Diskuse
SVĚT: Islám v pubertě
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Dušan Polanský
8. 2. 2006 7:33
Bohužel autor se vyhnul důležité skutečnosti,
že celá západní civilizace zaznamenala tak prudký technický a trchnologický hlavně z důvodu existence ropy. Pohádky o náhradě ropy jinými palivy (např. vodíkovýni) jsou v současné době nereálné. Autorovy analogie vychází z předpokladu, že rodiče nejsou na pubescentovy materiálně závislí. Bohužel tomu tak není. A to je celá bída článku. Pracuje s fikcí.
pooh
8. 2. 2006 8:20
Re: Bohužel autor se vyhnul důležité skutečnosti,
jojo, máte pravdu, ale Jirka Křoví už na tom pracuje
honzak
8. 2. 2006 7:16
zajímavý názor
se kterým lze souhlasit. Jen bych doplnil, že pubescenti si nejvíce vážíí toho, co sami udělají (třeba ne úplně správně), ale hlavně bez podpory rodičů. Proto musím znovu opakovat - zbavme se závislosti na muslimské ropě a věnujme do výzkumu a vývoje vodíkové energetiky tolik lidí a prostředků, jako do IT. Oni pak machometáni rychle poznají, že mají jen tu ropu a jinak PRD. A budou se muset sami lopotit, aby něco měli. A nepomůže jim ani Alláh, ani sebevětší hejno nezobrazitelných proroků. Jen ruce na konci jejich předloktí.Klasik
8. 2. 2006 7:15
Jak dlouho ještě se ještě budete snažit tolerovat
a omlouvat parchanty? Islám je netoleratní, militantní a pro svět je nebezpečný. pro Evropu je navíc nebezpečná tolerance k "ubohým" arabům. NE! Je to pakáž se kterou se dá jednat jen z pozice síly. Ne americký způsob mýdlového hrdiny, ale vyzkoušený a ověřený model britské koloniální podpory. Bez ní budeme za chvíli nejen budovat mešity, ale i se v nich klanět jakémusi parchantovi v turbanu. Alláh s vámi.ašáv
8. 2. 2006 14:45
Re: Jak dlouho ještě se ještě budete snažit tolerovat
neštěstí je,že sisti zmrdi dovolují takovéhle věci jen kvůli té ropě a všichni jsou z nich podělaní. je třeba jim jasně řící,že se takhle nesmí chovat a dát jim najevo naši sílu a jednotu (a to je ten problém tzv. západní civilizace). Jedině tak se s nimi musí jednat!!! A vůbec jak vypadá ten Prorok vždyť na tom obrázku byl strejda v turbanu.Petr
8. 2. 2006 7:13
My a dospělí?
Zato my jsme strašně dospělí ...
posunul bych to jinak - islámská kultura je na úrovni (silného a relativně mocného) dítěte a námi těžce zmítá puberta ...
zcr
8. 2. 2006 8:50
Re: My a dospělí?
nejsme spis v krizi strednich let?Dušan Neumann
8. 2. 2006 6:57
pane Sýčku, až na tu "Apokalipsu" s vámi celkem souhlasím
historické události je třeba vnímat v kontextu doby.protože nemáme osobní zkušenost oscilujeme mezi obrozeneckým husitsvím Palackého a pozitivistickým výkladem Pekařovým. leč, minulost nelze odčinit, pouze se z ní poučit. Zatímco Luther byl měšťanský vizionář, Calvim byl demagogický mizera. Stejnou diskrepanci lze načrtnout mezi Husem a Žižkou. jenže stále se vtírá otázka - je to co známe ze zaujetých dokumetů skutšně osvětlující souhrn dat nabízející nezaujaté řešení? V žádném případě. Studium dějin je nádherná záležitost a přiznávám, že jsem mu skoro před půl stoletím propadl, ale ani stohy přečtených knih ze mne nečiní moudrostí všeobjímající autoritu.Událoti minulé nelze interpretovat morálními kodexy dneška. Platí to pro husitství a platí to stejně pro Islám. Jihadista opásaný semtexem nemá nic v tomto okamžiku nic společného s Ibn Sinou. Soudobý Islám je jako zanedbaná infekce a je třeba se k němu stavit z této polohy, z naší podstatně vyvinutější atlantické civilizace. Pohádku 1001 noci jsou už jen pohádkami a nereflektují současný stav běcí na prahu nukleárního holocaustu, který má pro nás připraven kultura vyznavačů mučednické smrti. Většinu ideologických kliček lze nakonec redukovaty do jednoduchých principů - a dnes je to naše obrana před nastolením věčného chalifátu muslimských blouznivců.Sýček
8. 2. 2006 7:25
Re: pane Sýčku, až na tu "Apokalipsu" s vámi celkem souhlasím
akorát že apokalyptické vnímání světa - "chiliasmus" je naprosto nepominutelným prvkem tzv "Husitského hnutí".Sýček
8. 2. 2006 6:26
Pane Košťále,
Kdepak jste se učil historii? Co se týče fundamentalismu tak k nim patřili právě Hus, Vilkif, Kalvín - ti hlásali návrat ke kořenům a vystoupili proti úpadku společnosti. Hus a Viklif měli to historické štěstí, že se nedočkali řádění svých stoupenců. Neideologicky vzato Žižka "čistil" Čechy nejen od svých názorových odpůrců (to nebyli jen katolíci, ale i podobojí a další, z jeho pohledu urážející Boha - například Adamité), ale i etnicky. Vyhlazoval a pálil celá města. Hus "pravdy Boží každému přál" - Žižka ty kdož těžce hřeší přikazoval "pálit, topit, věšet, stínat, kolem lámat". A jeho obětmi nebyli zejména církevní představitelé - kněží, řeholníci, ale obyvatelé těch měst, která "dobyl", lidé o nichž se domníval, že urážejí Boha. A že se Žižka prohlašoval za Husova nástupce - přečtěte si "Husitskou kroniku" Vavřince z Březové - je to zajímavé čtení. A Kalvín - ten po založení svého "helvétského státu" osobně odsuzoval a nechal upalovat své odpůrce, včetně vlastních stoupenců - Fundamentalizmus zde byl, ale v "opačném gardu", než uvádíte. Čechy jsou asi nejlepším příkladem - ve čtrnáctém století - za vlády Karla VI udeřilo na Evropu několik morových ran a také v Čechách zemřela významná část obyvatel. Apokalipsa a trest Boží. Vystoupilo mnoho hlasatelů konce světa - tu vzdělaných tu zcela laických a lidé se začali shomažďovat na významných "kopcích" - "třeba Oreb" a očekávali konec světa - druhý příchod Mesiáše. Očekávali obnovení Božího království a Nový Jeruzalém na území Českého království. Hlavní ideový konflikt tehdy byl - renesanční jih - Itálie, Francie, Španělsko proti ještě gotickým a očekávaním konce světa rozjitřeným Čechám. Fundamentalisté byli právě ty Čechy.M. Košťál
8. 2. 2006 11:22
Re: Pane Košťále,
já přece vůbec nekomentuji "kvality" jednotlivých reformačních ideologů, jde zkrátka o to, že se kvůli "fundamentalismu" na obou stranách vedly dlouholeté a krvavé války. Právě v té době, zhruba v 15. 16. století (plus mínus nějaká ta dekáda) si západ prožil svoji pubertu. islámské země k ní dospěly až teď. nic jiného v tom nehledejte.Bulvar Trinacty
8. 2. 2006 5:37
Janecku,
zanech nadavek, Tys posledni, ktery ma na to zde nekoho nazyvat blbem.
Vyckej casu a uvidis, blebota o tom Sadamek samotny. Koncem mesice toho budou plne noviny. Zatim papa.
Jiri Janecek USA
8. 2. 2006 6:29
Koncem mesice toho budou plne noviny
s tim vysel Sharon hned na zacatku invaze - Irak je rozbit, ted nam zbyva Syrie a Iran -
Izrael cpe noviny svou propagandou a lzema - Murdoch vlastni US media - ale otazka je co to bude mit s realitou.
Sýček
8. 2. 2006 4:34
Prosím o vysvětlení historické paralely
Vím, že křesťanství má za sebou neslavná období, třeba zrovna ten středověk. Nicméně prosím o vysvětlení třeba souvislost v počátcích. Křesťanští misionáři v prvních stoletích putovali světem beze zbraní, šířili víru a byli ochotní raději zemřít, než se zpronevěřit. Muhamed a jeho následovníci v prvních dvou stech let své víry zbaněmi "sjednotili" Arabský poloostrov, ovládli sever Afriky a podmanili si Pyrenejský poloostrov.JK
8. 2. 2006 9:54
Re: Prosím o vysvětlení historické paralely
Paralela je pouze ve vyzrálosti náboženských systémů. Islám a křesťanství nelze srovnávat. Křesťanství přineslo naprosto nové vzorce uvažování a jednání. Dlouho se tomu všichni smáli, ale potom se začala projevovat myšlenková hloubka a po určité době bylo křesťanství ve 100% ním souladu s vládnutím. Jenže potom se dostávalo samo se sebou do rozporu a musela přijít reformace, což se zase nelíbilo tradicionalistům, atd. Islám je na jiných základech. Není to jen náboženství. Je to zároveň nauka jak má být uspořádán stát a ve svých ideích má zakódovou expanzi. Proto byli ze začátku tak úspěšní. Křižácké války jim daly zabrat a v muslimském světě je to do dneška pojem. Dneska je jasné, že v moderním světě islám nemá šanci. Proto potřebuje reformu. Bohužel nikdo neví jak. V tom je to přivovnání k pubescentovi trefné.Bulvar Trinacty
8. 2. 2006 3:35
Ono plno veci chce pevnou ruku
a nekompromisni postoj.
Na Bushe se dnes s velkou blibou plive. Az vyjde najevo, ze Rusove tajne pomohli Iraku odklidit jejich ZHN do Syrie, take vsechno bude vypadat jinak.
S Iranem ta legrace teprve zacina. Zdanlive OT, ale stejne je to vsechno propletene. Proc dnes tolik pokriku nad karikaturami, ktere danske noviny otiskly v lonskem rijnu? Najednou hori ambasady a zveda se vlna protestu a nasili. Jen ti palici netusi, ze jsou pouhymi loutkami v celkove mozaice deni...
zoch
8. 2. 2006 3:01
Moje myšlenky se někdy toulají po podobných cestičkách
Dospěl jsem ale k tomu,že za zásadní je třeba vzít vliv západní civilizace .
Ta do středověkých poměrů muslimského kléru vnáší paniku. Musíme si uvědomit,že tamní klér je zvyklý ovládat vše bez výjimky. Protože automaticky neznamená,že kdo žije v tamním prostředí ,musí být omezený,je jasné,že jejich současná duchovní elita si zřetelně uvědomuje,že by mohla jednou tahat za kratší konec i u nich doma. Pokud potom smíchá trošku nacionalismu s kulturní hrdostí a mírně modifikovaným výkladem víry,vznikne onen smrtící coctail a řada matek i mladíků jde hrdě na smrt v domnění,že se podaří zastavit vývoj. Pro lepší pochopení připomínám,že ještě dnes u nás na Hradě můžeme také slyšet nacionalistické tóny a to jsme u nás.....Protože když se nacionalismus hodí někomu do krámu,tak je pěkná mrcha !! Proto hlídání jejich nukleárního potenciálu je namístě.
To,že svět satelitní komunikace přejede vliv ajatoláhů jako Španělé indiány ,je jasné.Nebude to tak drastické,ale bude to. Nesmírná škoda by se ale stala ve chvíli,kdy by při tomto procesu měla být poškozena nebo nezachována islámská kultura ve své nádherné rozmanitosti. Dodnes si lidstvo drbe uši,že nezůstalo více po Aztécích atd....Tuto chybu snad naši potomci neudělají.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz