18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

KNIHA: Soudný den (1)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Čech 27.6.2008 12:44

Takový konzervativec jako Buchanan kope konzervativní politice hrob

Ať se jde tato fossilie americké politiky vycpat i ze svým "paleokonzervatismem"! Fundamentalističtí idioti, mezi něž patří, dělají křesťanství svou pomateností vskutku medvědí službu! tato větev "křesťanů! neuznávajících evoluci je ostudou všech racionálěn uvažujících křesťanů, kteří naštěstí zcela drtivě převažují. Buchanan je navíc typický americký izolacionosta, který by se nejraději do ničeho nepletl. Pokud by byli v USA dlouhodobě prezidebti jeho založení nevstoupili by Američané ani do první, ani do druhé světové války, ani by před komunismem nezachránily aspoň Jižní Koreu a tím spíše by nepřivodili konečný pád světové komunistické soustavy. Afganistán by byl stále jednou velkou výcvikovou základnou teroristů, Irácký tyran Saddám by už dokončoval jaderné zbraně a strategické rakety a celý svět by byl už stejně plný komunistických nebo nacistických států - ať už by vyhrály 2. světovou válku mocnosti Osy nebo Stalin. Možná by už dnes díky zápecnickým alibistům typu Buchanana, pokud by opravdu celý ten čas ve funkci prezidentů USA podobní típkové byli, Spojené státyby už dnes  byly buď další sovětskou republikou, nebo součástí Velkoněmecké tisíceleté říše. A přeopatrný  "paleokonzervativec" Buchanan by byl likvidován,vycpán a zařazen mezi ostatní fosilie v paleontologickém muzeu v New Berlíně. Díky Bohu za statečného Trumana, Reagana a zásadového neokonzervativce Bushe, kteří se dovedli světovým hrozbám postavit čelem a zcela nepopulisticky je řešit a vyřešit!

mik 30.6.2008 17:28

Re: Takový konzervativec jako Buchanan kope konzervativní politice hrob

naprostý souhlas s Trumanem, Reaganem. Bohužel, Bush udělal příliš mnoho chyb. Tou největší bylo, že se snažil zavděčit domácím i zahraničním pseudohumanistům a byl příliš měkký na teroristy. To přišlo Irák i USA velmi draho a salónní pseudointelektuálové z toho měli ještě radost a užitek. ;-€

Muki 26.6.2008 14:37

poznamka

Kdyz Pat kandidoval na presidenta, tak si za vicepresidenta zvolil cernosku s ultralevice a pochvaloval si, jak se shoduji v nazorech. Kdo se chce dostat co nejdale do prava, tak pri zname kulatosti zeme, se divi, s kym se tam setka.

Petr H 26.6.2008 15:21

Re: poznamka

Teda označit Ezolu Foster za ultra-levici,to jste slušně přestřelil.Tvrdá konzervativec-yně(česky to v ženském rodu říct neumím) byla i ve vězení,když z konzervativních pozic kritizovala gay Republicans.Mimochodem je i členem John Birch Society.Že je černoška nehraje žádnou roli.

26.6.2008 18:55

Re: Re: poznamka

pro levičácké rasistické fanatiky jako je muki hraje rasa vždy roli - stačí se podívat na trockistického rasistu uhla a spol kteří si myslí že tzv.méněcenné rasy potřebují být zvýhodňovány

Thyronx 26.6.2008 19:45

Re: Re: poznamka

Nebyla ve vezeni, byla zatcena (arrested), kdyz narusovala Republikansky sjezd. To je trochu neco jineho.

Nevim, nevim. Tato osoba je rovnez proti sexualnimu vzdelavani (vcetne informaci o AIDS) a usporadala veceri na pocest jednoho z policistu, ktery byl usvedcen z brutalniho biti R. Kinga (byla na strane vsech policistu, kteri byli za biti zodpovedni). Je mozna prospesne mit takove lidi na akademicke pude, kde nemohou zpusobit vetsi skody a mohou se podilet na vymene rozdilnych nazoru. Praktickou roli na utvareni americke reality bych ji ale nedal.

Muki 26.6.2008 20:03

Re: Re: Re: poznamka

No s tim oznacenim jsem to prestrelil, ale to co sem ji slysel rikat, casto bylo vice levicove, nez pravicove. Nejspise sem mel ric, ze casto mluvila tak, ze ji clovek nemel kam zaradit

Petr H 26.6.2008 14:06

The Unnecessary War mám již přečtenou

a Buchanan nikde netvrdí,že sudetští Němci v Československu úpěli.Buchanan tvrdí,že Německo před Paříži složilo zbraně,protože souhlasilo s Wilsonovým programem 14 bodů,mimo jiné self-determination.A ti Němci byli ve Versailles podvedeni.

Pamětníc starejch dob 26.6.2008 14:28

Re: The Unnecessary War mám již přečtenou

Z části máte pravdu. Ti Němci ovšem nebyli před Paříží, ale na pár měsíců trvajícím pomalém ústupu, stále ale na francouzském území.

Wilson vyhlásil SVOU představu míru, ale Francie se svými spojenci to pak odmítla (ač Britové byli o poznání mírnější než Francouzi). Luddendorf chtěl dokonce na poslední chvíli mír odmítnout a dále jednat o jeho podmínkách, ale bylo už pozdě. Němci totiž byli v dilematu, pokud by čekali, stala by se mezitím vojenská situace pro ně horší. Byl to politický kalkul, který z části nevyšel. Z části píši proto, že to lze srovnat s podmínkami z Postupimi, což také byla alternativa, pokud by Německo bylo poraženo totálně a Němci se tohoto koncem WW1 skutečně báli. A ve Versaille se také argumentovalo mírem, který Německo z pozice vítěze vnutilo rok předtím Rusku.

Američané byli nicméně výsledkem znechuceni, což přispělo k jejich izolacionismu v letech před WW2.

Petr H 26.6.2008 15:38

Re: Re: The Unnecessary War mám již přečtenou

Versaillský mír byla pomsta Francie za rok 1871,kdy Německo,proti vůli Bismarcka,zabralo Alsasko-Lotrýnsko a ponížilo Francii,která poté hledala tajné spojenectví s Británií.Mimochodem to v knize uvádí Buchanan jako jednu z největších chyb Německa.Kupříkladu při prusko-rakouské válce(jenž Buchanan označuje za teutonic civil war)si Německo vítězný pochod Vídni odpustilo.A ještě mimochodem,Bismarck byl i proti německým koloniím.

Muki 26.6.2008 14:30

Re: The Unnecessary War mám již přečtenou

Ja sam jsem cetl v L A Times jeho clanek, kde tvrdil, ze vetsinu sudetskych nemcu cesi povrazdili. To ze byli podvedeni a po prvni svetove valce byli sudetsti nemci, misto prava na sebeurceni, proti sve vuli ponechani v Ceskoslovensku, takovy nazor je vetsine cechu neprijemny, tehdy odtrhnout sudety a podle prava naroda na sebeurceni, by asi cesi tezko snaseli a tak radeji vitali podvedeni nemcu.

Pamětníc starejch dob 26.6.2008 14:41

U míru, vnuceného Německu po WW1, byl problém sudetských Němců

spíše okrajový, mnohem tíživěji nesli ztrátu kolonií a vysoké reparace.

Muki 26.6.2008 20:09

Re: U míru, vnuceného Německu po WW1, byl problém sudetských Němců

To ja jen k tomu, ze mluvi o pravu sebeurceni, jenze kdyby se to bralo doslovne, tak Ceskoslovensko by nikdy nevzniklo. Ani on to nemysli tak vazne, protoze na albance v Kosovu to podle nej neplati. Jinak proti Patovi nic nemem, jeho knihu, Smrt zapadni civilisace jsem si s chuti precetl.

Pamětníc starejch dob 26.6.2008 13:59

Generál D.D. Eisenhower varoval opakovaně Ameriku

před izolacionismem. On viděl následky "z první ruky." Je to naprosto logické. Námořní síla a relativní nepřekročitelnost kanálu La Manche chránila celá staletí Británii, roku 1940 to ale bylo už tak tak. Amerika byla chráněda dvěma oceány, ale po WW2 už tato ochrana nestačila. Stejný názor zastával Eisenhowerův nezprostřední nadřízený generál G.C. Marshall. Mimo jiné uvedl, že ostřelování Británie raketami V-2 zabránilo až obsazení území jejich základen spojeneckými vojsky.

Eisenhowerovo líčení zoufalé situace ještě roku 1942, kdy už americký průmysl přes rok najížděl na válečnou produkci je sugestivní ještě po letech.

26.6.2008 18:53

Re: Generál D.D. Eisenhower varoval opakovaně Ameriku

Ike především ve svém posledním projevu ve fci prezidenta  varoval před vojensko-průmyslovým komplexem a jeho ekonomicko-politických ambicí které dříve či později vyústí v pokusy likvidovat demokracii v USA a imperiální politiku vůči světu - stačí si jeho projev najít na Youtube (jeho následovníka v úřadu  už tihle  bushové nechali zlikvidovat jakmile na to zkoušel taktéž upozornit)

doktor 26.6.2008 13:01

Dík Ladislavu Bátorovi

za upozornění na autora, k němuž bych jinak nezabloudil. Ten Soudný den (300 s.) stojí v Amazonu jen 15 dolarů. Pokusím se ho sehnat a prostudovat.

slavoj 26.6.2008 10:34

No to je ale překvapení

Z článku mj.tedy vyplývá,že náš VK je vlastně autentickým konzervativcem-paleokonzervativcem,neboť,jak víme,má dost velké výhrady vůči akci USA v Iráku. No koneckonců,proč ne. Jak já tomu rozumím,neokoni razí teorii univerzálnosti lidských práv obecně,tj. dostane-li člověk kdekoli na světě možnost svobodné volby,bude zpravidla volit formu vlády,která se utvořila na Západě - parlamentní demokracie,svobodná tržní ekonomika,úcta k lidským právům,nezávislost moci soudní a výkonné a odluka státu a církve. Uznávám,že toto tvrzení je trochu sporné,vzhledem ke hlubokým kulturním rozdílům např. mezi křesťanstvím a islámem,nicméně se obávám,že tvrzení,že "komunismus,nacismus.......socialismus,neokonzervatismus naplňují všechny společné znaky ideologie" nás ve druhé ukázce z Díla dovede ke tvrzení autora,že komunismus=neokonzervatismus,a toho bych se nerad dočkal. Někteří oškliví lidé tomu říkají hodnotový a morální relativismus. Na závěr snad jen to,že P.J.Buchanan naštěstí pro nás radil svého času Reaganovi dost špatně,a tak má tento nepřítel lidu,kovboj a nevzdělanec co pletl páté přes deváté,velkou zásluhu na znovuzískání naší svobody.

Jan Daniel 26.6.2008 10:22

trochu příliš z toho kape zášť vůči topol-vondrismu

Úryvky dobrý, ale ten komentář do kterého je zamotaná slátanina a Topolánkovi a Vondrovi, je zcela odtažitý a nesmyslný. V případě radaru jde o to, mít do nejisté budoucnosti spojence ze západního civilizačního okruhu s relevantní vojenskou kapacitou. To nám někdo jiný než USA těžko poskytne. Francie ani Německo relevantní vojenskou kapacitou nedisponují a jejich předražené a napjaté sociální systémy je nutí snižovat výdaje na zbrojení. A minimálně u Francie je sporné zda po dalších 20 letech bude ještě v západním civilizačním okruhu. Společná obrana EU je něco jako yetti: hodně se kolem toho nakecá ale nikdo to ještě neviděl. A NATO? To je dnes tak dezintegrované, že za 5 let nemusí vůbec existovat. Takže radar je poměrně racionální krok správným směrem. Označovat to za lokajství je účelový blábol pro sprostný lid, pro který jsou určité věci citlivé od sovětské okupace. Stejně tak dobře je možno odpůrce radaru nazvat lokaji agresívní politiky Kremlu.

Pokud jde o Buchanana: v řadě případů má zdravé názory (zejména v kulturních otázkách), ale v jednom okruhu problémů se tragicky mýlí - ve svém příklonu k obchodnímu protekcionismu a sympatiím k aktivní hospodářské politice vlády. To z něj bohužel dělá dalšího socialistu svého druhu. Pravý konzervativec by měl být také ekonomickým libertariánem. 

slavoj 26.6.2008 10:37

Re: trochu příliš z toho kape zášť vůči topol-vondrismu

Souhlas R^R^R^

Petr 26.6.2008 10:06

Smrt západu

Vidím, že je to tady samý kritik P. Buchanana. Pro vyvážení dojmu musím tedy poznamenat, že jeho kniha Smrt západu bylo to nejlepší, co jsem četl za posledních několik let. Vysoce pravdivé dílo, spousta rozumných argumentů. Všem doporučuji k přečtení a zamyšlení.

skip 26.6.2008 10:02

socialismus, ideologie..

"Třeba ale sama vláda iniciativně a na vlastní náklady chystá vydání jeho „Soudného dne“ v češtině..." Proč by měla něco vydávat vláda? Připadá mi, že autor se hlásí ke

konzervativcům, ale myšlení má ryze socialistické. To poslední, co si

přeji je, aby za moje peníze tiskla vláda nějaké politické spisky,

úplně stačí, co z toho úřadu leze teď. A co se týče teze o nahrazování náboženství ideologiemi, to je pravda. S tím rozdílem, že náboženství je pouze specifickým typem ideologie, navíc ideologie ve své podstatě obvykle dosti nesnášenlivé a netolerantní.

bp 26.6.2008 9:25

Většina lidí s Buchananovými názory nesouhlasí...

...průser je ovšem v tom, že Pat má většinou naprostou pravdu...

Kanuk 26.6.2008 5:52

Co hlásá pan Buchanan?

Nic od p. Buchanana jsem nečet, nevím, kdo to je (a vůbec mne to nezajímá), ale podle toho, co pan Blábola napsal, p. Buchanan místo všelijakých politických ideologií nabízí tu nejhorší ideologii: náboženství. Nejen, že snad nejsou žádní političtí fanatici tak fanatičtí, jako fanatici náboženští, ale žádná politická ideologie nehlásá tak otevřeně jako náboženství, že věřící musí "obětmi" podporovat hlasatele svého náboženství, aby ti nemuseli nic dělat a jen mlátit pantem. To platí pro všechna náboženství, která znám, i jen tak "z doslechu".

Kanuk 26.6.2008 5:57

Re: Co hlásá pan Buchanan?

Oprava: lepší by bylo "a jen mohli mlátit pantem".

Jan Daniel 26.6.2008 10:27

Re: Co hlásá pan Buchanan?

nic jste nečetl, věci znáte jen z doslechu, ale zato názor máte utvořen velmi silný ;-D;-D;-D nechcete to zkusit v politice? 

Pamětníc starejch dob 26.6.2008 14:37

Re: Co hlásá pan Buchanan?

Nemáte tak úplně pravdu. Největším problémem je církevní organizace a její aparát odshora dolů. Tradiční Američané, jako příslušníci mnoha protestantských skupin, toho byli přes svou religiozitu z části ušetřeni, protože jejich reverendi často nebyli ani kněží z povolání, živili se jinak a kazateli se stali jen díky uznání svými věřícími. "Mlení pantem" je neživilo ani by je často neuživilo, pokud by o to usilovali.

Nezapomeňte, evropský protestantismus měl mezi svými postuláty také "levnou církev," neshromažďující prebendy.

Kanuk 26.6.2008 21:42

Re: Re: Co hlásá pan Buchanan?

Pokud je mi známo, tak američtí puritáni byli větší fanatici, než katolíci. Co takhle honba na čarodějnice v Salemu, snad v 18. stol.? A co pan Billy Graham a jemu podobní? Kušnit na nabitém stadionu, dělat zázraky na objednávku, a pravděpodobně vybírat vstupné na stadion, protože ani slepice zadarmo nehrabe, a v Americe obzvlášť (včetně Kanady, kde nedaleko Vancouveru je známý "bible belt"). Na jedné straně je sice pravda, že náboženství a církev jsou dvě rozdílné věci, na druhé straně, viděl jste nábožného člověka, který by nechodil do kostela (tedy církevního zařízení)?

Josef 26.6.2008 3:59

McCain neni neocon!

A bude mit co delat, aby pro neho volilo konservativni kridlo republikanu, protoze se moc bratrickuje s demokraty. Jedina vyhoda je, ze mu obcane davaji prednost  v otazkach obrany proti teroristum!

 Knizku  Buchanana " „Churchill, Hitler, and ‚The Unnecessary War‘: How Britain Lost Its Empire and the West Lost the World“.  nedoporucuji kupovat, natoz prekladat, protoze tam pise,  ze druhou svetovou valku vyprovokoval Churchill  a sudetsti Nemci trpeli pod utlakem Ceskoslovenska!  Patrik je za to kritizovan historiky , ze si ohyba dejiny tak, aby to vyhovovalo jeho romanu.

Kanuk 26.6.2008 6:10

Re: McCain neni neocon!

V tom, co píše o sudetských Němcích není sám.' (Třeba p. David Irving ("renomovaný" historik, v Kanadě p. Zundel, v ČR p. Doležal, a moc a moc jiných) Jak říkám už dávno, za 150 let bude A. Hitler největším Němcem v dějinách.

Marat 26.6.2008 12:00

Re: McCain neni neocon!

Josef,McCain se nebatřičkuje s demokraty,ale bratříčkuje se s liberály.Americké politické strany nejsou Europského,tím méně českého typu.Jak v demokratické tak republikánské straně jsou liberálové a ti jsou levičácí-socialisté.Nikdo je ze stran nevylučuje.Souhlasím téměř ve všem z Buchananem a letos ani volit nepůjdu,protože nemůžu dát hlas žádnému kandidátovi.

Není pro mě přijatelný Obama,ani McCaine a přímo odporná je pro mě Hillary.USA by mělo se oprostit od mesiánismu,který Americe vnucují liberálové.To Americké mesiášství se zrodilo na Amerických univerzitách a je všemožně podporováno těmi produkty univerzit,produkty fakult,"Humanistických a socialních pavěd".

Mnozí často píšete o zadlužení Ameriky.Jistě,Číně se dluží už tůze moc.A nejen Číně.I za tím je Americký mesianismus.I tá Globalizase je  hýčkaným dítkem liberálu,kteří pořád nutí Ameriku všemožně pomáhat světu k pokroku až  samého záníku USA.Ano USA dluží Číně už obrovskou sumu a i to je dílem liberálu.Bylo přece třeba Číně pomoci ze zaostaolosti i jiným státum.Tak se výroba převedla do Asie,nejen do Číny.Dnes už v USA neseženete pomalu nic,co by nebylo vyrobeno v Číně  a s části jinde v Asií.To zadlužuje USA.A všechen ten import je obrovský šmejd a laciný také není.Být po mém,přenechal bych starost o Europu Německu a Rusku. A o Afriku nechť se stará Europa s Čínou.

Nedávno v TV ukazovali takový test.Jednoho politika se otázali co má při sobě a na sobě co by bylo   Made in USA.Všechno ukazoval a s údivem zjistil,že jediné co má,jsou jen dollary v pěněžence.

Jsem rovněž pro to,aby už USA přestalo s vyvážením demokracie zemím a národum,kteří neví co tá demokracie je a nevědí si s ní ani rady.Jak vidět,nikde o svobodu ani demokracií v představách pokrokových intelektuálu-liberálu nestojí.A to intelektuálum-liberálum i Europským,kteří obohatili svět úžasnou ídeou "marxismu-socialismu",který přinesl světu jen obrovské zmatky a dvě světové války.