16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ŘECKO: Pašování lidí "humanitární" organizací

28. srpna 2018 bylo zatčeno třicet členů řecké nevládní organizace „Emergency Response Centre International“ (ERCI, Mezinárodní centrum reakce na mimořádné události) za jejich zapojení v síti pašeráků lidí, která působila na ostrově Lesbos od roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pospíšil 8.10.2018 16:37

Jedním z atributů státnosti je to,

že stát má pod kontrolou své mezinárodně uznané hranice.

To, že je má pod kontrolou znamená, že je schopen tyto hranice střežit a když je potřeba, tak i hájit.

Stát, který nemá své hranice pod kontrolou, dříve nebo později přestane být státem. Tak to prostě je a nedá se to okecat.

V. Braun 8.10.2018 18:06

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Nic proti. Osobně jsem pro posílení ostrahy hranic Schengenu. Myslím si, že by to mělo být ve správě přímo EU, protože některé národní státy to evidentně nezvládají nebo v minulosti nezvládly. Nejsem ovšem pro střelbu na hranicích a tvrdím, že ani posílená ostraha hranic úplně migraci nezabrání. Nic více a nic méně.

M. Prokop 8.10.2018 18:30

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Ve správě EU je to nemožné. Za vašich podmínek je to taky nemožné.

Nic nezabrání migraci úplně a není to ani žádoucí. Žádoucí je vnést do toho nějaký řád.

M. Prokop 8.10.2018 18:31

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Takže, kdo illegálně přiskáče a brání se zatčení, může počítat i se střellbou. Zatknout je možno na hranici i za ní. Na hranici je možno použít techniku, plot, sensory ...

Zatčení do tábora a rozsortýrovat na uprchlíky z válečných oblastí (průkazně), těm dočasný asyl, v případě nalezení práce a snahy o asimilaci (možná jen integraci) trvalý pobyt. Zbytek v táboře, dokud se nenajde někdo, kdo je přijme a zaměstná, potom stejně jako asylanti. Žadatelé o asyl nebo trvalý pobyt ze zahraničí, bez překročení hranic, vyřizovat přednostně.

M. Prokop 8.10.2018 18:32

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Na pravopis nekoukejte, obcházel jsem cenzuru, původní znění neprošlo.

M. Prokop 8.10.2018 18:33

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Vadí správný pravopis "sensory". Automat nebo programovatel jsou blbové.

V. Braun 8.10.2018 18:41

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Řekům to tedy taky zrovna moc nešlo, ani to zadržení a to sortýrování už vůbec ne, osobně bych byl pro nějakou variantu "federální" ostrahy hranic (že bych se v tomto alespoň verbálně shodnul se Zemanem?). Jinak ve většině nějsme v rozporu.

M. Prokop 8.10.2018 21:05

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Řekové hlavně nechtěli. Zkásnout přišedší a poslat je dál (což bylo ostatně i přáním přišedších) bylo jednodušší. Pokud by někdo začal chránit své hranice s Řeckem (Makedonie), tak by se probudili.

K. Janyška 8.10.2018 18:45

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Ano, už samostatným státem nejsme. Říkám to roky do omrzení... Dzp.

P. Zinga 8.10.2018 13:25

Humanitarismus bez odpovědnosti.

..."abstrakte Humanitarismus, der sich von den Konsequenzen seiner Handlungen völlig frei gemacht hat, muss die unbegrenzte Einwanderung propagieren, da er keine prinzipiellen Unterschiede zwischen Ethnien, Kulturen oder Nationen anerkennen will. Die bis vor kurzem nur von Linksextremen, Refugee-Welcome-Aktivisten, Pro Asyl und den Kirchen vertretenen Positionen sind zur Richtschnur der staatlichen Politik geworden."

Abstraktrní humanitarismus,který se úplně odpoutal od důsledků svého jednání, musí propagovat neohraničené přistěhovalectví,protože nechce uznat principielní rozdíly mezi etnitami, kulturami nebo národnostmi. Tyto donedávna pouze levicovými extremisty, Refugee-Welcome aktivisty, Pro Asyl a církvemi zastávané pozice se staly vodítkem státní politiky."

V. Braun 8.10.2018 12:45

Práce se zdroji dle Gastom institut

Podíval jsem se do odkazu ohledně statistiky zločinů a obrázek začal vypadat trochu jinak. Z uvedených cizinců bylo třeba 400 ve vězení za ilegální vstup. Také se tam píše, že na větší podíl cizinců ve vězení má pravděpodobně podíl neznalost jazyka a menší schopnost se obhajovat. Také je zajímavé, že například za znáslinění sedí více Řeků než cizinců.

Tím neobhajuji zločiny páchané kýmkoli. Jen upozorňuji na to, že ze stejných zdrojů lze sestavit "ideologicky jiný" obraz téže reality. Gaston institut si vybral svoji temnou stranu, nic proti tomu, ale celá realita to není.

M. Prokop 8.10.2018 13:26

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Zločiny páchané místním či tamním občanstvem jsou bolestné, ale kromě prevence není obrany a i ta prevence moc nepomáhá.

Zločiny napáchané migranty jsou jaksi navíc. Nebyly by (respektive, bylo by jich méně), kdyby byly řádně střeženy hranice.

V. Braun 8.10.2018 13:55

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Celá migrace je "jaksi navíc", ovšem řádně střežené hranice migraci nezabrání a v případě námořní hranice ji ani nijak významně neomezí, což vy jistě víte.

P. Han 8.10.2018 14:15

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Jakpak se vám migrovalo za Husáka? Šup do Rakouska, šup zpátky? Čímž v žádném případě nepropaguji komunistickou diktaturu, jen konstatuji, že o střežené hranici víte kulové.

J. Kanioková 8.10.2018 15:05

Eurohujerské sluníčkáře nikdy nepřesvědčíte,

oni přece všechno "vědí nejlépe". Brrr

V. Braun 8.10.2018 15:11

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

No a jak víte, migraci to nezabránilo. Pokud si pamatuji, tak třeba jedna písnička to parafrázuje, že "i ten zajíc prodal kožku a zdrhnul přes Jugošku". A nakonec i přes tu pevnou hranici se utíkalo, i když v malých číslech a často to končilo tragicky, zkoušeli to hlavně Němci. O námořní hranici si nedělám už vůbec žádné iluze.

Zajímavé čtení je v aktuální zprávě o změně klimatu. Píše se tam, že při oteplení o 2 stupně, což přijde zřejmě dříve než se čekalo protože se nikdo nechystá s tím nic moc dělat, v některých částech světa budou "hranice irelevantní" protože v pohybu budou desítky milionů lidí. Takže nějaké zdejší dohady o migraci jsou z tohoto pohledu k smíchu.

S. Donát 8.10.2018 15:13

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

"Nikdo se nechystá s tím nic moc dělat". Ten byl dobrej. :)

Budou-li v pohybu směrem Evropa, samozřejmě lze vhodně reagovat. S tím něco dělat jde, narozdíl od oteplování...

V. Braun 8.10.2018 15:19

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Hm, a jaké je vaše řešení pro zastavení migrace? Trochu to prosím rozveďte, včetně toho na jaké hranici to budete chtít řešit. Nemusí to být několik desítek milionů lidí, pro představu a diskusi zůstaňme jen u jedné desítky milionů lidí, kteří jsou v pohybu protože už nemají moc co ztratit protože v místech, odkud odcházejí, se už žít nedá.

J. Kombercová 8.10.2018 15:59

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Nejen tady to bylo rozvedeno mnohokrát.

Ale když něco nechcete,tak to holt nejde.

P. Grigar 8.10.2018 16:07

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

.. tedy čistě hypoteticky. Pokud se chystám odejít z bodu A do "někam", zajímám se především, zda v tom "někde" budu mít co jíst, kam hlavu složit a zda mě tam vůbec budou chtít. Předem tedy budu muset vyloučit místa, která jasně dávají najevo, že nic z toho, co chci, pro mě nechystají. A když po cestě z bodu A někam budu potkávat vracející se unavené poutníčky, kteří tam někde v dáli tvrdě narazili na neprostupnou linii, co tak asi udělám ?

Když mi ovšem volají šťastně, kdesi někde, usazení bratranci, žijící bezpracně ze sociálních dávek násobně převyšujících můj dosavadní bědný příjem, chovám se jako kůň pobídnutý ostruhami.

S. Donát 8.10.2018 16:10

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Je to velmi prosté. Jediný možný způsob, je použít hrubé násilí. Není to nic, ze čeho bych měl radost, ale pokud by se skutečně daly do pohybu desítky milionů lidí, byla by to jediná cesta, jak zachovat naši civilizaci. Bylo by to oni, nebo my.

V. Braun 8.10.2018 16:20

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

No vida. A proto nebudeme teď nic dělat, například s oteplováním. Všechno přece vyřeší hrubá síla. Pochopil jsem vás správně?

J. Jurax 8.10.2018 16:42

Pletete jablíčka do hruštiček. A mimoto Váš globálně teplý nápad je fantasmagorie, kterou odvádíte diskuzi.

A ano, proti síle je nutno postavit taky sílu. Nebo máte jiný nápad - třeba bojovat proti emisím tak, že nebudete jezdit ničím se spalovacím motorem, odstřihnete se od elektřiny a budete si odpírat luštěniny tak dlouho, až z té Vámi avizované apokalyptické invaze nic nebude?

V. Braun 8.10.2018 17:54

Re:

Byl bych docela rád kdyby to politici brali alespoň tak vážně jako politici v Dubaji, kde mají v plánu tuším do roku 2050 vyrábět 70% elektřiny ze sluneční energie. A než začnete tvrdit jak to se sluncem u nich mají snadné, tak doplňuji, že sluneční panely s vyšší teplotou ztrácejí účinnost a také pouštní prach účinnosti moc nepomáhá.

M. Prokop 8.10.2018 18:38

Re:

Pokud to bude levnější než jiné metody, proč ne?

V. Braun 8.10.2018 18:43

Re:

No tak jsem četl, že asociace producentů uhlí jako alternativu prosazuje jímání a ukládání CO2 - nic proti konkurenci různých metod.

M. Prokop 8.10.2018 21:08

Re:

To není jejich nápad, to je fantasmagorie zelenáčů (CCS).

J. Pospíšil 8.10.2018 23:04

Re:

Samozřejmě, pokud to bude dotované natolik, aby na tom vydělávala. A asociace se nabídla, že ona to bude jako agentura EU koordinovat a organizovat. Bude to chtít tak 400 míst placených z Bruselu s výsadami a imunitami a tak. Také nějaké to nařízení a pár směrnic. Siemens jistě slíbil dodat turbokompresory a tak.

J. Jurax 8.10.2018 21:34

Ano.

A jak to bude s cenou takto vyrobené energie?

Nicméně, budou-li konkurenceschopní, proč ne ... i přes Vámi uvedené námitky tam zřejmě mají lepší podmínky než třeba my. Mimoto ze slunce se nemusí elektřina dělat jen fotovoltaikou.

Ale zajistit stabilitu sítě ve dne a v noci bude zajímavé - nejspíš na to budou potřebovat těch 30 procent klasiky.

Z. Čábelka 8.10.2018 17:18

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Kličkujete opravdu zoufale.