25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SANKCE: Kdo je Bruselem bit víc než Rusko? Polsko…

Na první pohled to vypadá jako groteskní paradox, ale ve skutečnosti se za tím skrývá krutá realita evropské politiky. Polsko je vedle Ruska, které napadlo svého souseda a zabíjí jeho obyvatele, druhou zemí, na kterou se v současnosti vztahují rozsáhlé sankce EU. A co hůře – hodnota polského balíčku převyšuje hodnotu toho ruského.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 19.8.2022 16:26

"Jestlize dojde ke katastrofe, bude to mit dusledky v kazdem koute sveta. Zodpovednost za to ponese Washnington, London a jejich pomocnici" rekl Nikolai Petruschew, tajemnik ruske narodni bezpecnostni rady. Nez tady ve foru dojde k super GAU - Rusove asi tezko budou chtit tvrde dobyte uzemi neobyvatelnym, na rozdil od strany porazeneho, neni liz pravda? Uz to, ze se v mediich stale tvrdi, ze "nevime", kdo to na elektrarnu strili, misto jednoznacneho obvineni a odsouzeni Ruska, mluvi samo za sebe.

V. Kuhaj 19.8.2022 9:02

Toto pochybné prvenství Polsku neupírám, ale nezapomínal bych na Maďarsko, to má být také za cosi trestáno. No jo, politika cukru a biče. Když je cukru málo, o to delší musí být bič. Nějak s ním ten Brusel začíná švihat nad hlavou čím dál víc, ne?:-)

P. Pepax 19.8.2022 10:42

Předmětem trestání jsou především středoevropské země, které dostatečně nekřičí že patří na západ.

V. Kuhaj 19.8.2022 10:51

R^!

J. Jurax 19.8.2022 20:45

A hlavně které neposlouchají na slovo a v bruseli se dostatečně poníženě neklaní.

EU si rozvracet nedáme!

J. Vágner 19.8.2022 8:27

Proč je Polsko Bruselem bito víc než Rusko? Protože z něj mají větší strach. Popravdě řečeno oprávněně. Rusko Velkou říjnovou kulturní a zelenou revoluci v Evropě zastavit nemůže. Polsko ano.

F. Navrátil 19.8.2022 7:50

Kdo je Bruselem nejvíce bit? Není to ani Rusko ani Polsko. Jsou to občané států EU!

V. Novak 19.8.2022 10:13

Přesně!

Protiruské sankce dopadají nejvíc buzarem na Evropu a pochopitelně na její občany. A to ještě pořádně dopadat nezačaly - zákaz dovozu ruského uhlí dopadne se zpožděním, podniky si snad nadělaly zásoby.

Ropa skončí až koncem roku. Pokud tedy bude Rusko poslušně dodávat...

P. Pepax 19.8.2022 10:16

Řek bych že především občané střední Evropy, kde nejslabší článek jakési jednoty možného odporu je Česko.

D. Laurencikova 19.8.2022 10:17

Nejhorsi je, ze kdyz se podivate na vysledky dotazoven, jak by ted dopadly volby, tak vidite, ze lidi jsou schopni a ochotni volit porad ty same strany, ktere jim ten gulas uvarily. S tim se proste neda delat nic!Rv

P. Pepax 19.8.2022 10:23

Stále je zde velká možnost že téměř všechny tyto prognózy jsou obyčejné manipulace.

D. Laurencikova 19.8.2022 10:32

No, nemecka AfD dopadne ku prikladu vzdycky jeste hur, nez rikaji dotazovny. Ted je na 12%, to jsou (pouhe) 2% plus. Myslim, ze kdyby nejaky ten volic zapojil hlavu, musela by AfD mit aspon 30%. Ja osobne bych ji prala nejmin 60% ;-)

P. Diviš 19.8.2022 10:40

Přál bych jim těch 60%,kdyby byli jen p͇r͇o͇t͇i͇ EU a migraci. Jakmile jsou i p͇r͇o͇ Putinovo Rusko, nasrat!

V. Kuhaj 19.8.2022 10:52

No ideologicky už se tam to rovnítko naprat podařilo. Kdo je proti EU a migraci, ten je pro Putinovo Rusko. Takže smůla.

D. Laurencikova 19.8.2022 16:05

RUSKO NENI NAS NEPRITEL A UKRAJINA NENI NAS PRITEL! Valka na Ukrajine neni nase valka! To je tenor, ktery se cim dal casteji ozyva v Nemeckych ulicich proti lifrovani zbrani, ozebracovani vlastniho obyvatelstva a prodluzovani valky a stupnovani moznosti jeji eskalace. Vy kvuli tomu, ze nekdo nechce valcit s Putinovym Ruskem, date svuj hlas radeji tem, kteri to chteji, jsou pro masovou migraci, Grean Deal a socialismus?

H. Lukešová 19.8.2022 16:55

Tož jsem četla výrok, že Československo osvobodili Ukrajinci, ale okupovali nás roku 1968 "Rusáci"... No já si myslím, že tehdy bylo jedno jestli byl někdo Rus nebo Ukrajinec, zásluhy na osvobození či pozdější vinu za okupaci mají oba národy stejné.

D. Laurencikova 19.8.2022 17:14

Presne tak. Oni se nam ti Novoukrajinci v nasich radach docista zblaznili. Do naseho mesta prijeli v tancich v osmasedesatech predevsim Ukrajinci. Ale to pro nas byli samozrejme "Rusaci".

H. Lukešová 19.8.2022 17:20

Oni i Ukrajinci mají složitou válečnou minulost, někteří z nich vraždili Židy v místech jako byla Babij Jar, v 19. století při pogromech a během druhé světové války povraždili Němci a Ukrajinci až 1,2 milionu Židů a někteří dozorci ve vyhlazovacích táborech v Polsku, jako byly Chelmno a Sobibor byli také Ukrajinci.

Tolik historie, to jsem si nevymyslela, nemyslím tím nic zlého proti Ukrajincům, ale tak to bylo. Takže ne všichni Ukrajinci byli hrdinové bojující v Rudé armádě, ale někteří z nich byli také nacisté.

D. Laurencikova 19.8.2022 18:28

Mne az do teto valky Ukrajina nijak nezajimala... V posledni dobe jsem si toho take dost o novejsi historii precetla. Je to tak, jak pisete. Na Ukrajine dodnes skutecne mnozi pestuji kult starych nacistu.

Pred par lety probehl proces s jednim byvalym ukrajinskym dozorcem v vyhlazovaciho tabora Sobibor. Tenkrat se psalo, ze "mnozi ukrajinsti dozorci byli horsi, nez SS." Tak se clovek vlastne dozvedel, jak to tenkrat bylo.

H. Lukešová 19.8.2022 17:03

Pro mě je nejdůležitější, když je někdo proti muslimské migraci do Evropy, neomezenému palestinianismu, green dealu, gender šílenostem..., rusko-ukrajinská válka nemá pro mě nejvyšší prioritu, tož je to asi ode mě sobecké...? Ale každý hájí, co je jemu nejblíž, podle svého zaměření.

D. Laurencikova 19.8.2022 17:12

Nejenze to neni od vas sobecke, ale je to od vas dobre uvazene a rozumne. R^

O. Zuckerová 19.8.2022 14:30

Paní Laurenčíková 10.20:Máte absolutní pravdu. Bohužel národní povahu (defétismus, lenost, výmluvy na vlastní nečinnost falešným předstíráním morální distance "politika je svinstvo, o to se já nestarám...") asi jen tak změnit nelze. Stačí si připomenout, jakou pozici si vytvořili Maďaři za Franze Josefa... Je to smutné. Takže držet hubu a krok, vzhůru do další třistaleté poroby, nějak ji zkousnem!

D. Laurencikova 19.8.2022 15:58

Jo, "politika je svinstvo, o to ja se nestaram..." "A kdo se asi bude starat o tvoje zalezitosti, kdyz ne ty sam"?? Ptam se v takovem pripade, moralne distancovaneho vymlouvace. Ale marnost nad marnost. Oni se fakt radeji vsemu prizpusobi, nez by premysleli a aktivne necemu celili. A ze se lecceho dosahnout da, kdyz se clovek ozve, o tom jsem se ja osobne presvedcila mnohokrat!

M. Džmuráň 19.8.2022 6:43

Důkazů o nedemokratické a totalitní EU je stále víc. Čím dříve ten spolek opustíme, tím lépe. Hlavně dřív, než se za velkého násilí rozpadne sám.

T. Kohout 19.8.2022 6:25

nie pozwalam...

M. Šurgot 19.8.2022 3:39

V Polsku uz delsi dobu pred ruskou agresivni valkou na Ukrajine bezela diskuze o tom, ze maji na vychode Rusko a na zapade Nemecko, dva staty, ktere nechovaji k Polsku sympatie. Dokladem byly plynove roury na dne Baltu, pokladane ve spolupraci Nemecka a Ruska, ktere mely prakticky vyradit z tranzitu ruskeho plynu “problemove” staty vychodni Evropy a dostat je pod zavislost na Nemecku a Rusku.

Polsko zacalo okamzikem pocatku stavby Nord streamu pracovat na diverzifikaci zdroju plynu, aby se vyhlo budouci zavislosti a zacalo uz tehdy s vyraznou modernizaci armady a orientaci na vojenskou spolupraci s USA v ramci NATO.

T. Kohout 19.8.2022 6:22

Mít zdroje i spotřebu propojeno napřímo je určitě lepší (ekonomicky i politicky) než mít spojení přes různé a různorodé a roztodivné země. Co je na tom tak divného?

M. Matura 19.8.2022 6:35

Nic, jen fakt že diverzifikace polské energetiky není vyvolaná jen odstraněním závislosti na Rusku, jak je prezentováno naší vládou, ale také na Německu. A z toho by si mělo vzít příklad i Česko. Ale to v současné době určitě nehrozí a proto se energetické krize nemáme šanci zbavit ani v budoucnu.

F. Kusák 19.8.2022 7:40

Kdyby Polsko chtělo skutečně diverzifikovat svou energetiku, už dávno by omezovalo výrobu elektřiny z uhlí v zastaralých elektrárnách. Plyn tvoří pouze 13 % a JE nemají vůbec. Naopak Poláci podepsali s fy Gazprom dlouhodobou smlouvu na dodávku 10 mld. cm plynu, jejíž podmínky Poláci neplní (platby v rublech). Situace v Polsku vůbec není dobrá a balancují nad propastí. Tim ovšem netvrdím, že ta naše je lepší. Jenže my si své problémy do značné míry vytváříme sami.

J. Novak 19.8.2022 7:46

Platby v rublech nejsou ve smlouve, takze Polaci smlouvu neporusuji