19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KONFLIKT: První obětí každé války je pravda

Nekonečný příběh válečné propagandy: opravdu Ukrajině a Západu pomáhají líbivé pohádky o brzkém vítězství a exponenciálně sílící převaze, které mají bohužel s reálným stavem věcí jen málo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 3.12.2022 8:01

Ne že se s lecčíms z článku nedalo souhlasit, se základní myšlenkou (s tou o sebeklamu) souhlasím zcela, ale:

- kde berete, pane autore, přesvědčení, že Zelenského výrok byl "neuvážený"? Sám připouštíte, že "pochopitelně" zkusil zatáhnout NATO do války. Tedy zbytek aliance kromě české vlády, ta už ve válce je, nebo to aspoň její předseda tvrdí.

- "Nikdo se nenamáhal upozornit na totální absurditu situace, tedy že by ..." atd. Patrně to novináři dílem nechtěli říci z přesvědčení, dílem měli strach.

- "Že je Rusko v současnosti rájem masivní lživé válečné propagandy, o tom je zbytečné dlouze diskutovat"... chtěl jste napsat "o tom je zakázáno diskutovat", ne? Ke mně žádná ruská propaganda nedoléhá. Sledovat jiná než západní média je de facto zakázáno. Zda jsou údajné Putinovy výroky skutečně Putinovy, nebo zda si to vymysleli čeští propagandisté, tudíž nelze ověřit. V obecných médiích z USA (ta zatím zakázána nejsou) se ruská propaganda ale moc neřeší, takže musíme tápat.

M. Trnka 3.12.2022 9:02

Tvrdíte, že "Sledovat jiná než západní média je de facto zakázáno". Je to buď Vaše neznalost, nebo úmyslná lež. Denně čtu Ria, Kommersant, KP (Komsomolsaja pravda) ... Stačí nebýt líný a za tyto názvy dejte tečku a RU. A to se podivíte, jak je Západ v rozkladu, Ukrajina do konce listopadu předá Charkiv, Polsko připravuje referendum ve Lvovské oblasti o připojení k Polsku a .... další mňamky. Pokud neumíte rusky, google překladač Vám pomůže.

P. Hák 3.12.2022 9:12

Psal jsem "v podstatě", netvrdím, že je to v zákoně. Formálně to číst je zakázáno není, ale zakázáno je ty informace využívat jinak než zní vládní názor - jinak se dopouštíte "proruské propagandy", což zakázáno je a vyhrožuje se vězením. Viz prokurátor Stříž.

To, co uvádíte, se nijak neliší od toho, co se píše v českých médiích, jen tam jsou obrácená znaménka.

M. Šejna 3.12.2022 7:55

Humanitární Operace spojenecká síla, kdy státy NATO donutily Jugoslávii k potupnému podpisu dohody o tom, že se musí vzdát Kosova, trvala asi tři měsíce, a Jugoslávie v tom byla sama.

Speciální vojenska operace, kdy Rusko nutí Ukrajinu k potupnému podpisu dohody, že se musí vzdát Donbasu, trvá 9 měsíců, a Ukrajinu podporuje celé NATO.

Z tohoto pohledu se zdá, že Rusko na tom vojensky není špatně.

J. Pilny 3.12.2022 7:13

Za citování: " První, co ve válce umírá je pravda" v souvislosti s válkou na Ukrajině mne na Seznamu udělili doživotní zákaz. O čem to asi svědčí?

P. Dvořák 3.12.2022 7:15

Že jste se názorově nevešel do pravdy.

Nezoufejte. Zatím umírá jen pravda.

R. Langer 3.12.2022 11:51

To myslíte vážně?

Hm, ten Seznam je evidentně mnohem větší žumpa, než jsem si myslel. ;-€

P. Dvořák 3.12.2022 17:02

Já mám trvale zablokovaný účet už víc jak rok.

P. Dvořák 3.12.2022 7:00

Před lety se s ironií hovořilo o tom, že na Ukrajině prý působili "zelení mužíčci".

Čas oponou trhnul a z úsporných důvodů na to stačí jeden mužíček v zeleném tričku.

M. Boháček 3.12.2022 6:21

Strieľanie a upaľovanie ľudí na Ukrajine začalo v 2014-om roku. Kedy sa zmenila na nacistický štát, podporovaný USA (5mld dolárov - Nulandová).

https://rumble.com/v1yidng-krtky-film-nacifikcia-ukrajiny.html

V. Němec 3.12.2022 6:19

"Jana Černochová, prohlásila, že za smrt dvou Poláků je tak jako tak zodpovědné Rusko." Ale až dlouho poté, co bezprostředně zatroubila, že je jednoznačně prokázáno, že jde o ruský útok. Velvyslanec u NATO Landovský na logickou otázku v rádiu se Černochové zastal, že je přece nutno podpořit Polsko a Ukrajinu.

Dovětek: Za podobný nepodložený ukvapený žvást propustili u Assosieted Press propustili komentátora.

Kdyby aspoň tahle krvelačná husa

počkala, co řekne pan prezident USA.

[>-]

R. Langer 3.12.2022 11:53

Co chcete po zemi, kde vyvěšují na státní budovy cizí prezidenty v pytli na mrtvoly? ;-)

J. Kostelanský 3.12.2022 3:44

Zajímavý článek na způsob "aby se i vlk nažral, i ovce zůstala celá". Ale jinak to dnes asi nejde.

Mně na této válce děsí něco zcela jiného, co není moc vidět, přestože, nebo právě proto, že je to všem na očích.

Jak je možné, že ekonomicky málo významná země jakou Ukrajina byla a je, má na povel celý západní svět? Vysmívá se kde komu ze Západu (není to tak dávno, co se v ukrajinských mediích hojně vyskytovalo slovo "macronizace" - tedy postoj, který nebyl pro Ukrajince celkem to pravé ořechové), osočuje západní politiky, chová se k nim neomaleně (když odmítla vpustit na své území německého prezidenta), vyhrožovala kde komu, že přeruší dodávky plynu a ropy přes své území atd. A západní země jen srazí opatky a flexibilně změní názor, jak si Ukrajina přeje.

Uvedu 2 příklady z posledních dnů:

1. nejdřív citát z článku: "Podobně zdrcující logikou se ostatně také česká ministerstvo obrany Jana Černochová, když prohlásila, že za smrt dvou Poláků je tak jako tak zodpovědné Rusko. Žádné rakety by totiž nelétaly, pokud by Rusko nenapadlo Ukrajinu. Geniální a navíc úžasně inovativní způsob argumentace, který má nepochybně budoucnost!"

To nebyla jen Černochová. Nejdřív tuhle logiku bylo slyšet v diskusích, pak u politicích. A nakonec to chtě-nechtě řekl i sám Biden. Mimochodem u něho mám někdy pocit, že funguje přesně jako americký prezident ve filmu Vrtěti psem. Mluví pomalu, jako kdyby měl v uchu sluchátko, co není vidět, a on jen opakoval to, co v tom sluchátku slyší. Zkuste ho někdy pozorovat... :-)

J. Kostelanský 3.12.2022 3:46

...

2. Myslím že před dvěma dny nejvyšší představitel(ka) Evropské unie předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyen přednesla projev o zločinech Ruska a o tom, jak se 300 miliard dolarů, co mají Rusové zmraženy na Západě, použije na obnovu Ukrajiny. Aby svému tvrzení dodala váhu, uvedla, že Rusové během této války zabili 20 000 ukrajinských civilů a 100 000 důstojníků ukrajinské armády. Správně - neřekla vojáků obecně, ale důstojníků. Na tom jsou zajímavé minimálně dvě věci. Jak bývalá ministryně obrany může splést slova důstojník a voják? Vždyť důstojníků je podstatně méně než běžných vojáků. Podle toho co řekla, by tak ukrajinské ztráty musely být alespoň půl milionu vojáků. Což je samozřejmě nesmysl.

Zajímavější je ale to, co následovalo pak. Ukrajinci se proti číslu 100 000 zabitých ukrajinských vojáků ohradili s tím, že taková čísla může zveřejňovat jenom velení ukrajinské armády. A začaly se dít věci: oficiálně se o tomto číslu přestalo mluvit a u nás se ani nezačalo. Z projevu dostupném na youtube byla vystřižena právě tahle jedna věta o počtu mrtvých v ukrajinské válce. V závěru uvádím 2 odkazy na 2 videa:

Co mně nejde tedy do hlavy? Jak je možné, že někdo si dovolí cenzurovat projev nejvyššího představitele EU? A to na žádost někoho, kdo ani v EU není? Kdo tahá za nitky v pozadí? Částečně možná USA, ale tamní prezident působí spíš jakou loutka, která když má dobrý den, dovede opakovat naučené věty, a když ne, tak v hledišti hledá mrtvou kongresmanku nebo není schopen poznat svého vnuka.

Tohle mně na této válce děsí ze všeho nejvíce: kdo skutečně rozhoduje o dění v západním světě?

Zde jsou zmíněná dvě videa: obě jsem nastavil tak, aby začaly na stejném místě. První video pasáž o počtu mrtvých obsahuje, ve druhém je zřetelně viditelný střih a pak obě videa opět pokračují stejně:

https://youtu.be/-YsATd9_d6E?t=73

https://youtu.be/tEdyWHaiLRk?t=1

P. Dvořák 3.12.2022 7:14

Zpráva z tisku:

"Ukrajinské ozbrojené síly ztratily ve válce s Ruskem mezi 10 000 a 13 000 vojáky, uvedl ve čtvrtek podle listu The Guardian poradce ukrajinského prezidenta Mychailo Podoljak."

To by ale znamenalo, že na frontě je několikanásobně nižší úmrtnost, než je v mírových dobách mezi civilním obyvatelstvem ;-D

M. Baloun 3.12.2022 8:45

Musím vás lehce poopravit: "Vždyť důstojníků je podstatně méně než běžných vojáků." - myslím si, že v AČR to pravda není;-D

Jinak souhlas, kvalitní příspěvek

P. Kopáček 3.12.2022 0:39

Nikolivěk, první obětí války je mírová smlouva :-P

L. David 3.12.2022 0:38

Nač ty rozpaky nad informačním polem, autore článku? Co asi tak jiného čekáte od našich hlupáckých politiků, novinářů, reportérů, moderátorů . . . než hlupáckou demagogii?

P. Sura 3.12.2022 11:17

Tak se podivejte, pro koho mluví a píšou a přestaňte se divit. Dostatečně reprezentativní vzorek je v těchhle debatách.

K. Křivan 3.12.2022 0:37

Ukrajinské zprávy, opakované Českou Televizí si (už zase) otočíme do opaku, abychom se přiblížili pravdé. Tak, jak jsme to délávali celých čtyřicet let. Rv ;-O

P. Hák 3.12.2022 8:06

No, asi to k tomu opravdu spěje. Zajímalo by mne, kolik procent populace to dnes dělá.

Blbé je, že pravdu se z toho člověk nedozví. Jako jsme se nedozvěděli tenkrát. Jen se, jak píšete, přiblížíme.

K. Křivan 3.12.2022 13:38

Ti starší to mají v krvi, a ti mladí se to od starých učí. Pokud nejsou blbí.

P. Hák 3.12.2022 18:56

Mladí... já nevím. Připadá mi, že jak nemají tu historickou zkušenost, tak tohle neumějí. A myslím tím ne-svazáky, co koukají na vládu kriticky. Budou se muset ještě hodně učit.