25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Klaus je jako Churchill - padouch i hrdina

Václav Klaus dostal od americké Nadace památníku obětí komunismu vyznamenání. Tzv. Reaganovu-Trumanovu medaili svobody. Zaslouží si ji?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 22.10.2013 13:54

Politické chyby profesora V. Klause

V r. 1989 v této zemi nikdo neovládal komplikované "řemeslo" demokratické politiky natož aby měl znalosti a zkušenosti pro roli státnickou. Ani V.K. nebyl v tomto směru výjimkou a tak přesto, že se na rozdíl V.H., který na svém disidentsky zdeformovaném pohledu na politiku (politické strany) nehodlal nic změnit, se V.K. novému řemeslu intenzivně učil a přesto, že byl teoreticky (ekonomie, politologie) skvěle připraven, nemohl se nedopustit politických chyb.

Jejich společným jmenovatelem byla skutečnost, že byl v mládí formován jednak sportem v němž je obvykle vítězem ten lepší a jednak vědou, v níž se dříve nebo později prosadí vědecká pravda. Svým nadáním se rychle dostal do pozice, z níž se mohl stát se "hybatelem dějin". Tuto "výzvu" přijal, stala se mu smyslem života, kterému věnoval téměř všechnu svou energii. Proto očekával, že se tak bude chovat i jeho okolí (politici, novináři, úředníci..). Nebyl zpočátku vůbec připraven na "svět" hochštaplerů, zkorumpovaných darebáků, lhářů, vlastizrádců.., které politika také přitahuje.

V situaci vnějškového světového vítězství demokratického kapitalismu patrně zpočátku neočekával, že západoevropští "osmašedesátníci" pocitu bezpečí zneužijí k tomu, že se rychle chopí moci v ES. V době našeho vstupu do ES již věděl, že termíny jako hospodářská soutěž, ochrana vlastnictví,...pro ně znamenají jednosměrnou podporu pro jejich (dotovaný) vývoz a ochranu pouze jejich kapitálu u nás. Viděl, že v případě našich exportních úspěchů začnou bezprecedentně křičet o našem sociálním a ekologickém dumpingu a ochromovat naše podniky nesmyslnými žalobami.

Věděl, že chtějí pomocí "Bruselu" postupně dusit naši ekonomiku vnucováním pro nás neúnosného sociálního, byrokratického a ekologického "socialismu". Naději, na vyjednávání s nimi definitivně ztratil po vstupních jednáních ("ty dohody byly špatné, ale s ES se vyjednávat nedá). Měl spáchat politickou sebevraždu odmítnutím vstupu a ztratit jakoukoli šanci pro další zápas s EU-socialismem?

B. Rybák 22.10.2013 14:12

Politické chyby profesora V. Klause

V domácí politice bylo možná chybou, že ve snaze nerozpoutat sociální vášně, které by mohly ohrozit (zpomalit) ekonomickou makro-transformaci, nevyužil oslabenou pozici odborů k vytvoření speciálního zákona o stávce, že ustoupil železničářskému bossovi Duškovi, že váhal s majetkovým vyrovnáním církvím ,že neburcoval k úplné dekomunizaci našeho veřejného života.

Zcela určitě bylo chybou, že uvěřil německým vydavatelstvím (pasovským), že budou u nás dělat profesionální nezávislý tisk a nezabránil jim aby se staly "jedovatým jazykem" zahraničního kapitálu a bruselského socialismu.

Když pan guvernér ČNB Tošovský hlupácky odmítal uvolnit kurz koruny, přestože naše do té doby úspěšná(!!!) obchodní bilance se dostávala do červených čísel, a pak díky tomu vzniklé potíže našich bank "řešil" povinností okamžitého vytvoření neúnosných bankovních rezerv které finančně "uškrtili" naši ekonomiku, chodil ho V.K. přesvědčovat, místo aby ho vyhlásil za (vlastizrádného) veřejného nepřítele (což by ale asi jeho "korupční mecenáši v Bruselu" těžce nesli). Odtud ale vedla přímá cesta ke zničení úspěšné "české transformace", realizované bohužel i zahraničními rozvědkami (viz článek pana Palaty) pomocí "sarajevského puče", protože po zhroucení maďarské (a polské) "třetí cesty" zahraniční kapitál zjistil, že "hospodářská anexe" je pro něho výhodnější než "podvodná" hra na liberální ekonomii.

Kdyby V. K. neudělal nic víc, než že u nás (příkladně pro celé RVHP) znemožnil nepoliticko-politické hledání třetích cest a prosadil standardní principy a instituce demokratického kapitalismu (vytvořil všeobecně uznávaného "středoevropského hospodářského tygra"), byl by zapsán "zlatým písmem do našich i evropských dějin.

Za to, že jako jediný současný politik odhalil neolevicové převleky současných rudo-zelených, politicko-korektních nepřátel demokracie mu bezpochyby náleží světové uznání. Vzteklý řev jeho nepřátel na jeho další zahraniční ocenění je pouze jejich hlupáctvím a jejich hanbou.

J. Kulišek 21.10.2013 19:01

poznamka

Pred svoji  volbou na presidenta preci Klaus jasne prohlasil, ze nikdy nebyl antikomunistou. To jste jiz vsichni zapomeli? Patrne to udelal, aby byl zvolen, ale presto mu prisivat nejaky antikomunismus se nehodi.

Z. Sohorova 21.10.2013 17:54

HM

Ani trosiku diku  za clanek plny rozporu  a blabolu...  To se tak hodi  te pani podemnou...

V. Kusý 21.10.2013 21:00

Re: HM

No, mám dojem, že Vám nesnášenlivost zatemňuje myšlení.Ne že bych z pana Klause omdléval nadšením, ale ten článek je podle mého osobního názoru velmi objektivní.Pan profesor má schopnost rozdělit lidi na ty, kteří ho nekriticky zbožňují, nebo stejně nekriticky nesnáší.V tomto směru jsem s ním na stejné lodi, takže mám pro něj pochopení a cením si schopnosti být vůči němu objektivní.

M. Prokop 21.10.2013 21:45

Re: HM

Ona bude paní či slečna trochu na tu půvabně podpíranou hlavinku .... obsese se tomu myslím říká.

J. Václavíková 21.10.2013 22:04

Re: HM

Ano, na tu je paní Kanioková dost zatížená. Ani pro paní Varadinkovou to není žádná neznámá. Kalousek, bu bu bu! A Pravdoláska pod postelí.

J. Kanioková 21.10.2013 23:13

Ko ko ko ko dááák

J. Václavíková 21.10.2013 23:27

Re: Ko ko ko ko dááák

A jejda. Tak ono je to ještě vážnější než stihomam.

Z. Sohorova 22.10.2013 8:07

M. Prokop

Od Vas to sedi hlavne ten Vas simbol v profilu 

Dekuji Vsem co pomlouvaji,protoze diky tomu vim,ze jsem lepsi nez oni:):)

J. Kanioková 21.10.2013 17:29

Velké díky za objektivní článek..

M. Pechr 21.10.2013 15:05

Martin Heidegger - německý filosof

...tady bych řekl, že autor ujel, napsat o Heideggerovi - nacistický filosof - a nic více je decentně řečeno zavádějící.

Zní to, jakoby byl tento myslitel spolustrůjcem světové války.

Byl sice členem NSDAP, ovšem motivací rozhodně nebyla touha po moci a násilí. Udělal chybu, že včas nevystoupil, když se ukázala její temná strana a posléze, že se otevřeně k této věci nepostavil. Jeho celoživotní dílo je přínosem a právě např. daseinsanalýza, jejíž byl spoluzakladatelem je přínosný psychoterapeutický směr. Možná i zde platí, že chybami se člověk učí. Každopádně mluvit o něm pouze takto negativně je zavádějící dezinformace a pokud by chtěl autor kárat Havla za Haidegerra, tak je to opět nesmysl. Havel patrně těžko čerpal z Heideggera jeho mylné stranické angažování, ale daleko spíše jeho existenciální myšlenky, které rozhodně nejsou liché, čili nechápu, co tím autor chtěl říci.

V. Novák 21.10.2013 16:29

Martin Heidegger nebyl žádný pomýlený trubka,

který by nevěděl, kolikátá bije. Universitu arizoval důsledně a jeho stranické angažování rozhodně vychází z jeho elitářských a antidemokratických myšlenek.

Válku samozřejmě nezavinil. ta by byla i bez něho. Ale dodal munici - a pomáhal - náckům tak říkajíc materiálním. On "jenom" židovské vyhazoval kolegy ze školy. Do koncentráků je zavíraji jiní - a do Auschwitzu je posílali taky jiní. Byl jedním z řady.

M. Pechr 21.10.2013 20:03

...jinak ale volím Svobodné...

...přečetl jsem tento Kremlíkův článek http://www.reformy.cz/zpravy/havluv-vzor-byl-nacisticky-filosof-heidegger/

...poněkud mne to znejistělo a v podstatě to dotvrzuje váš pohled na věc...nicméně nemyslím, že je nutně vše špatně u Heideggera... to že v roce 1946 se údajně zhroutil by mohlo ukazovat na šok z toho, co se ve válečném období stalo...stejně jako chybně uvěřilo slibům obrovské množství méně vzdělaných tak i mnohé vzdělance...že nacismus vypukl v německu neznačí, že pouze v německu se nacházel, nacházel se po celé evropě, pokud by nevypukl tehdy tam, vypukl by jinde a v jiném čase, byl tov společnosti, dobře o tom píše Max Piccard v knize Hitler v nás, intelektuální výbava není až taková ochrana před zlem, jak by se mohlo zdát, jen je třeba rafinovanější úvahy, analogicky o tom píše C.G.Jung ohledně snů, se svým vzdělání, dokázal bravurně vyložit sny a nevědomé motivy svých klientů, u vlastních snů nevědomých motivů pro něho samotného ovšem bylo toto stejně těžké rozklíčovat, jako pro ostatní jejich sny, jelikož v jeho případě byla produkované symboly a jejich konstrukce složitější a rafinovanější... ...obával bych se kohokoliv soudit, nikdo neví, jak by se zachoval v té situaci on... čili Heidegger silně pochybil, ale věřím, že jeho dílo mělo a má smysl...naprosto každý má dvě stránky, temnou i světlou, ovšem každý si toho není vědom... vám díky za inspiraci...

M. Prokop 21.10.2013 17:05

Re: Martin Heidegger - německý filosof

Ono i u toho Churchilla sem tam nějaký ten úlet.

S Klausem má v podstatě pravdu.

E. Tocháček 21.10.2013 14:21

Děkuji autorovi

za otevření diskuze o V. Klausovi jako člověku z masa a kostí. Podle mého názoru je VK vynikající vědec na poli společenských a ekonomických procesů. Úspěšnost jeho předpovědi vývoje EU může přehlížet jenom silně emotivně předpojatý člověk. Na druhou stranu byl VK, jestli moc, tak jen průměrný lídr politické strany a je až neuvěřitelně mizerný diskutér. Kdykoli cítí proti sobě oponenturu ( a lhostejno jak slabou ), zaujímá jakýsi obranný, často až agresivní postoj a jako " argumentaci " pak dokáže použít i úplnou pitomost ( namátkou, že snowboarding je levicový sport ). 

Vyjadřuje-li se VK ke společenským procesů, rád si poslechnu. Mluví-li snad prakticky o čemkoli jiném, přepínám. Nic víc, nic méně.

P. Chládek 21.10.2013 17:36

NAPROSTO PŘESNÉ....

Naprosto souhlasím s panem Tocháčkem. Jako rétor či prognostik nemá Klaus v této zemi(možná ani v okolních) konkurenci. Jako praktický politik a vůdce ostudně zklamal v každém ohledu. Jeho morálně volní vlastnosti jsou pak většinou pobliózní....

J. Kanioková 21.10.2013 17:41

"Jeho morálně volní vlastnosti jsou pak většinou pobliózní...."

a k tomu jste dospěl jak ? že byste uvedl nějaká skutečná fakta ? A který praktický politik a vůdce zklamal  méně ?

P. Chládek 21.10.2013 18:54

Re: "Jeho morálně volní vlastnosti jsou pak většinou pobliózní...."

:-) paní Kanioková je na tomto serveru známa jako nekritická fanynka pana "profesora". I když s jejími příspěvky v diskuzích často souhlasím, v tomto případě ji dle mého názoru jindy čirý pohled na věc kalí nadměrné množství ženského libida.

Z. Sohorova 21.10.2013 17:56

Re: NAPROSTO PŘESNÉ....

PŘESNĚ 

Z. Sohorova 21.10.2013 17:57

Re: NAPROSTO PŘESNÉ....

Ano pane Chladek mate  plnou pravdu

A. Richter 21.10.2013 21:15

Re: NAPROSTO PŘESNÉ....

Pokud jste tak hezká, jako Váš avatár, dokazujete pravdivost úsloví "Čím pěknější, tím blbější (výjimky potvrzují pravidlo)". Ale Vy určitě výjimka nejste.

.... *8-D

V. Novák 21.10.2013 12:33

Ty řeči jsou zbytečné - Reaganovu-Trumanovu medaili svobody

uděluje "Nadace památníku obětí komunismu". A komu toto vyznamenání udělí, je jen a jen její věc.

Disidenti i nedisidenti nechť si založí svou nadaci a můžou se vzájemně ometálovávat do úplného uometálování. To, že kecají do svobodného rozhodování nadaci, s níž nemají nic společného, je drzost.

R. Gramblička 21.10.2013 12:34

Re: Ty řeči jsou zbytečné - Reaganovu-Trumanovu medaili svobody

naprostý souhlas

E. Sevrát 21.10.2013 13:47

Re: Ty řeči jsou zbytečné - Reaganovu-Trumanovu medaili svobody

Taktéž naprosto souhlasím.

J. Kanioková 21.10.2013 17:42

Přesně !

Z. Sohorova 21.10.2013 11:46

Klaus a jako salek caje???

Dekuji pekne ale  to zni jako vyvar z kopriv  Klaus se neda k nicemu prirovnat snad k tem koprivam ano

J. Tachovský 21.10.2013 11:56

Re: Klaus a jako salek caje???

tak tak, koprivy pali, ale i leci.

R. Gramblička 21.10.2013 12:34

Re: Klaus a jako salek caje???

že by kouzlo nechtěného? Kopřivy pálí a díky nim si dávam pozor kam šlapu. A šálek kopřivového čaje si dám kdykoli. Pročišťuje krev a zlepšuje celkové zdraví

Z. Sohorova 21.10.2013 18:02

Re: Klaus a jako salek caje???

VK  take leči,ale zloděje od trestu a podvodniky amenstii