19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

JAR: Seberte jim to!

„Čas smíření pominul,“ prohlásil po hlasování Julius Malema, duchovní otec návrhu. „Teď přijde spravedlnost!“ Vyvlastnění má být samozřejmě bez náhrad. V tomto smyslu bude upravena i jihoafrická ústava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vanura 2.3.2018 18:46

Re: Křováci nebyli a nejsou problém

"Křováci se nepodobají žádnému jinému africkému národu. Barva jejich kůže není černá ani hnědá, ale nažloutlá. I oči mají šikmé. První bílí osadníci jim proto někdy přezdívali Číňani.

Vlasy jim rostou v hustých malých chomáčcích, nos mají široký, plochý a

rty plné. Jediným africkým etnikem, které se jim podobá, jsou

Pygmejové."

P. Rudolf 2.3.2018 15:20

Re: Když běloši dorazili do jižní Afriky,

No to je přece každému jasné. A oblasti tamějších krasových jeskyní se říká "Kolébka lidstva", protože se tam vyrábí 90% všech dětských kolébek na světě.

J. Schwarz 2.3.2018 18:54

Re: Když běloši dorazili do jižní Afriky,

A v jedné z nich / těch kolébek / vznikl i P. Rudolf, dobré Mzimu Afrického kontinentu.

J. Kanioková 2.3.2018 19:49

:)))))))))))))

A. Hrbek 2.3.2018 12:13

Je neobyčejně zajímavé,

jak se někteří obyvatelé země, kde třiceti procentní menšina řádí jak Švédové v dobytém Pražském hradě, horlivě stará o to jak v jiné zemi o něčem rozhodla absolutní většina parlamentu.

A plodí teoretické úvahy o tom, jaká má být demokracie a co jsou nějaké její přívlastky.

Jak to, že vidí třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozorují? Mt 7,3-5

J. Uzel 2.3.2018 12:22

Re: Je neobyčejně zajímavé,

Takže je vše vlastně v pořádku, když si to odhlasovali.

M. Prokop 2.3.2018 15:51

Re: Je neobyčejně zajímavé,

Konec konců, i Gottwald zde byl odhlasován. Tak proč by měl někomu vadit ... :-P

R. Gramblička 2.3.2018 12:25

Re: Je neobyčejně zajímavé,

tady snad řádí nějaká třicetiprocentní menšina? A jakým způsobem tu řádí?

A. Hrbek 2.3.2018 13:01

Re: Je neobyčejně zajímavé,

Račte si koupit brýle!

V. Student 2.3.2018 12:13

Zdá se mi to?

Nebo lidstvo opravdu blbne čím dál víc? Ona je to taková fráze, ale tohle je jen další z důkazů, že je to opravdu čím dál horší...

P. Vanura 2.3.2018 11:00

Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

už dávno v cizině to napsal jasně "Nechali jste se přistěhovalci přečíslit a ještě odhlasovali zrušení apartheidu. Máte, co jste chtěli."

Evropě hrozí, že dopadne stejně.

V. Student 2.3.2018 12:15

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

To nejen v Evropě. V USA počet bělochů už několik desetiletí neustále klesá.

J. Jurax 2.3.2018 19:15

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Ono tzv. latinos jsou dost rasy bílé a pleti opálené, a těch přibývá.

V. Lunák 2.3.2018 12:31

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Kde jste zase přišel na to, že A. Kemp je historik? Je to (či spíše byl) především politik, který napsal pár rasistických knih, ve kterých například zpochybňuje i holokaust.

P. Vanura 2.3.2018 12:41

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Ano, dokonce napsal, že není vyloučeno, že nacisté povraždili "jen" tři miliony Židů...

V. Lunák 2.3.2018 12:49

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Na druhou stranu, pokud lidi typu A. Kempa považujete za historiky, jsou všechny moje otázky ohledně toho, odkud se vaše komentáře k historii berou, zodpovězeny.

P. Vanura 2.3.2018 16:20

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

A co takhle, kdybyste se pokusil Kempovy závěry vyvrátit?

V. Lunák 2.3.2018 16:53

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Kempovy závěry stojí na jediném východisku, a to je to, že sebe a některé další bílé považuje za nadřazené. Nemám na tom co vyvracet, považuji toto východisko za nesmyslné.

J. Jurax 2.3.2018 19:17

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Nevím, kdo je Kemp a zda je historik; i kdyby nebyl, přísloví praví, že i slepé kuře najde zrno.

V. Lunák 2.3.2018 10:59

JAR

Není pravda, že by na území dnešní JAR byli snad první Evropané, natož předchůdci dnešních Búrů vzhledem k tomu, že první kontakty s oblasti včetně obchodních probíhaly s Portugalci.

Jinak situace je poměrně jasná. Režim bílé menšiny byl pro většinu obyvatel dnešní JAR nesnesitelný a mírně řečeno zcela neužitečný. Není tedy asi dost dobrý důvod proto, aby se drželo rozdělení "vlastnických práv" ohledně půdy, která byla nabyta buď krádeží či ještě z větší části tím, že většinové obyvatelstvo již dopředu půdu vlastnit nemohlo.

To je proces, který probíhá již nějakou dobu, nyní se změnilo pouze to, že je možnost půdu vyvlastnit bez náhrady. S průmyslem to nemá nic společného, celý proces se týká vlastnických práv k půdě. Za další není podstatou kolektivistické experimentování jako v případě Zimbabwe.

R. Tesařík 2.3.2018 11:02

Re: JAR

Ze zápisníčku komunistického agitátora..

S. Netzer 2.3.2018 12:09

Re: JAR

Jasně, a Bartolomeu Diaz byl bolševický průzkumník.

V. Pavelka 2.3.2018 12:23

Re: JAR

Problém je že noví majitelé půdy ji neumí jako v Zimbabve obhospodařovat.

R. Tesařík 2.3.2018 12:28

Re: JAR

Lunák...

P. Moravčík 2.3.2018 12:34

Re: JAR

Búrski osadníci (je mi jedno, či ich označíte za kolonizátorov alebo nie) začali obrábať pôdu, ktorú pôvodné obyvateľstvo dovtedy nechávalo bez povšimnutia. Teraz mi to pripadá, akoby niekto založil továreň v pustine, ktorá tisícročia ležala ladom, a odrazu by si na výsledok jeho činnosti začal robiť nárok niekto len preto, že žil nedˇaleko. To sa už rovno bavme o tom ako odškodniť I ́rov ako potomkov Keltov a bohvie koho, kto ešte na našom území žil pred našou "kolonizáciou". Ešte nedávno som videl v Zimbabwe vypálené pozostatky niekedy prosperujúcich fariem. Mandelovo dedičstvo teraz tým istým hrozí aj JAR.

P. Vanura 2.3.2018 16:27

Portugalci nikde v Africe nezakládali zemědělské osídlení

Měli zájem jen o obchod a základny, původně k cestě na indonézské trhy s kořením. A když Vasco da Gama dorazil do Indie, pokusili se Arabové jeho flotilu nenadálým útokem zničit, protože nechtěli přijít o astronomické zisky z prodeje koření Evropanům. Situace nakonec dospěla k válce o obchodní cesty, ale Portugalci trasu do Evropy udrželi!

Nizozemci naproti tomu založili na jihu Kapska první zemědělské osady, slovů Bůrové pochází z nizozemského výrazu pro rolníky.

M. Prokop 2.3.2018 11:03

Re: JAR

Ano, situace je dost jasná a následky také. Pan Kechlibar to popsal stručně a výstižně.

P. Vanura 2.3.2018 11:04

První na území dnešní JAR byli v poušti kočující

Křováci a Hotentoti (jak se přejmenovali mě je jedno). Po nich se tam počátkem 17 století začali usazovat Nizozemci (Bůrové). Černoši kmenů Zulu a Bantu se tam objevili až o 150 později a první sem byli prodáni jako otroci!

V. Lunák 2.3.2018 11:36

Re: První na území dnešní JAR byli v poušti kočující

To je příběh, který tu opakujete již poněkolikáté, ale není pravdivý. Migrace ze severu začala dávno před tím, právě kmeny Bantu a rovněž dávno před tím došlo k mísení s kmeny, jejichž součástí byli i tzv. Křováci.

R. Brzák 2.3.2018 11:49

Re: První na území dnešní JAR byli v poušti kočující

To Vaše mísení mělo charakter genocidy - křováci byli brutálně vytlačováni ze savany do polopouště...