25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Má se Evropa bránit sama?

Příští rok (4. dubna) bude Severoatlantická aliance slavit své sedmdesáté narozeniny a necelý měsíc předtím (12. března) my, Česká republika, oslavíme dvacet let našeho členství v ní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 20.11.2018 15:23

Re: Na počátku

Slib existoval, dokonce několk slibů - od Kohla, od Bushe sr., od dalších představitelů. Jsou zdokumentovány a publikovány.

Jenže Gorby si neuvědomil, že západní politici nejsou v postavení genseků, kteří vládnou SSSR. Že jediné platné smlouvy jsou ty, které jsou řádně ratifikovány příslušnými parlamenty a podepsány patřičným způsobem. Nějaké poplácání po zádech nebo potřesení rukou neplatí.

A i takové smlouvy platí jen dokud se to všem hodí - a pokud ne, vypovídají se. Jako Bush Jr. vypověděl ABMT a Trump se chystá vypovědět INF.

M. Prokop 20.11.2018 15:21

Re: evropsaká obrana

NATO je vojenská organizace, slouží tedy proti vojenským hrozbám.

Proti kozomrdům ne, dokud tito nevytvoří stát a armádu. Zatím je to politická policejní záležitost, nepustit a co projde, pochytat a vyhodit nebo zavřít.

Rusko nás samo považuje za nepřítele. https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/rusko-ma-podle-rusu-nepratele-nejhorsi-jsou-usa-ukrajina-a-eu/1571372

S. Sidlichovsky 20.11.2018 15:21

Re: Společná evropská armáda nebude funkční,

Doposud - tedy více než 2 roky - to vypadalo, že Barnier má 100 % podporu všech EU-27.

Nevím proč se závažné výhrady objevily až nyní. Tak Holandsko, Belgie a Dánsko si stěžují, že dohoda neposkytuje dostatečné záruky pro lov ryb v britských vodách.

Další země kritizují dohodu, že neposkytuje dostatečné garance pro "spravedlivou soutěž" a volají pro omezení prostoru pro UK tak aby byla zajištěna "level playing field" (rovnost šancí, příležitostí).

Francie nesouhlasí s možností prodloužení "přechodového období"

V. Novák 20.11.2018 15:18

Estonce a Lotyše a Litevce netřeba zabíjet,

ti vymírají sami a kdo může, odchází.

Proč?

Protože v Estonsku a Lotyšsku a Litvě není práce a perspektiva. Postsovětský průmysl si zlikvidovali částečně z ideologických důvodů, částečně (zejména v Litvě) naoktrojovaným odběrem drahého LNG a z toho vyplývající ztrátou konkurenceschopnosti.

Jediné, co je drží nad vodou, jsou ruské tranzitní a přístavní poplatkk. Ty ovšem stále klesají, jak Rusko převádí svůj export a import na vlastní přístavy a termináy, zejména v Usť Luze.

M. Mikulec 20.11.2018 15:17

To je legracni,

dokoran otevrit evropske hranice, a pak se teprve starat o obranu. Vzdyt evropske vlady nejsou kvuli posedlosti migraci a multikulturalismem schopny zajistit svym obcanum zakladni bezpecnost.

Evropska armada by slouzila pouze k represim proti vlastnimu obyvatelstvu. Takhle chytry jsme taky. :-)

F. Lubomír 20.11.2018 14:58

evropsaká obrana

Vážený ,pokud máme mnoho let bez války není to zásluha NATO,které mimochodem se nerozpustilo jako Varšavská smlouva ale tím,že byla udržována vojenská rovnováha mezi západem a východem.

NATO se tváří jako obranný pakt ovšem napadení Lybie,Iráku nevypadalo jako obranná operace.Jistě nesousedí USA s Afganistanem takže pokud mluvíte o prodeji zbraní víme jaké musíme od koho nakupovat nyní.Jediná záchrana EU je společná vojenská seskupení na hranicích pod vedením EU.Za účelem obrany před islamismem radikálním ,ono totiž jak víme při útocích v Paříži,Londýně na bezbranné civilisty jaksi NATO moc nepomohlo. Pokud jde o Rusko je presentováno jako nepřítel tak nějak automaticky .Připomíná to teorie národně socialistické strany Německa že pokud nemáme nepřítele je třeba si ho vytvořit.V r.1968 nás obsadil jiný stát za zcela jiných okolností .Dnešní Německo také nelze srovnávat s Německem

z r. 1939.Evropa by měla spoléhat sama na sebe ,Rusko bylo v historii Evropy vždy klíčovým hráčem,proto je třeba hlavně s ním jednat na diplomatické půdě nikoliv kontraproduktivně pomocí zbytečných sankcí a nenávistných útoků které nakonec nevychází ani od jeho blízkých sousedů.

J. Richter 20.11.2018 14:21

Re:

ty ani nevíš, co a kdo byla 5. kolona..

R. Gramblička 20.11.2018 14:14

Re:

ale na tebe, pátá kolono, ještě nemám. Asi budu muset potrénovat

J. Fridrich 20.11.2018 13:55

Re: Na počátku

Kodera, Kodera.. Zkuste se zamyslet, co může Rusko-SSSR dnes lidem nabídnout.. Víte, jak se tam dnes žije ? Ten kágébák je směšný.. " Rusové budou nově na odpočinek odcházet v 65 letech, Rusky v 60 " - u Rusů mužů je tedy bude důchod čekat dle přiloženého linku a tabulky cca 6 roků po jejich smrti - při jejich délce života.Tady je tabulka dožití v zemích celého světa - Rusi-muži -

http://www.zemepis.com/vek.php

Rusko chrlí na trh rekordní množství ropy, cena prudce padá

To je skvělá zpráva z ruského carství - 1) Po nějaké době zlevní paliva i u našich benzínek - musíme si ale POČKAT..

2) Ted' ti hlavní - Putinovi teče do bot, tak " dojí " ty své dírky do matičky Rusi na plno - oni totiž nic jiného kromě zbraní a těžby surovin NEUMÍ.. Viděl někdo z nás v obchodech například ruskou lednničku, pračku, mixér, nábytek, sekačku na trávu, televizi, počítač, mobilní telefon - a další desítky-stovky zcela normálního spotřebního zboží ? To moc nepotěší ty svý kamarády v bílých prostěradlech z OPECu...

M. Prokop 20.11.2018 13:47

Re: Armáda ČR

To už je věcí každé země, kterou nabídku vyhodnotí jako nejvýhodnější. Nechá-li se někdo uplatit, je to místní čunitel.

M. Prokop 20.11.2018 13:42

Re: Na počátku

Jo, to je oblíbené tvrzení, o tom (neprokázaném slibu).

Ale i kdyby existoval, stejně by neřešil důvodnou snahu bližších i vzdálenějších sousedů Ruska, zajistit si bezpečí a ochranu před tradičním ruským imperialismem. A Rusáci by se měli sakra zamyslet, proč to tak je. Nerochnit se blahem, jak se jich všichni bojí.

Kupovat americké zbraně není povinné, ale je rozumné kupovat dobré zbraně a být připraven, kdyby někdo chystal zase nějakou lumpárnu.

S. Kalužík 20.11.2018 12:37

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Nemohu se zbavit dojmu, že jste špatně pochopil jak mne, tak pana Jocha. Vždyť dávat smluvní 2% znamená zůstávat v NATO :)

Š. Hašek 20.11.2018 12:29

Re: S článkem celkem souhlas

Chlapci, chlapci,

mě hlídá Putin od rána do večera, nasadil agentku pí Haškovou. Ta to umí, panečku, zaonačit! Určeno panu Valentovi.

Stran objektu "richter" bych jen dodal, že to je nějaký celkem primitivní "hodnotář listopadový", který si plete oslovení. Od malička jsem byl poučován, že tykači jsou jaksi nejistí sami sebou. A tak jen dloubnou loktem ........

F. Kodera 20.11.2018 12:16

Na počátku

bylo slíbeno Gorbymu, že výměnou za sjednocení Německa (a stažení ruské armády) nebude NATO rozšiřováno na východ. Naivní Gorbačov tomu věřil, opilec Jelcin - darmo mluvit. Takže výsledkem je, že pod ochranou NATO dnes pořádají pohrobci lotyšských SS oslavné pochody a na ruských hranicích se pořádají manévry (samozřejmě s obrannými scénáři). A podle Trumpa musí všichni členové kupovat americké zbraně, protože jsou nejlepší (čili nejdražší).

S. Sidlichovsky 20.11.2018 12:11

Re: Společná evropská armáda nebude funkční,

Podle Macrona bude Francie dávat na zbrojení v rámci NATO 2 % za 7 let. (Tedy nejspíše nikdy).

Ale poslední ukázka jednoty zemí EU: Sotva dozněly výbuchy špuntů ze šampaňských v 5. patře Berlaymontu na oslavu dohody EU-UK, už španělský min. předseda avizuje odmítnutí této dohody, protože nedává Španělsku možnost veta k obchodní dohodě, který by byl aplikovatelný na Gibraltar.

M. Krátký 20.11.2018 12:06

Podmíněný souhlas - takto :

Největší hrozbou pro naši civilizaci je islámská invaze do Evropy - takže nejdříve likvidace islámu již usídleného v Evropě, absolutní nepropustnost hranic členských států EU a teprve potom NATO - tečka CZ - hezký den

J. Richter 20.11.2018 11:10

Re:

To je hodně blbé Vojto Filipe.

R. Gramblička 20.11.2018 11:08

Re:

... a Surinam, Burkina-Faso, Papua, a bez dozoru bych nenechal ani Fidži a Tongu (ti Maoři mi dycky přišli podezřelí)

R. Gramblička 20.11.2018 11:04

Armáda ČR

má cirka 5-6 tisíc profesionálních vojáků, těch zbylých 15000 je důstojnictvo a obsluha. S tímhle by nás porazila kdejaká větší uprchlická vlna.

Že by se do armády mělo víc investovat, s tím souhlasím, nicméně, mělo by se důsledně dbát na co nejvyšší efektivitu a národní zájmy. Čili opak toho, co dělá třeba Slovensko, kde si nejprve protlačili nákup nových stíhaček a pak se nechali uplatit od USA a ze všech možných variant zvolili tu zdaleka nejdražší - americké F-16.

A. Alda 20.11.2018 10:59

Nesouhlasím s Vámi.

Zatímco NATO nás chrání (už jen tím, že jsme členy), "evropská armáda" by nás zotročila.

A hlavním nebezpečím pro nás dnes není Rusko, ale Islám.

Islám na nás na rozdíl od Ruska intensivně útočí. Rusko bylo vícekráte našim spojencem proti Islámu, avšak Islám (konkrétně Turecko) byl pouze jedinkrát naším spojencem proti Rusům, a to proti vůli obyvatelstva, což vedlo k rychlému zániku toho státu, který tohle zvěrstvo udělal.

Naprosto s Vámi, pane Jochu, nesouhlasím.

J. Zaorálek 20.11.2018 10:54

Přesně, a nejenom Rus, ale take Iranec, Severokorejec, Číňan a pravděpodobně by se našlo spousta dalších, kteří by se během těch desetiletí od druhé světové vydali za hranice své země a pomahali nezištně sousedům.

R. Gramblička 20.11.2018 10:53

Re: Trapný

NATO zatím útočilo na Srbsko, Libyi, Irák, Sýrii, Afganistán...

Třeba nám napíšete, kdy se po pádu Sovětského impéria bránilo, nějak si nemůžu nic vybavit

R. Gramblička 20.11.2018 10:47

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

No dyť to píšu. Obě strany do zblbnutí říkají, že se cítí ohrožené a že jen reagují na protivníka. Je to začarovaný kruh, kde obě strany mají máslo na hlavě.

Krom toho,nic nenasvědčuje tomu, že by si Rusové dělali zálusk na násilné obsazení Pobaltí. Co by z toho taky měli, že? Oni jim to Baltové časem umožní sami a dobrovolně. Svým masivním exodem na západ. Až tam časem převáží ruská menšina, vystoupení z NATO a připojení k Rusku si prostě demokraticky odhlasují. Pak se budou v NATO a EU vztekat zbytečně

J. Richter 20.11.2018 10:36

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

jo jasně, všichni chtějí ,,ruské nerostné bohatství" a proto jdou válčit. Když zalezou kam patří rusáčci, tak si jich nikdo nevšimne..

L. Písařík 20.11.2018 10:12

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Neberu vám váš názor a nebudu přesvědčovat, abyste ho změnil. Ale pokud to jde, napište ho sem. K tomu je přece ta diskuze.

L. Písařík 20.11.2018 10:10

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Kdo začal šaškovat u západních hranic Ruska s 30tis. vojáky? To vám ve vašem příspěvku chybí. Kdo se motá s armádou kolem hranic pobaltských států? Šojgu tvrdí, že ohrožují Rusko.

M. Valenta 20.11.2018 10:09

Re: S článkem celkem souhlas

a skrze nabobtnalou ambasádu plnou agentů a s armádou služebníčků se Zemanem v čele si celkem obstojně hlídá i nás.

P. Lenc 20.11.2018 10:08

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Ony ty možnosti stále bohužel jsou.Viz Gruzie,Krym a východní Ukrajin.A že síle Putin rozumí ukazuje udržení pobaltských států jen díky NATO.

I. Schlägel 20.11.2018 10:06

Re: Společná evropská armáda nebude funkční,

Ano. A stejnou touhu vykazovat mají i jednotlivé hlavy pomazané, toho času ve vrcholných funkcích. Nedej bože, aby se provalilo, že jsou tam maximálně k tomu, aby se v případě průseru tak nějak opakovaně semkli.

J. Richter 20.11.2018 10:05

Zaplaťpánbůh...

že existuje NATO a USA se svými vojenskými základnami po celém světě. Když si představím, že by toho nebylo a Rus by vyvážel svou ,,kultůru" a ,,úspěchy" do celého světa tak, jak to má ve své DNA, běhá mi mráz po zádech.

A co na to naši dnešní Biľakové a Jakešové? Jen do toho soudruzi :-))