18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Mrázek 22.11.2010 17:27

Trocha info je na www.osel.cz

Ale jen troška, ten "zbytek" lze těžko nalézt....

P. Joch 22.11.2010 15:53

naprosto nesouhlasím

celý ten článek čpí klasickým povzdechem, Ó tempora, ó mores!

Žádná generace X a Y neexistuje, každý nový ročník je unikátní a prolíná se s předchozíma následujícím. Inteligence je v populaci rozložena dle křivky pana Gausse pořád stejně a pořád je dost studentů ochotných studovat výběrová gymnasia a poté matematiku a přírodní vědy na univerzitách.

To jen naše potřeba zglajchšaltovat všechny maturitou z matematiky narazila. Také inflace vysokých škol a vysokoškoláků vede k poklesu průměrné kvality. Kdo se dřív dostal na vysokou a dostudoval, většinou na to opravdu měl. Dnes už se musíte zeptat jaký že to ústav dotyčný absolvoval, protož vysoká je možnost jak utéct před nezaměstnaností a naprostá nutnost.

Nezlobte se, sám patřím do středu generace X a vědce pro většinu mých vrtevníků představoval plakát rozcuchaného Einsteina s vyplazeným jazykem!

M. Prokop 22.11.2010 15:56

Re: naprosto nesouhlasím

Proč by matura z matiky byla zglajchšaltování?

Není blbost spíše ten příšerně těžkopádný testační systém státních maturit?

Jinak souhlas.

K. Pořická 22.11.2010 23:56

Re: naprosto nesouhlasím

Jestli vnučce v devítce dělá problém přenést z matiky do fysiky aplikace přímá-nepřímá úměra u vinutí traf,či zvládání rovnic o dvou neznámých ani nemluvě,je něco špatně.Generace W by se to prostě naučila ,nebo by propadala a následovala by rákoska.Učili ji ještě p.učitelé a p.profesoři.Na generaci X platilo - nauč se to pořádně,nebo máš zaracha,to už převládali soužky a souzi..Generaci Y tyto výše popsané znalostní výkony oceňují na 3 i když je vyučují magistři.Jaké to asi bude,až tato generace bude vychovávat generaci Ž ? A to zcela hořce pomíjím odpovědi  mladých  (kolem 20.?) v televizních soutěřích ..... Zcela nejtrapnější je,že zatímco  u generace W bylo ve třídě dětí i 42,dnes s polovinou jsou přepracovaní,nezvládají výuku a budou stávkovat.mají přeci VŠ.

P. Joch 23.11.2010 14:49

Re: naprosto nesouhlasím

Paní Pořická, jestli vnučce v devítce dělá problém zvládnou rovnice o dvou neznámých, tak buď na školu kašle, nebo by se místo studia matematiky měla živit radši něčím jiným.

Pro generaci X platilo v osmé třídě - 1/3 VŠ, 1/3 SŠ, 1/3 Učňák. Dnes jde na střední školu s maturitou téměř 100% deváťáků a víc než polovina z nich se pokouší nejméně o bakaláře.

Není divu, bez titulu se politikem nestanete. A jinde než ze státních peněz dnes pořádně dojit nelze. Já mám VŠ vzdělání a začínám uvažovat o rekvalifikaci na KOMINÍKA protože solární elektrárnu jsem prošvihl!

K. Krbálek 22.11.2010 13:06

to už tu bylo

...a ti ještě znalejší podotknou, že i to už tu bylo, když slavný Richard Feyman, nositel nobelovky za fyziku, hrál na bonga a tancoval na karnevalu v Riu a ta Generace X (ta moje) ho žrala i s botama, protože byl prostě skvělej. Viz jeho knížky Snad ti nedělají starosti cizí názory a To snad nemyslíte vážně.

J. Anděl 22.11.2010 13:18

Re: to už tu bylo

Feynman je dobrý. Četl jsem "To snad nemyslíte vážně", pak nějakou knížku o světle a mám rozečteny (pravda, už dlouho) nějaké eseje O bytí.

Neznám moc nikoho takového dnes. Ale možná to nedostatečně sleduji.

Vím, že se mi líbila ta rapující slečna o LHC (dle google Kate McAlpine, psal tu o ní kdysi pan Čermák). Ale to je jen jedna písnička.

J. Anděl 22.11.2010 10:17

Věda a doba

Je to zajímavé. Sám nejsem nějak zvlášť nadšený z každé věci, kterou věda přinese. Ne všechny oblasti bádání mi přijdou smysluplné. Ne každé komerční využití vědeckých objevů považuji za přínos.

Bylo by však absurdní, pokud by mladá generace používala elektroniku a internet a myslela si zároveň, že snad počítače vyrostly na stromech, nebo je porodila velká Matka. Nevím, jestli to tak přímo je. Ale žijeme dnes většinu života v produktech vědeckého bádání na poli přírodních věd.

Mně osobně třeba mrzí zanedbávání jiných oblastí než vědy. O osud praktické vědy se nikterak neobávám, myslím, že komerční sféra ji udrží naživu. Maximálně se změní rozložení sil a vědci budou bádat víc za peníze komerční a méně za ty z daní.

Praktické přírodní vědy velice respektuji. Špatné jméno jí podle mě mimo jiné dělají vědci, kteří ignorují další oblasti. Je tedy například možné, že nastupující generace bude více trvat na bádání, které bude ohleduplnější ke zvířatům (viz pokusy na prasatech, zasypaných sněhem, či vůbec vivisekce). Vědec nemusí nezbytně dokazovat, že je také cítící a vnímající lidská bytost jenom tím způsobem, že si zahraje v rockové kapele. Co znám některé své mladé známé, zrovna tohle je nijak zvlášť k respektu nepřiměje.

Je ovšem pravda, že dochází k obrovské adoraci iracionálních hnutí ze všech možných směrů. Věda je v kontrastu k mimozemšťanům či esotericky tantrickým transovním směrům skutečně zoufale nudná. Podívám-li se však na to, na co jsme kladli důraz dříve, není to nepochopitelné. Je to podobné, jako když po časech extrémní prudérnosti k sexualitě vypukla sexuální revoluce. Podobně jako u té sexuální revoluce to dnes přerostlo do opačného extrému. Ono se to zase časem srovná.

B. Šourek 22.11.2010 13:25

Re: Věda a doba

Věda je nudná jenom pro ty, jejichž mozek není zvyklý pohybu.

J. Anděl 22.11.2010 13:33

Re: Věda a doba

No, to není pravda, ale chápu, co tím myslíte. No také v kotextu, jak jsem to napsal, je myslím zřejmé, že neříkám, že věda je nudná.

Ale možná jste nepochopil jemně sarkastický tón toho srovnání s tantrickými extázemi ;-)

J. Schwarz 22.11.2010 9:15

Nemám obavu,

že by věda a technika neměla v "budoucím světě" místo a namísto vědy zavládli chaoti kteří dnes ovlivňují veřejné mínění prostřednictvím médií. Ano, v Evropě a možná i v USA tomu tak může být, tyto země se stávají rájem cvoků a vyznavačů pseudonáboženských směrů, ale než se prosadí západní "generace Y"   dávno bude mít "ve světě" hlavní slovo Čína, která zase ve svých médiích rozvratným chaotům a namyšleným neználkům a "celebritám" všeho druhu místo nedá. Pak bude "generace Y" vládnout podobně jako Robert Mugabe v Zimbabwe a "svět" to bude asi stejně zajímat. Možná sem občas pošle nějakou vakcínu proti choleře a trochu potravinové pomoci. Těm,  které zachrání před hladem ve stínu rozpadajících se větrníků bude fuk, jestli je "geneticky modifikovaná" nebo ne.

K. Janyška 22.11.2010 8:56

Civilizaci, tedy proces zobčanštění divocha a individualizace a subjektivizace jednotlivců, nelze zastavit !

Lidský svět se vyvíjí doneznáma a jaké nabyde podoby vůbec nezáleží na nás ! Ve hře jsou totiž obří spontánní sebepořádací, sebezáchovné a seberegulační síly, které nikdy nebudeme schopni korigovat ! Nikdy ! Naopak ony budou čím dále, tím silnější a složitější ! A my se jim budeme pouze přizpůsobovat ! A také čím dále tím přesněji ! Budeme lépe rozumět jejich podstatě, neboť budeme vdělanější a inteligentnější ! Dzp.

B. Šourek 22.11.2010 13:22

Re: Civilizaci, tedy proces zobčanštění divocha a individualizace a subjektivizace jednotlivců, nelze zastavit !

Lidský svět se vyvíjí do velkého známa. A čím déle ho budou řídit sociální inženýři a všelijací nositelé světlých zítřků (včetně nejrůznějších alarmistů - to je stejný koš špinavého prádla), tím zřetelnější obrysy onoho Vašeho neznáma (mého známa) budou vidět. Stačí poučit se z dějin - už to na různých místech v různých dobách velmi podobně proběhlo.

Možná může být pro mnoho lidí velkou neznámou teorie strun ve fyzice, ale v dějinách přece jen není nutno tápat - a to přesto, že je většinou píší nohsledové vítězů.

Ostatně zkázonosnost socialismu a dalších kolektivismů potvrzují i ony asijské děti, které zjevně nejsou tolik charakterově poškozovány.

O. Vašek 22.11.2010 8:52

Opět názor starší generace,

Generace X nebo její předchůdci vyrůstala na verneovkách a mayovkách, kde jsou přírodovědci popisováni jako naprosto neschopná individua, u kterých je podivuhodné už to, že kdysi našli mateřský prs. Generace X zahrnuje vědce, kteří se navzájem neshodnou, Al Gora, politiky a masu těch, kterým je to jedno. Nepředpokládám, že generace Y,V,W a Z budou podstatně jiné.

Pokud někdo hraje s rockovou skupinou, může to dělat proto, že patří ke generaci, kterou to oslovuje, a nebo proto, že si vypočítal strategii. Dělají to i politici a faráři. A řekl bych, že kalkulace, nepodložená vlastní povahou (je to produkt generace X) se už mnohokrát neosvědčila. I ty pečlivě vypočtené reklamní kampaně na prací prášky jsou nakonec směšné, protože se drží neživého schématu.

F. Hereit 22.11.2010 14:28

Re: A názor nejstarší generace,

Tahle generační abeceda mě zaujala. Jako příslušník už vyhynulé generace "V", hodlám využít jejího patentu na rozum i práva na největší porci naivity. Proto vycházím z axiomu (theze kterou podle jedněch nelze dokázat, podle druhých je blbost ji dokazovat), že se vzdělávání může nějak projevit na kvalitě vzdělávané generace.

Moji generaci vzdělávali pedagogové generace "U", jejíž značná část se snažila (většinou marně) vyvolat u vzdělávaných  zájem o vědy a umění. U dalších generací pedagogů "V" a "W" se podíl takových kantorů  radikálně snižoval, protože primární v té době bylo dosahování 100% zapojení žáků i učitelů do socialistické soutěže a stálé aktivování socialistických závazků. Generace současných pedagogů "X" má problém v tom, že přišla o hlavní pedagogický cíl minulých dvou generací a navíc byla násilně postavena před úkol určovat cíle a metody vzdělávání vlastní hlavou.

Úkoly pedagogů jsou ovšem generaci od generace těžší a těžší, především dík tomu, že rozvoj vědy a techniky přináší stále větší a širší nabídku prostředků k zabíjení volného času. Současně redukuje potřebu znalostí na umění získávat informace z netu, který prý už ovládá i několik šimpanzů a delfínů. 

Pokud jde o generaci "Y" nemám obavy. Vědecký a technický rozvoj pro ně zajistí Asiaté. Průšvih by mohl nastat už u generace "Z", kdy  i všichni barevní dosáhnou současné úrovně naší rasy. Asi pak  nezbyde než se spoléhat na několik dalších generací delfínů a šimpanzů.

F. Eliáš 22.11.2010 8:33

Naši potomci

příliš nečtou. Neumějí. Zoufale se prokoktávají textem a na druhém řádku zapomínají, co bylo na tom prvním. Jsou příliš choulostiví a když po nich úča chce trochu práce, hned se hroutí nebo, dle nátury, propukají v zuřivost. Nechápu, proč by vědci měli vědu přibližovat lidem tak zoufalým způsobem. Každý člověk by měl být v životě odměňován podle toho, co jeho ruce a hlava dokáží. Hlupci by měli strádat.

B. Šourek 22.11.2010 13:12

Re: Naši potomci

Kdyby po nich úča něco chtěla, dostane se brzy do vážných problémů! Kdyby jenom se svými žáky, to by nakonec jen trochu zkušená úča zvládla, ale problémy bude mít s vedením školy a rodiči! Naši potomci přece potřebují svobodný rozvoj a ne nějakou šikanu!!!

J. Pašek 22.11.2010 15:05

Re: Naši potomci

Hlupci ale vždy drželi a drží v ruce trumfy, na které byli a jsou vzdělání a inteligentní jsou bezdradní a krátcí    . . . . 1. Většina . . . 2. Ignorance . . .  . 3. Stávka . . . 4. Revoluce

M. Prokop 22.11.2010 8:20

Každý svého štěstí mašinfírou.

" Snaží se reagovat na fakt, že mladou americkou generaci válcují při mezinárodních srovnáních znalostí z přírodovědných a technických oborů na plné čáře mladí Asiaté."

Tak jim holt ta místní mládež, vyvřeskující u Gorlebenu a kukuříčného pole, bude sloužit.