28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠVÉDSKO: Tendenčně o diskriminaci Romů v Česku

Články nelze klasifikovat jinak než jako tendenční, jednostranná, politicky korektní a prolhaná vylíčení postavení Romů v Česku. Narodil jsem se stejně jako on v Praze a vyrostl v Československu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 19.4.2016 23:41

Re: Máme také vinu.

Spíš výstižnější ...

J. Jurax 19.4.2016 23:40

Když ten Pallas

vypadá na to, že cikána viděl akorát na obrázku.

Nicméně neskrblit blbými radami je neomylnou identifikační známkou všelikých dobroserů, salónních humanistů a levičáckých multikulti cvoků.

K. Keinkopf 19.4.2016 23:03

Re: Plně podporuji pana Pallase!

To by byla hlína :) Nastal by tady mač vetřelci vs. predátoři, v lepším případě. V tom horším by se spojili proti bílejm.

K. Křivan 19.4.2016 21:13

Re: Máme také vinu.

Lepší ? Geniální !

K. Křivan 19.4.2016 21:12

Re: Plně podporuji pana Pallase!

Doufám, že se teď všichni cikáni zvednou a odtáhnou do Švédska.

J. Pleva 19.4.2016 18:01

Re: A co na to ČR?

Doneslo se mi, ze si velvyslanec zavolal rodinu Pallasu na pohovor, co je vede k takovemu pomlouvani Ceskeho naroda, ci statu. Ale souhlasim, ze by to Cesko melo rozmaznout. Jelikoz to zrejme ve Svedsku vyslo v cele rade novin, a to bez komentare, zustane cesky narod v povedomi Svedu jako totalni rasiste. Hodno politovani, i kdyz je to jen mala ukazka zdejsiho blazince.

J. Pleva 19.4.2016 17:50

Re: Dostanou se k těmto informacím

Spravna otazka. Jeste vic, nez samotny Pallas me krkne, ze svedska media kompletne sabotuji publikaci jakekoliv kritiky ci pocatku diskuse, kde by se ke slovu dostal jiny nazor ci zkusenost. Poslal jsem tento prispevek regionalnim novinam - nic; poslal jsem to centrale pro novinove zpravy (TT), odkud rozsirovali jeho blaboly - nic. Neexistuje moznost jeho lzi komentovat, kritizovat ci debatovat, protoze jsou politicky korektni. Media jsou prolezla PK-morem, ze to velmi pripomina partajni tisk kdysi. Kdysi jsem neveril, ze je neco takoveho mozne jinde nez v diktature proletariatu, a uz jsem v tom zase.

Ś. Svobodová 19.4.2016 16:51

Pravda

Rasismem by bylo, kdyby vyžlátka nesměla do školky a do školy (kde by se i najedla, protože dnes jsou obědy pro sociálně znevýhodněné hrazeny). Rasismem by bylo, kdyby jejich otcové nedostali práci kvůli rase a kvůli tomu, že jim nebylo z rasových důvodů dovoleno se vzdělávat, a ne proto, že nemají kvalifikaci a odborné předpoklady v době, kdy i myč nádobí musí mít pomalu maturitu na obsluhu moderních přístrojů. Rasismem by bylo, kdyby cikánský kluk na výlet nesměl kvůli rase. A vsadila bych se, že aktivisté z Kliniky dostali po papuli z důvodu, že propagovali Kliniku a nikoliv, že by to byli Romové. A pravděpodobně ze stejného důvodu jim ten magor vylil i tu polívku. Ale i kdyby jim vylil polévku proto, že jsou Romové, byl to jeden z tisíce, co museli okolo (na Floře!) projít. To není Češi.

Pan Pallas nejenže nemá pravdu. On se dopouští naprosto stejné chyby, jakou odsuzuje. Říci o Češích, že jsou rasisti je stejné jako říct o cikánech že jsou zloději.

F. Navrátil 19.4.2016 16:07

Re: Jen další nevyvážený článek o cikánech

Je to až dojemné, jak lze podle osvědčeného levicového scénáře zostudit cokoliv co vychází z reálných faktů a naopak vyzdvihnout vše co je hodno odsouzení. Mně se podle komunistických kritérií rodiče nevyvedli. Byli nejenom věřící, ale i pracovití, takže sem vlastně pocházel z lepší střední třídy. Přesto, že mně učení ve škole nečinilo potíže, spíše naopak, měl jsem studia zakázaná a správný postoj k socialistickému zřízení jsem byl nucen získat jako učeň truhlář. Chtěl jsem být automechanikem nebo elektromechanik, ale truhlářské řemeslo jsem bral jako křivdu a potupu. Až když jsem díky schopnému truhlářskému dělníkovi, který se vyučil a pracoval ve Vídni, jsem poznal že být schopným truhlářským dělníkem je nejenom náročné, ale i zajímavé. Na základě mých pracovních výsledkůa schopností mně bylo nabídnuto členství ve zločinné organizaci KSČ, které vzhledem k mé rodinné výchově jsem samozřejmě odmítl. Navzdory tomu jsem večerně a dálkově vystudoval stavební průmyslovku, střední uměleckoprůmyslovou nábytkářskou školu a díky létům 68 i vysokou strojní. Se svou rodinou jsme bydleli v krásném třípokojovém bytě, ktrerý jsem si družstevně postavil a protože jsem díky bolševikovi měl široké nejenom praktické, ale i teoretické schopnosti mohl jsem jako stavitel řídit stavbu řadových rodinných domků z nichž jeden byl náš. Proto dost těžko a nerad slyším oo dikriminaci Romů. Poznal jsem jich za svůj život dost. Bohužel těch, kteří vlastním úsilím a cílevědomou prací se dokázali odpoutat z jejich navábného prostředí, bylo podstatně méně.

Z. Lapil 19.4.2016 16:05

Re: Máme také vinu.

...jestli ono to bez té čárky nebylo lepší...

Z. Lapil 19.4.2016 16:01

Re: prospěch

Článek se dobře čte, tudíž za něj dostanou zaplaceno. Nic složitějšího bych v tom nehledal.

J. Anděl 19.4.2016 15:33

Re: Pokud to náhodou nevíte, jeden indiánský kmen měl

Nevěděl jsem to, ovšem nepřekvapuje mě to. V jistém smyslu toto pojmové rozdělení na "my" a "všichni ostatní" máme i my. Jen jsme dál v tom, že ty ostatní ještě různě strukturujeme.

Logicky pak ovšem někdo, kdo žije v promísenější společnosti lidí, mezi "my" počítá větší spektrum třeba ras či národností, kdo žije v uzavřenější společnosti, má to "my" poněkud jednobarevnější. No, a ten první pak může z toho druhého dělat rasistu.

Ovšem tou "společností" nemyslím prostě obyvatele určitého místa, ale sociální okruh toho člověka. Jeho kámoše, kolegy, známé, rodinu, bratry a sestry v církvi atp.

Druhá věc pak je, že různí lidé mají různou tendenci či potřebu vinit ze svých problémů druhé. Někdo to má položené zdravě a racionálně, někteří mají tendenci k projekci. Pak může určitou skupinu lidí vidět zkresleně. A je-li to zároveň agresivní typ, je zaděláno na nácka. Šoupnout ho do stejné skupiny s někým, kdo "to vidí zdravě", je blbost.

Hodně slov, to jsem celý já, sry :-)

R. Morava 19.4.2016 15:12

Dnes je nějak moderní radit druhým

Švédi radí jak máme žít s Romy. Britové, jak mají žít Syřani. Mogheriniová jak mají žít Izraelité....

Ať jsou všichni do! Ať si pan Hynek Pallas prožije život s problémovou komunitou a pak ať nás teprve školí.

Prolém je v tom, že především Romové musí chtít se zapojit. Je mezi nimi hodně slušných kteří se chtějí zapojit do společnosti, ale kazí jim to především někteří jejich spoluobčané. Příležitostí měli dost a dostávají je dál. Musí se jich chytit.

Dejte Pallasu za úkol udělat do 2 let v Moslbeku slušnou čtvrť a totéž na východním slovesku nebo v Maďarsku. Pak ať plácá!

B. Graf 19.4.2016 15:06

Plně podporuji pana Pallase!

Ano, v této nové malé zemi, v této Czechii, se Rómům daří špatně, ve Švédsku jim bude jistě nesrovnatelně lépe.

A už vůbec není možné sem posílat ubohé uprchlíky ze Sýrie a přilehlého vesmíru, protože z této hrůzné kotlinky s děsem prchají zpět do svých válkou zničených vlastí.

L. Severa 19.4.2016 14:59

Re: Máme také vinu.

Pardon, vypadla čárka.

L. Severa 19.4.2016 14:58

Máme také vinu.

Neměli bychom malé Romy očkovat serem na práci.

P. Vaňura 19.4.2016 14:16

Pokud to náhodou nevíte, jeden indiánský kmen měl

ve svém jazyku jen dvě formy, totiž "naši," tedy náš kmen a "nepřátelé" což byli všicjni ostatní bez ohledu na to, byli li to Indiáni, běloši nebo černoši. Tak to prostě je. V subsaharské Africe toto dělení mnohdy platí, s určitými korekcemi, dodnes.

P. Čech 19.4.2016 13:54

Re: Pallas

Jeho a jemu podobné pachatele dobra by měli vypráskat z každé společnosti a ne je nechat zakládat a posléze státem financovat všelijaké t.zv. neziskové organizace.

F. Kusák 19.4.2016 13:32

Re: Já si také myslím,

jasně soudruhu, určitě bych to s dvěma vysokými školami a zkušeností s prací v zahraničí těžko pochopil. Mám ale klid v duši, protože vy chápete všechno.

A. Alda 19.4.2016 12:39

To si nemyslím.

Pokud to pomůže odradit migranty, jen ať píše po celém světě, jak jsme zaujatí proti všem s tmavší pletí.

A. Alda 19.4.2016 12:37

Ať si je tam vezmou.

Aspoň to nejsou musulmani a švédské holky nebudou znásilňovat nad míru obvyklou u švédských chlapců.

Š. Hašek 19.4.2016 11:34

Re: Pallas

Možná má Pallas trošku pravdu:

Vyšel jsem totiž ráno z domu, na ulici hubená cikánská vyžlátka, jejich otcové denně obcházejí firmy, že budou pracovat skoro zadarmo. Vedle ve škole se nemohl zúčastnit cikánský premiant školního výletu, protože neměl na autobus. Lůza gadžů na Floře ztloukla mladíky s tričkama "Klinika", kteří z vlastního venkovského ekochovu a zelzahrady vařili zadarmo hutnou polévku. Jeden bílý občan, který vystoupil z Audi jim to potom převrhnul, okolo šílený pláč skromně oblečených, ale vyhublých cikánských strávníků. Když se cikánští mužové pustili (sami si to zorganizovali) do sbírání papírků a hrabání trávníku u metra, přijel nějaký floutek ze Zahradnické údržby hl. m. Prahy a zas jim to uhrabané rozvrtal ...........

Ale možná, že to všechno byla jen shoda náhod, ale svět o tom konečně musí díky Pallasovi vědět!!

Š. Hašek 19.4.2016 11:20

Re: Snadné řešení

Obecně souhlas.

Když někdo chce distribuovat běžence po Evropě (to není Kotleba, to řekl vysoký komisař brusele, myslel jsem nejdřív, že je řeč o ranní distribuci čerstvého pečiva, valil jsem oči - a bude to tedy určitě vysocekorektněprávařsky), mohl by se též provést odjezd cikánů za lepším do Švédska. Posílí to genom, rozpumpuje ekonomiku, stejně Šabatka hlásí furt nahoru, že je tady bijeme a dostávají nízké diety ........

Zaplatí brusel, fondy na traveling do zemí "kde se nediskrimunuje" jsou. A může se začít začleňovat, soudružka Šabatová poradí, vedoucím každého vagonu bude nějaký klinikář. Jednosměrně.

P. Smatlak 19.4.2016 11:13

Re: Já si také myslím,

Ale to,že jsou Vietnamci podvodníci a šmelináři a obchodují s drogami je jasné každému kdo myslí mozkem ne jako ty co přemýšlíš něčím co se bojím vyslovit.A tak jak to popisuješ je to všude ne li horší v celém světě jen my z toho děláme něco více než to ve skutečnosti je.A proč ti o kterých se tady zmiňuješ tu zůstávají a pracují?Kdyby to bylo tak jak píšeš tak by tu asi nezůstali.A nebo je to v našich zákonech kde si fakticky mohou dělat co chtějí a to jim asi vyhovuje.V americe se chová majoorita daleko hůře k černochům nebo hiispáncům ale o tom nikde ani slovo a podobné je to i v jiných státech ale zase se o tom nemluví.Viděl jsem spoustu dokumentů,že to tak je a na občany kteří k nim migrovali nebo jsou jiné pleti se ostatní dívají s despektem a pohrdáním a mají to daleko složitější než ostatní..A mohl bych pokračovat ale to by bylo na román a pochybuji,že by si to pochopil.

Z. Švrček 19.4.2016 11:09

Pallas

Mám takový pocit, že H.Pallas napsal svůj článek z jakési řiťolezecké

potřeby zviditelnit se ve švédských mediích, která ví o Romech dvojité kulové a namazat med kolem huby

švédské společnosti. Jinak řečeno "nastavuje zrcadlo". Že sám o Romské problematice ví dvakrát více, než průměrný Švéd, tedy kulové, že je to

postaveno na manipulaci, polopravdách, nekompetentnosti? To je přece jedno,

nepsal to pro české čtenáře. Jeho úmysly jsou asi z říše neziskovek a profiluje se jako obránce lidských práv - stačí nakouknout strejdovi googlovi přes rameno a najdete tam toho o něm přehršel - holt klasický levicový novinář, dobroser a tendenční hochštapler, jinak řiťolezec.

F. Kusák 19.4.2016 10:32

Já si také myslím,

že si Češi nesou v sobě jistou xenofobii, ale také bych se bál nazývat to rasizmem. Dnes se holedbáme, jaký že to máme přátelský vztah k Vietnamcům, ale ještě před pár lety to byli jen trhovci a vyžírkové, kterým se obecně tykalo, Ukrajinci byli na hrubou práci, všeobecně nazýváni "ukačka" a ke Slovákům měli Češi dost rezervovaný vztah. Poláci byli vesměs nazýváni šmelináři atd. Jen tak se nevyprávěl vtip, že Češi jsou celkem mírumilovný národ jen nemají rádi cikány, Židy, Ukrajince, černochy, bohaté lidi.......

Ne, zjednodušovat problém by se nemělo, ale zamyslet bychom se nad sebou měli.

A. Reček 19.4.2016 10:05

Re: Já bych nechal

Ano, jde tam o jeden další nesmyslný produkt multikulturního smýšlení.

J. Schwarz 19.4.2016 9:59

Já bych nechal

Pallase a Švédy, ať si píší co je jim libo, ovšem uveřejnil bych v našem tisku též sérii článků označující celé Švédsko za bandu dekadentních hlupců.

J. Anděl 19.4.2016 9:57

Re: Je téměř nemožné zjistit vlastnosti konkrétního jedince

No, to je vcelku normální.

Jak píšu tady jinde pod panem Prokopem, nevýhoda je absolutní pejorativnost toho termínu.

J. Anděl 19.4.2016 9:54

Re: musí rasista nenávidět všechny jiné rasy?

To je těžký. Rasismus není dobré slovo. Označuje něco, co lze nalézt prakticky všude, po celém světě, u všech národů, u velkého množství lidí. Ale to slovo je pejorativní a z té věci to dělá cosi apriori špatného.

Přitom bych se vsadil, že slavní indiáni taky byli rasisti.