25.5.2022 | Svátek má Viola


Diskuse k článku

RUSKO: Dolarové dilema Kremlu

Rusko v důsledku vleklých a stupňujících se sporů se Západem opět zvažuje radikální opatření avizované už několikrát z mnoha oficiálních míst – a sice tzv. dedolarizaci, což v praxi znamená přechod na platby výlučně v rublech a zákaz dolarového oběhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Kostas 9.12.2021 12:52

Opravdu by mě jako ekonomického neandrtálce zajímalo, zda je úplné vyloučení dolaru vůbec reálné. Trošku o tom mám své pochybnosti.

P. Hák 5.12.2021 22:47

R^

P. Hák 5.12.2021 22:39

A to máte pravdu. Remilitarizace Porýní, koncentráky, anšlus ani Mnichov neměly žádnej význam, jaja, richtig. P. H. das Ende

V. Kolman 5.12.2021 20:34

Zajímavá informace o dotacích.

Vlastně, vzpomínám si, že za "socialismu" to v Československu probíhalo s dotacemi (třeba nájmu za byt) podobně.

V. Kolman 5.12.2021 20:28

Díky pane Lapile. Reakce (na otazník u přechodníku) je nejen zasvěcená, ale i vtipná:-):-):-)

V. Kolman 5.12.2021 20:21

Pane Hašku. To, co jste mi napsal samozřejmě dávno vím.

Napsal jste přehršli různých informací, ale neodpověděl jste na to, na co jsem se ostatních diskutujících ptal.

Ptal jsem se na VÁHU ruských mincí od rublu včetně níže. Vy jste zcela mylně (nebo to byl nepodařený žert?) usoudil, že chci investovat do materiálu těchto mincí;-D;-D;-D. Při pozornějším čtením byste se dočetl přímo v mém příspěvku, proč mě váha mincí zajímá - píšu to tam.

P. Hatina 5.12.2021 18:01

Když ono je to všechno o několik řádů složitější, a jak tady už v diskuzi pan Kraus napsal ".. Rusko plánuje tři tahy dopředu, Čína pět..".

Tak že by se člověk třeba zeptal, za jakých podmínek budou probíhat obchody ( i na úrovni firem), pokud by (jak se dnes v médiích) píše, Rusové napadlo Ukrajinu?

Západní státy dnes nemají jasno, jak by reagovaly vojensky, o ekonomických aspektech ani nemluvě. Tedy - jistě, nějaké ty sanchce ano, ale co dál, i ty ruské firmy, krom domácího trhu, potřebují dovážet suroviny, exportovat produkci, atd..

Ale řekl bych že Putin to už má (pokud takový či podobný plán zvažuje - i třeba později) spočítáno do posledního puntíku. Kdyby už tu globální válku spustil tak převod průmyslu na válečný stav bude stejně nezbytný...

O. Seliger 5.12.2021 17:23

Už řadu let, ne-li desetiletí vyloučili ze vzájemné obchodní výměny doláč Čína a Japonsko i když mají doláčů, jako US velcī věřitelé, plné stodoly. A vzhledem k setrvávající obchodní bilanci asi na věčné časy a nikdy jinak. Ony ty ne demokratický zisky nesmrdí, pokud odpadne desátek do státní kešeně. Jinak pro knechty (tedy kanónenfutr ) je Rus a Čína největší nepřítel, co zisky zbrojovek jistí. A platy army muziky.

H. Vogel 5.12.2021 17:14

Máte to blbě. Babišová, přijedši na kole ke kadeřníkovi, z kola bovala.

H. Vogel 5.12.2021 17:14

Máte to blbě. Babišová, přijedši na kole ke kadeřníkovi, z kola bovala.

Š. Hašek 5.12.2021 16:48

Měl jsem Vás za autora lepších vtipů. Ale to je sakrahodně dávno.

Tohle jste vytvořil pro ňůvsrům, pro Rosího s Augustovou?

To se smějete ;-D sám sobě?

Š. Hašek 5.12.2021 16:35

Víte naprosto kulové o ruských občanech. Namyšlenec.

............. zas se bude kvákat, že "Rusko je obr na hliněných nohách". Stejně jako to kvákal Hitler s Goebbelsem.

Víte jak tihle drzí kreténi dopadli???

Jeden postřílel celou rodinu a pak se otrávil. Druhý doutnal s benzínem. U obou stáli ruští lidé. Vy to nevíte?

Š. Hašek 5.12.2021 16:29

Nevykřikujte věčně tady, jaký jste to hlupáček!

Černobyl byl typický případ, kdy se "spolehlivý vůz půjčí blondýně, aby ukázala, jak to s ním umí na ledu".

Nevíte o havárii nic. Ganz nic. Nevíte nic o spolehlivosti/provozu sovětského (Škoda) Temelína a Dukovan. Jste hlupák na úrovni ČT09 a BiomasyJauJau.

Š. Hašek 5.12.2021 16:24

Vás zajímají výkupní ceny niklu, oceli, mědi, mosazi, hliníku?

Mince oběživa jsou již dávno technologicky z kovů, které zaručují, že "to něco vydrží". Dávno ne ze stříbra, zlata.

Mince jsou rušeny, neboť jsou dražší než bankovky.

Jinak se podívejte na prodej slitků z ušlechtilých kovů a mincí. Jedná se zásadně o něco, co se nenosí v peněžence, ale dá se hodně hluboko do sklepa. Lepší než "nějaké pilíře vod Kalouska". To mi sakra věřte!

Š. Hašek 5.12.2021 16:12

Máte na mysli ty zoufalce z okolních zemí??? Kvůli kterým slušný Američan staví plot, jako proti cikánům stavím já?

Už se chystáte do USA? Máte zabaleno?

Ale bacha, i intelikenti tam jedí pouze lžicí/vidličkou. A budou Vás poučovat, že jsou first. A místo svíčkové Vám dají rozmašírovaný masový vodřezky ........ s vomáčkou z všelijak dozrálých rajčat.

Nejlepší rajčatovou šťávu jsem pil v Rusku. Opakovaně. Mám ji totiž rád. A poznám, z čeho je.

Tak mě napadlo.

V. Kučer 5.12.2021 13:54

Černobyl se neustále opakuje ale Rusové se z něj poučili. Dnes staví Rosatom možná nejmodernější JE na světě. Ve Francii se protrhla přehrada, stovky lidí utonulo ale to skoro nikdo neví. K podobným katastrofám docházelo i jinde ve světě a přesto je vodní elektrárna in. Z vrtulníků zase lítají v tuto dobu kousky ledu, vrtule se může ulomit takže není radno pobývat v jejich blízkosti.

V. Novák 5.12.2021 11:49

K ruským občanům se dostane mnohem větší podíl národního důchodu, než za dob jelcinštiny i SSSR. Porovnávat životní úroveň je obtížné, protože mnohé, co se dostává k občanům, není formou mzdy, ale levné veřejné dopravy a jiných služeb, levnějšího bydlení (samozřejmě mimo Moskvu a Petěrburg a "komunalky", tedy plateb za vodu, elektřinu, odvoz odpadků, plyn,...

V. Novák 5.12.2021 11:43

Zato v USA mají Westinghouse, který už 15 let staví jednu elektrárnu (2 bloky) a ještě je nějakou dobu stavět bude - a jinak nemá zakázky. Přišel o ně, protože zadavatel ztratil trpělivost.

To Rusové, kteří nejspíš nejsou na špici, staví jeden blok kolem 7 let a taky mají po celém světě rozestavěných 26 a dalších 10 v jednání.

Není nad dobrou informovanost, J.L.ende...

Š. Hašek 5.12.2021 9:56

Co takhle finanční, energetické, hospodářské, společenské dilema štrasbrusele, autore?

Rusko si poradí. Dolarů všude, jak k tapetování.

J. Kraus 5.12.2021 9:33

K první větě: Která ruská oficialita tu dedolarisaci "opět" zvažuje? Ale věřme autorovi, že neopisuje bláboly ze západních medií. Rusko plánuje tři tahy dopředu, Čína pět, Západ se podobá dobytčeti v posledním tažení, ležícímu na zádech a kopajícímu nohama. V nejobtížnější situaci je Čína, která se za svůj obrovský rozmach dostala do chomoutu dolaru. Není pochyb, že se z něj vyváže, že dělá postupné kroky, přiškrcuje ekonomicky Západ, který si ve svém kreténství z ní udělal nepřítele, a čeká na nejvhodnější okamžik, kdy se dolaru zbaví. USA jí jdou nesmyslným tištěním dalších a dalších miliard vstříc. Snad by ani nevadilo, že žijí na dluh a nechávají se vydržovat zbytkem světa, ale že se rychle drolí jejich technicko-průmyslové základy. Ostatně podobně jako u nás. Kde je přerušena kontinuita, kde zmizí tradice, tam už se sotva něco obnoví. Ale nepodceňujme USA, tedy elity v jejich pozadí. Jistě také plánují nějaký ten tah dopředu a mají mocného spojence. Podle způsobu jejich uvažování by nějaká opravdu velká válka vyřešila vše. Stejně už nějak dlouho nikam nevpadli. To by je zahubilo a Země, zbavená temných mraků negace, by dostala nový impuls.

J. Lukavsky 5.12.2021 8:09

Jenomže začátkem toho průseru bylo, že Německo a Rusko se spojily a rozdělily si Polsko. Tím vlastně začala 2 sv. válka. Paktem Ribbentrop_Molotov. J.L. end

J. Lukavsky 5.12.2021 8:02

"USA se masakrují samy." Máte pravdu, ale trošku mi vrtá hlavou proč se do těch zmasakrovaných USA furt hrnou další a další imigranti z okolních zemí. Nevíte proč? J.L. end

J. Lukavsky 5.12.2021 8:01

"ruské jaderné technologie, kde patří ke světové špičce?" myslíte Černobyl? Máte pravdu, tak velikej průser se doposud nikdy nikomu nepodařilo vyrobit. V Rusku je všechno veliké, mqjí i největší dělo (co nikdy nevystřelilo), největší zvon (co nikdy nezvonil) ba i ruský trpaslík je největší na světě. J.L. end

Z. Lapil 5.12.2021 0:31

Babiš řka, Babišová řkouc, babišátko nebo všichni dohromady řkouce.

Je to jednoduché, když si zapamatujete tři trojice:

-a; -ouc; -ouce

-e; -íc; -íce. Například vole. Fakt: vole SPD, volím pravděpodobnou opozici.

V minulém čase: -(v); -(v)ši; -(v)še. Například: Babiš, založiv Agrofert, zbohatl. Babišová, přijedši na kole, odebrala se ke kadeřníkovi.

P. Brecík 4.12.2021 23:25

Výměna USD nefunguje? Ale podívejme ? Kdo to zkusil, toho UŠÁci napadli až zabili. ( Kaddáfí a další ) Ručička ukazující US-státní dluh už dlouho nahrazuje ventilátor. Postačí, když si pár států bude svoje obchody započítávat. Čína / Rusko, Rusko / EU PS: Rusko má nicotný zahraniční dluh, je největším vývozcem obilí už pár let, EU je na něm závislá ( ropa / plyn ) a životní úroveň v Rusku se stále zvyšuje = mírně. ŽÚroveň v EU jde ..... do Brusele. X

V. Pavelka 4.12.2021 20:13

Hop na Špek ..EU;-O

V. Pavelka 4.12.2021 20:12

To je Fejk blbečka Procházky !!V rámci útoků na Rusko EU ! Nic nového pod Pražským sluncem ..EU[>-]EU!!;-O

A. Renjascu 4.12.2021 19:49

Babiš zlato neprodával, protože není šéfem ČNB a nemá na to vliv. Za Babiše se jinak po dlouhé době zlato kupovalo. Náš ohromný zlatý poklad prodal zločinec Tošovský, který býval šéfem ČNB i premiérem ČR.

https://faei.cz/ceske-zlate-rezervy-se-poprve-v-tomto-tisicileti-zvysily-cnb-nakoupila-12-tuny-zlata/

V roce 1998 stávající guvernér ČNB Josef Tošovský bez toho, že by byla celá věc zveřejněna (ačkoli se jednalo o zlato patřící celému národu ze sbírek v roce 1918 ad. a v roce 1968), prodal 56 tun zlata z Národního zlatého pokladu a velkou část zlatých mincí do zahraničí. V té době byla cena zlata na minimu. Od té doby vzrostla mnohonásobně.

V. Kolman 4.12.2021 19:29

Neví někdo ze zde diskutujících, kolik váží ruská 1.rublová mince a mince nižších hodnot? Nepodařilo se mi to zatím zjistit a v Rusku jsem nebyl, takže mi žádná mince nezbyla.

Ačkoli jsem tu poznámku o "kursu" mínil jako notně "fousatý" vtip, docela rád bych si udělal představu, nakolik se ne/blíží realitě.:-)

V. Kolman 4.12.2021 19:23

Aha. Takže:

ZLATO tedy prodával Tošovský.

Zatím co Babiš PRODÁVAL ZLATÉ NEPRODUKTIVNÍ ZÁLOHY.;-D

Můžete upřesnit lichotku: "Ideologický truhlík", kteroužto jste mě ráčil počastovat?

Bez upřesnění je to jenom nic bližšího neříkající nálepka hospodského plkala