Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
J47i40ř62í 98R25o36š23k72o41t87a
Jestli tomu dobře rozumím, pan autor nevěří na relevantní výstupy statistických výzkumů v sociálních vědách (a v ekonomice). Předpokládá, že rozhodnutí každého jednoho z nás je ryze individuální a nelze předpovídat.
Pokud jsem tedy obsah článků Modrého Ptáka pochopil správně, musím nesouhlasit. Lidé jsou ovce, ne že ne a v každém dostatečně velkém statistickém vzorku lze vysledovat zákonitosti a tendence chování celého souboru. Navíc tyto statistické vzorky jsou překvapivě malé.
Rovněž musím nesouhlasit s tím, že by obchodníci jen slepě šátrali a zkoušeli udat zboží tam či onde. Velké a úspěšné marketingové firmy naopak dovedou obchodní aktivity cílit velmi přesně, kromě jiného i díky statistickým metodám.
Souhlasit naopak můžu s tím, že výsledek vyzkoumaného chování statistického souboru má chybovost a že neříká mnoho o chování jednotlivce. To ale ani není cílem.
Statistický průzkum není 100%ní zárukou obchodní úspěšnosti (ani politické), naději na úspěch ale významně zvyšuje. To by šlo zjistit třeba tak, že by se udělal průzkum kolik investují úspěšné společnosti do sofistikovaných marketingových nástrojů.
J91a52r27o82m68í82r 66V34o11r43l11i51c40k80ý
Domnívám se, že i pan autor by přiznal, že reklamy v televizi a i jinde fungují a pro jejich objednatele jsou užitečné. Jen si myslím, že zrovna jemu musí být záhadou, proč.
J28u83r42a 91J42u27r36a18x
Není žádný způsob, jak by někdo další mohl zjistit nebo změřit, proč jsem se rozhodl pro deset deka šunky za 26 korun, psáno v článku.
Ale je. Je to široko daleko nejlevnější šunka...
R15o14l54a78n27d 79S15z15e83w44c76z97y71k
za B, nic jiného neměli
za C,jiná šunka je od babiše a tu nechci
P11e24t47r 91H43a18t14i50n62a
Jestli bych si dovolil podat mnohem jednodušší vysvětlení, totiž že ten ekonomický systém počítá v celku se ztrátami.
Jinak řečeno, jak v článku " . Pokud si tisíc lidí v jednom regionu koupí 10 deka šunky za 26 Kč plus mínus deset procent, už to něco znamená.“, - což je tedy zjištěný trend. Neví se třeba proč, ale teď to tak je. Co dělá obchod? Jasně - objedná si teď více téhle šunky á 26 kč.
Jenomže - ten stejný obchod má vedle v regálech jiný potravinový produkt", který lidi nekupuju, a ten bude muset za čas, , až skončí lhůta spotřeby zlikvidovat, a tím ́trpí škodu. Třeba ho má i pevně objednaný, totéž, zase škoda.
A co výrobce toho "jiného produktu"? - Lidi to nekupujou vchody to nechtějí, z toho co už vyrobil má neuhrazené náklady
Kdyby se rozhodl, že bude nyní vyrábět tu šunku co se prodává tak asi na jiných strojích než má. Ty staré bude muset vyhodit, nakoupit nové - čili zase ztráta a další náklady, obvykle navíc z ́úvěru.
Nakonec, když má těch dluhů moc, může i zkrachovat a t škod pak převezmou jeho věřitelé.
Čili, tako vlastně funguje právě ta ekonomika v celku, Není tam žádný obecný vzorec "zákazník chce to a to", takže když toto budou všichni producenti vyrábět a všichni obchodnici prodávat, tak všichni zbohatnou..
Někdo někdy vydělá, někdo prodělá a ztráty zaplatí???
J59i95ř10í 81B79a41r92c31a39l
Nemáte pravdu, protože marže jsou tak vysoké proto, aby toto všechno i s nějakým tím ziskem pokryly. Pravda, občas sice někdo zbankrotuje, ale kdy jste naposledy u nás četl něco o bankrotu potravinářské firmy? V ostatních oborech je to trochu tvrdší (člověk musí jíst stále, ostatní mít stále nemusí), ale funguje to víceméně obdobně.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz