24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Demokracii lze vyvážet jen vlastním dobrým příkladem

V zárodku afghánské války byl útok na člena NATO, USA, ze strany al-Káida podporované Tálibánem. Krátkodobá válka proti nim byla oprávněná, nikoliv však „demokratizační“ dvacetiletá okupace. Západ již není dobrým příkladem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kučer 15.9.2021 13:27

Ženy které dokázaly úspěšně řídit stát spočítáte pomalu na prstech jedné ruky. jsou to Margaret Thatcherová, Kateřina Veliká, Marie Terezie, královna Kleopatra.

M. Pivoda 15.9.2021 10:50

Dvě poznámky od pamětníka

1. Nadpis článku by měl vyjadřovat hlavní myšlenku. Cituji nadpis: "Demokracii lze vyvážet jen vlastním dobrým příkladem".

Komentář: No v principu ano, ale jak zaručíte, že o tom demokratickém systému se ve všech zemích planety Země lidé skutečně dozvědí (aby si pak mohli vybrat)? I technologický prostředek, který všeobecnou informovanost lidstva měl zařídit, tj. internet, se dnes územně drolí.

2. Autor článku si evidentně nechce připustit fakt, že i demokratický systém se vyvíjí v čase. A také, k překvapení autora článku, je vidět, že i americká historie nebyla dosud zapomenuta.

Konkrétně, při někdejším dovozu otroků z Afriky, tehdejší američtí ekonomové nepočítali s úplnými náklady toho tehdejšího podnikatelského projektu - a asi proto, že mylně předpokládali, že jejich svět se už dál vyvíjet nebude. A jak na sviňu, ten svět se dál vyvíjí! I dnes. A lidé si na svou historii pamatují. No toto!?

J. Krásenský 15.9.2021 10:25

Jsme svědky zajímavého, neočekávaného, ale logického jevu, že totiž v zemích vyvážejících demokracii pociťují občané čím dál větší demokratický deficit.

P. Milan 15.9.2021 10:47

S tím "vývozem demokracie" je to poněkud jinak. Občas je nutno někde něco pořešit. A normální západní země nemohou (kvůli svým domácím voličům) sáhnout k řešením, které by sice možná byly efektivnější (nějaký místní diktátor, držený jakž takž ve snesitelných mezích), ale musí se snažit o řešení demokratické. Čímž se dostávají do slepé uličky, ale politická korektnost nic jiného nepřipustí. Ta mimochodem stojí i za tím úpadkem demokracie na Západě.

J. Jurax 15.9.2021 12:16

Souhlas.

J. Krásenský 15.9.2021 12:26

Nezpochybňuji vliv politické korektnosti, ovšem to není jediným a nejdůležitější vliv. Podstatnější vliv mají nadnárodní organizace jako je EU a OSN, a ještě větší vliv mají globální firmy, korporace, jejich vrcholový manažeři a majitelé. Bez jejich štědrého mecenášství by neziskové organizace a agenti neměli na živobytí . Proč takoví "velkokapitalisté" podporují tak marxistické a třídně nepřátelské politické neziskovky? Není to nonsens? "Neprodávají nepříteli provaz, na kterém je pak nepřítel oběsí? Není, jednak revolucionářům nejde o sociální spravedlnost, ale o totální změnu společnosti. A pak, neziskovky jim pomáhají přesvědčovat občany, aby si kupovali zboží, které nechtějí ani nepotřebují, pomáhají ničit konkurenci z politických důvodu a vplout do bezpečného přístavu státních a státem vynucovaných zakázek.

L. Severa 15.9.2021 9:33

Vyvážet demokracii do zemí ve kterých je zakořeněn Islám je ještě obtížnější.

J. Jurax 15.9.2021 12:18

No, o demokracii není v koránu ani zmínka, takže pravověrný ji musí s opovržením odmítnout.

M. Valenta 15.9.2021 9:22

I přes všechny hlouposti co Západ v poslední době natropil a ještě asi natropí, je pořád nejlepším místem ( a to bezkonkurenčně) k žití. Aby jím zůstal i nadále musí přestat dělat vojenské a hospodářské chyby venku ( to myslím, že zvládne) a také uvnitř ( což půjde ztuha a pomalu).

P. Milan 15.9.2021 10:49

Aby jím zůstal, musel by se vrátit k skutečné liberálnosti a vzdát se sociálního inženýrství a progresivistického příkaznictví.

Pokud k tomu dojde, tak jenom po nějakém obrprůseru, rozhodně ne prostřednictvím voleb liberálních stran, které prakticky vymizely. So geht das.

V. Hodorka 15.9.2021 11:23

Já myslím, že takovým Saudům se nejlépe žije v nedemokratické Saudské Arábii.;-)

J. Vágner 15.9.2021 8:33

Až na Covid, je to k podepsání.

V. Církva 15.9.2021 8:17

Až na dnes populární téma Covidu19, celkem dobrý článek.

Hlavně, autor udeřil na hlavičku problému, která je hlavou chobotnice Západu. Co se týká války proti Afghánistánu, tak úplně snadné to ale taky není. Afghánistán dobýt a hned odejít znamená vlastně nedobýt. Pravda, mohli si třeba jen přijít pro některé vůdce Al-Kaidy a Talibanu, nebo třeba pochytat a zavřít jejich příbuzné, dokud se dotyční nepřihlásí.... Jenže to by neodpovídalo současným progresivistům, takže vlastně se to vyhrát nedá. Pak už jedině co dělá Izrael, občas poslat bezpilotní stroje nebo agenty.

J. Pokoutný 15.9.2021 8:00

R^

J. Kočí 15.9.2021 7:46

To je ale blbost

Jak chcete "dobrý příklad" vyvážet do autoritativních režimů? Vždyť se tam o tom nikdo nedoví a když, tak se vyďobou jen ty negativa a podstatu nikdo nepochopí. Sám jsem to zažil za komunismu, a to tady ještě byla generace, která zažila demokracii. V zaostalém Afgánistánu je to tisíckrát horší. Vítězstvím západu je, že ukázal části afgánců, co je to demokracie v praxi. Bylo zaseto semínko, které přinese své. Bude to ale trvat. Bez intervence by věděli prd. Myslím, že teď bude v Afgánistánu hůře, jako bylo u nás po vítězném únoru. Ale to semínko už tam je, a po letech přijde něco jako pražské jaro. A zvlášť když šejkům dojdou peníze z ropy a nebudou moci podporovat islamismus.

F. Kusák 15.9.2021 8:58

No jen tak mimochodem, výsledkem podivné pýchy Západu je představa, že každá společnost musí nutně směřovat k demokracii, která se následně rozloží v dekadentní pseudodemokracii, zpochybňující vlastní hodnoty. Srovnávat státy lido demo s Afgánistánem, a i ten Afgánistán měl složitou historii v poslední době, je prostě nesmysl. Kdyby Taliban neměl podporu v obyvatelsvu v městech i na venkově, v policii i armádě, nemohl by tak snadno zvítězit. Asi nejmazanější přístup volí Čína, no uvidíme jak dopadne, ale jinde jí to vychází. Také tady vidíme nedostatek analytické schopnosti Západu reálné vyhodnotit situaci a hledat praktické řešení.

M. Sedláček 15.9.2021 13:33

Blbost a arogance dohromady je váš příspěvek. Ještě si docela odporujete: "semínko bylo zaseto" a zároveň "teď bude v Afgánistánu hůře, jako bylo u nás po vítězném únoru". Jako by pro vás ty lidi byli nějaké věci. Odporné.

F. Navrátil 15.9.2021 7:44

Evropa zdegenerovala a ztrácí schopnost hájit svoji civilizaci. Ale je schopna navrhovat nové střihy čádorů pro transsexuály.

V. Petr 15.9.2021 10:07

R^R^R^

J. Nevrkla 15.9.2021 6:29

R^R^

Ano, západ už není světu příkladem, ale začíná být světu pro smích.

J. Berger 15.9.2021 3:22

Autor bohužel plete velmi správné názory na potlačování odlišných názorů a fake news na očkování. které má (alespoň co se úmrtnosti týká) prokazatelně dobré výsledky. Doporučuji dělat si vlastní grafy, tam se to jasně ukáže.

R. Langer 15.9.2021 5:31

Ano, když zrovna není žádná chřipka, tak má očkování (alespoň co se úmrtnosti týká) velmi dobré výsledky. Mé vlastní grafy to bezpochyby prokazatelně ukazují. ;-D

V. Církva 15.9.2021 8:02

Zkuste se zamyslet nad extrémismem a jestli i rádoby pravice nemá občas něco z Talibanu. Článek jinak skvělý ale Covid19 kontrovezní téma. Problém není snaha snížit počet postižených ani v lékařích, kteří varovali před přetíženými nemocnicemi. Problémem jsou samozřejmě kliky, které zneužijí cokoliv (i Covid19) k obohacení nebo posílení moci. Nucení k očkování lidí je možná špatné řešení, zatvrzelé odmítání očkování asi taky.

Jinak progresivistům a levičákům otevřel cestu už liberalismus předchozí, když nebylo pochopeno, že svoboda končí tam, kde narušuje svobodu ostatních. Asociálům se už se začínalo "dařit" i v pojetí společnosti dle klasického liberalismu. Teď to jen vygradovalo do stadia, kdy se lumpům jako Floyd staví sochy a ostatní ničí.

V. Petr 15.9.2021 11:46

Někde musí existovat NĚKDO, nějaká skupina, která tyto šílenosti, které jsou normálním lidem zcela cizí, prosazuje. Ale KDO to je?

V. Kučer 15.9.2021 13:46

Já bych prosazoval skupinu která si pod pojmem Green Deal představuje přechod na bezemisní jadernou energetiku.