, odpadlé Exžidy, falešné stoupence Ježíše Krista. Ti v dějinách nikdy neuspěli a neuspějí.

J. Nový 21.11.2020 16:50

"Samozřejmě se tím podněcuje terorismus. Evropa by s tím mohla něco dělat – ale nedělá."

.

Dělá. Zásobuje palestinské teroristy penězi. Nebo si klidně pozve palestinskou teroristku s protižidovským projevem do europarlamentu.

A co na to Evropané? Nic. Mlčí. Tedy někteří ne. Někteří "bojují proti vnitřnímu nepříteli", tzn. těm, kteří si to dovolí kritizovat. A právě ty je potřeba dehonestovat, ostrakizovat, či dokonce potrestat vyhozením ze zaměstnání. A to vše za vydatné podpory evropských médií. :-(

J. Jurax 21.11.2020 15:46

"Jako největší dárce by EU v čele s Německem mohla podmínit přítok peněz..."

Inu, ona už omezuje, resp. snaží se omezit, ovšem Polsku a Maďarsku, neboť tyto státy odporují představám bruselských pitrysů o právním státě a snad i, ó hrůzo, evropské hodnoty made in EU nectí.

Zato palestinský "stát" principy právního státu nesporně dodržuje a evropské hodnoty taky ctí, neboť v bruseli nikterak není protestováno proti jeho finanční podpoře penězi EU. Leč i jinak osvědčuje svou příchylnost k palestinským teroristům, neboť legislativně omezuje obchod s Izraelem (zboží z osad, jež naše matička EU dobrotivá v souladu s těmi teroristy nemá za Izrael).

J. Jurax 21.11.2020 12:59

Především je potěšitelné, že se tento hate speech proti mírumilovným muslimům nejen palestinským ještě smí veřejně publikovat v listu jako je Die Welt.

Zajímalo by mne, zda byla či je nějaká reakce proislámských a islámských organizací, neziskovek a aktivistů, potažmo protiizraelských organizací, neziskovek a aktivistů.

A když to tak jeden čte, začne chápat, že někomu jako tomu novozélandskému magorovi praskne v bedně a jde do mešity ...

A ovšem - i z našich peněz, peněz kafírů, matička naše EU dobrotivá podporuje palestinské hrdlořezy. Platí džizju, i když zatím ještě moslemíny podrobena není; ale pracuje na tom, protože se jim nebrání.

V. Chrastina 21.11.2020 14:37

Naprostý souhlas, pane Juraxi. Bohužel bude hůř, i u nás doma, protože pokud v příštích volbách vyhraje blok kolem Pirátů, jsme namydleni. Jsou to vesměs nekomrimisní vítači migrantů, kteří by pak nechali naši republiku zamořit muslimy. Jediná záchrana by byla pro nás, kdyby se Babiš chopil za nos a udělal to, co z nepochopitelných důvodů neudělal, totiž že se při sestavování vlády nespojil s SPD, čímž by spolu získali v parlamentu pohodlnou většinu. Musíme jen doufat, že podobnou chybu, pokud by se mu to naskytlo, neudělá znovu. Proto odevždy volím SPD!!

J. Jurax 21.11.2020 15:32

No, Piráty sice v žádném případě nebrat, ale hodnotím-li SPD v širším kontextu než je jen nesporně chvályhodný postoj k migraci, přílišným nadšením mne taky nenaplňuje.

J. Nový 21.11.2020 16:52

A co vám na SPD vlastně vadí? Zkuste se oprostit od toho, že je pod útokem médií, nazývána jako "nacistiská" strana apod.

Co třeba osobní odpovědnost politiků. Špatná věc?

P. Milan 21.11.2020 21:48

Jaká osobní zodpovědnost? Politickou, za politická rozhodnutí, mají všichni, trestní, za trestné činy, s vyjímkou poslanců, senátorů a presidenta také.

Víte o nějaké další?

J. Jurax 22.11.2020 12:16

Co mi vadí? Třeba požadavek vystoupení z NATO.

P. Milan 21.11.2020 21:46

Přesně.

V. Čermák 21.11.2020 19:28

SPD má dobrý program až na to referendum a především snahu o vystoupení z EU. To by ovšem ČR, která je právě kolonií EU ekonomicky neustála. Proto se Babiš, který to dobře ví, s nimi nejspíš nespojí...

P. Milan 21.11.2020 21:49

Kolonizovaný šachystoš! :-P

I. Schlägel 21.11.2020 12:34

Ano. Přesné hodnocení.

V. Církva 21.11.2020 12:17

Tak co chcete od civilizace která teď chce soudit Štrougala za to že hlídal hranici když byly takové zákony (a to někdo psal, že v právu kdysi platilo, že nelze být souzen za staré činy zakázané podle práv současných).

Evropa by měla jednoznačně soudít a zavřít lidi jako promigrační neziskovky, kapitánky a Merklové a to teď hned, a nečekat tradičně na Norimberský proces, ke kterému asi dojde, ale už to moc nepomůže. Posílit zákony proti šikaně (MeeToo, BLM, perzekuce pravicových učitelů), zrušit pozitivní diskriminaci a oslabit ochranu menšin. Lidojedy, rádobynáboženství i všecny výklady Islámu neodpovídající evropským zákonům soudit bez výjimek a kompromisů. Že to už bez nových Pinochetů nepůjde? Rád bych kdyby to šlo bez nich, ale zprávy o stavu soudů ve Francii nebo Evropského soudu mne přesvědčují o opaku.

Viník všech problémů s islamismem je liberální progresivistický Západ. Islám tu je 14 století a nemění se, Evropa se většinou ubránila, nebo pozděj situaci obvrátila. Nyní vůbec nemá vojenský nebo ekonomický důvod prohrát a prohrává víc než kdy jindy. Svoje hezká města a území které vybudovala.

Ale důvod proč Evropa prohrává existuje. Nemá víru v sebe a dobro. To Evropa občas hledávala Novém Zákoně napsaném před 2000 lety ale obsahuje ho i Budhismus a východní filozofie.

J. Jurax 21.11.2020 13:04

Ad Štrougal - v Norimberku byli taky souzeni a odsouzeni ti, kdož jen dodržovali zákony grosdojčesrajchu ...

Jinak ale celkem souhlas.

V. Církva 21.11.2020 13:29

Ano, to mne taky napadlo. Rozdíl je v tom, že ty nacisty soudili pár let po jejich činech, kdy potřebovali nějak nacismus ukončit (bolševismus u nás nemá dnes velký vliv) ale hlavně ne za to, že doržovali zákony ale za jednoznačně nelidské zacházení - genocidu Židů, Slovanů, pokusy na lidech. Nesoudili generály za to, že nechali střílet do Britů, pokud to bylo na bojišti.

Na hranici se Západem to tak jednoznačné nebylo. Nešlo o genocidu, jen na 70 léta zbytečnou krutost a hloupost zákazu vycestovat. Nakonec, kdyby ta Merklová a kapitánky bručely v base, možná bych podpořil i soud se starcem Štrougalem, pokud teda podepsal mezinárodní dohody, kterými se neřídil.

Takto je to ale nevyvážené a proto nespravedlivé. Lidé kteří mají na svědomí už dnes stovky mrtvých dál vládnou a Štrougala budou věznit za desítky mrtvých na hranicích po roce 1978.

P. Milan 21.11.2020 14:33

Štrougala věznit nebudou, dnes už to nemá cenu. Ale hned po plyšáku by to neškodilo a nejen Štrougala.