25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Černé díry v červených číslech 2a

Právě před dvěma lety a dvěma měsíci jsem na tomto blogu poprvé psal o kauze nového berlínského letiště, které nabralo masivní časový skluz a jediné, co se zatím vzneslo do nebes, jsou celkové náklady na jeho stavbu. Mohli bychom se tedy podívat na to, jak se věc mezitím vyvinula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 4.6.2019 6:47

kde se stala chyba?

Jo jo, nic nepotěší tolik, jako že u sousedů je ještě hůře. Proč to nedali postavit nějakým Asijatům?

J. Strakoš 4.6.2019 5:39

Atesty a předpisy

Někdy mám pocit, že v atestech a předpisech jsme zašli příliš daleko a že nás začínají příliš brzdit ve vývoji, protože předpisy se ve jménu bezpečnosti snadno posunují dál a dál. Nehledě na to, že daného kolaudujícího úředníka pak nezajímá, zda něco bylo možné před pár lety, když on má předpis aktuální dnes.

Jsou opravdu hmoždinky problémem kvůli svým vlastnostem nebo kvůli papíru-atestu?

A příklad z vlastní praxe - zkoušel jsem do bytu koupit karmu jako náhradu za minulou, která po 20 letech dosluhovala. Tehdy na instalaci stačil jeden člověk, dneska je potřeba čtyř lidí, tři z toho s razítkem (to není nadsázka, opravdu 3+1). A po obvolání několika revizních techniků jsem zjistil, že v okolí není nikdo, kdo by mi na nové zapojení dak razítko, protože předpisy s karmou jsou komplikované a nechtějí s ní mit nic společného. Jednalo se o jeden ohřívač - pokud se toto děje ve velké na letišti, množí se počet lidí, kteří do věci mohou mluvit, tak se divím, že se nějaké stavby vůbec dokončí.