25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Bidenova cesta spojence naprosto zklamala

Mnoho Američanů i spojenců Spojených států amerických doufalo, že americký prezident Joe Biden během své nedávné cesty po Středním východě oznámí přitvrzení americké politiky vůči íránskému režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 13.8.2022 15:28

Mé stanovisko znáte - je to tím, že lidé se o politiku aktivně moc nezajímají a jednoduše věří tomu, co slyší. Jsou-li podrobováni intenzívní propagandě, ani si uvědomit nemohou.

Druhá věc je "efekt povýšence". Stali jsme se z východního póvlu součástí vytouženého Západu a najednou je nám moře pod kolena a na zbytek světa koukáme svrchu, protože my jsme přece ti dobří. Náš pán nás povýšil, k němu lneme a on dělá všechno dobře, když povýšil zrovna nás.

M. Grundmann 13.8.2022 15:31

To je taky pěkně řečeno. Nějak tak to taky je. Je to chování hlupáků. ;-D

P. Hák 13.8.2022 11:38

"...což se Bidenova administrativa údajně snažila "udržet pod pokličkou", aby to nenarušilo její úsilí umožnit Íránu získat jadernou zbraň a vyplatit Íránu více než bilion dolarů..."

Jako tohle autor myslí vážně?

Ne, nejsem příznivcem Bidena, fakt ne, ale tohle je prostě blbé. Stavět to tak, že kdo je proti něčemu, musí uvěřit kdejakému nesmyslu od autora, který je taky proti, až příliš připomíná současnou praxi ve veřejné "diskuzi" u nás.

Stran sankcí - je úplně jedno, zda je USA zavádějí nebo uvolňují, Írán si stejně dělá, co chce. Sankce jsou IMHO hlavně určeny pro domácí, resp. izraelské publikum.

R. Tichý 13.8.2022 13:30

Ne. Sankce proti Iranu mely ucinek-Irancum velmi zkomplikovaly bezny zivot, zacali se bourit proti vlade, ktera musela reagovat. Bohuzel komuniste Obama i Biden zahranicni politiku USA dramaticky kazi.

V. Kuhaj 13.8.2022 15:40

Autor namixoval fakta a vlastní představy, pak to takhle dopadne. Že něco takového USA drží pod pokličkou bych si představit uměl, žádný politik nestojí o to, aby se ukázala marnost jeho počínání, nebo dokonce krutý omyl. Klasický příklad Merkelová s migranty. Mrtvých jak naseto, ty kdo se setkali s násilím e šikanou ze strany migrantů nikdo nepočítá, zákazy o tom vůbec něco publikovat, ale ona dodnes ničeho nelituje, bylo to správné rozhodnutí.

P. Hák 13.8.2022 15:43

No mně hlavně připadá fantasmagorická představa, že cílem Demokratické strany je dát Íránu jadernou zbraň.

Že si někdo plete bilion s miliardou je u novinářů klasika. Nebo autor fakt myslel tisíc miliard USD?

V. Kuhaj 13.8.2022 15:45

Co autor myslel, ví jenom on. Fakta v článku jsou bohužel setřena jeho vlastním výronem fantazie, článek je tím v podstatě k ničemu.

P. Hák 13.8.2022 15:56

Jo, je to v podstatě výron emocí.

L. Popovský 14.8.2022 6:17

Zkontroloval jsem to a v originálu je skutečně bilion - with more than a trillion dollars.

Četl jste, prosím Vás, tento článek? https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/svet-skutecny-ucel-iranske-jaderne-dohody.A220619_110919_p_zahranici_nef

Pokusil jsem se najít kolik peněz USA celkem Íránu zmrazily, ale nic jsem nenašel.

P. Hák 14.8.2022 7:59

V různých zdrojích jsem našel výši ročního rozpočtu USA na obranu mezi 700 a 800 miliardami USD ("billions"). V článku tedy autor tvrdí, že Demokratická strana chce Íránu vyplatit více než činí roční rozpočet Pentagonu. Opět se musím zeptat, zda je to tvrzení míněno vážně.

Jinak odkaz na "více než bilion dolarů" vede na nefunkční stránku USSA News s popiskem "Page killed".

P. Hák 14.8.2022 8:17

Také jsem se podíval a skutečně tam bylo "trillion". Tímto se Vám omlouvám, plést si americké "billions" s biliony je v českých médiích celkem časté a vůbec mne nenapadlo, že autor (M. Rafizadeh) střelí takhle šílenou cifru.

Pro srovnání vojenský rozpočet Íránu se pohybuje někde okolo 20 miliard USD/rok. Údajně tedy chtějí američtí Demokraté Íránu vyplatit padesátinásobek a na tom, aby byl Írán silný, jim zřejmě záleží mnohonásobně více naž Íránu samotnému.

Co se týká článku "Skutečný účel íránské jaderné dohody", v něm se píše o nedostatečném zadržování. To bych pochopil, ale sugerovat čtenáři, že vláda USA Íránu aktivně pomáhá v získání vojenské síly a je v tom aktivnější než Írán sám, to už je na mne trochu silná káva. Vzhledem k tomu, že nejde o chybu v překladu, to padá na pana Rafizadeha.

P. Hák 14.8.2022 8:37

Ještě jsem kontroloval ta čísla. Opravené údaje se zdroji jsou nahoře.

H. Rybnická 13.8.2022 11:26

Pokud si vzpomínám existovala (dost pracně docílená) mezinárodní jaderná dohoda, která Irán zavazovala, svůj jaderný program provozovat jen v určitých mezích a to pouze k výzkumu (ke kterému zřejmě není nutné užívat a získávat ony opravdu nebezpečné prvky). Teuto dohodu prohlásil prezident Trump za "špatný deal" a USA je vypověděla. Pan autor je zřejmě populistou.

P. Diviš 13.8.2022 11:29

Existovala, ale byla slušně řečeno nedokonalá, spíš špatná. Napáchal jí Obama.

H. Rybnická 13.8.2022 11:35

....a ted je zřejmě lépe dle pana autora.

H. Lukešová 13.8.2022 11:37

A dobře tehdy USA udělaly, jinak už by byl Írán dávno jadernou mocností.

H. Rybnická 13.8.2022 12:40

Ne paní Lukešová právě naopak. Jadernou mocností se stanou právě ted, po vypovězení smlouvy, která je alespon omezovala, když už se tomu směřování nedalo zcela zabránit. Naivní pan Trump si ohrožení světa vůbec nepřipouštěl a žádnou zodpovědnost nepocitoval., Amerika je přece daleko a America first.

V. Kuhaj 13.8.2022 15:44

Trump naivní nebyl a tohle riziko si dobře uvědomoval. Proto tu smlouvu, v tom původním znění, vůbec nechtěl, protože Írán ji měl za cár papíru,nebyla k ničemu. Měla přijít jiná, ale to už za

Bidena. A takhle to dopadlo. A vůbec, obrat "za Bidena" je vzhledem k jeho demenci směšný, správě to je "za Pelosiové a Harrisové", dvou potroublých aktivistek.

H. Rybnická 13.8.2022 16:10

Pane Kuhaji, pokud nemám novou smlouvu v rukou nevypovídám dosavadní a to ještě k bez jakékoli domluvy a plnému úžasu a překvapení dalších signatářů. Takhle to dopadlo. Irán si dělá co chce a za všecho může Biden.

V. Novak 14.8.2022 8:51

Írán tu dohodu dodržoval, dokud ji dodržovali ostatní signatáři. Je nesmysl, aby smlouvu dodržovala jen jedna strana - a Írán s jejím nedodržováním nezačal.

V. Zurek 13.8.2022 10:19

Prevzato ze serveru Gatestone institute. Tim je receno vse. Duveryhodnost toho clanku je pramala. Jak muze clovek verit nazorum institutu, ktery je zameren psat jen negativne (s pomoci lzi a a vymyslech) o demokratech a Bidenovi? Jen naivni priznivci republikanu (a Trumpa) tomu veri. A NP jasa, zase tu bude hodne ctenaru......

H. Lukešová 13.8.2022 11:04

Co může být pro USA horší než ultralevicová vláda woke demokratů, kteří ženou tuto zemi do záhuby?

Vy vyčítáte někomu nenávist k demokratům, ale Vy zase nenávidíte republikány, Trumpa a vše s nimi spojené. Takže co.

V. Zurek 13.8.2022 12:46

Aha, milovnice Trumpa se ozvala. Mila damo, mylite se. Na rozdil od vas, me je docela jedno, kdo je v USA prezidentem, starik Biden nebo 'madman' Trump. Jakoz i jestli jsou demokrate ci republikani u moci. Co ja postradam, jsou seriozni uvahy a clanky (v NP), nad kterymi se clovek musi zamyslet. K takovymto rozhodne jakekoliv vyplody GI nepatri. Ani vase placani se neda brat prilis vazne. Mejte se.

H. Lukešová 13.8.2022 12:51

Mně se články z GI líbí, ale to je jedno, jinak Vám děkuji za přání a take Vám přeji hezký den.

P. Diviš 13.8.2022 11:30

Zřejmě raději věříte lžím Demokratů.

V. Zurek 14.8.2022 10:41

Pane Divisi, strasne se mylite. Gatestone Institute je extremni pravicovy 'spolek', ktery ma za ukol psat pomluvy, hlouposti a lzi o Bidenovi a Demokratech. Prozraadim vam moje tajemstvi. Demokrati a Republikani mi mohou byt ukradeni, ja v Americe nebydlim a kdo je v USA u moci jen mi ganc egal. Jen reaguji na ty hlouposti som GI produkuje. Je take zajimave cist reakce zdejsich republikanskych fanousku, vy jste zrejme jeden z nich. Co se tyce vaseho tvrzeni 'lzi Demokratu', to je jen ne zcela relevantni poznamka.

R. Langer 14.8.2022 6:05

Ano, a lži o republikánech vám nevadí? :-P

V. Zurek 14.8.2022 10:21

Pane Langere, zde tu bylo psano o Bidenovi a puvodcem techto hlouposti byl udavan Gatestone Institute. Az GI napise neco podobneho o Republikanech (Trumpovi?) muzete tento komentar opet dat 'na papir'. Coz se samozrejme nestane, GI je extremni pravicovy institut.

Poznamka - relevance tu neni. Asi potrebujete slovnik najit vyznam slova relevance.

V. Kuhaj 13.8.2022 9:48

Tohle není první případ, kdy se politika USA "záhadně" zvrtla ve prospěch militantních muslimů. No, měl bych být konzistentní, takže když mám Amíkům za zlé, že vletěli do Iráku a ovlivňují politiku v zemích, kde jim do toho nic není, měl bych to stejně vidět i v tomto případě.

Ale válečný konflikt je krajní řešení, své mají udělat diplomati. A jsme u toho: jak současní američtí, tak současní evropští politici (české bohužel vůbec nevyjímaje) vlastně žádnými politiky, ve smyslu prozíravosti, schopnosti komunikovat, politického "čuchu" a vůbec tahu na branku, nejsou. Bývalí aktivističtí rozeřvanci, nemluvím jen o Pirátech, Pelosiová před lety s transparentem za jakési svobody apod., nic takového neumí. Zakládají si na své "přímočarosti", za kterou ovšem považují obyčejnou urputnost a neschopnost zvážit argumenty protistrany, a tak dále. Politik ví, kdy je třeba zvýšit hlas, ti naši ne. A tak ho zvyšují, až jsou s tím trapní. Další přehmaty a neschopnost řešit zásadní problémy jak v USA, tak tady, budou následovat.

J. Rejzek 13.8.2022 8:42

Americký federální soud nařídil Iránu, aby zaplatil miliardy dolarů obětem útoků z 11.9. 2001. Chudáci Iráčané, budou platit, protože když to nařídí federální soud USA, tak jsou ztraceni. Je také nepochopitelné, proč USA vedly válku v Afghánistánu, kde se al-Kaida pouze ukrývala a nešly válčit do toho Iránu, když za to 11. září může.