Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seR94o28m65a15n 27L96a68n65g10e90r
"Spravedlivé známkování!"
To normálně nevymyslíš...
P88e31t35r 81H70l71o10b58i35l
to meloune nemas sanci pochopit
P57r40o22k30o56p 27D63i93v85i60š
"Tzv. spravedlivé známkování potlačuje studium, poctivou práci a ničí tvůrčí schopnosti. Jeho důsledky jsou nedozírné! Nepřipraví studenty na svět tvrdé konkurence, jemuž budou po studiu čelit. "
A budou? Blbnou už i firmy, ostatně měly to i nařízeno, než to Trump zrušil. V EU bohužel nerušil zatím nikdo.
M25a32r40c71e31l 72P90a65v67l81í84k
na slovensku v časoch keď o dei ani amíci nechyrovali, užiteľka základnej školy tvrdila že
- každých päť rokov sa vedomosti "študentov" (žiak zdš 5-9 postupný ročník) znížia o jeden klasifikačný stupeň;
- takže už niekoľko rokov zo sk univerzít (rozumej humanitného smeru) absolvuje s červeným diplomom "osoba" ktorá sa nemala dostať na strednú školu s maturitou.

L56u49b67o40m45í27r 49Ž86a36l88o42u43d31e43k
Možná by pomohly střední humanitní školy, kde by se neznámkovalo. A jejich absolventi by rovnou dostali PH.D., v 16 letech. A bylo by HDP vyšší?
J40i82r96i 19M87a62c13h81o14t83k67a
Asi si to autor nepřečte, ale známkování, ani jiné hodnocení na škále, není objektivním hodnocením. Neobjektivita vyplývá především z nestejného hodnocení různými hodnotiteli a také z nestejné obtížnosti úloh. Obojí je možné řešit anonymizací a standardizací - kdy se o "měření" znalostí stará nezávislá certifikační autorita. I potom mohou být kritéria hodnocení nepřesná, ale konzistentně, tj. pro všechny stejně.
Další otázkou, od které by se ve skutečnosti mělo začít, k čemu je takové měření dobré. Sumativní hodnocení může sloužit k posouzení výkonu v předchozím období. Za těchto podmínek může mít cenu i značně nepřesná zpětná vazba (např. v porovnání s tím neposkytnout vazbu vůbec). Nebo může sloužit k nějakému rozhodnutí. Právě u těchto situací se hodnocení na škále ukazují jako značně kontraproduktivní - časem se ukazuje, že přesnost predikce touto metodou je podobná, jak kdyby rozhodnutí tahal papoušek z klobouku. Často je možné se setkat z termínem iluze kontroly. Chce-li však přesto nějaká instituce použít tuto iluzi například pro rozhodnutí o absolutoriu, je to její plné právo. A nakonec existují formativní hodnocení, jejichž účelem je domluvit se na individuálním programu na základě výsledků a motivace hodnoceného. Zde mohou mít známky (i ty nepřesné) svoji roli, ale samy o sobě nestačí, hlavně kvůli absenci zhodnocení motivačních faktorů.
Fenomén, který autor popisuje, je však o něčem jiném. Něco podobného existuje u automatizovaného posuzování životopisů (slovního sebehodnocení), kdy se ukázalo, že algoritmus vyřazuje osoby, u nichž byla korelace jistých ukazatelů - rasa, věk, pohlaví aj. Reakcí na toho v mnoha společnostech byla pozitivní diskriminace, která ovšem celý tento proces úplně postavila na hlavu. Ve skutečnosti byl jedním z hlavních motivů této automatizace alibismus - sejmutí odpovědnosti za případné špatné rozhodnutí z manažerů.
Pro pochopení informační hodnoty hodnocení na škále doporučuji absolvovat kurz Applied Information Economics.
P57e58t14r 18H78l15o42b75i50l
meloune, okecavej si to jak chces, proste lzes
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz