26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

NATO: Poradí si s agresí Ruska na Ukrajině?

Je NATO silné tak, že hranice jeho území zůstane pro Rusko posvátná? Ty otázky padaly už před summitem v Madridu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 3.7.2022 13:51

Já myslím, že přes všechny výhrady je tady nadstandardní hustota lidí, kteří něco vědí.

Ono je to taky tím, že když otevřete Seznam, nevyskočí na Vás Pes, ale zprávy Seznamu, resp. Novinky. Na Psa se musíte vědomě dostat s tím, že Vás něco zajímá. Logicky na Novinách, Seznamu atd. bude koncentrace blbů větší.

Z. Lapil 3.7.2022 10:12

Je pravda, že na Psu přese všechno funguje diskuse. Debata s argumenty. Řekl bych sice, že mnozí diskutující jsou - podle použitých argumentů - vyslovení kreténi, ale neřeknu, protože bych se mohl dovědět, co si myslí oni o mně :-).

P. Hák 3.7.2022 9:30

(A také, když jsem je opouštěl, byla agresivita projevu ještě horší než tady. Úroveň diskuze byla na Psu lepší vždycky.)

P. Hák 3.7.2022 9:29

Ono to asi jinde není lepší, ale na diskuze seznamu, idnesu apod. nechodím, jsou tak cenzurované, že ztratily smysl.

Z. Lapil 2.7.2022 22:35

Díky. Je smutná pravda, že na Psu se v souvislosti s Ukrajinou ukazuje odvrácená podoba svobody slova.

P. Hák 2.7.2022 21:02

Pane Lapile, slíbil jsem Vám, že Vás upozorním na pozoruhodné momenty v článcích a komentářích. Dovoluji si Vás tedy upozornit na článek

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/valka-svet-nesmi-jen-prihlizet-vrazdeni-ukrajinskych-civilistu.A220701_112330_p_zahranici_nef

a následnou diskuzi. Je to pro silné nervy a žaludek, ale přesto doporučuji přečíst.

P. Hák 1.7.2022 15:03

Já si to myslel taky, ale evidentně to vyhodnotil jinak. Ono zas není úplně jasné, co se vlastně stalo v ruském vedení. Původně jsem myslel, že Putinovi prostě ruply nervy, ale už si nejsem tak jist. Uvidíme za 10 let.

To také, a navíc Ukrajina není Západ. Použít ji jako kanónenfutr se nám hodí, ale nechat na sebe padat rakety se nám nechce. My sice válčíme všude možně, ale bombardovat nějakou vesnici vousáčů v utěrkách je evidentně rozdíl oproti válce s jadernou velmocí... aspoň podle těch, co rozhodují, Langšádlová to zaplaťpánbůh není. Ta a podobní nejspíš myslí, že "do švestek jsme doma", protože kouká jen na HDP a počty zbraní.

Přijde mi, že američtí generálové magoři nejsou. Nakonec hotline do Kremlu nechali zřídit taky oni. Což mi připomíná Eisenhowera, který v 50. letech odmítl začít jadernou válku, kterou by matematicky vzato USA vyhrály (tehdy 400 bomb proti 100 sovětským). Ike jako bývalý voják dal přednost míru, protože věděl, že válka je hnusná.

Z. Lapil 1.7.2022 13:42

Je fakt, že jsem si ještě nedávno upřímně myslel, že Putin nezaútočí, páč není hlupák. Přesto si myslím, že Západ reprezentovaný USA a EU a NATO do války nepůjde. Ne že by západní politici byli chytřejší, ale protože pro ně platí Parkinsonovo "Shromáždění nad 9 osob není usnášeníschopné".

Ne že by 1. světová válka začala záměrně, tam to bylo domino smluv a stačilo jedna vlastně skoro jen policejní akce v mrňavém Srbsku a už to nikdo nedokázal zastavit. Mj. protože "do švestek jsme doma", což se při porovnání vojenských schopností NATO a Ruska nebezpečně nabízí.

P. Hák 1.7.2022 11:52

Zkuste číst třeba pány Fridricha, Ganaura a spol., stačí pár komentů, ono to stejně furt dokola. Jinak Vám ale věřím, já taky všechno nečtu. Obraz východních podlidí - až zas někdo bude psát o degenerovaných mongolech, upozorním Vás.

No, "oplácet stejnou mincí" by znamenalo nedělat v podstatě nic, protože Rusové nám přímo nic nedělají. Pokud teda to nebereme tak, že my jsme Ukrajina. (Ta ale samozřejmě oplácí, jak může.) Že je mně osobně řadových Ukrajinců líto, s tím nesouvisí.

Mezi lidmi válečná nálada není, ale rozhodují politici. Ti mají rétoriku dost radikální, aspoň někteří.

Z. Lapil 1.7.2022 11:19

Mám dojem, že žiju někde jinde. Aspoň jsem nikde nepostřehl, že by Babiš byl za systematicky proruského (Zeman jo, a o tom si to po vlastním uvážení myslím taky), zrovna tak jsem nepostřehl východní podlidi (opravdu netrvám na doslovnosti; ono ani zdejší "russáci" nic moc) a už vůbec jsem nepostřehl něčí touhu odpálit jaderné rakety - pozor - jako první. Spíš se setkávám s bezradností, jak na případnou ruskou akci reagovat a neoplácet stejnou mincí.

Což samozřejmě neznamená, že jsem něco neminul - opravdu nečtu všechny noviny a nesleduju všechny blogy, ale myslím si, že jaksi celková nálada je mi známa. A ta opravdu není válečnická. Za jestřába bývám spíš já, ale mně se opravdu nechce sedět na zadku a schytávat to ve stylu Kdo po tobě kamenem.

Z. Lapil 1.7.2022 11:08

Ty státy stále existují.

Rozdíl je v tom, že cílem - rozhodně ne veřejně prezentovaným - nebylo a není dotyčné státy obsadit a učinit vlastním územím. Můžeme se bavit o tom, je-li správné a vhodné zasahovat na cizím území v něčem jako občanská válka (dřív se hodně mluvilo o zasahování do vnitřních záležitostí a mám to v podstatě za špatné, i když co by za to třeba v r. 1968 mnozí dali), ale tvrzení, že je třeba dotyčný stát anektovat, jsem nějak nikdy neslyšel.

Důkazem budiž skutečnost, že USA/NATO vojska nejsou ani ve Vietnamu, ani v Korei, ani v Kuvajtu, ani v Afghánistánu, ani v Srbsku či Kosovu a pokud ěnkde jsou, na na základě smlouvy, kterou bylo lze nepodepsat a kterou lze ukončit.

P. Černý 30.6.2022 22:11

Němci se obávají nejhorší ekonomické krize od konce války. V důsledku světové recese a v neposlední řadě v důsledku obchodní války s Ruskem.

Pokud přijde do Německa hospodářská recese, pak v Česku můžeme očekávat krizi na druhou.

A ty vaše rutinně pusté žvásty si můžete nechat pro někoho jiného. Třeba pro svého exekutora.

P. Brecík 30.6.2022 21:57

Nauč se číst zdroje. ( kdosi už tu řekl, že se musíš vyjádřit, i když v hlavě NIC ) Takže - tvůj KOLABORANTSKÝ zdroj ́O americkém webu Forward.com jsem nikdy neslyšel. Přesto, že jak si člověk přečte v tiráži, se má jednat o největší americké informační medium v židovských rukou. Prostě portál amerických židů. A jejich vlivový orgán. A že židovská lobby reprezentuje v USA velkou sílu netřeba zdůrazňovat. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/11/slava-ukrajine-slava-herojam-vame-jake-ukrajine-a-jakym-herojam/

P. Diviš 30.6.2022 21:54

To to Rusáci dopracovali ...

Vydírání by jim možná něco přineslo, svinskou agresi si odskáčí (ač to bude trvat dlouho).

P. Diviš 30.6.2022 21:52

Ten ruský šrot, pro který nebude servis, je nutno nahradit.

P. Diviš 30.6.2022 21:51

Zajímavý je nevýstižné slovo, nabízí se blbý nebo kolaborantský zdroj.

P. Diviš 30.6.2022 21:50

Umíte i jiné pohádky, než ruské?

P. Diviš 30.6.2022 21:50

Rusko nejenže vyhrožovalo, to by se jakž takž pochopit dalo. Má to sice svá specifika, ale budiž. Ty Šalamounovy ostrovy už jsou napadeny jako Ukrajina?

P. Diviš 30.6.2022 21:48

Ano. Ukrajinci slavili Banderu, bojujícího proti sovětům. Rusové slavili a slaví Stalina, původce hladomoru na Ukrajině, Hitlerova spojence a vraha mnoha Rusů i Ukrajinců. Zvláštní mentalita.

P. Diviš 30.6.2022 21:46

Ano, není závazné. Nicméně Rusové se pod něj podepsali, takže v té době jim zřejmě nějaké údajné sliby Gorbačovovi hlavou nechodily.

UA je neutrální dodnes, není členem žádného paktu.

O. Seliger 30.6.2022 21:40

Je to o mentalitě. Češi si demokraticky zvolili za největšího Čecha Járu Cimrmana. Ukrajincům byl prezidentem Juščenkem, extra demokratem, těsně před koncem jeho činnosti vyhrabán Stepan Badera největší z Ukrajinců. Presidentem Janukovičem byl znovu zahrabán. Ale pak přišla potřeba trochu tu vládu odkormidlovati. Z nebe spadlo 5miliard doláčů. A Majdan. A super demokrat Kličko nabádal toho lotra Janukoviče podříznout, jako Kadáfího. A euro demogratka Tymošenková, když obživla vyřvávala všech 8 milionů ukrajinských Rusů postřílet. Jak psal denní tisk. Stejně tam mají zvláštní zvyky. Janukoviče podříznout, teď Porošenka, co tak v kecech nenáviděl východní opozici a přesto kupoval jejich uhlí, by ukrajinci zimu přežili, chtěj snad za vlasti zradu pověsit. Snad ten Zelenskyj přežije jako šéf NATO a EU současně.

P. Brecík 30.6.2022 21:10

Hlavní, platná státní doktrína USA = NATO. USA si vyhrazují právo, hájit a prosazovat svoje zájmy kdekoliv na světě. !! Což činí. Až došli na Ruské / Čínské hranice. PS: Když chtěli Šalamounovy ostrovy podepsat smlouvu s Čínou, USA vyhrožovali nejtvrdším postupem. Rusko na svých hranicích nemůže ??

P. Brecík 30.6.2022 21:07

Neinformovaný skřivane - UA je stát, založený na nacistických idejích. Tvrdí USA zajímavý zdroj: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/11/slava-ukrajine-slava-herojam-vame-jake-ukrajine-a-jakym-herojam/ Jo, máš tam i fotečky tčh tvých Ne-nacistů. A že jich je ;-€

J. Jaroš 30.6.2022 20:33

Vážený pane Diviš memorandum není žádný slib. Je to pouhé memorandum bez jakýchkoli závazků. Již proto nebylo ani předloženo k ratifikaci kongresu USA a ostatním zastupitelských sború signatářů. Nehledě ke skutečnosti, že UA ve svém prohlášení nezávislosti se prezentovala jako neutrální stát což RF akceptovalo. Inu změna poměrů. Po posledních informacích se obávám že jde pouze.o plyn. Je mi smutno.

P. Skřivan 30.6.2022 20:29

Západ se nechová férově, protože ví, že Rus to považuje za slabost: sám se férově nechová taky. Nebo proč myslíte, že s GB jsou na nože už desítky let ?

P. Skřivan 30.6.2022 20:27

Banderovců asi sotva. :-)

Veškerý odpor proti Rusku na Ukrajině, tedy před válkou, plynul pouze z jediné věci: rusáci si z Ukrajiny dělali kolonii. Žádný nacismus. Ten je hlavně v Rusku a Putin je vrchní nacista.

P. Skřivan 30.6.2022 20:24

Zjevně o tom víte houby. Kolik tu máte US matroše ? Možná budete mít vrtulníky. Protože jsou jediné testované v boji (kromě ruských).

O. Seliger 30.6.2022 19:50

Jinak obrovskou posilou pro změny na Ukrajině byl návrat z USA bývalých členů UPA, banderovcū, z nichž nėkteří to dotáhli až do služeb CIA. A také dokonalý manuál na barevný revoluce.

O. Seliger 30.6.2022 19:43

NATO je především americký byznis s americkým army matrošem. Viz helikoptéry aj.s obrovským užitkem pro každého čehůna.

P. Černý 30.6.2022 19:12

A v této situaci se v červenci očekává odstávka plynovod NS 1. Prý kvůli údržbě a sankcím. Plyn v zásobnících patří cizím obchodníkům a Německo už vzkázalo, že Česku s dodávkami nepomůže.