19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

MULTIKULTURALISMUS: Ničí národní identity?

Stačí si přečíst, co tento měsíc řekl nositel Nobelovy ceny za ekonomii Richard Thaler: „Potřebujeme více imigrantů, abychom mohli platit důchody.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.1.2023 15:19

Ano, pasáci koz, primitivní zemědělci, prodavači kebabu a nevzdělanci nadopovaní islámem spasí ekonomiku tzv. Západu. Nejsou sice rozumně zaměstnatelní, neznají jazyk, žijí z dávek a kriminality, ale určitě spasí.

D. Laurencikova 10.1.2023 18:13

Prodavace kebabu bych vynechala, pane Jurax. Napr. kebab od Turku u nas v Mnichove je nedostizny! :-)

J. Jurax 10.1.2023 19:51

Jistě.

Nicméně ekonomiku Německa jako vysoce rozvinuté průmyslové země prodavači kebabu patrně nespasí.

L. Žaloudek 10.1.2023 21:23

Pane JJ, možná se mýlíte. Já sice neznám údaje o kvalifikační struktuře imigrantů, ale poměrně hodnověrné prameny uvádějí, že v zemích NAME (North Africa + Middle Earth) až polovina kohorty dosahuje maturity a až třetina má VŠ. Právě mezi těmito mladými, kteří by chtěli taky do 21. století, je mnoho těch, kteří doma nevidí perspektivu. Když pak ale zjistí, že se od nich očekává, že budou v Evropě zametat ulice, vzpomenou si náhle na své kořeny...

L. Žaloudek 10.1.2023 21:29

A uvedu aspoň jeden pramen. ČERNÝ, Karel: Velká blízkovýchodní nestabilita. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2017, s. 348-427.

J. Jurax 10.1.2023 22:35

No, možná máte pravdu ... je jen otázka, kolik těchto vzdělanců je mezi připrchlíky a jaká je kvalita toho jejich vzdělání. Vtipy o doktorech a inženýrech ze Súdánu nebo Bangladéše mají reálný základ ...

A nakonec - co je na tom špatného, když začnou jako metaři. Stěží mohou až na výjimky hned čekat, že se dostanou na místa odpovídající jejich formálnímu vzdělání.

No a jestli se nesnaží asimilovat ...

V. Petr 10.1.2023 12:11

Jsou lidé, kteří vidí zhoubnost rudozelené politiky připraveni volit SPD?

V. Machálková 10.1.2023 12:30

Ano, ale je nás pořád málo.

D. Laurencikova 10.1.2023 17:58

K tomu neni zadna alternativa.

R. Polášek 10.1.2023 18:09

SPD je nevolitelná, protože argumenty SPD jsou na úrovni polodementů s IQ tak 80. Stačí se podívat na jejich prezidentského kandidáta Baštu, toho člověka evidentně začíná zmáhat Alzheimer a napůl pomalu ani neví, kde je a kdo je. Samotný Biden je proti němu mozkový šampion.

D. Laurencikova 10.1.2023 18:20

Timto prispevkem jste se podle me naopak vy sam odkopal jako "polodement s IQ tak 80" - maximalne! Vy jiste podrobne znate projevy kandidata Basty i jeho novorocni projev. Pro jistotu vam ho presto zasilam. Kdyz mi konkretne vysvetlite, co na tom, co rika, je "polodementni" a "zmozene Alzheimerem", tak se vam omluvim. Tak by měl hovořit skutečný prezident! Novoroční projev Jaroslava Bašty👍🏻 - YouTube

D. Laurencikova 10.1.2023 10:58

Zapadni elity, cti levicovi politici a levicova mainstreamova media mozna predstiraji, ze pristupuji k imigraci jako k pouhemu ekonomickemu zdroji. Skutecnost, ze vetsina migrantu cerpa socialni davky a zpusobuje horentni vylohy vubec, tento zamer popira.

Dnes vyslo ve Freie Welt zajimave interview s Hansem-Georgem Maaßenem, byvalym sefem Uradu na ochranu ustavy, (ktery musel odejit, protoze odporoval Merkelove), ktery rekl, ze masova migrace slouzi k DEHOMOGENIZACI, jak priznal jisty Axel Steier od rudo-zelenych "zachrancu" ve Stredozemnim mori. Tim bude udajne urychlena evoluce. "Za 50- 100 let uz nebudou zadni bili, protoze se jejich potomci rozhodnou pro nebile partnery", rika Axel Steier.

Maaßen tvrdi, ze takoveto vypovedi nejsou zadne radikalni vyjimky. Jedna se o zentralni element ideologie levicovych stran jako jsou Zeleni, Die Linke, SPD (socialni demokrate) a levicove kridlo CDU (krestansti demokrate). Z tohoto duvodu je prakticky zakazana jakakoliv debata o dusledcih tohoto privalu migrantu na kulturu, zvyky a identitu spolecnosti!

Tak si dobre uvedomte, jaky dopad bude mit na Ceskou Republiku oddanost levicovemu Zapadu a Bruselu. Uz kdyz pujdete volit prezidenta, tak na to myslete, mili spoludiskutanti. ;-)

Evropa nema moc casu, to je pravda. Ani moc sanci nema, tento trend jeste zmenit. Ne, dokud budou patrioticke strany politickou konkurenci a nasimi kvalitnimi medii oznacovany za "rasisty, fasisty, nebo jako neco pro hloupe a nevzdelane venkovany, ci nebezpecne sekty", cemuz mnohy ctenar a posluchac bezvyhradne veri!!

K. A. 10.1.2023 11:51

Máte pravdu. Je to kolonizace. Mám dojem, že elity jednají v duchu Machiavelliho doporučení, v němž říká zhruba toto: "Když dobydeš zemi s odlišným jazykem a kulturou, pojisti si ji tím, že tam začneš zakládat kolonie."

Problém je, že lživost režimu dokáže jakoukoliv diskuzi paralyzovat dvěma argumenty: Nic se neděje a pokud se něco děje, tak je to super věc. Člověk může stát před soudem za tvrzení, že dochází k velké výměně, ale když někdo řekne za dvacet let budeme mít suprakulturní společnost, což je super, tak je to správně progresivní. Přitom jsou to dvě obsahově totožná tvrzení.

A voliči se neproberou. Bylo by potřeba, aby 60 % volilo Le Penovou, AfD atd.

Jenom bych trochu rozporoval tu levicovost Západu. Elity vytunelovaly pojem levice, dřív to znamenalo politiku v zájmu nižších vrstev, ty jsou ale proti migraci. Na druhou stranu naprosto volnou migraci doporučuje řada neoliberálních ekonomů, tedy lidí vytvářejících ideologii, jaká představuje jádro myšlenkového světa konzervativních stran (od Thatcherové po naši ODS, knihy na podporu zcela volné migrace vydává třeba Liberální institut). Ti to pochopitelně zdůvodňují ekonomicky a nikoliv kulturně. Já osobně vidím jedinou cestu v tom, aby se spojili klasičtí konzervativci a klasická levice proti liberálům na obranu národního státu.

D. Laurencikova 10.1.2023 14:04

Bezvadny prispevek, dekuji! Znate vyjadreni politickeho vedatora Yashe Mounka, ktery divakum v Nemecke ARD uz v roce 2018 sdelil, ze "Troufame si provest experiment, ktery je jedinecny v dejinach lidstva. A sice, monotheicko a monokulturni demokracii promenit v multikulturni. To muze vyjit, verim, ze to vyjde, ale samozrejme ze pri tom vyvstane cela rada zlomu". Myslite, ze si toho nekdo vsiml a diskutoval to?? Nikoliv, jakoby se nic nereklo. A mate pritom pravdu, ze clovek muze stat pred soudem, kdyz mluvi o "vymene obyvatelstva".

Pojem levice je davno vytunelovany, to ja vim. Presto plati vladnouci elity za levicove. Pravice a myslim pravice jako takova, tedy i "klasicky konzervatismus", nikoliv extremni pravice, je dnes na Zapade konotovana pejorativne. I ja vidim nadeji ve spojeni dnesni pravice (klasickych konzervativcu) s klasickou levici. K tomu je ale treba nejdrive vzniku novych klasicky levicovych stran ;-).

D. Laurencikova 10.1.2023 14:11

Nasla jsem ten pripevek: Yascha Mounk: "Ein historisch einzigartiges Experiment" (Tagesthemen 20.02.2018) - YouTube

K. A. 10.1.2023 15:08

Děkuju za ten citát od Mounka, který jsem neznal. Ten se může hodit Je dobré po ruce takové "střípky", když někdo začne vytahovat argument "konspirační teorie". :-)

Máte pravdu, dobrá levicová strana tu není, ale aspoň by s tím mohli začít intelektuálové. Nalevo kritizují migraci Petr Drulák a Jan Keller, Drulák se snaží vést i diskuzi s konzervativci. ČSSD se bohužel posunula do liberálna, ale pár lidí kritizujících ten proliberální posun tam myslím ještě je.

D. Laurencikova 10.1.2023 18:10

Rado se stalo. Tady v Nemecku je (krome AfD) velka nadeje Sahra Wagenknecht. Je to sice komunistka se vsim vsudy, ale chytra a pragmaticka - ja vim, ze to je velmi vzacny jev. Kdyby Sahra Wagenknecht vystoupila od Linke a zalozila vlastni stranu, 30% volicu by si podle nejnovejsich dotazoven dokazalo predstavit, ji volit. Komunisti se ji na jedne strane chteji zbavit, protoze je zbytecne moc chytra a odvazna - vyslovuje neprijemnou pravdu, na strane druhe je jim jasne, ze je to jejich "Zugpferd". AfD a Wagenknecht-Partei, to by byla slibna kombinace!

H. Lukešová 10.1.2023 17:04

Zdravím, paní Laurenčíková, našla jsem petici (mimo téma), se kterou byste se mohla ztotožnit. Já rozhodně nejsem na straně Ruska, ale stojím mimo tuto rusko-ukrajinskou válku, která se mě osobně nedotýká... mám jiné zájmy a priority.

https://www.miraspravedlnost.cz/v%C3%BDzva

D. Laurencikova 10.1.2023 17:56

Zdravim, pani Lukesova. Takove petice jsem v Nemecku podepsala uz dve. Z meho hlediska by se s ni mel ztotoznit kazdy, kdo si nepreje nesmyslnou valku, ale chtel by, aby bylo vyvinuto vsechno usili k uzavreni miru! K cemu mame houfy diplomatu, verdammt noch mal?! Ale TAKOVE USILI SE NEKONA!

Myslim, ze valka na Ukrajine se osobne dotyka kazdeho z nas, i Vas, pani Lukesova. Prectete si napr. clanek IV., V. a VI. petice, kterou jste mi zaslala. I Vy zijete v zemi, ktera valku podporuje bez ohledu na dusledky soucasne i budouci.

Prave jsem sledovala zpravy a vidim, ze Ursula v. d. Leyen a Jens Stoltenberg dali hlavinky dohromady a chteji primet kanclere Scholze k vysilani bojovych tanku Leopard a zajistit tim dalsi eskalaci teto valky, protoze tim "posilime bezpecnostni infrastrukturu EU", jak se vyjadrila ta natupirovana a nalakovana, afektovana bytost.

Tato vyzva je dobra a samozrejme, ze se s ni muzu ztotoznit. Dokud budou ale u moci ti, kteri dnes u moci jsou, neprinese vubec nic!

H. Lukešová 10.1.2023 18:09

Dnes jsem četla dva články, že Rusové na Donbase naopak postoupili, zprávy se dostaly do mainstreamových Novinek... každopádně je to zlá válka.

Rusko neustoupí, Ukrajina zrovna tak, takže nekonečný konflikt bude pokračovat. Tisíce Ukrajinců a Rusů bude umírat.

Jinak komentáře k této petici byly, že jsou její signatáři kolaboranti s Ruskem.

D. Laurencikova 10.1.2023 18:26

Ano, pani Lukesova. Kdo se nechce nekonecne divat a jeste i prispivat k tomu vrazdeni a niceni, ten je "kolaborant s Ruskem". To ma presne tu samou logiku, jakoze "Valka je mir!" Ja mam skoro podezreni, ze se lidem dava neco do pitne vody, nebo je to tou elektronikou....? Takova absence zdraveho rozumu jako dnes tady snad jeste nebyla!

H. Lukešová 10.1.2023 18:41

No jo no. Upřímně nevidím situaci moc dobře. Ta válka potrvá roky, ne měsíce. Jinak když na Izraelce soudruzi z celého světa doráželi, proč je tak vlažný k válce na Ukrajině, tak odpověděli "Kde byla Ukrajina, když bombardovali nás".

Navíc já si myslím, že Izraelci mají dost svých vlastních nepřátel (muslimů kolem nich) a nepotřebuji dalšího- Rusko. Ať se to někomu líbí ne, Rusko je pořád velmoc, které vrací údery.

Jenže máte pravdu, Česká republika a celá Evropa je ve válce s Ruskem, takže jsme všichni ve válce a bude "legrace", až naši tátové, manželé a bratři potáhnou na Ukrajinu do války s Ruskem.

D. Laurencikova 10.1.2023 18:45

Ja myslim, ze ty hobby-rusobijce to nadseni jeste prejde!

H. Lukešová 10.1.2023 19:00

Ono se dobře bojuje z pokoje od PC, z gauče či ze křesla...

J. Vlček 10.1.2023 12:29

Správný názor jako vždy. R^

Hodně zdraví v novém roce, paní Laurenčíková!!!

D. Laurencikova 10.1.2023 13:29

Mnohokrat dekuji, pane Vlcek a preji Vam totez!R^:-)

P. Brecík 10.1.2023 14:00

Naštěstí zůstanou země, která nebudou mixem nepřispůsobivých!! 1, Japonsko 2, Čína 3, Indie, i když dost namíchaná, ale zůstane svá. 4, Rusko. I když se AMI snaží je rozeštvat za každou cenu. Když vydrží, udrží si vyšší standart a kultúru. Myslím kultúru autonomních republik !!

D. Laurencikova 10.1.2023 14:09

Zijeme v dobe, kdy se prave rozhoduje o tom, jak bude vypadat pristi svet. Kdy se AMI snazi, za pomoci svych "spojencu a pratel" tyto neprizpusobive postavil do lajny. Je to vic nez napinave.

L. Harvánek 10.1.2023 10:24

A přitom máme na očích řešení, které se mnohokrát osvědčilo a to i vzdor válkám, které na evropském kontinentu probíhaly a jímž padlo za oběť mnoho mladých mužů. Podpora rodin, které by se 2 - 3 dětmi na rodinu, dokázala vyřešit přirozenou obnovu pracovních sil a také důchodovou reformu.

K. Novák 10.1.2023 10:56

A jdete příkladem ? Jsou rodiny, které mají i dnes 6-8 dětí!!;-D