29.9.2023 | Svátek má Michal


Diskuse k článku

SVET: Amíci bojujú na Ukrajine...

Včera priniesol najrenomovanejší nemecký týždenník Der Spiegel správu (prevzatú z nemeckého bulvárneho týždenníka Bild am Sonntag), že na Ukrajine bojujú americkí žoldnieri proti separatistom.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Mikita 17.5.2014 16:59

Rišo, Rišo ...

... a ja som Ťa krúžkoval v posledných parlamentných voľbách (spolu s Luckou N. Ľ. Galkom a kamarátom Poldom).

Ja len že Ukrajina má právo brániť svoju územnú celistvosť a zvrchovanosť akýmikoľvek prostriedkami. Teda aj prenajímaním žoldnierov. Éto tak prosto. Što skažeš ?

M. Stuchlik 16.5.2014 20:46

Na lži rusů a jejich poskoků si můžete vsadit

a nikdy se nespletete

J. Gogo 16.5.2014 23:20

Re: Na lži rusů a jejich poskoků si můžete vsadit

A totéž platí o Američanech. Těm nelze věřit ani "dobrý den". Vždy je třeba se přesvědčit, jestli není noc.

K. Krbálek 16.5.2014 19:57

jak to je?

sousta zaměstnanců Blackwater vždy byli Ukrajinci a Rusové, a i mnoho Čechů.

P. Vaňura 16.5.2014 15:51

Všichni máte buď špatnou paměť

nebo jste moc mladí. I u nás měla být r. 1968 americká vojska. Komunisté totiž nedokáží vysvětlit jinak fakt, že nikdo nechce být součástí jejich bloků, ale naopak hledá obranu proti nim.

The good red is a dead one!

M. Stuchlik 16.5.2014 17:09

Re: Všichni máte buď špatnou paměť

Souhlas.

Z. Baldova 16.5.2014 19:19

Re: Všichni máte buď špatnou paměť

I ja se pridam souhlas!!!

P. Vaňura 16.5.2014 15:48

I kdyby to byla prada, Blackwater

je soukromá firma. Separatistům ovšem velí kádry z ruské GRU, tedy státní vojenská rozvědka.

M. Šejna 16.5.2014 16:11

jasně pane Vaňuro

za každého chyceného kádra GRU dostane Ukrajinrec 10 tisíc dolarů. Mužete se tam vydat a pochytat jich několik, když víte, že tam jsou. A bude z Vás milionář.

Žasnu nad tím, že většina Ukrajinců s holou prdelí ješte nezačala podnikat oboru " lov na agenty GRU", když jsou jich tam prej stovky až tisíce. To by muselo být na Ukrajině milionářů. Jenže úlovky se nějak nedaří. Nakonec i ti žoldáci té soukromé firmy by si takto dokázali snadno vydělat. Ale ani oni zatím nikoho nechytli.

M. Prokop 16.5.2014 17:05

Re: jasně pane Vaňuro

Prý jsou ti agenti, zelení mužici, ozbrojení a navíc se houfují. :-P

M. Stuchlik 16.5.2014 17:10

Re: jasně pane Vaňuro

Oni soudruzi z GRU to mají napsáno na čele, že jsou z GRU.

V. Vaclavik 16.5.2014 13:09

Jak hodnotit akce jedne a druhe strany

-> "V žiadnom prípade sa nepriklánam na stranu Rusov, tí tiež majú na rováši toho dost. Ale tvárit sa, že v tejto kríze sú jedni tí zlí a druhí tí dobrí, je velkou chybou. Pravda bude niekde uprostred." <-

Pravda, co se Ruska a Ameriky tyka, ani nahodou neni 'nekde uprostred'. Neni spravne hodnotit kratkozrace podle nejakych konkretnich akci, konkretnich selhani. Kdyz prijde na hodnoceni Ruska a Ameriky v takovem konfliktu jako ten na Ukrajine, je treba brat v potaz sirsi  fakta a ta hovori jasne v prospech Ameriky, prese vsechna selhani, kdy na bojisti neni neco jak ma byt.

Jak to, ze k tem Americanum, kteri jsou dle pana Sulika stejne zli, nebo dobri, jako Rusko, masove imigruji obcane jak civiizovaneho. tak necivilizovaneho sveta? Melo kdy Rusko i jen vzdalene podobnou imigraci? A kolik lidi sni o Americe a koupi si tricka s anglickym napisem, a kolik jich sni o Rusku a koupi si tricko popsane Azbukou?

Zlo a dobro na bojisti v tomto pripade zjevne nic nevypovida o strane, na ktere ti kteri vojaci bojuji, vybiravymi, nebo nevybiravymi metodami. Podstatne je, ze v Americe, kdyz to vyjde najevo, jsou ty metody sirokou verejnosti odsouzene, zatimco v Rusku se nad tim siroka verejnost nepozastavi, anebo kdyz pozastavi, tleska tomu. Naivni je predstava, ze kdyz dobra strana bojuje ve spravedlivem boji, ze vsichni jeji vojaci budou ztelesneni andele.

Mam pro pana Sulika novinu - jak Amerika, tak Rusko maji doma mezi svymi obcany zlocince, kteri pachaji strasna zverstva, ale hodnotit podle toho vsechny obcany, tedy Rusko vs Ameriku je pomylene. A presne to tu pan Sulik cini ohledne stran ucastnicich se boju na Ukrajine - dle neho si Amerika v nicem s Ruskem nezada, "pravda bude niekde uprostred". Ale to neni zadna novina, ze pravicaci mivaji extremne zuzeny obzor nahlizeni na deni ve svete a spolecnosti.

M. Prokop 16.5.2014 13:20

Re: Jak hodnotit akce jedne a druhe strany

" Ale to neni zadna novina, ze pravicaci mivaji extremne zuzeny obzor nahlizeni na deni ve svete a spolecnosti."

Levičáci ovšem také.

Z. Baldova 16.5.2014 14:32

Re: Jak hodnotit akce jedne a druhe strany

Dobra odpoved pane V. Vaclavik

M. Šejna 16.5.2014 12:09

Ruští agenti na Ukrajině

K Sulíkovu textu bych dodal jeden zajímavý postřeh:

Miliardář a gubernátor Dněpropetrovské oblasti Ihor Kolomojskij oznámil, že vyplatí 10 tisíc dolarů za každého ruského agenta ("deset tisíc dolarů za každého Rusáka"). Živého či mrtvého.

Naše media a vláda v Kyjevě tvrdí, že se to ruskýma agentama na východní Ukrajině přímo hemží. Takže je velká šance si chycením nějakého agenta vydělat a tím i pustit Kolomojskému trochu žilou. Jenže, světe div se,  zatím Kolomojskij nemusel zaplatit ani cent, protože ruského agenta mu žádný ukrajinský "vlastenec" ještě nepřitáhl (mrtvého či živého). Buďto tam žádní agenti nejsou, nebo jsou úplně neviditelní přesto, že jich tam naše média a vláda z Kyjeva vidí stovky, ne-li tisíce.

J. Jurax 16.5.2014 12:31

Re: Ruští agenti na Ukrajině

Nebo se nechtějí nechat chytit :-)

M. Prokop 16.5.2014 13:21

Re: Ruští agenti na Ukrajině

Taky bych to tak viděl.

M. Šejna 16.5.2014 16:53

jasně pane Juraxi

nechtěl byste náhodou, aby se sami hlásili? Ale pokud vím, tak jestli Ukrajinci znají agenta GRU, tak věřte, že za 10 tisíc dolarů (asi 200 tisíc Kč), by ho chytili velice rádi a velice ochotně.

J. Vintr 16.5.2014 14:31

Re: Ruští agenti na Ukrajině

Ruský agent se pozná tak, že má na čele napsáno azbukou "RUSKÝ AGENT" ....

M. Šejna 16.5.2014 16:01

přesně tak, pane Vintr

jen díky tomu, že to mají ti agenti napsáno azbukou na čele, tak je naši novináři a vláda v Kyjevě mají přesně spočítané. Ale když je má někdo chytit za odměnu 10 tisíc dolarů, tak jsou ti agenti najednou neviditelní.

M. Prokop 16.5.2014 17:07

Re: přesně tak, pane Vintr

Viditelní jsou zase jacísi američtí imaginární žoldáci, to si nevyberete.

L. Šarina 16.5.2014 9:36

Pane Sulíku,

KECI NEMAJÍ CENU.

J. Jurax 16.5.2014 12:31

Re: Pane Sulíku,

Kecy taky ne :-)

M. Kosejk 16.5.2014 9:31

hm...

Jestli si opravdu ukrajinská vláda najmula Blackwater, tak to musím ohodnotit jako rozumný krok - vzhledem ke stavu ukrajinské armády. Služby této agentury využívá i americká vláda (a nejen americká), protože jsou to profíci.

A zlepšení akceschopnosti ukrajinské armády naznačuje, že se něco změnilo (najmutí Blackwater?)

R. Brzák 16.5.2014 11:27

Re: hm...

Ano, trochu rozumu v tom vidím též. Byť i mnoho negativ.

M. Kosejk 16.5.2014 11:39

Re: hm...

Všechno pozitivní má i svá negativa. Kdyby ukrajinská vláda něco neudělala s posílením ozbrojených složek, tak by Ukrajinci zase obviňovali vládu z neschopnosti zajistit klid a vypořádat se s ozbrojenými skupinami. Co já vím, tak teď zejména Ukrajinci touží po pocitu bezpečí.

J. Lepka 16.5.2014 13:10

Re: hm...

Přiznejme i jistá pozitiva. Např. kubánští žoldnéři se dobře maskovali v Angole, zde by byli dost nápadní. Připomnělo mi to jednu historku z balkánských válek v devadesátých letech, kdy jeden z novinářů mocí mermo chtěl až do první linie. Na námitky průvodců, že ho zatknou jako špiona opáčil : " Japonce si snad s muslimem nespletou".

M. Prokop 16.5.2014 13:22

Re: hm...

Záleží na tom, na co BY si je najala (ona je to stále jen hypotéza).

J. Lepka 16.5.2014 9:29

Viktoria Nuland ?

To je ta, co neumí ani telefonovat, aby ji neslyšel celý svět ?

J. Lepka 16.5.2014 9:24

Pane Sulíku,

tvrdíte, že to má Bild či Spiegel tzv. vyzdrojované. Nenapadlo vás, že se TŘEBA může jednat o ochranku diplomatické mise, že ? Vůbec by mne nepřekvapila podobná reakce State Departementu po jednom revolučním průšvihu v Iránu a bezprecedenčním únosu diplomatů cizího státu! Pamatujete ne!

Stejně dobře to může být skupina analytiků nějaké banky, zástupci těžařů / ostatně stále se hovoří o rozšiřování těžby plynu, včetně "frakování", a to zatím opravdu nejlíp zvládají amíci / nebo i ukrajinští emigranti s US pasem v roli dobrovolníků. Možné je vše, jen ty důkazy jaksi chybí.

Dovedu si živě představit, jak se s takovouhle poloinformací s nadšením popasují levičáci všech barev, včetně kremlobotů a naší nadšené páté kolony. To je přesně ta kalná voda, v níž bulvár tak rád loví.