19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiří 12.3.2009 18:44

Pozor je rok 2009

Přijměte prosím malé upozornění.Je rok 2009! Svět západní civilizace je vlastně ve válečném stavu se světem terorismu. Válka už nikdy nebude mít stejnou formu jako byla 2.světová. Ta také neměla tu formu jako 1 světová. Takže  je velmi těžké zhodnotit a stanovit na co se vlastně v rámci vojenských doktrin jak států tak  obranných společenství připravovat. Zabývají se tím poměrně velké a jak odborně  tak materiálně silně vybavené instituce. Prognózy bezpečnostního vývoje regionů, světadílů, systémů, skupin jsou velmi náročné a výsledky, hodnoceno exakně vykazují malé pravděpodobnosti a velké množství proměnných.

františek 11.3.2009 17:42

Válčení nerozumím

Nemám rád slovo reforma. Reformováním připouštíme, že jsme něco dosud dělali blbě a měli bychom být vyhozeni na dlažbu. Jedině vývoj, evoluce přináší pozitivní výsledky. Vezměte, co škod páchaly a páchají reformy vec školství. To máte jako s revolucemi. Jsou vždy negativní, ale zblblí lidé je přesto milujou. Nebo máte doma Evoluční ulici??

J. G. Pašek 11.3.2009 16:22

Hraběcí rady . . . .

Asi víte, kam si je můžete strčit . . . . .

Josífek 11.3.2009 13:11

Také souhlasím

Také souhlasím, a dokonce si i myslím , že by tak půlroční výcvik v kasárnách výrazně prospěl zejména některým skupinám nevycválané omladiny. Včetně rómské. Nudí se v civilu. V armádě každý den na cvičáku by to bylo jiné. Na břicho, pod dráty a nad hlavou ostré z kulometu. On pak život dostává jiný rozměr než v herně....Ale také vědomí, že svoboda není zadara.

j 11.3.2009 14:18

Re: Také souhlasím

Máte hezké vzpomínky když jste byl bigoš. Ještě, že jsem se dostal ke spojařům mezi normální lidi

spojař 11.3.2009 15:19

Re: Také souhlasím

Spojaři všech zemí,proletujte se !:-D

liberal shark 11.3.2009 12:09

docela souhlas

Současné profesionální armády malých zemí NATO jsou sice skvěle vycvičené a sofistikované, ale maličké. Chybí tomu masové zálohy jako ve Švýcarsku pro případ konfliktu velkého rozsahu. V Izraeli je všeobecná branná povinnost i pro holky, to je něco trochu jiného. Izrael je trvale ve válečném stavu.

vita 11.3.2009 13:08

Re: docela souhlas

Všeobecná braná povinnost je i u nás. Akorát ta vojna byla zrušena.

Takže kdyby (nedej Přírodo) k něčemu došlo, dostaneme my, strejdové ze záloh, na starost čety mlamojů, kteří tuší odkud to ze sapíku lítá, jen na základě Ramba. Ale kteří budou schopní donekonečna diskutovat, jestli je absolutně nutné, aby stál ty dvě hodiny v noci v lese, když prší a nikdo stejně nepůjde...

Surovec 11.3.2009 10:02

Nejde nez pripomenout Druhy dodatek americke ustavy

kde se rika, ze "A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed." Cili "Dobre organizovana domobrana je nutna k bezpecnosti svobodneho statu, pravo lidi nabyvat a nosit zbrane nesmi byt omezovano"

V soucasne Evrope jsou straslive tendence zakazat slusnym obcanum mit jakekoliv zbrane, dokonce to jde az tak daleko, ze vam budou na hranicich s Nemeckem delat problemy, kdyz budete mit v batohu trochu vetsi zavirak na krajeni chleba, ze vas za nej na letisti v Britanii mozna rovnou zavrou, o tom radsi ani nemluvim. Gaunerum jsou zakony lhostejne, ti si bouchacky vzdycky ukradnou, propasujou a jinak protizakonne sezenou. Takze pak mame dva dusledky, ze nemame neco podobneho Druhemu dodatku: Lidi jsou bezbranni proti zlocincum a neschopni branit sebe. A nasledne neschopni branit tuto zemi. Model povinneho kratkeho intenzivniho vycviku v zakladnich schopnostech zachazeni se zbranemi a zakladni taktice (ne zbytecny rok valeni se v kasarnach) by nejspis veci jenom prospel. A kdo by se nasledne nechal dobrovolne zapsat do zaloh a ucastnil se dalsich vycviku, tak ho zvyhodnit po obcanske strance.

Standa 11.3.2009 10:23

Re: Nejde nez pripomenout Druhy dodatek americke ustavy

Jasně, něco jako Národní garda. Jsem pro.

vita 11.3.2009 11:32

Zatímco v USA vám na cestu do letadla

přímo vnutí colt...

Hobo 11.3.2009 13:24

Re: Nejde nez pripomenout Druhy dodatek americke ustavy

R^R^R^VV

vita 11.3.2009 9:34

To tedy, autore nezabodujete. Povinný výcvik...

V Česku? Tady, kde je "in" na armádu nadávat co to jde? A očesat z jejího rozpočtu co to jde?

Naivo...

vita 11.3.2009 9:29

V Gruzii to nebylo ani tak "kapesní" armádou,

jako spíš tím, že gruzínští vojáci nepovažovali tuhle válku za svou válku. Profesionálové odmítali plnit rozkazy, které směřovaly k válečným zločinům a intenzivně "bojovala" hlavně verbež vyžívající se v likvidaci civilů a ničení domů, nemocnice a university v Cchinvalu.

Když pak na nemotivované gruzínské vojáky, kteří právě přišli na to, že situace se obrací a z Jižní Osetie zřejmě nebude "čisté pole", očištěné od Osetů, zaútočili čečenští specnazové, Gruzíni prchali, že vybíhali z bot. Nechávali za sebou nejen své mrtvé, ale i své raněné včetně novinářů, zrekrutovaných za účelem správného píarového pokrytí. O technice nemluvě.

To napadení Rusové z mírových jednotek evakuovali i patnáct mrtvých z prvního napadení. Raněné pochopitelně tím spíš.

j 11.3.2009 10:34

Re: V Gruzii to nebylo ani tak "kapesní" armádou,

Z čeho čerpáte takové zajimavé spekulace

vita 11.3.2009 11:31

Re: V Gruzii to nebylo ani tak "kapesní" armádou,

Co jsou (podle vás) spekulace?

Marat 11.3.2009 11:42

Re: V Gruzii to nebylo ani tak "kapesní" armádou,

Jsou to podivuhodné a pochybné informace. Nikoliv spekulace. Nikde jsem nic podobného nečetl. Pán má ty informace o zločiných gruzincích  z Moskevského tisku a TV. Z těch medií se člověk dozví ještě strašidelnější informace. Samozřejmě se najdou prostuduší lidé, kteří takovým informacím slepě věří.

Vrba 11.3.2009 9:23

NATO

je organizace umě a umněle vytvořená USA na ochranu výsostných zájmů této jestřábí velmoci po celém světě!Nic na tom nezmění ani okamžité reakce skalních příznivců této zločinné organizace!Pánové a dámy, nadávejte mně jak chcete, ale je obecným faktem, že více nevinných obětí z řad civilistů a dětí dokázaly vyprodukovat pouze světové války!Tak a nyní se můžete rozčilovat, ale pozor šetřete svůj intelekt a zdraví!!!

Standa 11.3.2009 9:56

Re: NATO

Proč by vám měl někdo spílat, nešťastný člověče, vaše názory jsou spíš k smíchu nebo k pláči (záleží jen na míře cynismu čtenáře).

BTW: Neměla by ta věta spíš začínat "...umně a uměle..." 

Vrba 11.3.2009 11:48

Re: NATO

Trefil jste hřebík na hlavičku!Cynik =mravně otrlý ,necitelný člověk, pohrdající mravními zásadami!Tací lidé jsou zpravidla oproštěni od  citových prožitků, což smích i pláč určitě jsou.Jen bych upozornil, že činnost NATO měla vždy za následek  ten pláč.Viz třeba humanitární bombardování.To bylo vrcholným projevem cynismu!

Standa 11.3.2009 12:47

Re: NATO

Myslel jsem to spíš tak, že citlivý člověk nad vašimi názory zapláče, zatímco cynik se směje. Ovšem nejvíc zaplakaly národy, které činností NATO nebyly ochráněny před bolševickou expanzí a staly se na dost dlouho sovětskými satelity.

Vrba 11.3.2009 16:52

Re: NATO

Tak nyní jste tomu nasadil takovou korunu, že to nelze komentovat!Příště více a lépe přemýšlejte!

j 11.3.2009 10:37

Re: NATO

Afganistám 1.2milionu mrtvých cellkem při Ruské válce. Srovnáváte to s akcemi Nato Srbsko, Afganistán,Irák

vita 11.3.2009 11:51

Re: NATO

A odkudpak máte VY TYTO informace?

j 11.3.2009 13:04

Re: NATO

Před dvěma měsíci byl dokument  na ČT2 o Afganistánu z pohledu ruského vojáka a jeho příbuzných. Na konci bylo suché konstatování, že v tomto konfliktu zahynulo 1.2milionů lidí.

vita 11.3.2009 13:08

Re: NATO

Že byste věřil Rusům???

pbla4024 11.3.2009 13:22

Re: NATO

ČT2 je ruská televize?

občan 11.3.2009 15:21

Re: NATO

citovali přece Rusa.A odkdy se v ČT ověřují,hodnotí,korigují,censurují a......kultivují příspěvky?

A je to 11.3.2009 9:01

Kčlánku

Armáda je přežitek.Dneska by nikdo bojovat nešel a ještě za vlast??? To jako za koho za ty lumpy v parlamentu?Za soudcovskou mafii?Nikdo by nebojoval,raději by se s nepřítelem kšeftovalo, s naftou,s cigárama atp.Pak bychom šli vydělané peníze pěkně propít.Tam bychom to všem nandali. 

j 11.3.2009 10:38

Re: Kčlánku

Já bych zase nebojoval za své spoluobčany , kteří se dají koupit 30kačkama