25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

NĚMECKO: Na křižovatce

Německo stojí na křižovatce. Angela Merkelová pomáhala nastavit postavení své země ve světě způsobem, který byl pro Německo výhodný. Do dalších desetiletí ale možná nebude udržitelný, a před novým kancléřem vyvstane řada nedořešených otázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Fiala 5.10.2021 16:57

Formulace "stavbou NS 2 na úkor svých spojenců" u na pohled objektivního a zdrženlivého Fingerlanda trochu zarazí. Které spojence myslí - Polsko, Pobaltí nebo snad dokonce USA? V záloze je ještě Ukrajina, jež sice není naším formálním spojencem ale po tom co jí provedli Rusové jakýmsi vnuceným chráněncem (pro ty bojovnější i politickým, ekonomickým a dokonce vojenským nástupištěm proti Rusku). A na jaký úkor - finanční či politický ve smyslu omezení protiruského vyděračského potenciálu? Musíme jen hádat, proč NS 1, postavený patrně v reakci na ukrajinské manipulace s dodávkami plynu a tranzitními poplatky, ještě tak nevadil. Domácí německá pátá kolona usilující o energetickou, hospodářskou a tedy i celkovou destrukci vlastní země byla za Trumpa podpořena i Američany. Musíme doufat, že v Německu, jež je i 75 let po válce v pozici podrobené, neplnoprávné země, se přeci jen najde relevantní odpor proti tomuto zelenému harakiri kurzu.

K. Křivan 3.10.2021 16:58

Merklová zničila Némecko. Okradla ho o miliardy které dostala komunistická verbež z Řecka, zničila atomové elektrárny, pos..la automobilovou industrii, nechala kozu z Lejna zničit Bundeswehr. To mnohokrát stačí na tvrdý trest. Merklová je neštěstím Německa.

V. Novák 3.10.2021 14:44

Stavba plynovodu Nordstream 2 byla na úkor kterých spojenců, autore?

F. Navrátil 3.10.2021 17:52

Na úkor Ukrajiny! Ukrajina nebude moci vykrádat obsah plynovodu, který vede přes její území. Výstavba plynovodů Nordstream 1 a 2 může způsobit, vyslovuji to se zděšením, že Ukrajina bude muset za odebraný plyn Rusku platit!

J. Novák 3.10.2021 13:12

kdy Helmuti doplatí reparace, to se chováme hůře než Namibijci, kteří jednání o náhradách otevřeli!!!

Naše politické prodejné děvky včetně zdejších autorů doplacení 20 000 000 000 000,-Kč nevymáhají.

J. Vrabec 3.10.2021 17:23

Zase zebras ? Jdi konecne makat ,

L. Frankel 3.10.2021 11:46

Němecjo je trvale okupovaným státem.

H. Lukešová 3.10.2021 11:48

Ano, je v zajetí multi-kulti, politické korektnosti a nové levice, ale Německo není samo, podobně je na tom Francie, Velká Británie, Španělsko a Švédsko...pravicové strany jsou tvrdě potírány, jsou označovány běžně za nacistické...

J. Vágner 3.10.2021 7:29

Já si nemyslím, že se Spojené státy budou stahovat z Evropy a hlavně Německa tak horem pádem. Dobře ví, že kdyby to udělaly, spolehlivě by v Německu spoustu lidí začalo napadat, že jejich technologie a ruské suroviny jsou dohromady doopravdy sexy, řeší jim většinu problémů, dává zase opravdu velký klacek do ruky, ostatně po tom silhal už Bismarck. A o bytostne snaze Germánu permanentně napravovat za každou cenu, jakýkoliv bordel okolo sebe, co jen zahlédnou, ať nikdo nepochybuje ani pět nanosekund. Společně s Rusy by měli ošéfovanou neposednou východní Evropu z chodu a že by ti na nějakou variantu omezeného Drang nach Osten kývli raději, než na zápolení s tím bordelem, co jim v jejich těsném sousedství aktuálně produkujeme, o tom nejde vůbec pochybovat.

J. Urban 2.10.2021 20:31

Problemem Nemecka je nemecky narod. Poslusny, pracovity a myslici si o sobe, ze je vyvoleny k vedeni celeho sveta, nebo ted aspon cele EU. Taky proto byl brexit. Prave kvuli nemecke mentalite uz byly dve svetove valky. Je to stat, kde prestava platit pravo, kdyz se to nemeckemu vudci tak hodi. Hledejte si to v historii davne i nedavne, kde chcete. Kdysi byl "ein Volk, ein Reich, ein Fuhrer", dnes je "wir schaffen das", "alternativlos" nebo "mehr Europa":-/

H. Rybnická 2.10.2021 22:21

Takže vlastně sdělujete světu že v Československu vždycky platilo právo a to i v dobách kdy se to sovětským vůdcům tak nehodilo?

R. Langer 3.10.2021 6:12

V Československu to právo neplatilo jedině tehdy, pokud ho německý vůdce, a následkem druhé světové sovětský vůdce, neovlivňoval. Ale furt za to původně mohou Němčouři. :-P

R. Langer 3.10.2021 6:24

A teď se to právo Němčouři snaží ovlivňovat úplně stejně! ;-€

J. Jurax 3.10.2021 16:50

Jistě.

Pokud nebylo pod německou okupací. A pak okupaci sovětskou, jež arciť byla důsledkem té německé, neboť němečtí übermenschen nezvládli džina, kterého jednak kdysi pomohli vypustit z flašky a jednak jej o cca dvacet čtyři let později rozdráždili a pořádně nasrali.

J. Stárek 2.10.2021 20:02

Německo a Evropa musí jasně říci, že konfrontace s Čínou není v našem zájmu a to pouze z ekonomických, ale i z bezpečnostních a politických důvodů.

F. Žůrek 2.10.2021 19:29

Německo bývalo pracovité a proto úspěšné. Pracovitost značí PRAVICOVOST.

LEVICOVOST či LEVICE, tak to se bere druhým, co něco mají. Takže touto cestou Marxe (marxismus-leninismus), kterým jde levice, se má nyní jít v Německu? Tož to nevím.

H. Lukešová 2.10.2021 18:16

Progresivní Německo zavádí parkovací místa pro menšiny a migranty. V německém městě Hanau zavedli parkovací místa pro sexuální menšiny a migranty. Padl ovšem dotaz, proč jsou členové homosexuální menšiny nuceni parkovat vedle muslimských migrantů.

D. Laurencikova 2.10.2021 18:24

Zavadet parkovaci mista pro mensiny a migranty je naprosty nesmysl, to jsem ani nevedela, ze se neco takoveho v Hanau deje. Parkovaci mista pro zeny, to ano, to je celkem bezne. Asi aby zeny nebyly nekde obtezovany, nebo co ja vim... Potiz je v tom, ze dnes muze kazdy muz byt zenou, staci ze si to sam preje, takze je toto reseni pro kocku :-/.

H. Lukešová 2.10.2021 19:38

Někteří němečtí politici se chovají, jak se říká "ode zdi, ke zdi", nejprve nejtvrdší nacismus, netolerance, rasismus a nyní tolerance ke všemu a ke všem... Druhý extrém.

D. Laurencikova 3.10.2021 8:56

Presne tak, Nemci jdou z extremu do extremu. Drive si chteli vsechny podmanit nebo znicit, ted chteji vsechny "zachranit". Jsou "tolerantni" ke kazdemu magorovi a ke kazdemu vystrelku, ke vsemu, krome konzervativnich vlastencu. "Boj proti pravici", ktera se dnes automaticky zamenuje s pravicovym extremismem, se stal statnim nabozenstvim.

H. Lukešová 3.10.2021 9:47

Ano a jak jsme se spolu už jednou bavily, Němci říkají, že již nyní nejsou antisemité, ale pozvali do země miliony muslimů, kteří si nesou antisemitismus s sebou.

Nedávno doznal Syřan, který chtěl rozmetat synagogu v Hagenu, že byl instruován Islámským státem. Židé mezi chráněné menšiny v Německu nepatří, jenom muslimové, černoši a lidé z LGBT komunity.

D. Laurencikova 3.10.2021 10:24

R^R^R^

D. Laurencikova 25.11.2021 20:28

R^R^R^

A. Randa 25.11.2021 13:45

Proč prosím místa pro ženy ano a místa pro migroše s homoušema ne?? Vždyť ten jejich argument je stejný jako ten váš, že mohou být obtěžováni a dostat zvláštní ochranu. Já jsem i proti místům pro ženy, nevidím v tom důvod, to je úplně ta samá politická korektnost jako lgbt nebo multikultI, akorát v oblasti feminismu, navíc vy feministky pořád chcete nějakou tu rovnoprávnost a tvrdíte, že umíte stejně dobře parkovat jako my muži. :D I když z pohledu pravicového konzervativce je vtipné, že politicky korektní feministka jako vy, jede do politicky korektních lgbt a multikulti. :D :D Snad se tyto dva tábory ubijou a my normální konzervativní lidi budeme opět žít v normálním světě, kde chlap a žena jsou si odlišní a znají svou správnou roli ve společnosti.

A. Randa 25.11.2021 13:45

Proč prosím místa pro ženy ano a místa pro migroše s homoušema ne?? Vždyť ten jejich argument je stejný jako ten váš, že mohou být obtěžováni a dostat zvláštní ochranu. Já jsem i proti místům pro ženy, nevidím v tom důvod, to je úplně ta samá politická korektnost jako lgbt nebo multikultI, akorát v oblasti feminismu, navíc vy feministky pořád chcete nějakou tu rovnoprávnost a tvrdíte, že umíte stejně dobře parkovat jako my muži. :D I když z pohledu pravicového konzervativce je vtipné, že politicky korektní feministka jako vy, jede do politicky korektních lgbt a multikulti. :D :D Snad se tyto dva tábory ubijou a my normální konzervativní lidi budeme opět žít v normálním světě, kde chlap a žena jsou si odlišní a znají svou správnou roli ve společnosti.

D. Laurencikova 25.11.2021 14:21

Vubec ten argument neni stejny. Jak poznate, kdyz z auta vyleza chlap, ze jde o "migrose" nebo o "homouse"? Zenu poznate okamzite - aspon tu beznou. Pane Randa, jak jste na to prisel, ze jsem feministka? Ja feministky povazuji za nepritele zen. Ja nebojuji za politickou korektnost a lgbt a multikulti. To vzniklo ciste ve vasi hlave. Ja jsem PROTI mistum pro zeny, chci take zit v normalnim svete, kde se uznava rozdil mezi muzi a zenami, kteri podle toho hraji sve role. Mate proste moc bujnou fantazii. ;-)

A. Randa 25.11.2021 14:54

Vy jste nějaká popletená. :D Já jsem jen čistě reagoval na váš argument ohledně obtěžování a ochrany, nechápu, proč vymýšlíte nové pseudoargumenty o tom, že to nejde poznat, abyste si teď dokázala, že to stejné není. Když nejste feministka, proč jste tedy argumentovala obtěžováním a hájila jste parkovací místa pro ženy a ani teď v tom nepřesteváte (viz tvrzení o tom, že to není stejné)? Jediné v čem máte pravdu, že feminismus je zlo a že ženy a muži jsou si odlišní, i když vaše předešlé názory jsou s touto skutečností v logickém rozporu, tudíž jsem nepochopil, co jste celkově touto reakcí zamýšlela a na základě tohoto rozporu pochybuji, zda-li si to opravdu myslíte. Já vím, že ženám přirozeně nejde racionální a logické myšlení (pokud skutečně nejste feministka, jak tvrdíte a opravdu víte, že jsme si odlišní, pak vy vás to nemělo urazit a měla byste to přijmout jako fakt), přesto mě to vždycky pobaví, jak se ženy snaží vyjádřit svůj chaotický názor v emotivním domnění, že mají pravdu. Proto bych řekl, že jakákoliv další diskuze s vámi bude pro mě ztráta času, už jen proto, že musím opravovat mezery v logice a na základě vašich mezer v logickém myšlení jsem nepobral, na jaké straně stojíte. Vlastně ani nemůžu nějak debatovat, když nevím, na jaké straně skutečně stojíte, jen bych vám pořád opravoval chaotickou formulaci názorů. :D

A. Randa 25.11.2021 14:54

Vy jste nějaká popletená. :D Já jsem jen čistě reagoval na váš argument ohledně obtěžování a ochrany, nechápu, proč vymýšlíte nové pseudoargumenty o tom, že to nejde poznat, abyste si teď dokázala, že to stejné není. Když nejste feministka, proč jste tedy argumentovala obtěžováním a hájila jste parkovací místa pro ženy a ani teď v tom nepřesteváte (viz tvrzení o tom, že to není stejné)? Jediné v čem máte pravdu, že feminismus je zlo a že ženy a muži jsou si odlišní, i když vaše předešlé názory jsou s touto skutečností v logickém rozporu, tudíž jsem nepochopil, co jste celkově touto reakcí zamýšlela a na základě tohoto rozporu pochybuji, zda-li si to opravdu myslíte. Já vím, že ženám přirozeně nejde racionální a logické myšlení (pokud skutečně nejste feministka, jak tvrdíte a opravdu víte, že jsme si odlišní, pak vy vás to nemělo urazit a měla byste to přijmout jako fakt), přesto mě to vždycky pobaví, jak se ženy snaží vyjádřit svůj chaotický názor v emotivním domnění, že mají pravdu. Proto bych řekl, že jakákoliv další diskuze s vámi bude pro mě ztráta času, už jen proto, že musím opravovat mezery v logice a na základě vašich mezer v logickém myšlení jsem nepobral, na jaké straně stojíte. Vlastně ani nemůžu nějak debatovat, když nevím, na jaké straně skutečně stojíte, jen bych vám pořád opravoval chaotickou formulaci názorů. :D

D. Laurencikova 25.11.2021 17:31

Vy jste popleteny. Ja jsem vubec nic nehajila. Jen jsem zauvazovala, ze v pripade zeny lze poznat, ze se jedna o zenu, zatimco v pripade homosexualniho chlapa nelze na prvni pohled poznat, ze se jedna o homosexuala, ale vypada to proste na chlapa a chlapi extra parkovaci mista nemaji... Takze nechapu ten zamer, tohoto chlapa chranit. Pred kym? Pred cim? Je to tezke, ja vim. Nic z toho co pisu neni v rozporu, vy tomu akorat nerozumite a strilite od boku. Vubec jste me neurazil, vzdyt je to spis o vas nez o mne, kdyz se do me obouvate. Prodychnete se, zapremyslejte jeste jednou.... Verim, ze to zvladnete.

A. Randa 25.11.2021 14:58

Bujnou fantazii nemám, nepleťte si sebe a mě. :D Já mám jako správný muž striktně racionální uvažování. Bujnou fantazii mají ženy. :D