20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Amerika a svět nad propastí

„My se amerikanizujeme, ale nezapomeňte, že Amerika se zas čím dál tím víc poevropšťuje,“ říká prezident Tomáš Garrigue Masaryk Karlu Čapkovi a vystihuje tak podstatu transatlantické vazby. Ta platila a platí jak v dobrém, tak i ve zlém. A nyní ve zlém dost hrozivě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Bok 16.2.2021 23:21

Panebože, to je tedy filosof jaksepatří.... Ehhh

A. Renjascu 16.2.2021 20:52

Ať žijí poctivé volby:-)

https://www.youtube.com/watch?v=Ywdg_0-EAEg

J. Kostelanský 16.2.2021 16:47

Ono sa to mnohým diskutujúcim páčiť /líbit/ nebude, ale nie je až také zložité zistiť pôvodcu tejto zmeny.

Môžeme na to ísť aj z trochu inej strany: čo majú marxisti, neomarxisti či ultraliberáli spoločné?

Ateizmus. Môžete s tým nesúhlasiť, môžete proti tomu protestovať, ale to je tak všetko, čo s tým môžete robiť.

Spoločnosť totiž nemôže žiť v "ideologickom vákuu". Nejakú vždy musí mať. Takto žiť môže jednotlivec či rodina, ale nie organizovaná spoločnosť.

Pod pojmom ideológia si môžeme predstaviť komplex pravidiel, čo spoločnosť podporuje, čo toleruje a čo zakazuje. A čo je vyslovene tabu. Tieto 3, resp. 4 "prúdy" sú v každej organizovanej spoločnosti: od domorodcov niekde v amazonskom či africkom pralese až po najvyspelejšie štáty sveta.

Ateizmus je primárne namierený proti kresťanstvu a židovskému náboženstvu. Voči islamu, budhizmu, hinduizmu či náboženským zvykom domorodcov niekde na Papue-Novej Guinei je ateizmus veľmi tolerantný. Ale kresťanstvo, a zvlášť to katolícke je pre ateistov verejný nepriateľ číslo jedna. Nakoniec pomerne často to vidieť či skôr cítiť aj v diskusných príspevkoch v našich médiách.

Ateistom sa postupne darí demontovať takpovediac všetky oporné body či nohy našej civilizácie, ktorú sú nejakým spôsobom prepojené s kresťanstvom. A nahrádza ich akýmkoľvek iným ideologickým balastom, ktorému stačí jediná kľúčová vlastnosť: Nesmie byť s kresťanstvom spojený, naopak je vhodné, ak je proti kresťanstvu priamo namierený.

Ako som napísal ideologické vákuum neexistuje. Ak spoločnosť odstráni systém toho, čo je dovolené, tolerované a zakázané, tak je okamžite nahradený iným, novým systémom.

Najlepšie je to vidieť na revolúciách: počnúc Jánom Husom cez Luteránov a Kalvinistov k Francúzskej revolúcii. Francúzska revolúcia ako jednu z prvých vecí odstránila kresťanského Boha a kresťanské sviatky, ale súčasne v tom istom momente ich nahradila novým božstvom a novými, často bizarnými sviatkami. Pokračovať sa dá ďalej cez nacistov, komunistov rôzneho druhu až po dnešných liberálov, resp. ultraliberálov. Mi

J. Kostelanský 16.2.2021 16:48

... resp. ultraliberálov. Mimochodom bývalý slovenský politik Vladimír Palko označuje liberálov, že sú to Leninovi bratranci.

Niektorí možno namietnu, že "osvietení" ateisti a liberáli sú iní. Krátkodobo možno, ale ich nasledovníci sa VŽDY vydajú cestou borenia "starej spoločnosti" a budovaním "novej". Ako tie "nové" spoločnosti a poriadky vyzerajú, si každý, kto chce, môže naštudovať z histórie, ale bohužiaľ už aj zo súčasnosti.

Ako sa to spieva v tej Internacionále? "Rozboríme sveta starý základ, otroci hor sa k víťazstvám. Zabráňme minulosti návrat, ľud bude vládnuť navždy sám."

J. Krásenský 16.2.2021 17:17

R^

I. Teren 16.2.2021 17:35

R^

J. Nový 16.2.2021 17:55

Nemohu souhlasit. Já se považuji za ateistu a zároveň nesnáším bolševiky stejně jako nacisty a současné neomarxisty. Fandím Izraeli a mám velmi chladný vztah k islámu.

Tudíž já vám do vaší škatulky nepasuji.

P. Milan 16.2.2021 22:02

To jsme minimálně dva.

J. Kulheim 16.2.2021 19:06

R^

P. Milan 16.2.2021 22:01

Vám ta svoboda (včetně svobody myšlení) musí hodně vadit, asi se v ní necítíte dobře.

Mimochodem, dlouhodobě nejlépe vždy prosperovaly ty státy, které byly relativně, ve své době, nejsvobodnější.

L. Novák 17.2.2021 0:02

Jako byste neznal Kostelanského dlouhé traktáty obhajující zelené náboženství a nesmysly prosazované zelenorudými magory. Tam mu je dobře, to je jeho parketa. :-P

J. Jurax 16.2.2021 17:53

Stručně řečeno nesouhlas. Děláte z náboženství, najmě ovšem křesťanství a judaismu, spásu světa, jíž není, resp. nejsou.

Když je svaté víry - té jedině pravé - moc, nastává stagnace až regrese. Islámské země jsou toho dokladem.

Ovšem ono křesťanství taky kdysi zbořilo starou společnost a zbudovalo novou se všemi průvodními jevy této revoluční změny, i s těmi negativními. No a teď pochopitelně zboření své, nyní již staré, společnosti brání; přičemž si nepovšimlo, že jeho společnost není bořena, nýbrž že se křesťanství stalo mnohým prostě lhostejným. Ateismus místní pochopitelně brojí proti některým projevům křesťanství, nikoliv budhismu či animismu, neboť budhisté aniž animisté zde nejsou, aby brojili proti bezbožným ateistům. Povšimněte si arciť, že ateisté brojí i proti islámu (křesťanství kupodivu aspoň pokud se týče jeho hierarchů ne), neboť ten je pro ateismus, potažmo ateisty, větším nebezpečím než křesťanství, jež již poněkud vyčpělo.

Vy zastaváte ovšem klasickou pozici křesťana, pro nějž je ateista ďábel, skrze něhož veškeré zlo včetně marxismu, neomarxismu či nového liberalismu pochází, aniž byste si povšiml, že tyto směry mají náboženský charakter - mají věrozvěsty, svaté, mučedlníky, strážce čistoty víry, ohnivé kazatele i fanatické věřící, což vše jest z principu ateistovi cizí.

Nehledě na to, že hranice jsou neostré a množiny se prolínají - existují neoliberální, ba až neomarxističtí věřící i kněží a ateisté bytostně konzervativní.

J. Jurax 16.2.2021 17:56

Doplnění - existují neoliberální, ba až neomarxističtí KŘESŤANŠTÍ věřící i kněží ...

P. Milan 16.2.2021 22:03

Souhlas.

P. Krasny 16.2.2021 14:26

Totalita v USA nastupuje pod nálepkou "Unity" Ovšem podle demokratů je "Unity" když GOP akceptuje názory demokratů a bude volit podle toho. Převýchova a potrestání voličů presidenta Trumpa na sebe nedá dlouho čekat, stejně jako v případě židů v Německu, démonizace politických protivníků je prvním krůčkem k zatýkání a lágrům.

J. Urban 16.2.2021 14:52

ale h0-wno

P. Krasny 16.2.2021 14:56

A vy z vaší horní dolní pudele v kotlince o tom samozřejmě víte víc než kdokoliv v USA.

P. Milan 16.2.2021 16:18

Jo, je to na hoνno, ty vyhlídky s ospalým klusáčkem. Když nechrápe, prosazuje zelené multikulti hámotiny.

P. Brich 16.2.2021 13:39

Mach nemá sluchátko ani Šebestovou, ale Braun je plně nahradí. A tak může Pravda a Láska nadále vítězit prostřednictvím lží a nenávisti.:-/

J. Pankovic 16.2.2021 14:00

Pokud Pravda a Làska mûźou zvitezit pouze pomocî Lźi a Nenàvisti... Čtyři nohy dobry, dve śpatny !!!!!!

P. Kubáč 16.2.2021 12:37

Už jsem od nekterých amerických komentátorů četl hořký povzdech, že po vítežství Bidena "demokratické instituce " bude za nějakou dobu znamenat "Demokratickou stranou navěky ovládané"

D. Mach 16.2.2021 13:12

Od kterých? neznám žádného takového.

P. Han 16.2.2021 22:53

Pište radši o tom, co znáte. O tom, co neznáte, by mohla být celá encyklopedie.

P. Milan 16.2.2021 13:18

https://kdosicosi.rajce.idnes.cz/Demokrate/

P. Milan 16.2.2021 10:04

"Zde je patrný zásadní rozdíl mezi značnou částí západní Evropy v čele s Německem, a postkomunistickou středovýchodní Evropou, kde je dlouholetá zkušenost s totalitní nadvládou komunistických diktatur naštěstí ještě stále dost živá."

Ale ne dost živá: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Dva-procesy-Muz-ktery-psal-kriticky-o-migraci-A-Milada-Horakova-Pravnik-obvineneho-je-porovnal-a-nestacil-se-divit-654071

V. Církva 16.2.2021 10:21

Zajímavé. No z hlediska soudu a soudnictví velmi nelichotivé. pro soudce v případu Michala Krafta. Nakonec proč se Urválek oběsil? Oni tehdy soudili velezradu a třeba ve vinu opravdu věřili.

Problémem samozřejmě byly vyšetřovací metody, které měl soudce či obhájce napadnout a dnes těžko zjistíme, nakolik soudcové o nepravosti důkazů tušili (asi ano), nakolik se báli a nakolik vědomě podpořili justiční omyl.

Dnes soudcové vydíráni nejsou, důkazy by snad měli být pravé ale rozhodnutí zpolitizované.

P. Milan 16.2.2021 10:36

To srovnání je hlavně v tom, že i ten bolševik se snažil vyrobit materiální důkazy a teď zřejmě stačí dojmy.

V. Církva 16.2.2021 11:09

No ono § 356 smysl dává (jako ochrana před pogromy), ale dnes jsou v Evropě podobné paragrafy zneužívány přesně ve smyslu článku. Řeknete že vrah je vrah a už Vás soudí za trestný čin.

Říkat že Islám je násilnický nebo nelogický asi někoho urazí, ale patří to ke svobodné debatě. Tím spíš když o Zemanovi někdo píše ovar nebo komouš.

D. Mach 16.2.2021 10:24

No když sem dáte odkaz na Proletářské listy, tak je to jen důkaz, že zkušenost s komunistickou diktaturou a jejich dezinformacemi už pro některé moc živá není.

V. Církva 16.2.2021 10:35

Kromě podpásového znedůvěryhodnění zdroje, argument by nebyl?