28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Impulsivní Trump?

Americká Demokratická strana se velmi tvrdě vymezila proti zabití iránského generála. Trump chce údajně zavléci USA do války s Íránem. Naši odborníci na Blízký východ na ČT24 o tom ale pochybují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 6.1.2020 23:42

Představa hlupáků, že se Trump rozhoduje "impulzivně", je určtě hodně daleko od reality. Člověk v jeho postavení se musí rozhodovat zodpovědně a důkladně zvažovat co udělá. A jistě na to má i lidi, kteří tomu rozumí. Zatím mu všechno co udělal celkem vychází. Jenže hlupáci to nechtějí vidět.

V. Čermák 6.1.2020 18:48

Mám takový pocit, ale nikomu ho nevnucuji, že Trump šlápl do hoúna a teď v něm dělá piruety.....

P. Han 6.1.2020 23:49

To je takový ten pocit typu "podle sebe soudím tebe", že?

P. Urban 6.1.2020 15:07

Ano, svět není idylickým místem. Tím spíš je namístě otázka, zda zasažení a zabití zdroje a mozku teroru na velkém území od Íránu po Libyi situaci zlepší nebo zhorší. Nevím, jestli mají experti z České televize v tomto směru pravdu (osobně si myslím, že ano). Ale aspoň o tom, na rozdíl od pana Bartoně, přemýšlejí.

Nevím, co je směšného na označení "duchovní vůdce" pro člověka, který skutečně dokáže vést mnoho lidských duší. Což o pár odstavců níže pan Bartoň sám popisuje.

P. Zinga 6.1.2020 14:59

Nic z těch "iránských teroristických akcí" nebylo prokázáno. Pouze jedna bába povídala.

Tak už konečně předložte důkazy.

Že podporuje Hamáa s | Hisbolláh? Amíci zase "syrské demokraty".

J. Svozil 6.1.2020 14:25

Myslim ze nejvice s teroristy souhlasi kolaboranti jako

Pan Filip byl až do roku 1989 významným členem KSČ a podle některých zdrojů též agentem Státní bezpečnosti s krycím jménem Falmer. A jako takový podepsal prohlášení, že souhlasí se vstupem vojsk Varšavské smlouvy do Československa v roce 1968. Připomínám, že vojáci především Sovětské armády mají za dobu okupace na svědomí na 400 mrtvých lidí. Takže komunisté jako Vojtěch Filip de facto schvalovali vraždy vlastních spoluobčanů.

Soudruh Filip byl stoupencem režimu, který zaprodal svoji zemi cizím zájmům a vědomě jí škodil. V letech 1948-1989 jsme ztratili svoji suverenitu a byli de facto kolonií Sovětského svazu. Rusové od nás odváželi prakticky všechen vytěžený uran, který pro ně bez patřičných ochranných pomůcek těžily v riskantním prostředí desítky tisíc politických vězňů v Jáchymově a jinde. Za tuto cennou surovinu jsme od Moskvy nedostávali patřičnou protihodnotu. Čili se dá říci, že jsme na dodávkách uranu v rámci nevýhodných vztahů se Sovětským svazem, jehož nástupkyní je Ruská federace, prodělali miliardy korun. A také v mnoha jiných oblastech jsme museli dělat to, co nám SSSR rozkázal. Tak jsme například nemohli vyrábět osobní auta vyšší střední třídy nebo vlakové soupravy pro pražské metro.

To všechno Filipovi a dalším soudruhům nikdy nevadilo. Proto je tragikomické, že on, pro něhož vlastizrada a kolaborace s nepřítelem, byly trvalou činností, z ní obviňuje jiné. Měl by si uvědomit, že současné Německo je naším spojencem v NATO a nejdůležitějším obchodním partnerem.

Počínání vrchního soudruha se ovšem dá pochopit i z toho hlediska, že jeho KSČM výrazně ztrácí voličské preference a reálně jí po příštích volbách hrozí konec v Poslanecké sněmovně. A tak se touto radikální rétorikou snaží svoji partaj zachránit. Myslím si však, že stejně neuspěje.

P. Urban 6.1.2020 15:11

Malá poznámka. Sulejmáního zabily USA. Ne současné Německo.

R. Fiala 6.1.2020 15:58

Nevím proč tady při příležitosti "odstranění" íránského generála p. Svozil žvaní o sovětských (ruských) zločinech, zdejších komunistech a jejich předsedovi. Pokud tím snad chce nějak překrýt i vlastní pochyby o oprávněnosti, vhodnosti, ba mírumilovnosti tohoto kroku proč se nespokojí prostě s tím, že toho, koho Američané označí za teroristu mohou kdykoli a kdekoli zabít? Vždyť jemu a jeho blízkým to patrně nehrozí.

J. Svozil 6.1.2020 18:01

R. Fiala

Je videt ze nectete zpravy pisi o tom ze se komuniste zastavaji teroristu prectete si co na odpovidal Komunista Farmer (Filip) :-)USA muze zabit teroristu co zabiji jejich lidi kdykoliv a kdekoliv

J. Svozil 6.1.2020 18:03

A jeste jsem zapomel pripsat ze zvanite vy a myslim ze patrite do te komunisticke sebranky

V. Čermák 6.1.2020 18:44

No proč, "hloupé" Komunisty dohnali a předehnali "ještě hloupější" antiKomunisti, viz pan Svozil;-D

P. Brich 6.1.2020 13:26

ČT má k dispozici více podobných redaktorů. Např. Jakub Szántó, který se zúčastnil na lodi humanitárního pašování zbraní do pásma Gazy a odhalil teroristickou akci izraelské hlídky, která nedovolila pašerácké lodi tuto humanitární akci dokončit.

F. De Winter 6.1.2020 10:14

Trump komunikuje s muslimy jediným jazykem, kterému rozumějí. Silou. Arabské přísloví: "Líbej ruku, kterou nemůžeš useknout."

F. Navrátil 6.1.2020 10:11

Smrt Sulejmáního nejvíce vyhovuje iránským ajatolláhům, jejichž moc populární generál ohrožoval. Hrozilo totiž, že nespokojené obyvatelstvo dosadí generála do čela státu místo islámských politruků.

J. Nevrkla 6.1.2020 8:24

Myslím, že Trump podlehl Pentagonu a že se to USA nevyplatí. Srovnávat to s vraždou okupanta Heydricha na našem území se nedá.

Iranci jsou siite, ten terorismus v Americe a Evropě působí pokud vím sunite.

Od začátku amerického angažmá v Afghánistánu, Iráku a jinde na blízkém východě se situace jenom zhoršuje, žádné zlepšení na obzoru. Měli bychom odtud odejít, dokud je čas. Nebo budeme utíkat jak z Vietnamu. S ostudou. Tu už, zda se, tam máme, myslím NATO, dost velkou.

Š. Hašek 6.1.2020 9:09

Přesně, pane Nevrklo.

P. Götze 6.1.2020 9:45

Situace v tamnim regionu se zhorsuje uz od vpadu sovetskych vojsk do Afghanistanu a pokud bychom to meli brat zcela realne, pak zaklad dnesni blizkovychodni situace byla polozena uz behem prvni a druhe svetove valky vznikem blizkovychodnich statu, predevsim Izraele. To je podstata toho problemu.

P. Lenc 6.1.2020 10:38

Ano pane Nevrklo, stáhneme se.A co dál? Věříte, že nás EU a NATO bez pomoci těch hloupých a zlých američanů ochrání před valícím se islámem který má do Evropy otevřené hranice.? A islámský terorismus přestane existovat? Tomu snad věříte vy, pan Hašek a vám podobní "mírotvůrci".

J. Svozil 6.1.2020 15:48

P. Lenc R^R^R^

J. Vaníček 6.1.2020 7:33

ČT opět předvedla své "vyvážené" zpravodajství a komentáře. Neplatit.

J. Fridrich 6.1.2020 7:22

Tento generál-vrah má na svědomí tisíce lidí v oblasti Středního východu a na celám Světě - on tam rozdmýchával KONFLIKTY pod vedením duchovních vůdců, nyní to je Alí Chameneí.. On má na svědomí stovky Američanů a Amerika není slabošská Evropa - a bylo jasné, že oni si to líbit nenechají a budou KONAT..

Jedno ze základních pravidel filosofie je - kauzalita, což znamená příčinnost, kauzální vztah mezi příčinou a jejím následkem. A příčinou je agresívní muslimský Írán.

Jen doplním identickým příkladem z naší historie - s tímto atentátem asi je u nás všeobecný souhlas, že ano ? " Vražda na tyranovi není zločinem, tak zněla slavná slova středoškolského profesora zvaného Vyšší princip, hraného Františkem Smolíkem. Mnozí dokonce nepovažují zabití říšského protektora Reinharda Heydricha za atentát, nýbrž za regulérní vojenskou válečnou akci. "

J. Poláček 6.1.2020 8:10

Nemám problém z tímto příměrem, Heydrich = Sulejmáný. Pokud bychom ale hledali i jiné rovnátka tak najdeme. Zastupující říšký protektor byl horlivý a inteligentní, sršel nápady jak kde a co by šlo udělat, hlavně ve věci jak a s kým kde zatočit. Oba úspěšně praktikovali na "svěřených" územích taktiku cukru a biče. Heydrich byl úspěšný a měl důvěru "nejvyššího". To byl generál taky. Oby byli vysoce postavení funkcionáři silových složek, Heydrich dokonce po nějaký čas šéfoval Interpolu. Oba sloužily režimu nepřátelskému k Židům. Extrémní antisemitizmus (antijudajizmus, antisionizmus, anti.....) a také antiamerikanizmus jsou výrazné znaky současné Perské teokracie i nacistického Německa. Oba aspirovali na nejvyšší posty ! Jejich smrt oplakávali davy. A za oba se jejich "duchovní vůdcové" hodlají/hodlali pomstít moc moc moc.

Bylo by fajn kdyby to tímto skončilo. Spíše to ale vypadá na pokračování série. A pokud platí, že historie se opakuje (podobá) tak je na spadnutí velký problém.

K. Salajka 6.1.2020 9:48

Ještě můžeme dodat, že Reinhard i Sulejmaní byli árijci.

J. Svozil 6.1.2020 18:07

J. Fridrich R^R^ Jasna odpoved vsem co se zastavaji teroristu hlavne komunisticka sebranka

J. Svozil 6.1.2020 4:00

Americká Demokratická strana se velmi tvrdě vymezila proti zabití iránského generála. Jasne to ale i Okamura a Filip vykvet Ceska Kazdy zlo ma byt potrestano a kdyz pan prezident Trump to udela ,tak pro nich to dela spatne Jen at USA zlikviduje darebaky a zlo jake byl ten jejich general