25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Největší vlastizrádci všech dob

Štvanci v Paříži jsou téměř všichni identifikovatelní Židé, každopádně v některých čtvrtích, z nichž se stěhují jinam, nebo už přibližně tempem 10 tisíc ročně emigrují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 27.6.2019 9:24

Židé jsou vždy v čele, vždy jsou první.

Historie to na přemnoha případech ukazuje naprosto jasně: kde začnou pronásledovat Židy, začnou v brzku pronásledovat i ostatní občany a vzniká úpadková tyranida. A naopak kde je Židům dána svoboda, začne být svobodná celá společnost a následuje rozkvět.

P. Lenc 27.6.2019 10:10

Re: Židé jsou vždy v čele, vždy jsou první.

Přesné, přesné!

I. Schlägel 27.6.2019 12:26

Re: Židé jsou vždy v čele, vždy jsou první.

Ano.

V. Petr 27.6.2019 15:51

Příliš si ty Židy idealizujete. Je mezi nimi nadprůměrně vynikajících lidí ale také řada nejhorších komunistických zločinců.

I. Schlägel 27.6.2019 17:59

Re:

Jistě. Které z nich pronásledují muslmani více? Jaké zemi ti Vaši zločinci vládnou?

J. Kanioková 27.6.2019 21:26

"řada nejhorších komunistických zločinců"

Hmm, v současnosti ?

J. Kanioková 27.6.2019 21:29

" řada nejhorších komunistických zločinců."

Hmm, v současnosti ?

J. Kanioková 27.6.2019 21:31

Ale fix, to jsem potento....

nejdřív, že nic a teď 2x..

K. Janyška 27.6.2019 8:47

Nejbohatší socialističtí zločinci světa z Bilderbergu

se derou k moci. Macron je jejich dítě. Pracoval tam v administrativě... Dzp.

J. Anděl 27.6.2019 6:40

Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Drobná poznámka k tomu rození Evropanů. Výše pan Vlk píše o francouzské ultra levici. Ta přece je běžně z rodilých Evropanů. I pan Makron myslím je. Naproti tomu zmiňuje přímo severoafrického imigranta, Žida, kritika islámu. To zase není rodilý Evropan. Z toho lze vyvozovat různé závěry. Třeba, že tak zcela nezáleží na původu.

Dále pan Vlk píše o "našem - tebe znám - Židovi". Nezáleží tedy zřejmě tak úplně ani na náboženství či etniku. A nemylme se, platí to i o islámu, jak třeba v ČR dokazuje relativní obliba pana Berrezougy v jistých nečekaných kruzích.

Na čem tedy záleží? Domnívám se (viz nadpis příspěvku), že především na tom, zda preferujeme reálný fyzický život s lidmi, mezi kterými se nacházíme, reálné vztahy (spontánní interakce ;-)) se svými fyzickými sousedy (lidmi, nemyslím teď státy), bližními, nebo zda se necháme unášet odosobněnými hesly.

Zcela prostý člověk obecný většinou žije na zemi, hesla si poplácá v hospodě nad truňkem a tím to končí (dokud se jeho paží nechopí šikovný manipulátor a nedá mu do rukou zbraně). My intelektuálové to máme těžší. Musíme ten intelekt použít k pochopení, že naše ideály, ať levicové nebo pravicové, jsou sice zábavná a poutavá mentální hříčka, ale musíme především žít na zemi s lidmi kolem nás. Se sousedy, včetně holohlavého mladíka o patro níž, kterému jsme vytopili strop, či včetně romské sousedky s nadmíru hlučnými potomky, která přišla poprosit o vajíčko. Setkávat se s kolegy, zákazníky a konkurenty v práci, potkávat lidi v MHD a na ulici. Nějak s nimi všemi vycházet. Chápat, že takové reálné věci řeší i většina lidí kolem nás a každý a každou chvíli jiné. A připomínat (si) to, kdykoliv slyšíme či čteme silná politická hesla. Bohužel spíš to dopadá tak, že s jednou ideologií bojujeme jinou ve válce o moc nad tím nekonkrétním, zidealizovaným "prostým člověkem". Nevidíme, že tím nezískáváme moc pro sebe, jen sloužíme jakési nemrtvé síle, která vysává život z nás i z ostatních.

J. Vintr 27.6.2019 8:35

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Tak jsem nepochopil, co jste chtěl jako intelektuál říct. To, že dělící čára mezi lidmi nevede podle etnika nebo náboženství je sice pravda, ale na druhou stranu většina lidí nakonec "někam patří" a to určuje, jak se zachovají. Třeba v takovém Německu třicátých letech minulého století bylo složení populace přibližně stejné, jako v kterékoliv jiné evropské zemi a přesto se v podstatě hrstce darebáků podařilo z těchto lidí udělat nástroj brutálního násilí, kterého by se drtivá většina z nich sama od sebe ani omylem nebyla schopná dopustit. Jen proto, že "patřili" k německému národu. Totéž víceméně platí o muslimech.

J. Anděl 27.6.2019 8:43

To see v komunikaci někdy stává :-)

J. Anděl 27.6.2019 8:51

A jinak máte pravdu. Zmínil jsem manipulátora, dávajícího zbraň, zmínil jsem ideologii nad realitou. To na to Německo docela sedí, nemyslíte? Ostatně i na islám.

To, že někam patří, má vliv na to, jestli bude cílovou skupinou manipulace. Konkrétní rozhodnutí ale dělá vždycky jen člověk sám za sebe.

Takže jinými slovy podstatou mého příspěvku byla škodlivost převahy ideologie nad realitou. A zodpovědnost intelektuálů, kteří ty ideologie vymýšlejí. I nacismus byl produkt intelektu.

J. Vintr 27.6.2019 9:16

Re:

Pro nás Evropany je podstatné, že muslimové jsou skrze svou "víru" snadno manipulovatelní. Islám se nikdy netajil svými ambicemi dobývat a šířit se. Proto je snadné, aby někdo zamával Koránem a sjednotil muslimy ke "svaté válce proti nevěřícím". Nám tyhle věci připadají absurdní, jenže pro muslimy středověk neskončil, pro ně trvá. Oni v nás pořád vidí ty křižáky, kteří jim kdysi dali na prdel. Proto je vypouštění masy muslimů do Evropy v podstatě sebevraždou naší civilizace.

J. Anděl 27.6.2019 19:49

Re:

Berete je jako jedno tělo. To je ten pobyt mimo realitu.

Máte pravdu statisticky, ne však o každém muslimovi.

Češi jsou pro svou víru taky obdobně (statisticky) manipulovatelní. Naštěstí je ta manipulace méně fatálně nebezpečná (i když padesátá léta minulého století byl mazec a to už rozhodně nebyl středověk a šlo v té době o vrchol pokroku a nenáboženský materialismus :-))

J. Vintr 27.6.2019 22:06

Re:

Věřte tomu, že když nastane situace buď my, nebo oni, tak jedno tělo budou. Tu "víru" mají zažranou pod kůží víc, než kdokoliv jiný. Všechny ty opičárny, které tvoří soubor věcí, které muslim musí nebo naopak nesmí dělat, mají jediný účel. Výcvik v poslušnosti. Když si člověk nechá řídit život nějakými přitroublými pravidly ze sedmého století, naučí se slepě poslechnout cokoliv, co přijde od "náboženských" autorit.

J. Anděl 27.6.2019 22:11

Re:

Vezmu to od konce: soubor rituálů a pravidel je opravdu výcvik v poslušnosti. My taky máme soubor pravidel a rituálů, jen ne takhle sepsaných v knížce ze sedmého století. Přesto jsou u nás konzervativní jedinci, kteří si stěžují, že je nějací individualisté nechtějí dodržovat a ctít (ty křesťanské tradice, rodinu a tak).

Mně je osobně náš styl mnohem bližší a nemám rád pravidla, u kterých není zřejmý účel. Ačkoliv některá nejspíš taky nevědomky dodržuju a ani o tom nevím.

Všechny skupiny na situaci "buď my, nebo oni" reagují semknutím. U nás by k němu taky došlo. Dokazuje to něco jiného než obecnou lidskou vlastnost? Dokud to se zachováním cti lze, je lepší situaci do toho stavu nehrotit.

J. Vintr 28.6.2019 0:11

Re:

Naše pravidla se na rozdíl od těch muslimských mění a přizpůsobují době. A nejsou primárně výcvikem v poslušnosti, ale mají zajistit fungování společnosti. To, že se Evropané semknou, až půjde do tuhého, není vůbec jisté. Evropská společnost je už příliš rozložená (a kdosi tomu zřejmě i záměrně pomáhá). Na celé té věci je nejhorší, že se ti muslimové semknou PROTI NÁM. A nemuselo by k tomu dojít, kdyby je nějaké svině nepozvaly do Evropy.

J. Anděl 28.6.2019 6:01

Souhlasím, vyvíjejí, snad proto jsou mi bližší, že se ten účel neztrácí tolik ze zřetele. (A pak proto, že tu žiju celý život. ) A některé skupiny tlačí na intenzivnější vývoj, než je přirozené, a různé skupiny si je vyvíjejí jinak.

Ano, není to úplně jisté, že bychom se semkli, záleží taky na intenzitě konfliktu v čase (jinak lidi reagují na okupaci a soustavný teror, jinak na "vaření žáby").

Nejsem si jistý, že k tomu nemuselo dojít, ale mohlo to mít trochu jiný průběh. S ohledem na dějiny a vývoj se však věci odehrály nejjednodušším, což vždycky neznamená nejlepším způsobem. Právě možná i proto, že nejsme vycepovaní k dodržování pravidel jako vojáci, všichni ke stejným. A to jsme si spolu pochválili, tak se smyčka uzavírá.

J. Schwarz 27.6.2019 14:38

Re:

Jenže tyhle "poznatky" jsou vám, pane Anděli, platné jako kanárkovi golfky. Jakmile ve společnosti vznikne nevraživost, nemůžete zůstat "neutrální", to se na vás vrhnou všichni. Jak byste zůstal neutrální třeba v Bosně devadesátých let? buďto se přidáte k jedné ze stran, nebo zdrhnete. Jiná možnost, chcete-li přežít, neexistuje.

J. Anděl 27.6.2019 16:34

No, jsou mi platné teď a tady. Tedy v diskuzi. Nikdo se na mě nevrhá. V jiné situaci třeba nebudou.

I. Mertl 27.6.2019 12:19

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Inu, máte to Vy, intelektuálové, těžké! Když musíte vyjít s každým, s holohlavým mladíkem i s romskou sousedkou. No, to asi byste měli, jako intelektuálové i jako kopáči na stavbě. Akorát ten intelektuál by měl spíše jasně vědět, kde je jeho názorové místo a za svými názory stá. Na rozdíl od "zcela prostého člověka, jenž většinou žije na zemi, ... a tím končí". Kde tak asi žijete Vy, pohybujete se na obloze, pane Anděli?

Akorát nevím, proč to považujete za asi právdoláskový příspěvek?

J. Anděl 27.6.2019 14:21

Máte naprostou pravdu.

P. Khail 27.6.2019 13:29

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Pan Vlk? A kde?

J. Anděl 27.6.2019 14:25

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Kuras, omlouvám se, díky za upozornění.

T. Hraj 27.6.2019 14:32

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Na čem tedy záleží? Na kultuře. Jednotlivec může být samozřejmě výjimkou, nebo dokonce výjimečnou výjimkou, jako třeba paní Ayan Hirsi Ali. Ale skupina (společenství) většinou sdílí nějakou společnou více či méně výraznou kulturu a je možné (ba nutné) ji tak vnímat, pokud si zvolíme s danou skupinou navázat kontakt nebo jí dokonce umožnit vstup na naše území.

K poslednímu odstavci: ideologická pevnost JE důležitá (poctivě a konzistentně budovaná stavba názorů a principů), ale vycházet s ostatními (názorově a ideologicky odlišnými) spoluobčany stejně tak. Balancovat tyto momenty je věčná výzva a lze to jen do určité míry.

J. Anděl 27.6.2019 16:43

Proti balancování nic nemám, ani proti názorové pevnosti.

Přesto zejména akademické názory, ideály, často tváří v tvář první reálné zkušenosti s něčím, na co jste doposud měl jen teoretický základ, názor, vezmou za své.

J. Schwarz 27.6.2019 14:33

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Tak to teda sorry, pokud mám tolerovat sousedku, co má velice hlučné potomky / které nehodlá zklidnit, a má také hlučné a často ji navštěvující příbuzné /, pak by ona zase mohla tolerovat neurvalého souseda, co ji při žádosti o vajíčko pošle do (_!_). Ta vaše tolerance, pane Anděli, je poněkud jednostranná.

J. Anděl 27.6.2019 16:37

Nějak vycházet neznamená tolerovat. Jde o to, že v tu chvíli řešíte konkrétní věc, událost, konflikt, nikoliv ideologii, nikoliv problém etnika, nikoliv nějakou akademickou otázku, nehledáte řešení pro "společnost" atd.

S. Netzer 27.6.2019 14:53

Re: Sorry, jeden asi pravdoláskový příspěvek

Eric Zemmour není "severoafrický imigrant", nýbrž se narodil ve Francii židovským rodičům, kteří opustili Alžírsko během války za nezávislost. Tvrdí o sobě, že je berberského původu.