20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Francie v boji

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Beránek 26.3.2011 22:47

Gangsterské země

Británie a Francie se tímto zařadily mezi gangsterské země jako jsou JůYsEj a Izrael.

K. Křivan 26.3.2011 22:24

„práva na vměšování se“

BHL je typickým a mediálně nejviditelnějším zastáncem „práva na vměšování se“

A já myslel, že to byl Brežněv !

D. Streit 26.3.2011 11:23

Francie slávu už neobnoví

Tady se jen realizují komplexy skřeta Sarkozyho:

http://streit.blog.idnes.cz/c/182864/Bunga-Bunga-valky-humanitarni-bombardovani-a-napoleonske-komplexy.html

S. Netzer 26.3.2011 11:19

Velmi dobrá analýza

motivů francouzského prezidenta a role, kterou hrál BHL.

Diskusní giganti na Psu, perfektně znalí francouzských reálií, nadnášení komplexem superiority vůči "žabožroutům" a jejich zakrslým představitelům, to ale autorovi ukážou!

Ředitel evropského studijního programu Sciences Po v Dijonu! Pch!

J. Václavíková 26.3.2011 12:16

Re: Velmi dobrá analýza

Souhlasím

B. Rybák 26.3.2011 11:03

Velmi zajímavý článek

P. Fiala 26.3.2011 10:52

Francouzký zbrojní průmysl

Politika je vždy svázána s ekonomikami a naopak vždy však dohromady. Zdá se, že Francie má přebytek zbraní a střeliva, které je coby výnosné zboží je potřeba neustále prodávat (viz třeba řecké zadlužení státu nákupem zbraňových systémů z Francie). Vytvářená Východní Libye bude vyzbrojena zbraňovými systémy z kterého pak státu? A čímpak asi budou povstalci platit? Inu ropou.

P. Jášek 26.3.2011 7:35

Jenom bych Francouzům připomněl pár datumů:

Říjen 1813, červen 1815, září 1870. Ale hlavně 18 leden 1871, kdy v Zrcadlovém sále Versailleského paláce byl korunován císař sjednoceného Německa jako vyvrcholení "úspěšných" skoro sto let francouzské politiky! O 20.století nemá cenu psát, všechno vždycky rozrýpali a potom je museli spojenci zachraňovat! Nebo se na ně zrovna vyprdli a nechali je, ať si v jejich "chaos francais" tedy vlastně "bordelu" vymáchali hubu! Jako třeba Vietnam! 

Je načase, aby jim to spojenci vrázili se slovy "eto vaše dělo", tomu budou rozumnět! Co Francouz, to duše komunistická! Ostatně je to jejich vynýález a oni jsou na to patřičně hrdí! A hlavně, Sarkozy je odvařená veličina! Budoucí presidentka Francie se jmenuje LePen a proto by se naše diplomacie měla lísat někde jinde! Ta správná válka totiž bude v Evropě a divím se Frantíkům, že nechápou ne tu 13. kolonu, ale ani tu 14., 15., 16. kolonu kterou mají nasazenou ve svých něstech! On už se nějaký imán toho chopí a to kulturní obohacení potom bude takové, že ani nevěřím tomu, že to Frantíci rozchodí! Bohužel, v tomhle s nimi budeme všichni!

P. Rada 26.3.2011 9:09

Re: Jenom bych Francouzům připomněl pár datumů:

Pane Jašek historie nám skutečně často napovídá ale to podstatně nové kvůli čemu v tom "budeme všichni" jste nezmínil a vyhnul se tomu i autor komentáře. Evropa totiž není surovinově a energeticky soběstačná a svým vývojem kultury s vysokou měrnou spotřebou nedává ani nikomu kolem dobrý příklad. Mám tedy za to, že at by do toho Sarkozi šel či absentoval účast ony zmíněné aspekty by časem přinesly a zřejmě přinesou dopady pro Evropu velmi vážné. Máme tak desetiletí na to, vychutnat si vůni ropy a jejich produktů ke kterým je dosud běžný přístup. Poté dojde k propadům ještě podstatnějším jak jsou současné státní bankroty Řeecka, Irska či Portugalska. Dopady nálad, které se budou odvolávat i na dnešní akci v Libyi pak převálcují kde co a to právě i v případě, že by se civilové v Libyi nechali Evropou na holičkách.

Historie se ale opakovat nebude - podstatou děje bude spíš nenávratná změna celospolečenká vynucená stavem ekonomických závislostí.

P. Jášek 26.3.2011 9:25

Re: Jenom bych Francouzům připomněl pár datumů:

Evropa by byla energeticky soběstačná, kdyby neomarxisté na civilizaci neůtočili přes zelený bolševismus!

A co se týče ropy, když vynechám že ji stejně ji ubývá, tak ti arabáši ji prostě prodat musí, žrát se to totiž nedá!

A státní bankroty jsou pouze následek socializace života, kdy od začátku 70. let existuje idea o právu člověka na všechno! Ne na to, co si vydělá, ale na všechno! Dneska už to naši civilizaci ohrožuje až k úplnému bankrotu, ale holt ušetřit třicet kááčéé u doktora dostat příspěvek na bydlení je samozřejmě lepší, než být tvrdě pracující Evropan, který svou zem předá vnukům jako bohatou a nezadluženou! O rození nebo nerození dětí za státní příspěvek radši nemluvím! To by se mi chtělo blejt, velebnosti...

P. Rada 26.3.2011 12:06

Re: Jenom bych Francouzům připomněl pár datumů:

K tomu zelenému bolševizmu... - za situace kdy máme ještě všeho dost je spíš na místě se ptát jak to, že už nyní procentuelně malé nedomyšlenosti s těžbou energií nám dělají tak těžkou hlavu? Tímto termínem totiž nelze kompenzovat závislost na ruském plynu, světové ropě....

A k tomu, že se nedá ropa jíst - jako surová nikoli - ale jako transformovaná energie na výrobu hnojiv, pohon zemědělských strojů, pekáren... je přece podstatou stravy. Takto ji běžně konzumujeme u řady potravinářských výrobků dovážených dokonce někdy i přes polovinu globu.

Arabský svět ji však přímo obchodem mění na potraviny a ty podražují právě zas víc jak úměrně nedostatkovosti ropy. Arabský svět si rovněž přivykl konzumu ale ponechal tradice kde plodný arab=svatý arab... proto je dnes arabský svět věkově mladý tedy podstatou bouřlivácky nespokojený....

S částí podstaty státních bankrotů máte pravdu ale pokud by ony ekonomiky měli surovinový a technologický podklad pro rozvoj jak dříve, snadno by mírou rozvoje víc jak kompenzovali ůroky z půjček i nehospodárnosti systémů. Dnes je ale opak realitou.

S tou zvrácenou ideou práva člověka "na všechno" ale s Vámi souhlasím, jen dodávám, že špatná je nejspíš právě proto, že ruku v ruce s těmito tzv právy nejde odpovědnost - rovněž "za všechno".

R. Langer 28.3.2011 15:14

Re: Jenom bych Francouzům připomněl pár datumů:

Safra, tady má někdo stejné názory jako já, to snad ani není možné... :-)

K. Křivan 26.3.2011 22:27

Re: Jenom bych Francouzům připomněl pár datumů:

"...Budoucí presidentka Francie se jmenuje LePen ..."

Taky doufám.

P. Sulc 26.3.2011 0:27

Mozna ze se o Sarkym da rici totez

co o vykalu, totiz ze cim je mensi, tim vice pachne. ALe kdo vi, mozna ze kdyby Napoleon meril 185 cm, tak to dotahl treba jen na majora, nemel by ten "drive" neco dokazat. Jenze kdyby Sarky nejednal tak zbrkle a neuznal rebely, NATO se mohlo stale jeste jen radit a utracet penize danovych poplatniku za obedy a pivo a ne za rakety , benzin a aeroplany.

K. Křivan 26.3.2011 22:29

Re: Mozna ze se o Sarkym da rici totez

"obedy a pivo"   -  tak by to vyšlo laciněji.

M. Prokop 26.3.2011 0:13

"Ředitel evropského studijního programu"

Co říci více ....

P. Jášek 26.3.2011 7:37

Re: "Ředitel evropského studijního programu"

a proto je ten komentář špatný???

S. Netzer 26.3.2011 8:50

Re: "Ředitel evropského studijního programu"

Víte vůbec co to je? Sotva.