Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seR95o89m93a72n 22L25a91n65g87e96r
"Spravedlivé známkování!"
To normálně nevymyslíš...
P80e11t19r 18H43l78o10b80i47l
to meloune nemas sanci pochopit
P82r61o15k87o82p 63D15i17v80i44š
"Tzv. spravedlivé známkování potlačuje studium, poctivou práci a ničí tvůrčí schopnosti. Jeho důsledky jsou nedozírné! Nepřipraví studenty na svět tvrdé konkurence, jemuž budou po studiu čelit. "
A budou? Blbnou už i firmy, ostatně měly to i nařízeno, než to Trump zrušil. V EU bohužel nerušil zatím nikdo.
M44a86r23c21e68l 69P22a98v50l49í42k
na slovensku v časoch keď o dei ani amíci nechyrovali, užiteľka základnej školy tvrdila že
- každých päť rokov sa vedomosti "študentov" (žiak zdš 5-9 postupný ročník) znížia o jeden klasifikačný stupeň;
- takže už niekoľko rokov zo sk univerzít (rozumej humanitného smeru) absolvuje s červeným diplomom "osoba" ktorá sa nemala dostať na strednú školu s maturitou.

L26u44b64o33m11í36r 96Ž35a49l98o16u77d78e17k
Možná by pomohly střední humanitní školy, kde by se neznámkovalo. A jejich absolventi by rovnou dostali PH.D., v 16 letech. A bylo by HDP vyšší?
J83i90r12i 21M18a16c17h21o30t53k19a
Asi si to autor nepřečte, ale známkování, ani jiné hodnocení na škále, není objektivním hodnocením. Neobjektivita vyplývá především z nestejného hodnocení různými hodnotiteli a také z nestejné obtížnosti úloh. Obojí je možné řešit anonymizací a standardizací - kdy se o "měření" znalostí stará nezávislá certifikační autorita. I potom mohou být kritéria hodnocení nepřesná, ale konzistentně, tj. pro všechny stejně.
Další otázkou, od které by se ve skutečnosti mělo začít, k čemu je takové měření dobré. Sumativní hodnocení může sloužit k posouzení výkonu v předchozím období. Za těchto podmínek může mít cenu i značně nepřesná zpětná vazba (např. v porovnání s tím neposkytnout vazbu vůbec). Nebo může sloužit k nějakému rozhodnutí. Právě u těchto situací se hodnocení na škále ukazují jako značně kontraproduktivní - časem se ukazuje, že přesnost predikce touto metodou je podobná, jak kdyby rozhodnutí tahal papoušek z klobouku. Často je možné se setkat z termínem iluze kontroly. Chce-li však přesto nějaká instituce použít tuto iluzi například pro rozhodnutí o absolutoriu, je to její plné právo. A nakonec existují formativní hodnocení, jejichž účelem je domluvit se na individuálním programu na základě výsledků a motivace hodnoceného. Zde mohou mít známky (i ty nepřesné) svoji roli, ale samy o sobě nestačí, hlavně kvůli absenci zhodnocení motivačních faktorů.
Fenomén, který autor popisuje, je však o něčem jiném. Něco podobného existuje u automatizovaného posuzování životopisů (slovního sebehodnocení), kdy se ukázalo, že algoritmus vyřazuje osoby, u nichž byla korelace jistých ukazatelů - rasa, věk, pohlaví aj. Reakcí na toho v mnoha společnostech byla pozitivní diskriminace, která ovšem celý tento proces úplně postavila na hlavu. Ve skutečnosti byl jedním z hlavních motivů této automatizace alibismus - sejmutí odpovědnosti za případné špatné rozhodnutí z manažerů.
Pro pochopení informační hodnoty hodnocení na škále doporučuji absolvovat kurz Applied Information Economics.
P67e88t50r 48H30l79o58b41i14l
meloune, okecavej si to jak chces, proste lzes
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz