20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

POLEMIKA: Nenechme si ukrást brexit II.

Nenechme si ukrást brexit, píše IVK v jednom ze svých posledních článků a my s ním pro jednou docela souhlasíme, i když paradoxně stojíme na opačné straně oné pomyslné barikády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 9.4.2019 21:39

Překlad EUroústavy do češtiny

1) Německo si v Evropě bude dělat co chce. Běda, jestli ne.

2) Francie si v Evropě taky bude dělat co chce, pokud nenarazí na bod 1)

3) Pokud se bod 2 dostane do sporu s bodem 1, platí ZATÍM bod 1 (vono se ještě uvidí...)

4) Na Anglii serem, ta je za vodou.

5) Na Španělsko taky serem, to je za Pyrenejema

M. Prokop 9.4.2019 21:40

Re: Překlad EUroústavy do češtiny

6) Na Itálii taky serem, ta je za Alpama

7) Na ostatní státy EU serem o to víc, jsou mrňavý a zavostalý a můžou bejt rády, že dostanou čuchnout k prdeli.

8) Státy, zmíněné v bodech 4 – 7 budou radostně odebírat zboží Německa, popř. Francie.

9) Dojde-li ke konfliktu s domácí konkurencí, domácí konkurence se přizpůsobí.

10) Pokud se domácí konkurence nepřizpůsobí, bude zlikvidována.

M. Prokop 9.4.2019 21:41

Re: Překlad EUroústavy do češtiny

11) Státy, zmíněné v bodech 4 – 7 budou za všech okolností podporovat prosperitu a hospodářský rozvoj Německa (no jo, dobře, tak teda Francie taky)

12) Dojde-li ke stagnaci či k recesi Německa (no jó, Francie taky) je to vina USA a ostatních států EU. V tom případě Brusel neprodleně zajistí nápravu a potrestání viníků.

13) Rozhodování Bruselu se řídí zájmy Německa a možná i Francie. Bruselský úředník se zdrží jednání, které by mohlo Německo a Francii popudit. Za odměnu dostane čuchnout k prdeli.

14) Národní parlamenty států zmíněných v bodech 4 – 7 mají právo schvalovat rozhodnutí Bruselu aklamací. Pověřený úředník kontroluje spontánnost projevu. Při nedostatku spontánnosti budou zjištěné nedostatky neprodleně odstraněny (i s jejich nositeli).

15) Národní parlamenty států zmíněných v bodech 4 – 7 mají právo vysvětlovat občanům svých států blahodárnost rozhodnutí Bruselu.

M. Prokop 9.4.2019 21:42

Re: Překlad EUroústavy do češtiny

16) Občané států zmíněných v bodech 4 – 7 mají právo:

a) držet hubu a krok,

b) radostně přijímat a naplňovat všechna usnesení Bruselu,

c) pověřeným úředníkům oznamovat osoby, které dle jejich názoru nedostatečně využívají práva dle 16a a 16b.

17) Pokud u občana vznikne podezření na nedostatečné využití práva 16c, bude považován za neuvědomělého a podroben převýchově.

M. Prokop 9.4.2019 21:43

Re: Překlad EUroústavy do češtiny

18) Bruselský úředník bude vybírán ze zvláště uvědomělých občanů, pokud Německo a Francie neurčí jinak.

19) Kursy rektálního alpinismu pro uvědomělé občany pořádá každý stát ve vlastní režii pod dohledem pověřeného úředníka.

20) Platnost bodů 3 – 19 se řídí rozhodnutím Německa a Francie. Evropskou unii si pozvracet nedáme.

:-P

E. Derat 9.4.2019 23:19

Re: Překlad EUroústavy do češtiny

Hezky, vtipně a výstižně jste to napsal.

D. Bystriansky 9.4.2019 23:52

Re: Překlad EUroústavy do češtiny

souhlas

M. Mařák 9.4.2019 20:33

Brexit si ukradnou sami Britové,

jinak to zatím nevidím. Stále doufám, že se britský národ přece jen vzmuží, ale začínám být velmi skeptický.

S. Sidlichovsky 9.4.2019 20:51

Re: Brexit si ukradnou sami Britové,

O národ se nebojte, když čtu ty komentáře pod článkem o Brexitu na Telegraphu tak je to 10:0 pro tzv. "no deal" a pro WTO. Jen ta politická reprezentace je neštěstí.

(když Press Association dělala průzkum u parlamentářů těsně před referendem, výsledkem bylo 480 poslanců řeklo, že bude volit "IN", bohužel včetně 184 konzervativců, pro "rozvod" bylo pouze 159 poslanců a pouze 139 konzervativců).

M. Mařák 9.4.2019 20:55

Re: Brexit si ukradnou sami Britové,

Co mně pomůže Telegraph jakýsi, když začínám tušit, že se ti věční EU kazišuci přilepí na EU na věky věkův.

Pomóc!

J. Kombercová 9.4.2019 21:35

Re: Brexit si ukradnou sami Britové,

Vy ten Brexit berete jako soukromý boj. Trošku nadhledu by neškodilo. Takhle se jevíte jakoby umanutý.

I. Semrád 9.4.2019 22:03

Re: Brexit si ukradnou sami Britové,

Pan Mařák je ironický, někdy svérázně, ale tenhle článek se jeví jako výstižný, ono těm Angličanům je těžko rozumět.

Umanutý EU je pan Sidlichovsky, který, co ho znám už z virtually, mj. furt sčítá komentáře anglických pindalů (my jsme čeští pindalové na Psu) na Telegraphu (teda jenom některé, ty, které se mu líbí) a raduje se nad nimi a považuje je za velmi důležité, asi jako bychom řvali štěstím nad komentáři pana Matušky.

M. Prokop 9.4.2019 21:35

Re: Brexit si ukradnou sami Britové,

Problém je stejně v EU, na tom GB nic nezmění.

Leda snad, že blokováním francouzských nesmyslů prodlužovala agonii.

M. Mařák 9.4.2019 19:53

Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/502117-britsky-parlament-odklepl-mayove-zadost-o-odklad-brexitu-do-30-cervna.html

Mne z toho asi bouchne v peci, oni se asi na ten brexit doopravdy vykašlou a zůstanou v EU. To je snad zlý sen toto...

S. Sidlichovsky 9.4.2019 20:36

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Tusk (to je ten Kašub co rozhoduje, kdo skončí v pekle) žádá, aby EU trvala na prodloužení o 1 rok, to je ještě o trochu větší hrůza, než požadavek Quislingu Mayove na prodoužení do 30. června.

M. Mařák 9.4.2019 20:39

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

30. červen je ale naprosto idiotský požadavek, kterým ti klauni všechno ještě více komplikují. Ten odklad o rok je podle mne mnohem praktičtější. Mne z těch šašků fakt jebne, již mohl být skoro čtrnáct dnů klid...

S. Sidlichovsky 9.4.2019 20:59

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Extenze -kratší nebo delší - obojí je špinavá rána britské demokracii z rukou domácích Quislingů a bude mít důsledky. Jen se neví, jakou barvu ty jejich vesty budou mít.

M. Mařák 9.4.2019 21:01

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Konec června je měsíc po volbách, což je další komplikace navíc. Jakoby jich i tak již nebylo dost...

S. Sidlichovsky 9.4.2019 21:15

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Problém je v tom, že na tu bruselskou židli se třesou politicos všichni. O tom jaký ráj mají už tady na zemi jsem tu psal ráno.

S. Sidlichovsky 9.4.2019 21:16

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Přehnal jsem to, ne všichni, ale valná většina

M. Mařák 9.4.2019 21:26

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Jo, zaznamenal jsem, že Farage nelení...

S. Sidlichovsky 9.4.2019 21:31

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

fajn, ti místní eurotrollové obvykle tvrdí, že se schoval v Bruselu, a jen z bezpečné dálky ukazuje prstíčkem.

S. Sidlichovsky 9.4.2019 21:40

Re: Britové bzdí strachy a neví kudy kam...

Péče o ty "naše" prostě nezná hranic - i Viagra se fasuje a soudružkám se na prsní implantáty poskytuje přeštědrá dotace

J. Jurax 9.4.2019 19:03

Ono s EU je to jako s Kofolou - když ji miluješ, není co řešit ... :-) ... ale jede musí být to láskou hodně poblouzněn ...

J. Jurax 9.4.2019 18:53

Inu, i eurohujer má právo na názor.

Ale tohle je kouzelné - "Díky Lisabonské smlouvě bylo fungování Evropské unie zjednodušeno a zkvalitněno. Lisabonská smlouva však již svou roli naplnila a je zcela evidentně důležité, aby se vypracovala smlouva nová, aby jednotlivé státy předaly další části své suverenity příští federaci, prostě aby došlo k dalšímu podstatnému integračnímu posunu.".

No, není-li to myšleno ironicky - dotyčná smlouva má i s přílohami přes 400 stran - pak to raději ani nekomentuju. Ať žije čtvrtá říše, v níž budeme ještě nesprávnější gubernií než už dnes jsme.

On pan Mařák je podle vlastního vyjádření v diskuzích český vlastenec (sic!) žijící arciť ve Francii. Ve Francii, jež aspiruje na vůdčí roli v budoucí čtvrté říši - snad ještě po boku Německa :-) - se to možná vidí jinak.

M. Mařák 9.4.2019 19:05

Český vlastenec rozhodně nejsem,

ani technicky nemohu, neboť Čechy kromě Prahy vůbec neznám. Jsem vlastencem moravsko-slovensko-alsaským s občanstvím ČR.

J. Jurax 9.4.2019 19:24

Tak s tou příslušností vlastenectví sorry, paměť mi to vybavila nepřesně. Nicméně na vyznění to nic nemění, že ...

B. Hančl 9.4.2019 19:46

Re: Český vlastenec rozhodně nejsem,

Hlavně jsi blbštein.

P. Manda 9.4.2019 19:53

Re: Český vlastenec rozhodně nejsem,

touche

J. Václavíková 9.4.2019 17:24

Martine, skvostné!

:-)