20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Dvě Unie, dva pohledy

Tento článek je upravenou a aktualizovanou verzí textu, který jsem napsal před sedmi lety. Je o dvou uskupeních států, které po svém vzniku upadly do krize, a o jejich naoko podobných, ale ve skutečnosti diametrálně odlišných způsobech řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 3.7.2012 7:43

Re: Jen NATO a EHS, až do rozthání těla?

Nevím, co tím myslíte. Potenciál vývoje v EHS je jistě velký, samozřejmě. Ovšem urychlování integrace pomocí různých triků - např. zavedeme euro - a až se s jeho pomocí dostaneme do problémů, tak už nám nic jiného než integrace nezbyde. Takovou integraci si strčte za klobouk. Už teď se občanu jeho daně vzdalují a rozhoduje se o jejich použití kdesi daleko, a jeho daně mu neslouží. Kdosi neznámý je přerozděluji podle jeho klíče.  Jsou věci, kde velikost funguje - např. proč ne společná obrana. Ale jednotně řízený (a direktivně omezovaný) trh v potravinách je hloupý. Tady je místo pro regiony a vytváření pracovních míst. Zemědělská politika EU je nesmírně špatná a podvazuje vývoj. Pochopte jednou, že integrace za každou cenu je vhodná pouze pro některé poltiky s celoevropskými ambicemi, ale ne pro obyčejné občany EU.

Jak se vyvine Evropa jen v EHS bych nechal na vývoji. Násilné urychování však škodí - viz současná "láska" Řeků k Němcům. To tedy integrace pěkně posr...

P. Fiala 2.7.2012 19:16

Jen NATO a EHS, až do rozthání těla?

P. Fiala 2.7.2012 19:15

Jen NATO a EHS, až do roztrhání těla?

P. Fiala 2.7.2012 19:12

Opemenuto nastolení právních řádů státních a federálních

S právními řády ustavenými v USA nastal POŘÁDEK, který evropská království i pozdější republiky praktikovaly. Byli sepsáni vlastníci půdy a začaly se vybírat daně pro "blaho států" i "federace". Též genocida původních indiánů byla zapomenuta, či vybití stát bizonů, než se začala území kultivovat po evropsku. A jen tak ne vůbec na okraj, do severní ameriky byli deportovány masy zločinců a kurtizán a především miliony černých otroků, což lze dodnes v archivech lodní dopravy dohledat.

Hezké a poučné je čtení románu pana Josefa Škvoreckého: Nevěsta z Texasu. Škoda, že vůbec není komentován, dle mne je to jedno z jeho vrcholných děl o povaze Čechů.

M. Prokop 1.7.2012 21:49

Re: Ubohost!

Tu legitimaci KSČ(M) bych vám musel nejdřív ukrást, nevím jak jinak bych se jí domohl.

V. Kun 1.7.2012 20:37

Re: Ubohost!

 Co napsali??  To není odpověd. jelikož sám nevíte co napsali !! Sám to nevíte, jen by jste chtěl ostnaté dráty na hranicích, asi jste dobrý  KOMOUŠ! 

Hhlupáci jako Vy máte plnou hubu kritiky a tím to končí. Vám by se ani  v ráji nelíbilo, že je tam moc dobře !!

Zapněte mozek a nikoliv legitimaci KČSM.

A. Richter 1.7.2012 19:44

Re: Souhlas

Ale prd zničit. Ať si dělají co chtějí. Stačí vystoupit.

Ale to se přece nesmí, to by rudí komisaři (vzor Jaroslav Hašek v Rusku), nepřipustili. A navíc by dali ČR pokutu ve výši 5-i národních důchodů za drzost. Ti si jednotu narušovat nenechají.

.... *8-(

J. Kanioková 1.7.2012 18:49

Jo jo, zcela nezištně... uff... když to jejich ekonomice obrovsky pomáhá. Jako jediné zemi...

V. Kun 1.7.2012 18:41

Re: Ubohost!

Mistře! Jak chcete udělat "SOURODÝ STÁT"?? Je vůbec Ildstvo SOURODÉ nebo je klaždý stvořený  UNIKÁTNÍ.

Zrovna tak jsou státy nesourodé - unikátní, ale mohou žít v míru a v blahobytu v JEDNOM SPOLEČENSTVÍ.

Pak bych Vám také radil vyhledat význam PÁTÉ KOLONY. 

Jaká pátá kolona , když EU , hlavně Německo pomáhá slabším zemím ??

Hloupost co jste jen tak asi bezmyšlenkově napsal, že "Většině občanů určitě ne!  Je vyložená blbost.! Zamyslete se nad tím.

M. Prokop 1.7.2012 18:08

Re: Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

Tak místo toho teď budeme mít válku za sjednocenou EU?

M. Prokop 1.7.2012 18:07

Re: Ubohost!

To je všechno jedna pakáž.

M. Prokop 1.7.2012 18:06

Re: Ubohost!

On i jiní to napsali dostkrát, ale vy to nečte, abyste mohl vyšilovat.

M. Prokop 1.7.2012 18:05

Re: Oprava dolního příspěvku

Naopak, přáteli.

Skutečné EU, ne té bruselní šaškárny.

(A neprožívejte to tolik, stejně se to rozpadne)

P. Brodský 1.7.2012 12:48

Takže nesouhlas.

P. Brodský 1.7.2012 12:43

Oprava dolního příspěvku

Pokud vládne v Česku ODS a KLaus, jsou Češi úhlavními nepřáteli EU. Názory většiny Čechů jsou motivovány snahou EU zničit, a podle toho by měly být posuzovány.

P. Brodský 1.7.2012 12:37

Re: Souhlas

POkud vládne v česku ODS a Klaus je česko úhlavním nepřítelem EU a jeho členství v EU by mělo být pozastaveno. Názory většiny Čechů jsou motivovány snaho EU zničit a podle toho by měly být posuzovány.

P. Brodský 1.7.2012 12:26

Re: Ubohost!

Současnou evropskou unii neřídí žádní byrokrati z evropské komise ale Evropská rada, kterou tvoří nevolení představitelé národních států, pro které poliotická integrace znamená vypuštění jejich mocenského rybníku. Proto jsou tak neplodní a polovičatí.Žvásty o komisi a jejich byrokratzech slouží pouze k ohlupování analfabetů. Ostatně komisaři jsou také jmenováni národními státy, tedy úhlavními neořáteli Evropské federace.

S. Rehulka 1.7.2012 12:19

Re: Jsou tady zkušesnosti se soužitím velmi příbuzných národů v uměle vytvořených státech.

Velice pravdivé, i když smutné ! Ještě bych k tomu poznamenal, že panu Clintonovi a paní Allbright, se podařilo k evropské Albanii, která tam už byla, ještě vytvořit s pomocí zločinecké OSN, porodit další muslimský potrat - Kosovo !

Slušní lidé vždycky zhlíželi a zhlížejí k Americe, jako vzoru a zachránci. Měli by si uvědomit, že to neplatí, když jsou tam u moci Demokraté ! Tak jako také ted ! Jsem zvědav, co vypotí ten Obama a ta Clinton v Syrii (jestli uplatí Rusáky!).

Zase nějaký nový potrat, jako v Libyji a Egyptě ?

Každopádně se budou radovat hlavně Muslimští Bratříci !!!

P. Brodský 1.7.2012 12:18

Re: Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

Evropské války od roku 1848 se vedly ve jménu stále národnějších států, které prosazovaly tzv. národní zájmy na úkor sousedů a národních menšin.

J. Boleslav 1.7.2012 11:48

Re: Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

...válkám...

J. Boleslav 1.7.2012 9:05

Re: Ubohost!

A komu a jaké výhody přinese ono spojování nesourodých států? Pouze bruselským byrokratům a jejich pátým kolonám v jednotlivých zemích. Většině občanů určitě ne.

J. Boleslav 1.7.2012 9:02

Re: Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

Jsem přesvědčen o tom, že k napětí až válkách vedou spíš současné nesmyslné snahy o násilnou resp. nikým neschválenou federelizaci.

P. Boublíková 1.7.2012 8:08

Re: Nevidí, protože o žádnou realitu nejde

Myslela jsem současnou evropskou realitu, ne historickou americkou.

P. Zelenka 1.7.2012 8:07

Re: Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

Připomeňte historii evropských států všem voličům a uvidíte sám co si zvolí, zda souboje národních státečků s možnými nespočetnými válkami a obětmi, či jakkoliv společné soustátí s řešením problémů u kulatého stolu.

Na kolik si vyčíslujete životy vašich blízkých?

V. Kun 1.7.2012 5:42

Ubohost!

Proč pan Haas a všichni horující proti EU nenapíšou jaké uspořádání Evropy by bylo lepší?

Jen sama kritika , ale nic pozitívního nedokážete ze sebe vymačkat.

Podle vás  bylo lepší za Rakouska, za Němců i za ruské okupace??

..."spojovat nesourodé stáyt"... je podle pana Haase nesmysl, ale PRO KOHO A PROČ to už nedokáže napsat, jelikož by sám poznal svou hloupost !!

J. Dlouhy 1.7.2012 3:22

Re: Ach, vy mi tak mluvíte z duše!

Naprosto vam rozumim. Jen se obavam, ze vetsina lidi ten rozdil nechape. A to je prave problem Evropy.

P. Brodský 30.6.2012 17:38

Re: Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

protože nemá žádnou jednotnou armádu. Nejpeve je nutno ji vytvořit, a pak teprve bude možno politicky integrovat Demokraticky je možno pouze derivovat.

P. Brodský 30.6.2012 17:35

Nevidí, protože o žádnou realitu nejde

Autor napsal pseudohistorický text.USA se nezrodily z demokracie, ale z války. A válka také nastolila určitý typ demokracie. I ta tzv. konfederace již měla silnou a jednotnou armádu, která povstala z revoluce. A federální demokracie je také udržována silou a to nejenom v dobé Sveru proti jihu.V šedesátých letech poslala federální vláda do Missisipi dvě Aeromobilní divize, aby prosadila desegregaci.

J. Boleslav 30.6.2012 15:05

Re: Kéž bych mohl sledovat až z Měsíce,

Nezačne. Současná EU je už postavena na naprosto chybných principech a procesech a proto je veškerá rozhodnutí třeba přijímat shora, protože zdola, demokraticky, by dávno neprošla.

J. Boleslav 30.6.2012 15:02

Současná Evropa je ale přece v o dost jiné situaci

než byly USA v popisované době. Evropa je tvořena národními státy, s poměrně hodně dlouhou vlastní historii a s velmi rozdílným ekonomickým potenciálem. Sjednocovat je násilně do jednoho státu je pitomost do nebe volající. A navíc se skutečně žádná širší diskuse o federalizované Evropě nevede. Bruselanti totiž velmi dobře vědí, proč. Referenda s tímto tématem by už dle mého názoru v současné době neprošla snad v žádné členské zemi.