Diskuse
NDR: Exodus – příspěvek k diskusi – naposledy
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V66a61ň16u44r78a 19P92e37t98r
Pracovní teorie hodnoty, kterou ostatně Marx opsal od Smitha a Ricarda samozřejmě nesmyslná není. Ono se to totiž bude vyrábět jen pokud se to bude výrobci vyplácet.
Pokud náklady na tu šunku včetně zisku výrobce a marže obchodu budou 26 korum, bude se šunka vyrábět. Pokud nebude za tu cenu odbyt, prodejce půjde s cenou dolů, aby získal alespoň něco, než se šunka zkazí, ALE žádnou další šunku za tu cenu neobjedná.
Pokud výrobce nepůjde s cenou dolů, objedná jen tolik šunky, kolik se jí prodá za 26 korun.
Pokud bude prodej naopak vysoce ziskový, výroba se zvýší a cena klesne.
Toto jsou naprosté základy ekonomie!!!
P79e11t97r 66H39a14t15i50n61a
Jestli bych si dovolil podat mnohem jednodušší vysvětlení, totiž že ten ekonomický systém počítá v celku se ztrátami.
Jinak řečeno, jak v článku " . Pokud si tisíc lidí v jednom regionu koupí 10 deka šunky za 26 Kč plus mínus deset procent, už to něco znamená.“, - což je tedy zjištěný trend. Neví se třeba proč, ale teď to tak je. Co dělá obchod? Jasně - objedná si teď více téhle šunky á 26 kč.
Jenomže - ten stejný obchod má vedle v regálech jiný potravinový produkt", který lidi nekupuju, a ten bude muset za čas, , až skončí lhůta spotřeby zlikvidovat, a tím ́trpí škodu. Třeba ho má i pevně objednaný, totéž, zase škoda.
A co výrobce toho "jiného produktu"? - Lidi to nekupujou vchody to nechtějí, z toho co už vyrobil má neuhrazené náklady
Kdyby se rozhodl, že bude nyní vyrábět tu šunku co se prodává tak asi na jiných strojích než má. Ty staré bude muset vyhodit, nakoupit nové - čili zase ztráta a další náklady, obvykle navíc z ́úvěru.
Nakonec, když má těch dluhů moc, může i zkrachovat a t škod pak převezmou jeho věřitelé.
Čili, tako vlastně funguje právě ta ekonomika v celku, Není tam žádný obecný vzorec "zákazník chce to a to", takže když toto budou všichni producenti vyrábět a všichni obchodnici prodávat, tak všichni zbohatnou..
Někdo někdy vydělá, někdo prodělá a ztráty zaplatí???
J97i90ř86í 61B89a73r68c74a59l
Nemáte pravdu, protože marže jsou tak vysoké proto, aby toto všechno i s nějakým tím ziskem pokryly. Pravda, občas sice někdo zbankrotuje, ale kdy jste naposledy u nás četl něco o bankrotu potravinářské firmy? V ostatních oborech je to trochu tvrdší (člověk musí jíst stále, ostatní mít stále nemusí), ale funguje to víceméně obdobně.
J56i90ř10í 18Š27a87m91á24n77e61k
Není žádný způsob, jak by někdo další mohl zjistit nebo změřit, proč jsem se rozhodl pro deset deka šunky za 26 korun, psáno v článku.
Ale je. Je to široko daleko nejlevnější šunka...
R28o66l87a50n37d 52S71z62e68w94c75z40y73k
za B, nic jiného neměli
za C,jiná šunka je od babiše a tu nechci
J68i40ř39í 17P18l73í32v60a
Nu ano, každá volba je subjektivní proces. Lze říct "Každá volba je objektivně subjektivní proces"? Někdo se rozhoduje sice subjektivně, ale na základě dat, která pokládá za víceméně objektivní.
Co kdybychom se ptali, k čemu to tvrzení Modrého ptáka je dobré? Asi už to bylo řečeno. Používá se to jako argument proti různým nepravdivým ekonomickým tvrzením a teoriím jako byla třeba Marxova pracovní teorie hodnoty. Marx tvrdil, že výrobek má hodnotu rovnou nákladům na jeho výrobu. I když je na trhu neprodejná.
R12o88l88a92n30d 55S70z82e19w73c25z35y53k
Marx tvrdil, že výrobek má hodnotu rovnou nákladům na jeho výrobu. I když je na trhu neprodejná,,,,,,ano, má hodnotu nákladů, ale prodejní cena je nulová, to tvrdí nejen Marx ale i Bastiat
např: pokud by výrobce zaplatil mzdu dělníkům, at už vlastním nebo cizím kapitálem, tak se ta hodnota přelije v nákup šunky oním dělníkem, a pro dělníka má hodnotu,
dovolím si podotknout, že Marxův Kapitál je fenomenální dílo, ovšem cca 200 let staré, jeho výklad dnešníma očiskama je nemožný
J31i94ř20í 50R58o18š28k20o98t78a
Jestli tomu dobře rozumím, pan autor nevěří na relevantní výstupy statistických výzkumů v sociálních vědách (a v ekonomice). Předpokládá, že rozhodnutí každého jednoho z nás je ryze individuální a nelze předpovídat.
Pokud jsem tedy obsah článků Modrého Ptáka pochopil správně, musím nesouhlasit. Lidé jsou ovce, ne že ne a v každém dostatečně velkém statistickém vzorku lze vysledovat zákonitosti a tendence chování celého souboru. Navíc tyto statistické vzorky jsou překvapivě malé.
Rovněž musím nesouhlasit s tím, že by obchodníci jen slepě šátrali a zkoušeli udat zboží tam či onde. Velké a úspěšné marketingové firmy naopak dovedou obchodní aktivity cílit velmi přesně, kromě jiného i díky statistickým metodám.
Souhlasit naopak můžu s tím, že výsledek vyzkoumaného chování statistického souboru má chybovost a že neříká mnoho o chování jednotlivce. To ale ani není cílem.
Statistický průzkum není 100%ní zárukou obchodní úspěšnosti (ani politické), naději na úspěch ale významně zvyšuje. To by šlo zjistit třeba tak, že by se udělal průzkum kolik investují úspěšné společnosti do sofistikovaných marketingových nástrojů.
J82a25r27o40m77í87r 80V83o50r55l10i26c77k98ý
Domnívám se, že i pan autor by přiznal, že reklamy v televizi a i jinde fungují a pro jejich objednatele jsou užitečné. Jen si myslím, že zrovna jemu musí být záhadou, proč.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz