18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

KNIHA: Záměrně plochá diskuse o ukrajinské krizi

Ke vzniku současné dramatické situace významně přispívá nezdar Ukrajiny jako samostatného státu, což je důsledek Stalinova míchání národů a hranic a přetrhávání historických vazeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 26.6.2014 17:43

divnej systém...

"Doposud nebyly předloženy žádné konkrétní důkazy o jakémkoli podílu princezny Cristiny na předpokládaných zločinech připisovaných jejímu manželovi," zdůvodnil odvolání prokurátor Pedro Horrach. Soudce José Castro použil podle prokurátora pochybné údaje, "aby (princeznino) jednání vypadalo jako zločin". "Jde však o pouhé hypotézy,"

Zdroj: http://www.lidovky.cz/spanelska-prokuratura-podala-odvolani-proti-obvineni-princezny-pha-/zpravy-svet.aspx?c=A140626_135529_ln_zahranici_msl

M. Prokop 30.4.2014 20:46

Jo, Putin.

" Stačí vyvolání nepokojů, rozeštvání jedněch skupin obyvatelstva proti druhým, populistické hrátky proti všem domácím autoritám, podněcování závisti a rozpoutávání národnostních sporů."

To je přesně to, co dělá.

K. Krbálek 30.4.2014 20:20

Kdo je platí?

Putin?

P. Vaňura 30.4.2014 19:32

Akorát bych k článku doplnil jeden citát

"Člověk hranice tvoří a člověk je také mění." Jeho autorem je Adolf Hitler.

V. Vlk 30.4.2014 15:55

Hele, co kdybyste si to jeprve přečetli.

Dá se to koupit a stojí ta knížka  myslím stovku. A pak zjistíte, že v té knížce nepíše jen Klaus ,ale celkem pět autorů a ani oni nemají úplně stejný pohled. Místo blábolení je lepší nejprve vědět o čem mluvím, a pak kritizovat.

L. Kubeš 30.4.2014 13:50

Klasická demagogie

Krym má právo na sebeurčení, Ukrajinci ne. Oddanost VK Putinovi je obdivuhodná, mohl by klidně konkurovat Vasilu Bilakovi a současně se zavděčit panu Kellnerovi, který je finančním donátorem Institutu VK a má v Rusku rozsáhlé aktivity.

P. Han 30.4.2014 16:30

Re: Klasická demagogie

To jste se dočetl v tom článku, nebo vám to odněkud zatelefonovali?

Mimochodem, pokud mluvíte o právu Ukrajinců na sebeurčení, které Ukrajince myslíte?

V. Povolný 30.4.2014 11:47

Tak nevím

V článku se na jedné straně mluví o "kyjevském neústavním puči" a "vyhnání legitimního prezidenta" a na druhé straně se jako kladný příklad uvádi "referendum" pod hlavněmi kalašnikovů a že "nelze považovat separatismus za nelegální". Řekl bych, že to asi moc objektivní nebude, že pane Klausi?

K. Frauknecht 30.4.2014 12:41

Re: Tak nevím

Pokud hledáte objektivitu nesmíte čerpat info z jednoho zdroje :-). Také o tom je ten článek, aneb "Kdo chce psa bít...", ale vždyť to znáte. Hezký den.

J. Matuška 30.4.2014 10:20

Petru Kellnerovi vyjadřuji velký dík.

Umožnil vznik IVK. Ukazuje se, že tento INSTITUT má velký význam. Pravdivé myšlenky neumírají, ale ukazují cestu... /Klausův a Weiglův politický komentář IVK č. 19 K situaci na Ukrajině je politologická perla. Není potřeba psát "klády" a la Snyder.../

J. Dvořák 30.4.2014 10:00

Jasné, stručné, pravdivé !

To zase spustí klika protiklausovská povyk !

K. Frauknecht 30.4.2014 9:10

Souhlas.

Budování evropského super státu nutně povede k "velmocenským" tendencím rozšiřování. To je obyčejný imperialismus! Je lhostejno je-li pod rouškou "rasové čistoty", "komunistického blaha" nebo "demokratického dobra"!! Pokud budu mít možnost volby (??) budu vždy proti.

Zase má dědek pravdu :-)).

M. Šejna 30.4.2014 7:59

celkem přesný popis situace

Ale narozdíl od Instituta Václava Klause si myslím, že EU by měla mít centrální armádu, centrální vládu a centrální instituce nadřazené národním institucím. Pokud chceme, aby EU byla velmoc, nelze to vyřešit jinak. Není opravdu do budoucna možné, jak tu napsal už pan Rastislav, aby 600 milionů Evropanů spoléhalo na ochranu od 300 milionů Američanů před 190 milionovým Ruskem. Když se sečtou ekonomiky všech států EU, pak EU je ekonomická velmoc silnější než USA. A je opravdu zarážející, že tato ekonomická velmoc není velmocí vojenskou.

M. Šejna 30.4.2014 8:13

ještě doplňuji HDP jednotlivých zemí

EU ........ 16,8 mld. USD

USA ...... 15,7 mld. USD

Rusko ..   3,4 mld. USD

podle HDP je EU nejsilnější ekonomikou světa. Přesto nemá vlastní armádu.

P. Han 30.4.2014 10:22

Re: ještě doplňuji HDP jednotlivých zemí

To bude nejspíš tím, že EU není stát. Sečtením HDP jednotlivých zemí z EU stát neuděláte. Společnou armádu neměl ani Benelux, nyní rozpuštěný v EU, nemá ji ani třeba sdružení ASEAN nebo britský Commonwealth.

M. Šejna 30.4.2014 12:19

pane Hane

to je právě ten problém EU. V EU je povolen volný pohyb kapitálu, volný pohyb zboží, volný pohyb pracovních sil, existuje už i společná legislativa, ale neexistuje silová složka, která by tyto vymoženosti společně bránila.

K. Frauknecht 30.4.2014 12:46

Re: pane Hane

Vymoženosti? To jsou přece naprosto normální věci!

Bránila? Před kým? Zvenku na EU nikdo neútočí, máte na mysli nějakého vnitřního nepřítele? To už tady párkrát bylo :-))).

B. Rybák 1.5.2014 11:15

Re: pane Hane

Ono to nejspíš souvisí s tím, že neexistují politické EU-strany a dokonce ani EU-sportovní kluby, což je nevyhnutelný následek toho, že neexistuje politický EU-národ, tedy jinými slovy řečeno není dost lidí, kteří by pro EU cokoliv obětovali, natož aby pro ni riskovali život.

V dobách, kdy Evropě vládly říše, byla Evropa ničena válkami, byla zaostalá a světově téměř bezvýznamná. Její úspěchy přišly až po protestantských (národních) "revolucích". Její síla je v její mnohotvárnosti (vždy se najde pár států (národů), které si počínají správně (jsou úspěšné). Dobrý (úspěšný) příklad má mnohem větší váhu, než vlastními problémy se dusící kolos!

P. Švejnoch 30.4.2014 11:01

Re: ještě doplňuji HDP jednotlivých zemí

Mě spíše než absence armády EU zaráží fakt, že počtem obyvatel 2x větší EU (podle Vás ekonomická velmoc) má jen o 7% vyšší HDP než USA.

R. Langer 30.4.2014 11:34

Re: ještě doplňuji HDP jednotlivých zemí

To bude tím, že ti skutečně podnikaví a schopní vydělávat peníze z té Evropy utekly do těch USA. Už je ten socialismus ale dohnal i tam... ;-)

M. Šejna 30.4.2014 12:15

pane Švejnochu

průměrný HDP na hlavu ve starých zemích EU je vyšší, než je průměr v USA. Jenže poté, co se EU rozšířil o takové "hospodářské giganty" jako jsou bývalé země RVHP, tak sice v EU přibylo hodně lidí, ale HDP se zvýšil minimálně. 

80 milionů Němců produkuje 20% HDP EU. 10 milionů Čechů produkuje 1,5% HDP EU.

K. Frauknecht 30.4.2014 12:58

HDP

je pouze jedním z ekonomických ukazatelů. Oblíben obzvláště v našich končinách :-). Ono nám to HDP pěkně roste, když ho navyšuje každá dotace (golfové hřiště, cyklostezka...:-)) nebo státní investice (dálnice, mosty...). Bohužel, o ekonomickém stavu společnosti moc nevypovídá.

P. Švejnoch 30.4.2014 13:15

Re: HDP

S HDP začal pan Šejna, tedy jsem se ho přidržel.

Já s Vámi souhlasím, že to není úplně vypovídající údaj, ale přesto to jakýsi ukazatel je. Takže při počtu obyvatel 520 M vytvářet produkt ve výši 107% ve srovnání s 300 M přeci jen o čemsi vypovídá...

K. Frauknecht 30.4.2014 13:36

Re: HDP

No a to počkejte, až socialistická Obavova exekutiva zavede plošné dotace :-))). To už nebude "dohnat a předehnat"! Změníme na "neztratit z dohledu".

P. Švejnoch 30.4.2014 13:09

Re: pane Švejnochu

Já bych tedy s tím tvrzením o bývalých zemích EU a jejich průměrném HDP vyšším než americkým byl trochu opatrný - byly-li i předtím členy patnáctky takové skvosty jako Španělsko, Řecko či Portugalsko. Druhá věc, která s Vaším tvrzením úplně nesouzní je ta, že EU před rokem 2004 (tedy před přijetím "členů RVHP") měla bez pár tisícovek 400.000.000 obyvatel, zatímco nově přistoupivší členové mají něco přes 100.000.000 obyvatel. Podle Vás tedy 20% nově přistoupivších tak hrozně zabrzdilo těch "šikovných patnáct", že teď, při dvojnásobku obyvatel (ve srovnání s USA) vytváří EU jen 107% HDP USA???

Obávám se, že to vysvětlení takto jednoduché není - spíše to bude v tom, že EU není žádná "ekonomická velmoc" (ostatně pro označení "velmoc" by nutně potřebovala další atributy), ale spíš pomalu leč neodvratně umírající kobyla.

P. Švejnoch 30.4.2014 13:29

Re: pane Švejnochu

A do třetice něco kupeckých počtů - vycházím z Vašich údajů: Německo vytváří 20% HDP EU při 80 M obyvatel. Spočteme-li Vaše údaje (samozřejmě Vámi uváděná čísla nejsou v miliardách USD, ale bilionech USD), pak dojdeme k tomu, že:

německý HDP na obyvatele je 42.000,- USD

americký HDP na obyvatele je 52.300,- USD

To nějak nekoresponduje s tvrzením, že průměrný HDP na obyvatele ve starých zemích EU je vyšší než tentýž ukazatel v USA, viďte?

M. Rastislav 30.4.2014 7:00

Nechápu poslední odstavec.

Souhlasím se vývody Executive Summary, krom posledního odstavce.

Proč by mělo být proti zájmům ČR sjednocení evropské zahraniční politiky a vytvoření evropské armády?

Připomínám výrok europoslance Fajmonta - Úžasná tragikomedie je, když 500 milionů Evropanů dožaduje od 300 milionů Američanů vojenské ochrany před 150 miliony Rusů.

Též nechápu obavu o omezování svobody projevu a svobody nesouhlasu s oficiálním názorem.

D. Polanský 30.4.2014 7:16

Re: Nechápu poslední odstavec.

K čemu Evropská armáda? Nemáme na to abychom ufinancovali vlastní armádu a budeme přispívat na další podivný projekt? Přece jsme členem NATO, to je vojenské uskupení států hlásících se k západní civilizace. Kde by jako Evropská armáda bojovala? Zaútočila by na Rusko? Ti by ji hnaly, jak Napoleona a Hitlera.

V. Venc 30.4.2014 11:06

Re: Nechápu poslední odstavec.

Ad Rastislav

"Proč by mělo být proti zájmům ČR sjednocení evropské zahraniční politiky a vytvoření evropské armády?", protože není možné sladit národní zájmy hlavních evropských mocností! Anglie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko - každý stát má své národní zájmy a politické priority a nevzdá se jich! Národní zájmy ČR nejsou a ani nemohou být shodné, mohou být pouze podřízené.

J. Heincl 30.4.2014 5:13

Jak znám poměry na Ukrajině,

tak tento stát nemá budoucnost. Není možné, aby stát tvořily dva národy, které se navzájem nenávidí.