28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Kam emigrovat?

Nové kolo dělení světa dávno začalo. Čína zařadila do své sféry vlivu Afriku a bude časem pokračovat Evropou. Čínská sféra vlivu bude ale jiná, než jsme znali třeba od Velké Británie nebo USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 27.8.2021 12:43

Do Kalifornie bych emigrovat nechtěl. Do Texasu ano.

P. Molík 27.8.2021 12:18

Resultáty paní Markéty jsou často jasnozřivé až brilantní, respektující realitu a pravidla logiky, ale ne vyčerpávajícím způsobem obsažné, což je pochopitelné, takže i Markéta se může mýlit. Přesto anebo právě proto rád čítávám její postřehy a myšlenkové výplody, ona je prozíravý člověk, což většina našich politiků není. S většinou logických vývodů paní Markéty souhlasím, ovšem v její kritice zprofanovaného kolektivismu, což je jeden z jejích sofistikovaně až demagogicky prezentovaných argumentů, je skryto čertovo kopýtko vypjatého individualismu, což bylo v praxi ukázkově předvedeno u nás v devadesátých letech min. stol. při rozkrádání a tunelování národního majetku právě bezohlednými individualisty klausovského střihu při naplňování svatého grálu podnikání, tedy zisku za všech okolností i při relativizaci morálních hodnot atd. Velmi si vážím paní Markéty pro její postoje.

P. Milan 27.8.2021 12:26

To nebyl žádný "vypjatý individualismus", ale NUTNOST změnit během krátké doby majetkové poměry (privatizací komouši nakradeného, respektive, toho, co z nakradeného zbylo).

Zisk za všech okolností i relativizace morálních hodnot jsou čistě osobní vlastnosti a vyskytují se za všech okolností a režimů.

J. Ptáček 27.8.2021 11:39

Kdysi za časů "socialismu a míru a pokroku" se část lidí uzavřela do sebe. Říkalo se tomu "vnitřní emigrace". I já jsem v ní byl a zas tak špatné řešení to nebylo. Zůstala mně má rodina, moji přátelé a také, mimo jiné, moje postýlka. A to není zas tak málo.

K. Křivan 27.8.2021 12:51

O víkendu se makalo na chatě, a od pondělka se zotavovalo z té dřiny v práci. Stát předstíral, že lidi platí, a oni předstírali, že pracují.

Š. Hašek 27.8.2021 16:26

A dnes? Ve státní, bruselské sféře?

Můj kolega tam má syna. V té brusele. Až se naséřu, tak vyberu konto, hodím to na papír a vylepím všude. Aby se někomu aspoň malinko rozsvítilo.

A to ten syn je tam jen podržtaškou, smolí něco u počitadla. A má osm platů řidiče autobusu v drsné MHD Prahy. A k tomu polovinu ještě toho bez daně, aby měl co papat a mohl lítat tryskáčema. A tomu byt v Brusele, který platím já. A Vy.

Možno začít počítat, dá se to složit z dostupných údajů. Má tři sumy měsíčně na účtu.

Ten kolega je veskrze slušný člověk. Často jen pokrčí rameny. Ten jeho syn je určitě také veskrze slušným, možná už třikrát očkovaným.

Zkráceno.

A. Koukolík 27.8.2021 11:30

Paní Šichtařová, komunisti u nás v padesátych letech vraždili, popravovali, konfiskovali majetek, vyhazovali lidi z práce a podobně. Máte pocit, že s nimi souhlasila většina národa? A co v Rusku, tam taky? Prostě existuje vláda teroru a kdo se postaví proti, je zabit a podobně. Mám pocit, že se tady snažíte o superkorektní komentář, místo jedoduchého pojmenování pravdy. Vrazi, zabijácí, fanatici, absolutní lidský odpad. To je Taliban, IS, vůdci Severní Koreje, a dalších totalitních zemí.

V. Petr 27.8.2021 12:01

Gottwald dal povraždit asi 500 lidí (popravení + zastřelení na hranicích). Merkelovou pozvaní migranti povraždili v Německu přes 500 lidí...

P. Molík 27.8.2021 12:22

Historie jednou tvrdě odsoudí merkelovské migrační šílenství odstartované Angelou v roce 2015 pod heslem "Wir schaffen das !" Nutno dodat, že merkelovskému migračnímu opojení podlehlo mnoho málo mravně odolných politiků.

J. Jurax 27.8.2021 13:08

Mravně odolný politik je protimluv zejména dnes, ale nejen dnes.

Z. Koutecký 27.8.2021 13:00

No, komunistická vláda je definitivně pryč a my konečně můžeme v rámci NATO taky zabíjet lidi po celém světě.

J. Jurax 27.8.2021 13:10

Inu, za komunistické vlády jsme zabíjeli lidí jenom doma, a vesměs vlastní ...

J. Kubík 27.8.2021 13:48

V roce 1950 na území dnešního Česka 8.8 mil. obyvatel. V KSČ jich bylo tehdy 2.2 milionů . Tomu se říká masová kolaborace s totalitní mocí.

J. Kubík 27.8.2021 14:02

V roce 1950 na území dnešního Česka 8.8 mil. obyvatel. V KSČ jich bylo tehdy 2.2 milionů . Tomu se říká masová kolaborace s totalitní mocí.

J. Kraus 27.8.2021 11:17

Znám lidi, kteří za nejperspektivnější zemi k emigraci považují Rusko. To je ale předčasné házení flinty do žita, pokusme se to udržet u nás, dokud se Západ nezhroutí. My budeme až druzí na řadě a do té doby nás mohou posílit emigranti ze Západu. A ve spolupráci s nimi, s Polskem, Maďarskem a ostatními zeměmi našeho okruhu vytvořit proti Západu uzávěru. Je ale nebezpečí, že se sem budou chtít navalit i zástupy včerejších vítačů a různých progresivistů a feministek, kterým doma najednou půjde o život. Na to bychom se měli připravit, dokud je čas.

I. Hermanek 27.8.2021 15:09

Dobry

P. Beránek 27.8.2021 11:11

Zatraceně aktuální otázka.

Každý kdo má oči otevřené si ji už logicky musel položit.

Z. Koutecký 27.8.2021 10:36

No, paní Šichtařová, když porovnám ekonomické výsledky té kolektivistické Číny a toho našeho individualistického Západu, tak mám o tom individualismu dost pochybnosti. A pokud jde třeba o genderismus, tak jde o totálně idividualistický produkt myšlení nezávislého na ničem faktickém. Kolektivistickou společnost, ve které se, jak píšete, musí jednotlivec podřídit kolektivu, nemůže něco podobného postihnout ani náhodou.

P. Milan 27.8.2021 10:39

Záleží na tom, v jak dlouhém období porovnáváte.

Dirigistický kolektivismus může mít krátkodobě větší úspěchy, než někdy chaotický individualismus. Dlouhodobě ne, protože oslabuje, až někdy zcela odbourává nezbytné zpětné vazby.

Platí pro Čínu i pro EU.

V. Bok 27.8.2021 10:54

No, hospodarská politika Číny ma daleko do statnich zasahu v Evropě ci i v USA. Drží si urcity podil zbrojního prumyslu, ale neni rozhodující. Kde je tvrdší regulace, je vnitřní politika, ale vzhledem k vyznamnemu podílu průmyslníků v vedení KSČ je vztah statu k ekonomice spíše korporátní.

R. Langer 27.8.2021 11:55

"... hospodarská politika Číny ma daleko do statnich zasahu v Evropě ci i v USA."

Ano, tak absolutní kontrola státu nad podniky jako má stát v Číně ještě není. Ale usilovně se na tom pracuje... :-P

V. Bok 27.8.2021 11:57

No, asi o tom hodne vite, že..

P. Milan 27.8.2021 12:29

Viz třeba https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3253758-jack-ma-neni-jediny-cinan-ktery-zahadne-zmizel-na-vysetrovani-nepohodlnych-lidi-ma

L. Písařík 27.8.2021 11:00

Záleží taky na tom, jak kvalitní, úplnné a přesné jsou informace, které porovnáváte. A co taková severní Korea ?

Z. Koutecký 27.8.2021 11:52

Uplné, kvalitní a přesné údaje má asi málokdo, nemám je samozřejmě ani já. Lépe by na tom se znalostmi měla být, jako ekonomka a podnikatelka, asi paní Šichtařová. Ovšem vezmu-li v úvahu to, co vím a reakce USA na Čínu, tak realita pro Západ není zřejmě potěšující.

L. Písařík 27.8.2021 12:31

V tom s vámi mohu souhlasit,ale z těch horších jeUSA je ještě lepší než Čína nebo Rusko. Není moc z čeho si vybírat. Kdybych byl mladší, jel bych prozkoumat Nový Zéland, jazyk jakštakš ovládám, klima podobné našemu a díváte se na hory, ovečky, moře a lovíte ryby - klidný život, myslím si.

P. Milan 27.8.2021 15:12

A woke premiérka. :-P

J. Marek 27.8.2021 16:20

Nedělejte si iliuze

Z. Koutecký 28.8.2021 0:01

Jen tam mají občas zemětřesení. Jinak s Vámi, pane Písaříku, souhlasím.

V. Bok 27.8.2021 10:05

Řekl bych, že autorka měla slabší den... Zmatené představy o demokracií, zmatené představy o úloze kolektivu ve společnosti ci v ochraně jednotlivce... Tedy,.... Ach jo. Ono analyzovat dnešní vývoj ve světě není zrovna tak jednoduché. A v době nouze a krize mají právě kolektivy, společenství i státy nezastupitelnou úlohu chránit nás i naši kulturu. Je to blbý, ale v dnešní době je i konzervatismus cnost. Umožňuje totiž přežít a zachovat connejvic.