24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

MOBILIZACE: Putinovo přiznání

Putinovo přiznání. Mobilizace odhalí pravdu i v zemi, kde se válce nesmí říkat válka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pšenička 22.9.2022 9:06

Asi tak.

J. Pšenička 22.9.2022 9:03

Jak skvěle se dnes v USA daří posílenému nezávislému myšlení snad ví i pan Petráček.

D. Hrubý 22.9.2022 8:53

Ostatně třeba když USA chtěli naznačit Srbům, že Kosovo prostě mít nebudou, nejdřív humanitárně rozbombardovali infrastrukturu. Stejně začali i v Íráku. V každé zemi je velký procento lidí, co s režimem nesouhlasí. Cílová skupina pro organizátory demokratických změn. V Lybii tak sundali Kaddáfího. Třeba chtěl Rus vzkázat, že to dělá jako USA a pokud něco nedomyslel, tak je to reakce protiruské popkultury, která živená dlouhodobě.

K. Novák 22.9.2022 8:51

Car Putin stále nelže?8-o

D. Hrubý 22.9.2022 8:45

No podle odpovědi bych řekl, potrefená husa a vyčůranej budete spíš vy. Je pravidlem, že místní exoti bez názoru si vystačí s urážením. Hele kolik vám za tu exhibici debility platí? Nebo to děláte gratis?

P. Pepax 22.9.2022 8:43

Konflikt teda bude eskalovat, zima je za dveřmi a možných černých scénářů pro Rusko, Ukrajinu a Evropu je hned několik, jásat nad úspěšným protiútokem Ukrajiny je hezké, ale vypadá že prohrají všichni až na určité vyjímky.

D. Hrubý 22.9.2022 8:39

Zkuste se nejdřív zamyslet nad tím, že to třeba domyslel a nemá zájem Ukrajinu vojensky držet. Napadnout cizí stát je útok, ale může to být obrana, protože se říká, že nejlepší obrana je útok. :-) Každý člověk s trochou soudnosti si uvědomí, že ovládnout cizí zem je nemožné provést tak, jak to Rus ( a USA) dělá. Aby ovládnul Ukrajinu, musel by ji vymazat z mapy. Když za 2 sv. Němci přišli na Ukrajinu, byli vítaní jako vítězové a Ukrajinci chtěli spolupracovat s Německem jako partneři. Adolf jim to pak vysvětlil. Neschopní budou zastřeleni, schopní zotročeni a loajální budou drábové. Ukrajina je lebensraum. Dřív pro Němce, dnes pro EU ovládanou Německem. Od doby, co Ukrajina vyhlásila nezávislost na Rusku, tam západ drancuje. Každé zrnko obilí, které Rus ukradl, na Ukrajině vyrostlo, Ukrajinec ho za almužnu sklidil, ale patřilo Holanďanům. Rus tím útokem z vojenského hlediska podělal, co šlo. Ovšem donutit západ, aby přiznal, že tím útokem dostal facku ekonomickou, to se asi nestane. Co by se muselo stát, abyste vystartoval na souseda, kterej vám systematicky roky pije krev a ještě má v zádech silnějšího partnera? Všimněte si, co dělá Zelenskyj. Šasek, co by bez podpory dávno snídal v exilu. Mně je líto obyčejných Ukrajinců. Těch, co to obilí vypěstovali a sklidili, aby se pak z mouky z toho obilí, pekly rohlíky pro supermarkety. Je mi líto i nás. Protože já si třeba myslím, že za pár let nebude možné napsat a ni to, co píšu teď.

P. Kubáč 22.9.2022 8:33

Autor na jedné straně mluví o "Putinovi, který stále lže" a na druhé straně o "Médiích v USA, které přispěly ke svobodné diskusi a kontrakultuře"

Katolíci mají v Novém zákonu takovou hezkou větu pro tuto situaci "nevidíš břevno v oku svém...."

J. Kostelanský 22.9.2022 8:25

Srovnejte si to s tím, jak Amíci válčili "v Kosově". Nejdřív dlouho bombardovali Bělehrad.

J. Ganaur 22.9.2022 8:14

Popsal jste se věrně!:-P:-P:-P

D. Hrubý 22.9.2022 8:09

Zato USA odtamtud odcházely pochodovým krokem a za zvuku vojenské hudby... V Afghánistánu probíhala asymetrická válka. Nelogická z vojenského hlediska. Je ale fakt, že i když odtamtud Rusi odešli, ještě pár let se tam držely "západní zvyky". To samé pak fungovalo za okupace USA. Když pak opět převzal moc Tálíbán, došlo ke krutému vystřízlivění. Náboženští fanatici začali dělat pořádky. Jako bonus jim tam USA zanechaly výzbroj, která by ČR stačila na deset let bez investic.

M. Šejna 22.9.2022 7:51

Vyhlášení částečné mobilizace v Rusku nejspíš s tamní "kontrakulturou" pohlo. Už se tam demonstruje proti válce.

Já si ale myslím, že Putin nedomyslel skutečnost, že mnohem těžší je dobyté území vojensky udržet než ho dobýt.

P. Dvořák 22.9.2022 7:38

V jednom má autor nepochybně pravdu:

"Ale pozor na paralely s Vietnamem. Tamní válka posílila americkou kontrakulturu . . . . . " která se dnes valí do západní Evropy.

Když to převedu na východ, tak nám se na SUV a Lexusech valí spíš Ukrajina, než ruská cosikultura.

V. Církva 22.9.2022 7:37

Ano kdo čte bibli Židé prováděli u svého národa selekci k víře v jednoho Boha a židovství, neředili se jinověrci.

Rusové stovky let prováděli selekci k absolutní poslušnosti a velmocenství. Svobodomoslní a inteligence končili na šibenici nebo v Gulagu.

Proto, když se bavíte s Rusy, jinak slovansky přátelskými a dobrosrdečnými, válku v Čečně, Gruzii i Ukrajině podporují.

V. Církva 22.9.2022 7:34

Tak válka v Afghánistánu zdá se Rusy nepoznamenala. Nepoučili se....

A. Stárek 22.9.2022 7:21

Vy prostě ruskou neschopnost, hloupost, všeobecné lhaní všech všem a z toho plynoucí úpadek ve všech oblastech života, včetně válčení, považujete za Putinův záměr, vyvolaný jeho ohleduplností k Ukrajině. "Soft válka". Tvl. Řekněte to Ukrajincům do očí.

R. Tichý 22.9.2022 7:20

Rusaci v sobe nemaji ani zaklad kontrakultury. Vzdy to byli otroci. A kdo byl vyjimkou, skoncil na Sibiri.

F. Kusák 22.9.2022 7:17

Tak dosud všechny diskuzní příspěvky, které jsem tady četl, odráží i mé názory. Abychom nakonec mezi těmi poraženými nebyli hlavně my, bývalé sovětské satelity spolu se Zelenského Ukrajinou.

F. Kusák 22.9.2022 7:08

Ano, to je tvrdá realita.

F. Kusák 22.9.2022 7:06

Dnešní generace Rusů je jiná než před padesáti lety. Hlavně ve městech. Mají slušné vzdělání, většina pobývala i v zahraničí, takže jim neschází nadhled. Chtějí prožít svůj život obdobně jako většina lidí na Západě. Dosud se domnívali, že válka se jich netýká, že se jedná o nějakou zahraniční vojenskou misi, která brzo skončí. A najednou na ně dýchlá smrt a válečná utrpení. Není divu, že se začnou ptát, jaký to všechno má smysl. Myslím, že podobně bychom se ptali i my, pokud bychom se ocitli v takové situaci. Jen nevím, jak to všechno skončí, a která varianta nakonec zvítězí. Pokud bude vítězství na straně Ukrajiny, dost možná, že čeká ukrajinské Rusy podobný osud jako německou menšinu v Československu. Západ by si svou odpovědnost měl uvědomit. Je ovšem možné, že se Rusové "zakopou" na dobytých územích nebo, nedej Bože, bude konflikt eskalovat. To by byl asi ten nejhorší vývoj.

V. Němec 22.9.2022 6:53

Pane Kostelanský, ušetřil jste mi psaní. Jsem, sice už jen teoreticky, kapitán v záloze, spojař a chtěl jsem napsat něco podobného. Ten začátek byl až tragikomický. Kilometrové kolony vojska na silnicích, do kterého se jako na střelnici strefovali. Špatná výzvědná příprava, mysleli si, že je budou vítat květinami nebo tak nějak po Československu (sám jsem to zažil, vojákům na tancích jako student nadával - žádný po mě nezačal střílet), ale byl tam předem připravený, po zuby ozbrojený protivník, ideologicky nacionalisticky proti Rusům řádně zpracovaný. Od toho se to odvíjelo dál, obránci s živými štíty, s kontinuálně doplňovaným arzenálem, ani ten přísun zbraní nebyl likvidovaný.

Mezitím se mezi válčícími stranami přepravují obchodní komodity jako by se nechumelilo (nestřílelo). Německý kancléř má s Putinem "srdečné rozhovory" po telefonu, ale posílá proti němu další zbraně. Režisér všeho USA dosáhly konečně ekonomického oslabení Evropy, ale američtí astronauti vyletěli s ruským kosmonautem z Bajkonuru k ISS (což je dobře).

Každá ze dvou předešlých velkých válek začala jinak, než ta předchozí. Možná, že jsme toho svědky. Jen je otázka, bude-li komu vyprávět.

D. Hrubý 22.9.2022 6:29

Mobilizace odhalí akorát tak to, že se spoustě lidí nechce nastavovat krk za pár pomatenců u velké mapy schované někde v bunkru. Když Rusko napadlo Ukrajinu, tak co se dělo? Ukrajinci zdrhali, dokud to šlo. Když se řádné jednotky vyčerpají, nastupují zálohy a když dojdou zálohy, mobilizuje se. Koho chytí, je zmobilizován. Zelenskyj nemobilizoval a Ukrajinci neprchali? Obyčejnej Rus má obyčejnýho Ukrajince u zadku. Opačně to platí taky. není to tak dávno, co jsem v OC ve Zlíně pomáhal s překladem ukrajinskýho uprchlíka, co chtěl dát kluka do dětskýho koutku. Byl jsem pak naštvanej já i ta holka. Ten arogant ( chlap jako hora, tak 30 let ) se divil, že ta dvacetiletá holka neumí ukrajinsky. Jeho žena čekala na chodbě před koutkem. A netvářil se, že by spěchal na frontu. Spíš se těšil na šopování. Kdyby začali mobilizovat u nás, ti chytřejší berou kurz směr západ. Ti blbější zůstanou, protože budou mít strach, že kdyby vzali roha, ti vyčůranější by jim okamžitě vyrabovali, co nestačili odnést. Realita doby. Tak jaké přiznání?

R. Langer 22.9.2022 5:26

Já to vidím úplně stejně. A je nás víc, ale zdejší bolševici z Brusele (řízení celou dobu Putinem) to nemohou rozdýchat. ;-D

P. Labaj 22.9.2022 1:23

Souhlas. Ale dostanete kartáč.

Já si myslím to samé. Ale když jsem někde zmínil, že je zvláštní, že Rusové nechají běžet třeba tu velkou Zaporožskou jaderku, jejich mobilní sítě, nebo že dokonce Ukrajině (tedy svému nepříteli) dodávají plyn, tak jsem byl označen za rudého noka. Přitom to jsou jasné a mnohokrát ověřené zásady vedení války - omezit nepříteli zásobování energií, municí, zbraněmi, komunikaci a obecně mobilitu.

Já se v tomto konfliktu citově neangažuji za žádnou ze stran, tak si můžu dovolit luxus myslet si, co si opravdu myslím. A ne si myslet jen to, co si musím myslet.

P. Hatina 22.9.2022 1:19

V tom se obávám že se Putinovi odpůrci dopouštějí naivního omylu, který by se stoupencům západní politické korektnosti ani stávat neměl.

Totiž, že by snad vůbec záleželo na tom, jak Putin označil válku na Ukrajině - i když jí říkal "speciální operace", pořád to byla a je válka se vším všudy.

Tedy i s tím faktem, že až Putinovi dojdou připravené jednotky, tak vyhlásí mobilizaci pro doplnění rezerv. Což tedy věděli i ruští občané, a ti kteří nechtěli podporovat Putinův režim, a bojovat za něj do roztrhání těla, už z něj včas odešli.

Ti kteří zůstali , mlčky souhlasili s tím, že za gosudara Putina a matičku Rus bojovat budou. Nakonec, když to srovnáme historicky s námi za c.k. Rakouska platilo čéský foják dobrý foják, i ti bojovali za císaře pána udatně.

J. Kostelanský 22.9.2022 0:52

Osobně si myslím, že za tu válku-neválku, kde se nic moc neděje, může Putin. Ale ne v tom smyslu, jak si to většina lidí myslí.

Putin nešel na to západním, kovbojským stylem. Když Američané nebo Britové na nějakou zemi útočí, tak nejdřív zcela zničí infrastrukturu země. Jako první za oběť padnou elektrárny a energetika vůbec. Spolu s nimi pak mosty, tunely, důležité silnice a železniční uzly. Rusové doteď nic z toho nedělali, resp. už nějakou infrastrukturu ničili, pak nikoli výběrově, nikoli plošně.

Bylo bizarní, že Ukrajina, která byla ve válce s Ruskem, začala v létě přes Bulharsko ve velkém vyvážet elektřinu do západní Evropy. Podstatní část z té elektřiny přitom pocházela ze Záporožské jaderné elektrárny u Energodaru, kterou mají v rukách Rusové.

Kdyby Rusko vedlo na Ukrajině válku v západním stylu, tohle by nikdy nebylo mohlo stát. Jak jsem již napsal, tam se válka začíná zničením energetické infrastruktury dobývaného státu.

Zkrátka Putin chtěl - na rozdíl od svých generálů - vést takovou "soft" válku, jestli se to o válce vůbec dá říct. Není to Rusko, kdo ten konflikt stupňuje. Rusko se jenom přizpůsobuje aktuálnímu vývoji na frontě. Ale tohle není moc dobrá taktika na vítězství ve válce.

F. Žůrek 22.9.2022 0:30

Ano, Ceasar není Putin, ale je to Rasputin.

K. Pavlik 22.9.2022 0:16

Dobry clanek -jen jeden problem.

Proc si autor mysli ze Putin stale lze? Rozumne vysvetleni: Musi neco napsat naprosto antiPutinovskeho aby mu to otiskly.

On to Putin nema jednoduche, bohuzel veril sebrance generalu ktera si rikala generalni stab - asi by je mel nechat vsechny postrilet- a ted resi prusery z toho vznikle.

Jak se sakra jmenoval rimsky cisar ci obcan ktery vyhral vsechny valky krome te posledni? No holt starnu a pamet neslouzi.