24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

NÁZOR: Evropská unie a my

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fafa 28.6.2007 18:51

Pane Vizku,

to je prece jadro pudla. Tahle ustava NEBYLA ratifikovana vsemi zememi, tudiz NEPLATI.

janoryna 28.6.2007 18:49

Re: Re: svazák jednou, svazák navždy ...

houbeles, s USA na věčné časy a nikdy jinak. usa - záštita světového kapitalismu. kdo nemiluje radar, nemiluje vlast !

Fafa 28.6.2007 18:49

Blabole:

mne osobne je to trapne.

Ja si myslim, ze Ceska republika je ve svetovem meritku bohata zeme a nevidim duvod, aby dostavala dotace od danovych poplatniku z Nemecka nebo Holandska. Vam to neni trapne, v podstate zebrat u sousedu?

Takze pokud dostavame penize, ktere jsem sami do Bruselu odevzdali, tak mi to pripada zbytecne. Pokud dostavame penize od Holandanu, Danu a Nemcu, tak si myslim, ze bychom meli fungovat za svoje a necekat na almuznu. 

Blabol 28.6.2007 18:30

Považujete USA za superstát?

jirka.s. 28.6.2007 18:28

Re: Možná ...

A kde jsi, Francku, tedy byl, že jsi  Dubčekovi neporadil, jak se zbavit těch zrádců a kolaborantů? Vždyť podle tvých keců jsi s tím měl z jablonecka spoustu "zkušeností"! A nekydej, žes neměl vůbec příleřitost se k Dubčekovi dostat. Vždyť tehdy se k němu dostal kdejaký pionýr!

Momochodem, zkus hádat, proč v tom tebou opěvovaném Švédsku ten rádoby sociálismus fungoval tak dlouho? Až samozřejmě jednoho krásného dne i tak nedávno dofungoval!

jirka.s. 28.6.2007 18:17

Re: Ale jak to vysvětlit našim rádoby "vlastencům" ?

Tvé starosti, Francku, bych chtěl mít! Mně spíše trápí, jak na smrtelné posteli vysvětlím svým vnoučatům ( a dá-li pánbůh i pravnoučatům), že jsme jim tady zanechali tohleto podivné dědictví, tu směsici rádoby volného pohybu říznutého státním (evropským) paternalismem, kdy jim bruselští špidlové budou nabízet v jedné ruce deset eur, ale druhou jim budou šátrat v kapse, aby jim těch eur mohli vytáhnout dvacet! Za to že budou hezky poslušně držet jim třeba slíbí, že  přestanou kontrolovat špajzky, jestli v nich nemají příliš hub nebo mandarinkových kompotů!

I o tom by měla být, Francku, řeč! Ale jak to vysvětlit našim nikoliv rádoby sockomoušům, pro které jakákoliv direktivita je rajskou hudbou, jejíž largo jsou ochotni při nejbližší příležitosti změnit na totalitní prestissimo

Blabol 28.6.2007 18:05

Jedna věc je kolik platíme

a úplně něco jiného je, kolik dokážeme vyčerpat. Že se nám čerpání nedaří a jsme z EU varováni, že peníze nakonec "propadnou", je věc druhá.

jirka.s. 28.6.2007 17:59

Re: Vaše "kecáte" do dospělé debaty nepatří... Ale...

V jakéže "uústavě" to je napsáno? Prozraď nám to, ty malý demagůgku!!! A kolik že zemí ji schválilo?

jirka.s. 28.6.2007 17:55

Re: Obvykle dostávám dopisy, pohledy a maily...

... a blahopřání k výročí VŘSR, že?

jasan 28.6.2007 17:49

Re: svazák jednou, svazák navždy ...

kdysi "se sovetskym svazem na vecne casy a nikdy jinak"

nyni "s EU na vecne casy a nikdy jinak

jasan 28.6.2007 17:43

no mozna ze by jste se mel

seznamit s realitou....

http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=700

dragon 28.6.2007 17:30

svazák jednou, svazák navždy ...

jirka.s. 28.6.2007 17:23

Re: Tak teď už jsi to, Francku, opravdu přepískl!

Kdepak jsi, ty hrdino byl, když jsem měl 23. srpna 1968 v Brně držku zarytou v hlíně a půl metru nad hlavou mi lítaly kuličky z rusáckých kalašnikovů? Čemu že jsi to, ty komoušská zrůdo, zabránil? Komupak že to  šlo u vás v Jablonci o kejhák? Koho že jsi to zachránil? Jmenuj mi jednoho, koho ses zastal, koho jsi bránil svou hrdinou hrudí, zajisté plnou komoušských metálů! A pročpak jsi tu samou hruď  tedy nenastavil, když milicionářské svi/ně vraždily v Brně o rok později Danuši Muzikářovou a učně Valehracha? Ty jsi se totiž v té době zmohl tak akorát na souzení o své koryto ve zločinecké organizaci! Tak už proboha jednou pro vždy zalez jako krysa do kanálu a nech slušné lidi volně dýchat!

H.K. 28.6.2007 17:21

Evropský superstát? Proč.

 .

Přiznám se, že nevím proč by měl vzniknout nějaký evropský superstát. Existuje nějaký racionální důvod pro vznik superstátu v Evropě, který by byl řízen z jednoho centra? Komu to bude k prospěchu? Na jakých myšlenkových základech vyroste evropský superstát?

Ekonomická integrace by mohla být pro státy prospěšná. Pokud se ale stanoví stejná pravidla pro všechny. Evropa je kontinent, který má krvavé dějiny. Celou historii vlečeme sebou a těžko zapomínáme. Menší státy např. Jugoslavii bylo možné udržet jenom pomocí tvrdé ruky.

Blabol 28.6.2007 17:16

Když jste ve škole chyběl,

byla právě matematika či počty? Možná i čtení, že?

jasan 28.6.2007 17:08

Re: Otázka pro europesimisty

no nesmrdi... jsou to totiz ty penize ktere do Brusele posilame... a jeste nedostaneme zpet vsechny... to nevite?

Blabol 28.6.2007 16:37

Otázka pro europesimisty

Peníze, které dostáváme z EU vám nesmrdí?

F.VÍZEK 28.6.2007 16:03

Děkuji za povzbuzení

Mám mnohaleté zkušenosti s diskusními stránkami i zde na NP.  Všiml jsem si, že nejvíce "odvahy" mají anonymní autoři a i toho, že jich je pouhá hrstka (mohl bych je na dvou řádcích vyjmenovat) - pouze v řádu jednotek. Čtenáři NP se počítají na tisíce, proto neklesám na duchu a otrávit se nedám.  Pokud se ale někerý z nich veřejně ozve, potěší to. Obvykle dostávám dopisy, pohledy a maily... Přeji všechno dobré Vám i vašim nejbližším! 

jasan 28.6.2007 16:00

Re: Vaše "kecáte" do dospělé debaty nepatří... Ale...

bodejt ze kecate... protoze ten Vami uvadeny dokument neni pravne platny.... Vy to vazne nevite?

Fleischer 28.6.2007 15:51

NÁZOR: Evropská unie a my

Pane Vízku,

napsal jste to velmi dobře. Já s Vašimi názory souhlasím. Nenechte si prosím zkazit náladu některými jednoduššími diskutujícími. Ať jste bývalý komunista nebo ne, na tom vůbec nezáleží. Ve všech zemí Evropy jsou lidé levicového smýšlení i pravicového smýšlení. Já jsem smýšlení spíše pravicového a přeji si silnou, co nejvíce jednotnou a demokratickou EU.

Fleischer 28.6.2007 15:43

Re: EU ještě není jako SSSR, ale má tendenci se jím stát

Jestliže bude evropský parlament volený, bude směřování EU podle výsledku voleb - je to demokratické nebo není? Jestliže převáží pravicoví voliči, bude směřování pravicové a opačně. Tak jako v každém jiném demokratickém státě (velkém i malém, národním i vícenárodním). Pokud toto evropská smlouva (ústava) nepředpokládá, pak máte pravdu Vy.

F.VÍZEK 28.6.2007 15:42

Kroťte se ve slovech nejen v mém případě!

Jakou zvůli prosazovali pánové (normalizační komunisté) Kočárník, Dlouhý, Tříska, Čalfa, Tošovský, Dyba, Ševčík a stovky dalších dnes úspěšných kapitalistů?   Jakou zvůli prosazovali pánové Zátopek, Hlinka, Seifert, Kundera, Vaculík a stovk y a tisíce českých a slovenských herců, umělců, spisovatelů, vědců, lékařů..., kteří nosili legitimaci KSČ a jsou dodnes chloubou národa?

F.VÍZEK 28.6.2007 15:35

Reakce, na kterou jsem nepřivykl

Blábol. Ztroskotanec, Samozvanec. Nepřítel... Slova, slova, slova - jako plakát, ale obsah žádný.  Vyslovil jsem NÁZOR. Je to můj názor, podepsal jsem se pod něj a beru každý jiný i opačný. Ale proč - nálepka bez obsahu? Jsme na diskusní stránce? Nebo v kádrovém oddělení? 

F.VÍZEK 28.6.2007 15:30

Vaše "kecáte" do dospělé debaty nepatří... Ale...

V uústavě, kterou podepsalo všech 25 zemí včetně ČR, je v článku 59 text: Každý členský stát se v souladu se svými ústavními pravidly může rozhodnout vystoupit z Evropské unie. Členský stát, který se tak rozhodne, oznámí svůj úmysl Evropské radě, která toto rozhodnutí přijme...  Atd. 

Celá ústava vznikla jako preciznější a přehlednější souhrn všech textů, které za téměř 50 let integrace byly přijaty, schváleny, měněny, upravovány, novelizovány a dodržovány.  Nikdo nikdy nepochyboval o tom, že příchod i odchod je možný, svobodný, volný a přípustný.  Před i po Ústavě to patřilo k samozřejmosti, která sice měla i právní vyjádření, ale považovala se za axiom.  Proto je  a musí zůstat v každém textu. Nikdo by nevstoupil, kdyby neměl zaručeno právo odejít.

Fleischer 28.6.2007 15:24

Re: Pane Vízku!.

Již několikrát bylo v podobných diskuzích poukazováno na příklad Švýcarska, to není stát spojený jedním jazykem.

nepolitik 28.6.2007 15:22

Další dokonalý blábol šibala Vízka

Nic jiného se o tomto textu říci nedá. Rv

F.VÍZEK 28.6.2007 15:18

Re: Je to vůbec možné

Mnoho slov, mnohá obvinění, ale jenom na úrovni "plakátu".   Zkuste nám otevřít oči a popsat svoji představu světa a Evropy 2050.  Porovnávejte porovnatelné: EU = SSSR a Brusel = Moskva a Castro = nevímkdo?  To je jakoby pluralita = totalita  a válka = mír  ... Tak do toho! 

jasan 28.6.2007 15:15

probuh Vizku

Vy zase kecate... podle jakeho clanku PLATNYCH smluv muzeme odejit?

F.VÍZEK 28.6.2007 15:13

COREPER

Něco jsem za osm let pobytu ve vrcholné politice pochytil i v tom Bruselu a nebylo toho málo, co bych změnil, umět to a mít na to. Ale jak jsem napsal obecně už níže:    Právě neexistence jasných pravidel dává zelenou byrokratům a jejich zvůli. To platí v Bruselu, v Praze, na kraji i v obci.  Myslím, že tuto pravdu snad netřeba ani  zdůvodňovat.   

 Odpor některých politiků k textu oné Ústavy (přitom šlo o přehledný soubor velmi nepřehledných materiálů) nahrává právě byrokratům a znejisťuje "lajny" evropského hřiště.   Je pravda, že jen ta 1.část textu mohla být ústavou v pravém slyslu slova, 2.část mohla stát mimo jako jakási CHARTA a třetí jako přehledný soupis "institucí", všech těch "politik" a vnitřního fungování.    Ale proč má forma stát nad obsahem?  Autoři  upřednostňovali obsah a s tím se ztotožnily při podpisu všechny země, také Česko...  ale vlády se mění a občan je tak náchylný k manipulaci...  Nyní by se na to šlo jinak, ale po bitvě...

Pjotr 28.6.2007 15:09

Je to vůbec možné

že se ten Vízek, který je tomto světě takovou spoustu let nic nenaučil? No když vidím ty dědky na komunistických demonstracích tak se tomu moc nedivím. Ovšem prostou komparací lze snadno zjistit, že metody bruselské byrokracie a nomenklaturních kádrů za bolševismu se v principu příliš neliší. Cílem je vždy totální kontrola společnosti. Kam to vše vede by se F.V. mohl přesvědčit např. na Kubě.