Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
J61i41ř63í 97N91e97v28r14k29l95a
Technický zajímavé, ale nechvalme dne před večerem. Kdysi se velké naděje vkládaly do raketoplánů, aby se nakonec ukázalo, že to je nákladnější a méně spolehlivé řešení.
R47o66m52a64n 16L24a21n53g94e11r
Já si také myslím, že ta ekonomická návratnost nebude tak super, jak se to pořád lakuje. Ale snad se v tomhle pletu, no.
J36i86r48i 64R21o28s75k71o60t24a
pan Kechlibar ve svém článku uveřejnil podílu jednotlivých států/firem na komerčních letech. Ten rostoucí podíl SpaceX není nic jiného než vyjádření ekonomické výhodnosti těchto technologií.
P82e75t19r 51C94h90l81á40d48e63k
Pánové jsou Češi. Defektní odborníci na všechno...
J33u67r27a 13J74u60r11a44x
Někteří pánové či některé dámy jsou i Moravané nebo Slezané.
Vy račte být také Čech?
O88l45d22ř96i63c17h 10V74a91š98í85č73e32k
Nejdražší částí rakety, jsou motory. A těch má tato raketa opravdu hodně.
Proto je její záchrana dost ekonomicky výhodná. Startovací a přistávací zařízení se postaví jednou a pak se mnohokrát použije.
Raket se taky postaví jednou a taky se mnohokrát použije. Pokud by chtěli dodržet stejnou frekvenci startů, tak těch výrobních podniků by bylo třeba více vyráběli by nonstop.
Dalo by se asi něco ušetřit na robustnosti konstrukce, když by byla na jedno použití a tím trochu snížit cenu. Ale motory, bohužel, musí jet vždy na 100% i když se použijí jen jednou. Občas někdo zkusil trochu ušetřit a většinou to nedopadlo dobře.
J56a53n 14K23y70š57k10a
Na úsvitu dějin letectví se stavěla letadla ze dřeva a plátna. Byla tak trochu na jedno použití. Při přistání se plátěná křídla potrhala, dřevěné příčky trupu naštíply, vrtule praskla. Pro další let se tady postavilo letadlo nové. Pak přišli inženýři z Dakoty s myšlenkou, že by bylo dobré stavět letadla z hliníkového plechu, že by pak mohly letět vícekrát, než jednou.
Ale tehdejší pan Nevrkla měl pochybnosti:
"Technický zajímavé, ale nechvalme dne před večerem.
Aby se nakonec ukázalo, že to je nákladnější a méně spolehlivé řešení. Copak to někdo někdy viděl, aby letadlo letělo více krát, než jednou?"
Pan tehdejší Langer mu přitakával: "Te ekonomická návratnost nebude, tak super, jak se pořád lakuje: Pořád je levnější přeletět Atlantik jedním letadlem, tam letadlo sešrotovat a novým letadlem letět zpět. Plátno je levnější než hliníkový plech, dřevo je levnější než ocel. A ta trocha lidské práce na stavbu nového letadla nestojí skoro nic.
Ale snad se v tomhle pletu, no.
P69r25o41k80o15p 41D76i67v68i44š
Trochu jste to vyhrotil, ale v zásadě to tak je.
J88á60r27a 40F82r24a11n84k22e
Vtipné a sedí to.
J12u51r30a 98J82u53r74a41x
Technická - s myšlenkou stavět letadla z hliníkového plechu přišel (a prakticky ji realizoval) profesor Hugo Junkers v Německu o cca 20 let dřív než "inženýři z Dakoty" - máte patrně na mysli firmu Douglas a její DC-2; v daném kontextu Dakota bylo kódové jméno přidělené RAF letounu C-47 Skytrain, vojenské verzi letounu Douglas DC-3.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz