25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLEMIKA: Odmítat pomoc uprchlíkům na místě je pitomost

Některým lidem, začala zjevně scházet smysluplná témata. Jako příklad může posloužit autor článku Nebezpečná iluze pomáhání v místě (Petr Hampl – dále jen autor, Neviditelný pes, 6. března 2019).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.6.2019 22:12

S Tureckem nemám ani nejmenší soucit,

protože na vzniku IS má T. hodně velký podíl ! Přes Turecko se dostávali do Sýrie "rekruti" pro IS, dodávky zbraní i jiného zboží. Přes Turecko OD IS probíhal odbyt a prodej kradené syrské i irácké ropy. Turecko má rovněž podíl na velké podpoře odpůrců Asada, má tak velký podíl na vzniku a průběhu syrské války !!!

Navíc si Turecko vymohlo pro sebe i finanční podporu z EU.

Válka v Sýrii nemá žádný jiný důvod než to, že v roce 2009 Katar, Saúdská Arábie s Tureckem chtěli postavit plynovod a ropovod vedoucí přes Sýrii, Asad to odmítl! - http://svobodnenoviny.eu/valka-o-koridor/

J. Chaloupka 3.6.2019 17:31

Jako přidáváme do soli fluor, abychom neměli vole,

tak musíme do všeho, co pošleme do Afriky přidávat antikoncepci. Jinak se z toho nevyhrabeme.

V. Novák 3.6.2019 17:34

Re: Jako přidáváme do soli fluor, abychom neměli vole,

Kvůli voleti přidáváme do soli jód.

Fluoridace se prováděla, abychom neměli zubní kazy.

M. Mikulec 3.6.2019 21:21

Re: Jako přidáváme do soli fluor, abychom neměli vole,

Ty pokusy s fluorem se dělaly již v koncentračních táborech IG Farben.

P. Zinga 3.6.2019 17:24

Názor, že černým a hnědým je třeba pomáhat

je rasismus pur! Tento názor ukájí pouze pocit nadřazenosti a "lepšoidnosti".

Já nejsem rasista a proto tvrdím, že ne-běloši si jsou schopni pomoci sami. Samozřejmě za předpokladu, že budou muset.

R. Tichý 3.6.2019 16:34

Muzu a nemusim souhlasit s tim, ze se ma pomahat uplne cizim lidem.

Ale zcela jiste se jedna o vypalne-EU zacala platit, uprchliku ubylo.

Nazyvejme veci pravymi jmeny a najdeme reseni-jsou premnozeni a z toho plynou vsechny problemy.

V. Novák 3.6.2019 17:33

Re:

Připrchlíků ubylo, když Makedonie zavřela hranice a připrchlíci zjistili, že z Řecka se dál ("Germany! Germany!") nedostanou ani s dopomocí aktivistů.

V. Braun 3.6.2019 17:54

Re:

žijeme v nějaké realitě které je třeba se racionálně přizpůsobit. Pokud je levnější zaplatit výpalné než platit polici tak je to realita. V tomto případě je levnější a celkově realističtější platit za zlepšení podmínek uprchlíků v Turecku než se pokoušet utěsnit hranice EU. Pokud tomu pan Hampl říká výpalné tak pro to má nějakou vlastní agendu.

R. Tichý 3.6.2019 21:43

Kdo zaplati jednou, zaplati i podruhe, tak proc to zase nezkusit...

M. Moravcová 3.6.2019 13:40

Nezákonný přechod hranice

je prostě trestný čin a jako na trestný čin je třeba na něj pohlížet. Tečka. Migranti neprchají před žádnou válkou, Česká republika nebyla žádný kolonizátor, aby musela napravovat křivdy, neměla nikdy výhody z kolonizovaných zemí a tak si nezaslouží diktáty a poručníkování od EU, ohledně migrace. Pokud budeme chtít pomáhat, měli bychom si o pomoci rozhodnout sami.

J. Tachovsky 3.6.2019 12:53

A proc vubec jim mame pomahat ?

At si udelaji poradek u sebe doma. Nikdo je nenuti spolu valcit. Pred muslimskou invazi je treba se branit.

A. Reček 3.6.2019 13:14

Re: A proc vubec jim mame pomahat ?

Tutéž otázku si kladli naši občané v r.1950, když naše vláda přijala k nám řadu tisíc komunistických migrantů z Řecka. Prohráli tam jimi vyprovokovanou občanskou válku!

V. Novák 3.6.2019 13:42

Re: A proc vubec jim mame pomahat ?

Většinou dětí...

P. Zinga 3.6.2019 17:25

Re: A proc vubec jim mame pomahat ?

To je ale trochu rozdíl: nestojí náhodou evropská civilizace na pilířích, z nichž jedním byla řecká kultura?

V. Novák 3.6.2019 10:48

Pomoc na místě navrhoval prezident Zeman

a dokonce nabízel konkrétní pomoc - vyslání polní nemocnice do některého z jordánských táborů. Nebyla by to "jen" pomoc tamním uprchlíkům, ale zároveň příležitost pro české vojenské lékaře natrénovat se na podmínky, choroby a zranění, s nimiž se u nás (kocajdank!) nesetkají.

Samozřejmě se ta iniciativa setkala s odsouzením a výsměchem lepšolidí...

V. Novák 3.6.2019 10:43

"Cařihrad" se Muradovi II. „vypálit“ nepodařilo

nejen protože druhý Řím dobyl až jeho nástupce Mehmed II. - ale Osmané Konstantinopol vůbec nevypálili. Oni se tam totiž chtěli usadit.

Na rozdíl od křižáků v r. 1204, kteří Konstantinopol skutečně vydrancopvali, vyvraždili a vypálili. Některá středomořská města se dosud kořistí z Konstantinopole chlubí - třeba Benátky. Druhý Řím se z křižáckého drancování nikdy nevzpamatoval.

J. Vintr 3.6.2019 10:53

Re: "Cařihrad" se Muradovi II. „vypálit“ nepodařilo

Takže se necháme obsadit muslimy a bude tady ráj na zemi? On někde na světě v zemích, kde vládnou muslimové, he?

S. Netzer 3.6.2019 11:11

Re: "Cařihrad" se Muradovi II. „vypálit“ nepodařilo

Zajímavá reakce na konstatování faktu, že křižáci "Konstantinopol skutečně vydrancopvali, vyvraždili a vypálili."

Jaromír Balda má důstojné nástupce.

V. Novák 3.6.2019 11:42

Re: "Cařihrad" se Muradovi II. „vypálit“ nepodařilo

Konstatoval jsem historický a snadno dohledatelný fakt.

Máte s ním nějaký problém?

J. Vrzal 3.6.2019 12:05

Re: "Cařihrad" se Muradovi II. „vypálit“ nepodařilo

Ne, Osmane Carihrad vydrancovali. Zeny znasilnili, muze povrazdili.

V. Novák 3.6.2019 13:41

Re: "Cařihrad" se Muradovi II. „vypálit“ nepodařilo

Odhady křesťanských ztrát obléhání a pádu Konstantinopole jsou 4 000 padlých vojáků a civilistů, 30 000 odvedených nebo zotročených.

K rabování toho po křižácích moc nezbylo - ti rozbíjeli i mozaiky aby z kostiček se zatavenými zlatými fóliemi to zlato získali. O bohslužebném náčiní, ikonách a prostě uloupených penězích nemluvě. Plus uměleckých památkách atd, atd, atd.

I. Spálený 3.6.2019 9:25

Nesouhlasím. Svět během následujích desetiletí očekává nárůst počtu obyvatel o miliardy ve velmi chudých a přelidněných oblastech. To nelze uživit z Evropy. Nejde jen o jídlo za 50 korun na den. Děti potřebují hračky, hřiště, školy a rodiče bydlení a práci ke svojí nízké kvalifikaci. Jinak je to jako sponzorovat výcvikový tábor Talibanu. Ať žije Zdechlovský v realitě, ne jen v evroparlamentu. Ale hodně lidí ve vedení si nevšimlo, jak se možnosti Evropy scvrkly, není sám.

J. Tomáš 3.6.2019 9:22

Souhlasím s Hamplem

Mograční krize má jednoduché řešení, vyjádřitelné babišovsky jednoduchým heslem: "Prostě je sem nepustíme".

Funguje to v Japonsku i Saúdské Arábii, zvládlo to malé Maďarsko i velká Itálie.

Až na to přijde i zbytek Evropy, bude po problému.

J. Vintr 3.6.2019 11:06

Re: Souhlasím s Hamplem

Po problému už pro Evropu nikdy nebude. Už jich sem pustili příliš mnoho. I kdyby sem nepřišel jediný další "uprchlík", tak se ti stávající za pár desítek let namnoží nad únosnou mez. A že by dobrovolně odešli, s tím se rozhodně počítat nedá.

J. Tachovsky 3.6.2019 12:55

Re: Souhlasím s Hamplem

Nemci si s tim poradi a vubec to nebude pekny. Proste jen vytahnou stare plany, prepisou zid za muslim a rozjedou to.

I. Mertl 3.6.2019 9:16

Místní humanisti

by starost o africké hladovějící a islamistickými bandami terorizované rádi nechali jejich vlastnímu osudu, možná někteří (-é) by i přispěli těm teroristům na zbraně,aby se africká přelidněnost "konečně" vyřešila.

J. Vintr 3.6.2019 10:46

Re: Místní humanisti

Humanismus, nehumanismus, skutečnost je bohužel taková, že když zachráníte zivot jednomu černouškovi, tak zplodí dalších deset černoušků. A těm už nikdo nepomůže, protože i kapacity našeho "humánního" světa jsou omezené. Proto je humánnější přestat s humanitární pomocí hned. Bude tak trpět mnohem méně lidí.

P. Grigar 3.6.2019 15:00

Re: Místní humanisti

.. tož pokračujte, rozviňte svou teorii o praktickou aplikaci. Nakonec dospějeme k tomu, že jediným řešením, při kterém přežijeme my i oni, bude restart označený jako Kolonialismus 2.0.

K. Janyška 3.6.2019 9:08

Jděte s uprchlíky do řiti !

Neprchají většinou před zlem, nýbrž před svojí vlastní lenivostí... Dzp.

V. Student 3.6.2019 8:56

Pane Zdechovský,

není pomoc jako pomoc. Pokud si pod pojmem "pomáhání na místě" představím další a další peníze, cpané do tureckých uprchlických táborů výměnou za to, že nám sem migranty Turci posílat nebudou, pak to výpalné je, a není rozhodující, jestli Cařihrad vypálil ten, či onen muslimský vůdce.

Pomoc je pomocí tehdy, když řeší problém. Jenže - co je problém? Chudoba v lágrech? Důvody, které desítkám tisíc muslimů velí odcházet ze svých zemí, tedy tamní války? Kdo je způsobuje? My snad? Vy? Já? Jestli si své země zničili natolik, že v nich už nejde žít, tak je problémem jejich způsob života. Budeme řešit tento problém? Jak? Odstraňováním despotů, kteří jediní jsou schopní tu chásku udržet na uzdě? To už tady bylo. Ve jménu humanity a demokracie byli despotičtí vládci odstraňováni. Důsledek: stovky různých frakcí, bojůvek, bojovníků za kdejaký "ideál". Asi to nebylo o despotech, viďte? Je to o těch lidech. Jak je budete řešit?