25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

RUSKO: Travičská velmoc

Rozsahem podvodnosti a surovosti nemá ruský stát v historii obdoby, ale část komentátorů to nechce a nemůže vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 16.3.2018 10:54

Re: fakta:

Ale koneckonců, proč i ne? Sice netuším, proč by Skripala třeba „jen“ nepřejeli nebo nezvolili nějaký méně okatý způsob, když by jim už nějak vadil, ale proti gustu žádný dišputát. Třeba chtějí v Kremlu Západ prostě zastrašit a srazit ho do kolen, vysvětlili by mi „rusobijci“. Všechno je možné. A kdyby nebylo třeba operace Gladio, lží kolem iráckých zbraní hromadného ničení, podivné smrti Davida Kellyho a dalších věcí, tak bych třeba i uvěřila, že za všechno zlé na tomto „našem světě“ mohou jen Rusové. Pobavilo mě ale, když se lídr labouristů Jeremy Corbyn v parlamentu premiérky Mayové ptal, jestli tedy má po ruce nějaké důkazy, které by s pokusem o vraždu opravdu spojovaly Rusko, odpovědí mu bylo jen hlasité bučení z jejího „kotle“... A kardinální se stává otázka: Cui bono?

Suma sumárum, jen co vyšetřovací výbor US Senátu hodil flintu do žita a po roce – a bez výsledku – ukončil vyšetřování ruského vměšování do amerických voleb, „přichází“ Británie se Skripalem, aby napětí ani na chvíli nepolevilo. Přitom ale platí, že to napětí se nedá gradovat donekonečna. V určitém bodě se vše zlomí a přijde válka. Jak už jsem řekla, vyhoštění ruských diplomatů/špionů je z tohoto pohledu svým způsobem krokem zpět od okraje propasti. Vygradovali to až k „prvnímu chemickému útoku na NATO“, americká velvyslankyně při OSN Nikki Haleyová už předpovídá, že pokud nebude Rusko náležitě ztrestáno, zaútočí chemickými zbraněmi i na New York, ale k rozhodujícímu – a pokud by vše vyřčené byla pravda, tak i logickému – kroku se neodhodlali. Naštěstí. Zatím. Možná se ale jen pani Mayová chtěla vytáhnout před svými voliči coby „válečná premiérka“ – když už to nedokáže důstojně uhrát s Bruselem, tak ukáže svaly aspoň Moskvě. Nevím, jestli si nespletla protivníky.

R. Gramblička 16.3.2018 10:52

Re: fakta:

Podivná je taky volba chemické látky, kterou měli být Skripal s dcerou otráveni. Tzv. Novičok je jakási binární záležitost, kterou v SSSR vyvíjeli už někdy v 70. letech minulého století, a proto Londýn ukázal prstem na Rusko. Nicméně, ruský whistleblower Vil Mirzajanov, který jako první informoval svět o její existenci, chemický vzorec popsal ve své knize, která vyšla v roce 2009 a dá se dodnes na Amazonu koupit za necelých třicet USD. Je to látka natolik nezvyklá, že ani není na seznamu zakázaných bojových látek Organizace pro kontrolu chemických zbraní (OPCW), což z ní vlastně jako by činilo látku povolenou, dodal by cynik. Za sovětských časů se Novičok mimo jiné vyráběl v Nukusu v Uzbekistánu a tento provoz po rozpadu SSSR „dekontaminovaly“ Spojené státy, což v praxi znamená, že si zcela jistě zajistily i příslušné vzorky. V roce 1995 byl Novičok použit jako zbraň v obchodním konfliktu mezi dvěma ruskými bankéři, což značí, že přinejmenším tehdy byl k mání na černém trhu a měly ho v rukou zločinecké kartely. Jednou prý Novička použili i čečenští džihádisté, když si chtěli vyřídit účty s džihádistickými rivaly v Sýrii. To všechno se dozvíte z otevřených zdrojů, třeba z Wikipedie. A co víc, když už Británie látku identifikovala, musí znát její složení, a tím pádem si ji umí i vyrobit. Znají ji i v USA, zná ji i ruský organizovaný zločin nebo čečenský džihád. A bůh/alláh ví, kdo ještě. Přesto premiérka Mayová prohlásila, že „neexistuje alternativa k závěru, že za pokus o vraždu je zodpovědný ruský stát“. Surrealismus v reálném životě.

R. Gramblička 16.3.2018 10:52

Re: fakta:

Nicméně, k samotnému Skripalovi. V první řadě si nemyslím, že to je ruský agent, protože kdysi dávno pracoval jako jakýsi kádrovák v ruské GRU a přeběhl, takže ve skutečnosti je to agent britský. V Rusku byl uvězněn a na Západ se dostal už před lety v rámci širší výměny za ruské agenty, takže z hlediska Ruska už dávno nejspíš žádný zájem nevyvolával. Kdyby opravdu chtěli, nemusel přežít už to vězení... Britská média připomínají, že nyní už roky spolupracoval se soukromou bezpečnostní agenturou Orbis Business Intelligence, v níž působil také Christopher Steele, autor většiny „zaručených kachen“, které si objednala Hillary Clintonová, aby dokázala Trumpovy vazby na Rusko. Celá ta konstrukce se ale zhroutila už před pár měsíci, a tak se Skripal mohl stát nepohodlným i antitrumpovskému táboru, protože znáte to – kdo zradil jednou, může se nechat koupit a mluvit znovu

R. Gramblička 16.3.2018 10:52

fakta:

Loni v půli prosince britský ministr zahraničí Boris Johnson obvinil Rusko, že „destabilizuje Západ“ tím, že „trolluje na Facebooku“, načež zaletěl až do Moskvy a obvinil ji z toho, že může za Brexit. Koncem letošního ledna vrchní velitel britské armády, generál Sir Nick Carter, rovnou už zahovořil o válce – Rusové jsou prý největší státní hrozbou pro Británii od konce studené války a konflikt může propuknout kdykoli a na základě i velmi nečekané záminky. No, a o měsíc později je tu najednou Sergej Skripal a už „NATO řeší otravu exšpiona jako první chemický útok na Alianci od svého vzniku“, řečeno titulkem jednoho z českých mainstreamových portálů. Logika vývoje je vcelku jasná, ne? Z tohoto pohledu je pak vyhoštění 23 ruských diplomatů/špionů ještě vlastně „mírovým řešením“ eskalované politiky.

R. Gramblička 16.3.2018 10:40

Re: Přesné

myslel tím v dnešní době, kdy Amíci využívají ruské rakety. Vlastní blbostí si zrušili raketoplány, a teď musej spoléhat na rusáky.

M. Pesat 16.3.2018 10:38

gratulace soudruhu Guttmanne

" Mladým je třeba ukázat, nejlépe na příkladech kterých je více než dost, že sympatizanti s Ruskem, ať již z Česka nebo ze zahraničí, buď prošli ostrým brainwashingem na jehož překonání jejich inteligence nestačí, anebo byli s komunistickým režimem či jejich rozvědkami nějak spjati, a proto nemohou či nechtějí ruskou necivilizovanost vnímat."

gratulace soudruhu Guttmanne, ani ti nehorsi rudobosevicti fanatici z dob 50'ych let ci husakovske "normalizace" by to nenapsali fanaticteji. Brainwashing , jiste mlade je potreba varovat, ovsem zejmena pred nebezpecnymi vyplachymi fanatiky vaseho typu. Jenom so dovolim upozornit, ze pan Jan Schneider mel boule za rudobolsevika podepsat Chartu 77 a byl otevrenym bojovnikem proti rudobolsevicke totalite.Ano,pan Schneider byl antikomunistou v dobe kdy se za to zviralo natvrdo. Hrat si na partyzana 30 let po dvanacte, to je uloha tech co vam za ten vas zvast tleskaji a placaji vas po ramenou. "Trosicku problem"bude v tom, ze za vlady jedne strany tito "partyzani" byli poslusni kolaboranti a praskaci komunistickeho rezimu. To az dnes rvou na barikade, protoze uz se to muze.

Cest :-)

R. Gramblička 16.3.2018 10:36

Re: Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně

a co to má společné se současným Ruskem? Vládnou tam snad komanči? Máte pocit, že Rusové nic nemají a rýpou držkou v zemi?

S. Donát 16.3.2018 10:35

Re: Přesné

A na tohle jste přišel jak?

R. Gramblička 16.3.2018 10:34

Re: S autorem souhlas.

no, já bych řekl, že Schneider je pravdě blíže. Mnohem blíže

R. Gramblička 16.3.2018 10:32

Re: Zkuste vysvětlit Američanům, že se do vesmíru nemají

Nu ano, vy máte proti panu Houžňákovi výhodu, že vás myšlení bolet nemůže, páč vám na to chybí orgán. Ostatně, jsme toho svědky každý den, kdykoli z vás něco vyleze

I. Schlägel 16.3.2018 10:05

S autorem souhlas.

Jan Schneider je mimo mísu. Utěšovat ho může myšlenka, že v tom rozhodně není sám. Jezdí jich plné vlaky.

J. Fridrich 16.3.2018 10:00

Rusáci byli vždy zcela bezohlední k lidem-i svým

Rusáci byli vždy zcela bezohlední k lidem-i svým vlastním občanům, tedy k respektování jednotlivců-individualit.. To bylo v dávné historii za jejich kozáckých atamanů, např. Jermaka, který jim dobyl svými výboji největší kolonii Světa-Sibiř, v 1917 za bolševické " revoluce " a i po ní, když si po pádu bolševiků započali hrát na demokraty a nedejbože humanisty..

Tak asi tak soudruzi, to vám asi soužky učitelky na základkách za komoušů neřekli, že ?

Tady ta diskuze vypadá, že jsme více kamarády s Ruskem, které nás v roce 1968 na 20 roků okupovalo a my byli 40 roků jeho nesvéprávnou kolonií, že soudruzi.. Vás polámaly " soužky učitelky na základkách, když vám do vašich hlaviček nalily ty hlouposti - na Západě jsou lidé zlí, na Východě-hlavně v SSSR-Rusku jsou lidé hodní.. Také další hloupost - zámožní lidé jsou zlí, chudí lidé jsou hodní-tedy asi všichni..

J. Fridrich 16.3.2018 9:59

Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně

Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně hádanku.. Čímpak to je, že v zemích, kde vládne levice-komunisté nic NENÍ ? Nyní se to týká Kuby, KLDR, Venezuely ( tam je to vskutku velké " umění " mají obrovské množství ropy a bývala to jedna z nejbohatších zemí Jižní Ameriky..), ale nemusíme chodit tak daleko, jak to bylo s toalet'ákem, vložkama pro ženy a stovkami dalšího běžného spotřebního zboží i potravinami víme i my v naší zemičce své.. Také soudruzi z RVHP v Rumunsku, Bulharsku, Polsku, NDR a dalších zemích Tábora míru by mohli vyprávět.

Tak zpět k otázce - čím to tak asi může byt, co myslíte ? Snad by vám napověděli dnešní komunisté Filip, Grebeníček, Kováčik, Skála a hlavně soudružka Semelová - tak do toho, zkuste tomu přijít na kloub..

J. Pražák 16.3.2018 9:55

Re: Oprava

Dík za opravu. Takže to není nějaké know-how Ruska.

J. Fridrich 16.3.2018 9:53

Re: Zkuste vysvětlit Američanům, že se do vesmíru nemají

Houžňák, Houžňák, zase vám půjčili na vaší klinice u docenta Chocholouška ten americký počítač ? Víte alespoň v náznaku jakými prostředky se nyní létá do Vesmíru ? A jak to bylo v posledních cca 60ti létech ? Ale pozor, přemýšlení bolí...

J. Tachovský 16.3.2018 9:52

Uz prvni veta je nesmysl

"Rozsahem podvodnosti a surovosti nemá ruský stát v historii obdoby" to snad autor ani nemuze myslet vazne. Historicky nejbrutalnejsi stat je Nemecko, dale pak Cina.

P. Černoch 16.3.2018 9:39

Re: Oprava

Mirzajanov který je označován,za hlavního tvůrce látky Novičok,emigroval v roce 1990 do USA.

Sepsal knihu kde zveřejnil i vzorec látky Novičok.

Tedy tvrzení briské premiérky,že za útok na Skrípala může Rusko,jen na základě,že byla údajně použita ruská látka je přinejmenším sporný.

Perličkou také je,že Skripal byl otráven pár km od místa kde má Británie laboratoř Porton Down na výrobu a výzkum bojových plynů.Vyráběl se tam mimo jiné nervový plyn VX.

F. Houžňák 16.3.2018 9:34

Zkuste vysvětlit Američanům, že se do vesmíru nemají

nechat vozit těmi primitivními Rusy a ať létají ve svém. A taky ať přestanou kupovat od primitivních Rusů ty primitivní RD-18 a montují si do svých raket něco amerického, nebo eventuelně ať jim to dodají Francouzové, ti umějí všecko.

F. Houžňák 16.3.2018 9:30

Možná by se pan Guttmann mohl také vyjádřit

k tomu, kdo v carské říši ten komunismus zavedl? Byli to jeho oblíbení Němci, masoví vrazi nejen za nacistů, ale už i za první světové války. Komunismus vymyslel Němec Marx, a komunistické zločiny v Sovětském svazu řídil "Rus" Džugašvili vulgo Stalin, "Rus" Bronštejn vulgo Trockij, "Rus" Berija a mnoho dalších "Rusů", nezapomeňme ani na "Rusa" Brežněva. Ale třeba pana Guttmana platí Putin, aby psal takové prvoplánové nenávistné žvásty, to je dneska oblíbený argument.

S. Rádl 16.3.2018 9:15

Oprava

Výzkumný ústav, kde se ty nervověparalytické jedy vyvíjely byla v Uzbekistáni a v roce 1999 byly všechny tyto látky zničeny za pomoci USA (Viz článek v NYT z roku 1999). Jejich údajný autor emigroval a žije v USA.

S. Rádl 16.3.2018 9:10

My Lai

Velmi často s s vámi shoduji, dnes mi váš článek připadá jednostranný. Zvláště načasování v den výročí My Lai... To se týká konce vašeho článku.

R. Gramblička 16.3.2018 9:08

ke kauze Skripal

včera večer na infovojna.sk tomu věnovali půlhodinu. Dnes to vyvěsí na youtube, téma začíná cca v 1h10min. Doporučuji k poslechu

R. Gramblička 16.3.2018 9:04

Re: Ony ty zločiny jsou všude, nejen v Rusku

napsal jste to hezky, mohu se pod vás podepsat

P. Lenc 16.3.2018 9:02

Re: Ony ty zločiny jsou všude, nejen v Rusku

Máte sice pane Žůrku pravdu s tím zklamáním,ale JFK bych do toho netahal.Jde o jiné zklamání, to které nám předvádí Evropa za posledních 8-10 let.Ale článek poukazuje na věci, které jsou, bohužel, pravdivé.Nebudu se rozepisovat o dnešním Rusku, patřím k těm, kteří Putina opravdu nemusí, ale nevidím ho za každým rohem.Ale, pokud opravdu sledujete globální politiku. tak by vám nemělo ujít, kdo jsou nejrozpínavější státy současnosti.Čína, Irán a Rusko.Nikoliv USA nebo Evropa.A začíná, sice opožděná, ale reálná odpověď Západu na tyto hrozby.

M. Bouček 16.3.2018 8:53

Bohužel

Autor je bohužel na jedno oko slepý, a je zcela pohlcen protiruskou vášní.

Samozřejmě že Rusové udělali spoustu hrozných věcí, ale to už tak u lidí, zváště za některých dějinných souvislostí, bývá. Kdyby byl slepý na druhé oko, než na to, na které je, mohl by nám psát třeba o koncentračních táborech, které vymysleli Němci ve svých afrických koloniích a ochotně převzali Angličané, o anglické politice dělových člunů, o opiové válce,o tisících ruských vesnic a milionech ruských lidí, zabitých v dobyvačné válce, o lidech v Coventry a Roterdamu, zabítých německými nálety, o amerických koncentračních táborech za občanské války, nebo o základně na Guantanámu, kde se dosud "zákonně" praktikuje mučení, o tom, kdo vymyslel termín a praxi waterboardingu, o zabití milionů lidí v Lybii, Iráku, Afgánistánu a Sýrii aj., aj. Toho by bylo. Ale autor, maje pásku na oku, vidí jen polovinu hrůz, páchaných skvělým tvorem jménem člověk. A tak zavile mele.

F. Žůrek 16.3.2018 8:37

Ony ty zločiny jsou všude, nejen v Rusku

Jsem rád, že nepatříme již pod Moskvu. Ale jsem zklamán ze Západu i z USA. Třeba byl již dříve odstřelen prezident JFK. A byl nějak klid. Nějaký Oswald byl odstřelen ve vězení atd. Mlžení a mlžení. A to má být správná demokracie? Nu, nevím.

Západ ani Východ si nemají co vyčítat. Když jde o vliv, o moc, tak platí machiavellismus na obou stranách. Účel světí prostředky - se tomu také říká. Kdo se dere dopředu, tak nedbá na nic, jak můžeme dobře pozorovat. A také se říká. že každá liška chválí svůj ocas.

F. Navrátil 16.3.2018 8:37

Re: Vážení, nejen gulagy zdobily komunisty v SSSR

Neustále opakuje Rusáci, ale o Rusech se ani nezmiňujete. Felix Dzeržinskij byl poslký šlechtic, Genrich Jagoda/Jehuda byl Žid, Lavrentij Berja byl mingreliánský Gruzínec, Trockij/Bronštejn byl Žid, organizátor hladomůrů byl Ukrajinec Mikita Chruščev, tvůrce a šéf gulagů Frenkel byl levantský Žid, vrchní bolševik Jossif Stalin byl Gruzínec, šéf bolševické stranické kontroly Lotyš Lácis, náčelník hlavní politické správy a organizátor vyvraždění špiček armády byl Žid Lev Mechlis...

J. Pražák 16.3.2018 8:27

To se autor "rozjel", že přestal uvažovat

Zločinů v SSSR se udělala spousta. Bez diskusí.

Ale dnes, bez důkazů napsat: "...bývalý ruský občan a jeho dcera nervovým jedem vyvinutým v Rusku zvaným Novičok,..." a svádět o na Rusko, mi připadá, jako by Forda obviňovali ze smrti všech obětí dopravních nehod. Proč zatím UK nedala vzorky jedu do Ruska, tak jak to prý má být dle smlouvy o chemických zbraních? Proč obviňují pouze Rusko, když se jed vyráběl na území Kazachstánu? Trochu předčasné odsouzení.

Připomínat zločiny páchané v SSSR je správné, ale stejně by se měly připomínat zločiny páchané Německem během 1. i 2. světové války, i během dalších válek, které Německo vedlo, zejména v dnešním kontextu, kdy Německo připravuje podmínky pro masakr, proti němuž budou světové války pouhou nevinnou besídkou nědělní školy.

V. Němec 16.3.2018 8:25

Re: Přesné

A bez těchto primitivních mužíků by ti geniální muži ani nevyletěli na orbit. stanici

J. Schwarz 16.3.2018 8:21

Re: Podstatný rys CCCP autor bagatelizuje.

Aha! Zase jeden, kdo vidí svět "nacionálně". Ne socialismus, komunismus a podobné kolektivismy jsou špatné, ale národy! Takže Rusko je zdrojem zla, ať by tam byl jakýkoli režim, zato USA nebo Francie budou i za komunistické nebo islamistické vlády světlem Pokroku. Čím se, pane Jášku, liší váš pohled na svět od Hitlerova rasového?