20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pepa z depa 10.1.2009 13:02

za ČSSR

Proc nenapisete, co by se stalo osobam nosici tricka s Che Guevarou nebo s nápisy CCCP, KGB, apod. v dobe socialismu? Bylo by to verejne poburovani nebo hanobeni statu socialisticke soustavy?

Jan T. 23.8.2008 22:25

Pravda?

Domnívám se, že o Che Guevarovi jsem přečetl spoustu knih a publikací, přesto bych si netroufal se zde označovat za odborníka na tohoto revolucionáře. Nicméně mě fascinuje, jak se zde mnoho (psedudo)intelektuálů snaží různě vykládat Che Guevaru, vrah, zabiják, krvelačné monstrum, druhý Berija, atd. Zkuste si zjisti pár informací, než začnete na internetu čířit své "pravdy". Komunistům a levici se zde vyčítá, jak opěvuje Che Guevaru. A co na to my? Logika je jasná, komunismus byl špatný, tak Che Guevara taktéž. To je ale poněkud černobílé, pokud se nezbavímé této polarity (vrah, hrdina) v pohledu na Guevaru, tak se pravdy nikdy nedobereme.

Pravda 31.7.2008 17:25

Otazka ?

Jsou pro stanoviska v tomto clanku dukazy, a nebo je to jen dalsi blabol z 28. prosince 1999 v deníku El Nuevo Herald ?

ladislav kocman 30.7.2008 23:56

celý jefímek fištejnů

... a kde je skutečnost ? V tom co je shora napsáno? Fištejna jsem ještě nikdy nečetl coby netendenčního a kritického k sobě blízkým. Nadpis ve stylu středověku.  Styl velmi podobný Jochovu-trapné zanícení přecházející v patos.Bard písní svých chlebodárců,jen na místě Stálina

ční Búš.Důvěry nehodný.

Jan 30.7.2008 21:10

Tedy dost nechápu,

proč nás pan Fištejn krmí  údaji, které lze najít v každé solidnější encyklopedii!Že by absence aktuálních temat, intelektová vyprahlost. nebo okurková sezona?Pročeš autorovi navrhuji, aby se v příštím příspěvku věnoval Babinskému!Intelektuálně i obsahově to vyjde nastejno!!!

Šaman 30.7.2008 21:51

Re: Tedy dost nechápu,

Páč to v encyklopediích není, a když je, kdo by je pročítal celé. Do okurkové sezony spadá i 80. výročí, kdy levicoví idioti budou opěvovat svůj idol, zbabělého komunistického vraha.

A Babinskýho, známého lotra mexickýho, už pěvovaly písničky v době, kdy se trička s vrahy ještě nenosila...

Dále: Babinskýho partaj nesedí v poslanecké sněmovně parlamentu, tam je místopředsedou Guevarův soudruh  - ideový spolupracovník StB Falmer vulgo Filip

Jane, jde o Vaši intelektovou vyprahlost, nebo jste jenom zakuklený příznivec Babinského - či levicový idiot?

R. J. 30.7.2008 23:32

Re: Re: Tedy dost nechápu,

Šamane, Tvoje "vykouzlená" slova podepisuji. R.J.

mik 30.7.2008 23:26

Re: Tedy dost nechápu,

ano, opravdu dost nechápeš

Snowy White 31.7.2008 0:22

Re: Tedy dost nechápu,

Je každému jasné, že tvoje průpovídka má jen velmi ohraničené použití při uváděném srovnání. A poslední větou si jen pomáháš od tématu, ty matlo.

Abonent 30.7.2008 19:49

Historická nespravedlnost aneb Che ano, Reinhard ne

Oba dva byli hrdinové. Oba bojovali za socialismus, za štěstí lidu. Oba byli zabiti nepřáteli.

Proč je jeden z nich populární jako rocková hvězda, a portrét druhého na tričkách skoro nikdo nenosí ? 

Že by to bylo způsobeno rozdílem v počtu jejich osobních úlovků ? Ten méně populární zabil vlastní rukou mnohem méně lidí, než ten populárnější.

Asi ne. Rozdíl je způsoben jejich vzhledem. Mládež miluje rozevláté spasitele, starší si zase nekupují trička s portréty.

Che byl neholený, rozevlátý, neupravený. Reinhard byl vždy pečlivě oholen a oblečen : http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Reinhard_Heydrich_Poster.jpg  .  Jak nespravedlivé, být hodnocen pouze podle vzhledu.   ;-(

Pametnik starejch dob 30.7.2008 22:37

Re: Historická nespravedlnost aneb Che ano, Reinhard ne

Heydrichova ideologie byla poražena v totální válce a země, která ji prohrála byla "denacifikována."

"Nesluší" se připomínat ani hrdinské výkony nemeckých vojáků, které nelze obvinit z válečných zločinů (Gunther Prien, Michael Wittmann, Heinz-Ulrich Rudel, Erich Hartmann). Slavný stihač Hartmann byl sice odsouzem sovětským soudem jako "válečný zločinec," ruskými soudy byl ale nakonec rehabilitován. Po návratu ze zajetí sloužil koncem 50 let ještě v Luftwaffe.

Vlad 2.8.2008 20:25

Re: Re: Historická nespravedlnost aneb Che ano, Reinhard ne

Hrdinské výkony na straně útočících dobyvatelů?  Nájemný vrah, který se vyšplhá do šestého patra po hromosvodu, je taky nejspíš nebojácný. Nebýt germánské snahy zabrat Evropu, nebylo by těchto hrdinů. Armáda raději vezme vrahouna než intelektuála, takže další služba nic neříká o jeho morálních kvalitách. Spíš o morálních kvalitách té armády. Mimochodem Goering byl taky válečný hrdina, nebo ne? A co Borman?

gh 30.7.2008 18:52

Výborný článek

jen bych opravcu "che"  nepřirovnával ke Skorzenymu jelikož to byl čestný válečník  - "che" by se dal přirovnat nejlépe asi tak ke Klausi Barbiemu či onomu veliteli speciální skupiny SS složené ze samých zločinců kteří pod jeho velením potlačovali varšavské povstání a jehož jméno si už bohužel  nepamatuji

Abonent 30.7.2008 19:58

Pro "gh" : Výborný článek, reakce horší

Co míníte tvzením, že Skorzeny byl "čestný válečník" ?

O.Skorzeny na frontě bojoval do r.1943. Pak přijal rozkaz "Vůdce" na vybudování zvláštních jednotek.

Akce jeho podřízených se odehrály i na území bývalé ČSR : http://www.fronta.cz/dotaz/otto-skorzeny-a-ceskoslovensko .

Guevara byl více anarchista, Skorzeny více voják.

Ale v krutosti a zločinech je mezi nimi jen malý rozdíl.

Forstmeister 30.7.2008 21:22

Re: Výborný článek

SS-Gruppenführer Jürgen Stroop byl hlavním velitelem a kriminálnická jednotka SS byla vedena SS-Sturmbannführerem Dirllerwangerem (zdali byl majorem, nejsem si jistý) .  

Pametnik starejch dob 30.7.2008 21:42

Tady je historie toho lotra

http://en.wikipedia.org/wiki/36th_Waffen_Grenadier_Division_of_the_SS

http://en.wikipedia.org/wiki/Oskar_Dirlewanger

http://cs.wikipedia.org/wiki/Oskar_Dirlewanger

Dostal nakonec, co si zasloužil a většina jeho "spolubojovníků" též. To, že v Bitvě o Berlín nakonec dezertovali je pro tento typ lidí příznačné.

gh 30.7.2008 22:34

Re: Tady je historie toho lotra

Ano, Dirllerwanger byl ten velitel - asi má smůlu že není moc fotogenický jinak by si ho levicoví hýkalové dávali na tričko třeba taky :-P

Harpyje 30.7.2008 23:01

Re: Tady je historie toho lotra

Někteří z jeho spolubojovníků byli dokonce (nejdříve) političtí vězni z koncentráku v Dachau. Byl to strašně perverzní systém: původně sestávala tato jednotka z odsouzených pytláků. Sám Dirlewanger byl odsouzený zločinec. V r. 1943 rekrutoval Dirlewanger v KZ Buchenwaldu 300 tzv. asociálních elementů, zločinců domnělých, či skutečných. Kdo se bránil, byl přidělen stanici pro pokusy s tyfem. Na jaře 1944 se jeho jednotka rozrostla ještě jednou o 700 vězňů z koncentráků. Byli pachatelé i oběti v jednom.

"Ein braver Schwabe" , DER SPIEGEL Ausgabe 28 / 21.07.08

Eda 1.11.2008 19:11

Re: Tady je historie toho lotra

Dirlewanger,byl jisto jiste lotr,ale trochu mi pripomina jinou historickou postavu a to barona Frantiska Trencka.trenck sam byl taky pekny mizera,ale na druhou stranu vzelany clovek,Na tehdejsi dobu:hovoril sedmi jazyky,hral na housle,skladal basne apod.na druhou stranu o jeho moralnich vlastnostech se neda rici nic pozitivniho.A prave Trenck take vybudoval  kompanii panduru sestavenou z byvalych zbojniku,vrahu a jinych lotrasu.panduri byli nasazeni od roku 1741 proti Prusum ve Slezku,ale nejvice zlocinu se potom v od roku 1742 dopousteli v Bavorsku a Alsasku.Na druhou stranu tyto dobrovolnicke jednotky vitezily tam kde radna C a K armada prohravala na cele care.No a prave Oskar Dirlewanger mi Trencka dosti pripomina.Historii obou jsem dosti podrobne studoval

conqueror 2.8.2008 1:12

Re: Výborný článek

V té Varšavě to byl Kaminski...

čtenář2 30.7.2008 18:33

mýtus Che Guevary

se nehodí ani neoconům, ani sionistům a tedy ani našim zavilým pravičákům. Nepochybuji, že Jefimovi za zpochybnění mýtu o CHe jeho chlebodárci z Mossadu dobře zaplatí. Nějaká pravda v současném virtuálním světě nikoho nemůže zmást, ani zajímat. Je naprosto bezvýznamná. Snadno proto uděláme z černého bílé a z bílého rudé. Stačí polopravdy jen soustavně dost dlouho opakovat, aby si lidé zvykli. Josef Goebels by Jefimovi jeho přesvědčovací schopnosti jistě záviděl. Žák je nad svého učitele.

DJing cheb pako 30.7.2008 18:47

Re: mýtus Che Guevary

mýtus anglicky myth: Any fictitious idea accepted as part of an ideology by an uncritical group; a received idea.

Synonyma: fantazie, fikce, vymysl

;-D;-D;-D

AndyO 30.7.2008 21:30

Re: Re: mýtus Che Guevary

učíš hastrmany anglicky? ;-D;-D

DJing cheb pako 30.7.2008 22:17

Ty myslis ze by snad Vodnik z Utrechtu pouzival ruzne nicky?

To preci nemuze byt pravda, vzdyt z toho ma ujecene osypky a bonzuje to jako Pavka Morozov, kdyby on sam delal neco takoveho a jeste k tomu to na rozdil od tech, ktere udava, tajil, to by prece bylo pokrytectvi nejvyssiho radu ;-D;-D

Jedine, ze by tedy byl uplne blby, coz ale pri jeho nejnovejsim priznani, pri jake hudbe vypina radio, protoze ji vubec nerozumi (inu jeho oblibena svatba Jiriho Kary to urcite neni, te rozumi do detailu, asi to jsou kamosi), vypada skoro jako nesporna skutecnost ;-D;-D

chytrý horák 30.7.2008 22:07

Re: Re: mýtus Che Guevary

Já myslím, že on to ví, ale levičákům prostě zpochybňování výmyslů vadí...

otakar - svedsko 30.7.2008 17:38

zpochybneni...

zpochybneni mytu kolem "CH" fistejnem je sluzba pravde. a tu neustale hledat je primarni povinnost kazdeho, jenz je kvuli ni permanentne haran. pochybuji ze by autor zboreni mytu kolem "CHA" nebyl nalezite historicky dolozitelnymi fakty obeznamen. ze nekdo znaly techto faktu tu a tam tyto pripomina, je, jak jsem jiz podotknul, sluzba pravde, kterou bych, napriklad, privital i kdybych sam patril (pri nejlepsim) mezi levicove romantiky. jefimovi fistejnovi patri proto nemale uznani!

M. Zima 30.7.2008 15:43

Pro Standu (jiného)

jestliže se to "jiný " vztahuje na mentální stav, potom vyslovuji uznání za upřímnost a za stručné vysvětlení mnohého.

Copak je asi  " se po krátkém boji Che Guevara vzdal - dle fotografické dokumentace nezraněn, jen znechucen.", nebo považování konžských povstalců za komunisty jiného, nežli nesmysly.

Ta celá debata je zábavná totální neinformovaností českých teoretiků, kteří nevědí ani to, že Che usekli ruce, natož o tahanici s relikviemi řízené z Kuby, prostě čeští pavlačoví stratégové v informační říji, co Standíku.

pbla4024 30.7.2008 15:50

Re: Pro Standu (jiného)

Na posmrtné fotografii vypadá pravá ruka nepříliš useknutě:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Cheexecuted.jpg

M. Zima 30.7.2008 15:59

Je známo, že

Vy patříte k těm pomalejším, a já na Vás reaguji pouze vyjímečně, ale ty useknuté ruce sloužili k první identifikaci po vyhrabání ostatků na letišti. Smysl toho useknutí byl, že v Argentině měla policie jeho otisky prstů. Teď si zase můžete švitořit, já už nemám čas.

pbla4024 30.7.2008 16:09

Re: Je známo, že

Váš dlouhý příspěvek nijak nesouvisí se zmíněnou fotografií.