24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

MIGRACE: Elity se zapomněly ve 20. století

První díl stručné analýzy ekonomických aspektů migrace včera končil tím, že pro člověka, který je na Blízkém východě či v Africe ekonomicky úspěšný, budou náklady migrace do Evropy jistě vyšší než pro člověka, který úspěšný a/nebo schopný není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 2.9.2015 14:22

Od nás většinou

prchali odpůrci komunismu "ke svým" - alespoň tehdy se většina západních států tvářily jako odpůrci komunismu. Ke komu prchají Afričani a proč? Ke svým ne, jinak by evropany v "národně osvobozeneckém boji" nevyhnali. Navíc oni na svých  způsobech nic měnit nehodlají, chtějí jen pohodlí a víc peněz. Jejich "útěk" se tak podobá útěku trockistů před stalinisty - obojí bolševici jen se mezi sebou nepohodli. Totéž s afričany - ti se přemnožili, vyžrali své země a teď táhnou tam, kde je ještě "volno".

J. Veselý 2.9.2015 13:09

Tak v Mnichově se příjezd uprchlíků

spontánně změnil v lidovou veselici, kdy mnichované vítali příchozí bohatým občerstvením, nápoji, oblečením a hračkami. A já už jsem měl v jednu chvíli obavy, že Němci uprchlíky nechtějí a nejraději by je přerozdělovali kvótami mezi ostatní státy EU. Nakonec je ale všechno v pořádku, teď už zbývá jen zorganizovat dopravu ze všech koutů Evropy do Mnichova a Berlína, ať se netvoří zbytečné zácpy na hranicích a popřát novým Evropanům trvalé sociální jistoty v Germánii.

Š. Minařík 2.9.2015 15:56

Re: Tak v Mnichově se příjezd uprchlíků

Nechápu, proč je vysazujeme z vlaků, taháme do lágrů, hlídáme a potom propouštíme. Můžou přece jet rovnou do Německa.

L. Bouše 2.9.2015 19:04

Re: Tak v Mnichově se příjezd uprchlíků

To bylo křiku s kvótami a nakonec si je Němci vezmou všechny. Jak vidno, problém je vyřešen. Akorát mám trošku takovou zlou předtuchu, aby za pár let se proud uprchlíků neotočil ze západu na východ - Němců z Německa.

F. Kusák 2.9.2015 11:56

Díky za tento článek,

i s odkazy. Se zájmem jsem jej přečetl. Jenže, co bude dál. Kdo, z těch tzv. elit, se těmito závěry řídí. Obávám se, že nikdo. A co nastane, budou-li zvoleni extremistické síly s jednoduchými návody. Jako kdybychom neměli zkušennost z 20. století. Někdy mám pocit, jako kdyby se lidé na západě zbláznili, tedy alespoň jejich značná část. Pokud s nimi ale osobně mluvíte, pak zjistíte, že jejich názory jsou podobné. Snaha je přehrát ten problém, který se jim evidentně vymyká z rukou, na další země, kde ještě diaspora není.

Prosím, jaká je skladba cizinců, žádající azyl? Jaké mají úmysly v cílových zemích? Jaká je jejich kvalifikace, vzdělání atd. atd.? Tím se měli petiční vědci zabývat a ne nadávat lidem do extrémistů. Mají umět na tyto otázky odpovědět nebo alespoň na ně tuto odpověď hledat.

J. Jurax 2.9.2015 22:50

Re: Díky za tento článek,

No, petiční vědci se neprojevili jako vědci, ale jako užiteční idioti plnící politickou objednávku.

Ta politická objednávka je: imigrant je dobrý, domorodec do toho nemá co kecat a už vůbec nemá přemýšlet. Má vědět, že imigrant je dobrý, že jej multikulturně obohatí, a nemá si uvědomovat, že bude imigranta živit za svoje a že zadělává na problém generacím svých potomků. A celé se to zamotá do ušlechtilých frází o humanitě, křesťanské povinnosti a odpovědnosti za všechny špatnosti světa.

Vědci se měli především ptát - budou uprchlíci pro naši zemi břemenem nebo přínosem, případně kdy, pokud vůbec někdy přestanou být břemenem? Jak velké břemeno si můžeme dovolit? Jaké uprchlíky máme přijímat, aby byli aspoň potenciálně přínosem? Jak ty přijaté přimět, případně donutit k rychlé asimilaci? Co si počít s těmi, kdož kvůli víře či z jiných důvodů asimilaci odmítnou či jí prostě nebudou schopni? Jak je přimět či donutit, aby nechali vychovávat své děti po evropsku, po našem způsobu, aby ty pak měly usnadněno uplatnění v naši společnosti? Jak eliminovat nežádoucí vlivy indukované odlišnou kulturou a zejména islámem, který vyznávají a který je formuje nekompatibilně s evropskou civilizací? Jaká rizika ssebou nesou nelegální přišedší, dělající si z nechráněných hranic korzo?

Jenže vědci se podepsali pod připravený ušlechtilý žvást, osvědčivše pozoruhodně nevědecký přístup.

B. Rybák 3.9.2015 0:18

Re: Díky za tento článek,

Souhlasím s Vámi!

J. Vintr 2.9.2015 11:29

Evropa láká imigranty selektivně

nenabízí jim pracovní příležitosti, ale štědré sociální zajištění. Podle toho také nejspíš vypadá struktura imigrantů ...

D. Stirský 2.9.2015 11:18

Se slovem elity bych byl velmi opatrný.

Je to módní frikulínský výraz z anglického "elites". Jenže: česky to znamená výkvět, bývalo to kdysi v křížovkách: výkvět = elita. Ošemetnost výrazu vyplave na povrch, kdyby měl článek titulek: výkvět se zapomněly ve 20. století. Pro mne je tento výraz ze stejné kategorie, jako projekt, příběh (už jsem na školení slyšel o příběhu faktury), je to o tom, že..., atd., atd.  Mimochodem. Nemám rád ani slovo lid. Když Husák blahé paměti mluvil o lidu (pracujícím), nebyl jsem si jist, zda tam patří moje babička pobírající důchod, prezident, první tajemník ÚV... Jakmile se někdo začne ohánět lidem anebo elitami, je třeba zpozornět.

B. Rybák 3.9.2015 0:55

Re: Se slovem elity bych byl velmi opatrný.

Výkvět by ovšem bylo možno chápat i botanicky, takže zůstaňme raději u těch elit!

K. Janyška 2.9.2015 9:16

Vole, co je to spontánní řád lidské interakce ?

Vy nevíte, že národní státy jsou jeho hlavními prvky na světové úrovni ? Dzp.

I. Mertl 2.9.2015 8:08

Elitář

Elity se zapomněly ve dvacátém století. Móc dobrý titulek do současné horké diskuze - proto asi publikováno, ne? Jinak, nenechal bych si od think-tanku Roklen s p. Kovandou v čele konzultovat ani investici do nové záchodové mísy. Mimochodem, sociální ekonom, profesionál interwiever nobelovských laureátů Lukáš Kovanda je typický příslušník té elity v horším slova smyslu, ale kvůli tomu titulku se zde asi dočká uznání, alespoň u některých dam.

L. Florner 2.9.2015 8:46

Re: Elitář

Naopak se mi to zdá jako velmi dobrý článek. Informace jsou podpořeny vědeckými studiemi, v textu se pravda nezametá pod kobereček pateticky povznesené nálady a radosti, neupravuje se dle zásad politické korektnosti. Dokonce se ani nestříli dělostřeleckými granáty naplněnými těly 71 udušených uprchlíků, jejichž účelem je v místě výbuchu vzbudit rázovou vlnu emocí, která s pomocí střepin výčitek z vysoké životní úrovně a starých vin rozmetá na kusy zbytky rozumu.

Prostě svěží závan vánku pravdy uprostřed zaprděné atmosféry vybuzených emocí...

R. Dubravský 2.9.2015 9:53

Re: Elitář

Vy máte výčitky z vysoké životní úrovně? To mne nějak minulo - jak ta úroveň, tak ty výčitky.

L. Florner 2.9.2015 12:54

Re: Elitář

Já ne. Já jsem za ní, alespoň v porovnání s utečenci, opravdu neskonale vděčný.

B. Rybák 3.9.2015 0:47

Re: Elitář

Pan Florner nepsal o tom, že má výčitky z životní úrovně..., ale o tom, že se je někdo (fanatičtí sluníčkáři) pokouší v lidech záměrně vyvolat!!!

I. Mertl 2.9.2015 11:40

Re: Elitář

Co se zdá, to je sen, říkávala babička. Studie 3 z mnoha protichůdných (necitovaných). Celkem neurovnaný blábol vezoucí na vlnách vášní.

Jinak 2. věta vaší poznámky moc pěkná, 3. ještě lepší. Neváhejte, pane Flomere, v Protiproudu na Vás čekají a nová Okamurova strana rovněž nabírá.

L. Florner 2.9.2015 12:52

Re: Elitář

Nevšiml jsem si, že být Okamurovcem, by znamenalo řídit se při uvažování

rozumem a ne zjitřenými city. Spíš mi to přišlo vždycky tak trochu

naopak. Taky nevím, proč mě někam strkáte, taky Vás nezařazuji mezi Sluníčkáře nebo do Lumpenkavárny, ať už takové skupiny v reálném světě existují, či nikoliv (osobně si myslím, že ne, ale nálepkování má dlouhodobou tradici a nesporné výhody, tak proč se ho vzdávat, že?) a ať už byste si zasloužil, nebo nezasloužil, do takové skupiny patřit.

Vtip je v tom, že se diskutuje o vášních, aniž by se diskutovalo o řešeních. Pokud uprchlíky přijmeme, pak bychom měli mít informace a plán, co dál. Máme ho? Nemáme. Má ho Německo? Nemá. Jak se uprchlíci integrují do společnosti? Sami těžko. Jak jim v tom pomůžeme? Nevíme, protože ani nevíme, jestli je přijmeme nebo ne. Ani kolik. A jaké. Ani nevíme, jestli se vůbec nějak rozhodneme. Když odhlédneme od naší republičky, co udělá Angela, až se uprchlíci internovaní v ČR pohrnou na Západ? Nejspíš bude nadávat. Dál nic. Co udělá, až se provalí, že je tu držíme proti jejich vůli, aby na Západ neutíkali? Nejspíš bude nadávat. Dál nic. Máme zavřít vnější hranice? Nejpíš ne, ale to taky nakonec nevíme. Ve veškerém rozhodování a diskuzích, v komentářích "elit", v každé pitomé reportáži se to hemží emocemi, ale fakta nám chybí. Pro rozhodování jsou přitom fakta důležitá, nikoliv dojmy. Pod tíhou dojmů se hroutí celé civilizace.

Nevím, které z těch studií jste četl, ale článek je jedním z mála, který se s něčím, jako jsou studie daného tématu, vůbec obtěžuje. Ostatní se omezí na nadávání do fašistů, Okamurovců, nebo aspoň ukážou obrázek uplakaných uprchlických dětí a kdo nad ním nezapláče, je minimálně xenofob (pan Mitrofanov by jistě souhlasil). Aby bylo jasno, tragédie uprchlíků je opravdová katastrofa a jejich utrpení mě chladým nenechává. Ale moje a obecně ničí pocity nejsou pro řešení jejich situace relevantní, protože řešení je potřeba hledat s rozumem a bez hysterie.

I. Mertl 2.9.2015 13:40

Re: Elitář

Dobře, dal jste si velkou práci s pokusem o mé přesvědčování. Ve věci to asi nepůjde, jsem ze staré školy. ALe práci akceptuji, v lecčem s Vámi souhlasím, v heslech: imigrace je reálný problém spojený s vážnými riziky, nečinnost politiků našich a tím více evropských je zarážející (ale nejen v tomto problému!), hledat řešení nutno s rozumem a bez histerie. V něčem ne, třeba v tom, že řešení skutečně světového problému lze přispět místní diskusí, ale především v tom, že Vás někám strkám. Ne, třeba mě zmátly ony dvě věty, které nezněly "s rozumem a bez hysterie", ale trochu hájkovsky nebo okamurovsky. A k tomu článku - opravdu ho považuji za hodně, opravdu hodně podprůměrný - a věřte mi, že jsem přečetl (i musel přečíst) článků a různých publikací dost na to, abych poznal, co je kvalita, co průměr a co to třetí. Kalenda je to třetí - analýza je cizí, povrchní až zmatečná, titul je podbízivý k panující atmosféře. A našel jste tam náznak syntézy, řešení, nějaké doporučení? Co také čekat od autora - viz odkaz na Wiki. Při vší úctě - akademický Vlk st.

B. Rybák 3.9.2015 0:40

Re: Elitář

Máte pravdu pane Flornere. S přesvědčováním pana Mertla, ale zbytečně ztrácíte čas, protože on nejenomže žádnou pravdu nehledá, ale záleží mu (nejspíš existenčně) na tom, aby tu jeho partě nepříznivou pravdu ostatní neobjevili! Vždyť nikdy neuvedl žádný objektivní argument, jenom vyplivuje urážlivé nálepky!

P. Lenc 2.9.2015 7:56

Není co dodat,dík.

I. Schlägel 2.9.2015 7:52

Perfektní.

Tak že děkuji.

S. Ševeček 2.9.2015 7:36

Ani ten tank, natož

pak think.

J. Kanioková 2.9.2015 0:43

Výborný článek, znám ho už z Finmagu..

"..způsobem, který dává tušit, že se cosi významně začíná měnit i mezi západními intelektuálními elitami"

No.. tak o tom velmi silně pochybuji. Ti staří SNAD začínají vnímat, co natropili.. např. - Euro je vadné od začátku říká hlavní tvůrce Jacques Delors - http://jdem.cz/wfcm8 .... Bohužel dorůstají další generace jimi nakažených vírou v třetí cesty, emoční argumenty a polit. korektnost .. To je bludný kruh..

Psycholog: Migrační vlna? Vzniknou cizinecká ghetta a militantní skupiny - http://jdem.cz/btcvh4

z r.2013 - Vystřízlivění ve Švédsku - http://jdem.cz/btnjr4

A naprosto drsná reakce P. Kohouta - O tomto se ve Švédsku nesmí mluvit, mám čísla. Musíme říct: Ne, nedostanete tady nic. - http://jdem.cz/btnjw5