16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

IZRAEL: Premiér poražen

Snad ještě nikdy nesestavoval izraelský prozatímní premiér Binjamin Netanjahu vládu tak dramaticky. Bojoval o ni do poslední chvíle, ale nakonec zápas o svou politickou budoucnost prohrál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Kovarna 10.5.2021 1:07

tak to máte určitě pravdu, v tom se shodneme...

T. Bubeníček 9.5.2021 21:51

To je asi pravda, kašleme na to. Nicméně, asi se shodneme v přání, aby to Izrael, v tom nepřátelském koutě světa, kde je, přežil.

S. Kovarna 9.5.2021 21:08

Inu, máte pravdu, dvojí metr by tu byl, ale nemyslím, že z mé strany. OVšem ten hlavní problém je v tom, že opravdu srovnáváte nesrovnatelné. On, když Izrael ničil ty zásilky zbraní, tak šlo o země, které měly tu historii útoků na Izrael. A opět, kromě českých legií a poté československého pluku za druhé světové války si nevzpomínám, že by česká armáda nebo čeští ozbrojenci jakéhokoliv druhu stříleli rakety do Ruska, vyhazovali do výšky civilní objekty, atd. A myslím si, že je čas se dohodnout, že se nedohodneme.

T. Bubeníček 9.5.2021 20:44

Nevede, protože já v tom, co říkáte vidím dvojí metr, Vy ne. A vzhledem k tomu, že tady už naráží názor na názor, tak se dál nepohnete.

A mimochodem, i Izrael několikrát zničil zásilku zbraní, o které měl podezření, že bude použita proti nim, stejně jako to tvrdí teď rusáci. A také byste mohl řict, že to byly (ty zničené zásilky) jen obchodní transakce (podotýkám, že ruský příběh je o tom, že Vrbětická munice se měla dostat, přes třetího obchodníka, na ukrajinu a tam být použita. Přijde mi to docela děravé, ale bůh ví - každopádně jsem zastáncem názoru, že v cizích zemích se výbuchy neorganizují).

S. Kovarna 9.5.2021 20:23

Mám takový svíravý pocit u žaludku, že naše debata nevede nikam. Tak snad ješte jednou . opakované teroristické útoky a veřejné hrozby zničit Izrael jsou dostatečně legitimní důvod a na to opravdu nepotřebuji ani OSN ani skupinku osvícených filosofů, aby mi to řekli. A to už nemluvím o tom, že akce Iránu jsou de facto, ale i de iure povážovány za válečný stav a Izrael má plné právo podle toho jednat. A to srovnání s Ruskem opravdu kulhá - obchodní transakce nejsou považovány za vyhlášení války, to že to vadí ruským obchodním zájmům není opravdu dobrý důvod. Ostatně, bývalé Československo vydělávalo dost na prodeji zbraní a výbušnin teroristům, Česká republika v tom zřejmě pokračuje, ale to opravdu není legitimní důvod k napadení. A nevím o žádném ozbrojeném útoku České republiky na RUsko, ani si nejsem vědom toho, že Česká republika hrozí Rusku válečným zničením.

T. Bubeníček 9.5.2021 18:54

Ano, s tím, co jste napsala nyní, plně souhlasím a jsem stejného názoru (tedy co se země Izraelské týká, ohledně Hashemu názor nemám). Izrael, včetně Jeruzaléma, by měl patřit židům. Dokonce si myslím, že by měl trvale anektovat území klíčová pro jeho bezpečnost (Golany třeba).

Ale nic to nemění na mém názoru ohledně chování Izraele vůči Arménii a ohledně útoků na civilisty na území cizích států.

H. Lukešová 9.5.2021 18:49

Ano, psala jsem, že Země izraelská patří jeho jediným vlastníkům Národu izraelskému, který podporuje Hashem (Bůh izraelský), to je pravda, za tím si stojím, Země izraelská palestinským Arabům nepatří, rozhodně ne, nepatřila, nepatří a patřit nebude. To není žádný fanatismus, ale výraz mého hlubokého přesvědčení a ne každý, kdo s Vámi nesouhlasí, je fanatik.

T. Bubeníček 9.5.2021 18:49

Ale to víte, že pochopil. Jenže problém je, kdo určí, co je legitimní a co ne.

Například, pokud by rusové přišli s tezí (a oni už to zkoušejí) že ve Vrběticích byla munice, která měla být použita proti nim, je to v tu chvíli legitimní cíl, nebo není? Neberme teď v úvahu, že to je nejspíš lež. Ale kdyby nebyla? Za mne ne, prostě útoky na území cizího státu (mimo válečný stav) by měly být...hmm, když ne zrovna vyloučené, tak alespoň velmi výjimečné (jako regulérní útok mi přijde například zničení jaderného zařízení na výrobu zbraní).

T. Bubeníček 9.5.2021 18:45

Aha, takže každý, kdo nepodporuje Izrael, tak ho divoce nenávidí? Opět nádherná ukázka Vašeho fanatismu. A mimochodem, podívejte se na své příspěvky z dneška v této diskusi, kdo tu začal mluvit o bohu.

H. Lukešová 9.5.2021 18:35

Ano, ať ostatní, kteří si přečtou diskusi, posoudí sami, kde je pravda, Vy si také melete svou dokolečka dokola a nepřesvědčí Vás žádné argumenty ve prospěch Izraele jako je spojenectví Arménie s Íránem a arménský antisemitismus.

Někteří diskutéři vidí situaci s pohledem, který není zatemněný divokou protiizraelskou nenávistí. Z Izraele děláte Bohem vyvolený stát Vy, když na něho kladete vyšší nároky než na jiné státy. Izrael je normální stát, který hájí své zájmy a není na tom vůbec nic špatného.

S. Kovarna 9.5.2021 18:34

Jak jsem už podotknul, kdyby Česká republika pořádala teroristické akce proti Rusku na území Ruska, pak by byla odveta ze strany Ruska naprosto legitimní. A prosím Vás, netvařte se, že jste to nepochopil, když jsem mluvil o legitimní hrozbě. Ale budiž - pokusím se to vysvětlit. Mluvíme o státech, které nejen, že pořádají útoky na Izrael, ale také veřejně hrozí Izraeli a nesrkývají se s tím, že Izrael chtějé zničit (a nikoliv ekonomicky, ale vojensky). Opět, nevzpomínám si, že by s něčím podobným vystoupila Česká republika proti Rusku.

T. Bubeníček 9.5.2021 18:09

A mimochodem, za tuhle diskusi si můžete sama. Pokaždé, když začnete velkohubě vychvalovat Izrael, jak je to bohem vyvolený stát, tak si vzpomenu na ty videa rozstřílených Arménských vojáků a dostanu vztek. Speciálně, jako by na tom tenkrát byl Izrael jinak, když ho napadli všichni jeho sousedi naráz. Jenže tentokrát pomáhá agresorovi.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:58

Ale já vím, že Vás nepřesvědčím, fanatiky nikdy nepřesvědčíte. Ale ostatní, co si to přečtou, se možná zamyslí.

A Izrael by neměl být sankcionován za sebeobranu, ale za zločiny proti mezinárodnímu právu (konkrétně za útoky na civilisty na území cizího státu). Ono tedy si to myslí docela dost zemí a proto teď ty snahy soudit válečné zločiny Izraele před mezinárodním tribunálem. A k tomu bych dodal, že s touto snahou osobně nesouhlasím a přijde ulítlá zase pro změnu z jiného důvodu. Ale to už se mi nechce ani vypisovat.

H. Lukešová 9.5.2021 17:51

Já se k protiizraelským nenávistníkům zkrátka nepřidám, pane Bubeníčku, mě nepřesvědčíte. Uznávám právo Izraele na sebeobranu a na život, což není fanatické uctívání. Ano, hájím konání Izraele, protože se brání, Izrael toho od palestinských a obecně arabských teroristů tolik zkusil a doteď zakouší, takže má naprosté právo jednat podle svého nejlepšího uvážení no a Vy byste chtěl ještě sankcionovat Izrael a házet mu klacky pod nohy kvůli jeho sebeobraně.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:39

Naopak, přes to vše fandím spíš Izraeli, než jeho protivníkům, ale to spíš Vám zatemnilo myslo jeho fanatické uctívání a nekritická obhajoba všeho jeho konání. Vždyť teď jste to předvedla v nejlepší síle: Zabili dvanáct civilistů. Lukešová (zjednodušeně): no a? Stejně to nejspíš byli také teroristi.

Izrael se nemusí dožadovat? To asi ne. Ale jak jsem již psal, takové akce by měly být potrestány sankcemi ze strany ostatních států, stejně jako rusko za jejich akce, írán za jejich terorismus atd.

H. Lukešová 9.5.2021 17:34

Poděkujte teroristům, že působí mezi civilisty. Kdoví kdo z těch, jak říkáte "civilistů", bylo civilisty nebo Šihádovými spolupracovníky. Je známo, že Hamas působí v hustě obydlených oblastech, staví odpaliště raket mezi školami, nemocnicemi, administrativními budovami. Izrael se Vás ani nikoho nemusí dožadovat zda smí či nesmí konat, protože kdyby se každého ptal, dávno by již nežil. Vaše nenávist k Izraeli Vám zatemnila mysl.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:30

Ano, kladl jsem na ně vyšší nároky, protože jsem si myslel, že je mohu brát za vzor. Ale to už je minulost. A ano, Arménci podcenili význam moderních válečných technologií. Možná by to dokonce proti Azerům a Turecku prohráli i tak - ale prostě jde o princip. Dokonce i Kanada přestala Azerům a Turecku dodávat vojenské technologie, jen Izrael je tam vesele prodával dál.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:27

Takže když se rusáci rozhodnou, že Vrbětický sklad pro ně představoval hrozbu, tak je podle Vás v pořádku ho zničit? Protože Izrael přesně to dělá, viz ten nedávný útok automatickou zbraní. Vždyť je to totéž - například při likvidaci Saláh Šiháda (což byl jistě legitimní cíl) zabili i jeho manželku a dvanáct civilistů. Jak se to morálně liší od Vrbětic?

S. Kovarna 9.5.2021 17:05

omlouvám se, počitač se mi trochu zbláznil a odeslal to pro jistotu vícekrát

S. Kovarna 9.5.2021 17:04

Srovnáváte nesrovnatelné - až Česká republika začne vyhazovat do výšky civilní (nebo jakékoliv jiné) objekty na uzemí Ruska a ostřelovat Rusko raketami, pak bude akce Ruska v Čechách naprosto odůvodněná. A opravdu to není, že se Izrael probudí po ránu a rozhodne se někomu ustřelit palici. Je to vždy reakce na provedené akce, popřípadě na závažnou hrozbu.

S. Kovarna 9.5.2021 17:04

Srovnáváte nesrovnatelné - až Česká republika začne vyhazovat do výšky civilní (nebo jakékoliv jiné) objekty na uzemí Ruska a ostřelovat Rusko raketami, pak bude akce Ruska v Čechách naprosto odůvodněná. A opravdu to není, že se Izrael probudí po ránu a rozhodne se někomu ustřelit palici. Je to vždy reakce na provedené akce, popřípadě na závažnou hrozbu.

S. Kovarna 9.5.2021 17:04

Srovnáváte nesrovnatelné - až Česká republika začne vyhazovat do výšky civilní (nebo jakékoliv jiné) objekty na uzemí Ruska a ostřelovat Rusko raketami, pak bude akce Ruska v Čechách naprosto odůvodněná. A opravdu to není, že se Izrael probudí po ránu a rozhodne se někomu ustřelit palici. Je to vždy reakce na provedené akce, popřípadě na závažnou hrozbu.

A. Renjascu 9.5.2021 13:43

...Azerové to zjistili...

A. Renjascu 9.5.2021 13:42

No ač také nejsem nadšený z prodeje zbraní Azerum, tak se opravdu domnívám, že na Izrael kladete nároky výrazně vyšší než na jiné státy. Celý západ prodává léta zbraně do konfliktních oblastní a to včetně do mnoha zemí, které představují životní ohrožení Izraele a nikdo ani nepípne. Armenci si žel zvolili vládu, která zanedbala bezpečnost Náhorního Karabachu a která se rozhodla hledat bezpečnostní záruky na západě místo jako dříve u Ruska. Světové to zjistili, využili situaci a když došlo k napadení, tak se západ na Armény vykašlal a rusové se rozhodli je v tom vyloupat. Chybná bezpečnostní politika, kterou jsme i my sami měli možnost okusit na vlastní kůži. Vinit z toho Izrael je poněkud mimo, koneckonců i u nás se teď s Vrběticemi ukázalo, že vyvážíme zbraně do konfliktních oblastí a to dokonce i ty zakázané, byť byly rozebrány na jednotlivé komponenty.

T. Bubeníček 9.5.2021 13:10

Ano, myslím to OSN, jehož organizace tvrdí, že Jeruzalém nemá s židy nic společného. Ale ono těch mezinárodních společenství zase tolik není a vlastně ani nevím, které se staví k Izraeli přátelsky, EU rozhodně ne. A proto by se Izrael měl spolehnout na podporu normálních lidí, které ovšem, tím co dělá, začal také odpuzovat. Jak jsem mnohokrát psal, je to škoda a je mi to docela líto.

T. Bubeníček 9.5.2021 13:08

Ano, každý klenot se dá prodat, jak Izrael ukazuje. A je hezké, že má Vaši principipální podporu, když celosvětově pro něj situace vypadá tak jak vypadá (stačí vidět jakékoliv hlasování proti izraeli) a tím, co v posledních letech dělá, podporu mezi normálními lidmi spíš ztrácí (a nemyslím tím jen Arménii, ale i neschopnost mít stabilní vládu atd.). Protože zdaleka ne všichni jsou proizraelští fanatici, jako Vy.

A samozřejmě, přes vše, co zde píšu a co si o Izraeli teď myslím, tak je mi pořád řádově bližší a sympatičtější, než ta parta okolo něj. Ale už to prostě není ono.

H. Lukešová 9.5.2021 13:07

Mezinárodní společenství? Které máte na mysli? Společenství, kde je zastoupeno Rusko, Čína, muslimské státy, KLDR spolu s neomarxistickými eurounijními zeměmi? Opravdu vybraná to společnost.

T. Bubeníček 9.5.2021 13:03

Nicméně, v poslední době už se neomezují pouze na likvidaci teroristů, proti čemuž by asi nikdo neměl námitek, ale provádějí veřejné vraždy cizích státních přílušníků na cizím území a to je jednoznačné porušování mezinárodního práva, za které by měly následovat sankce, obdobně tomu, jako byli vyhoštěni rusové za Vrbětice a za Salisbury.

A co se týká souhlasu, samozřejmě nepotřebují svolení ani požehnání, ale měl by následovat trest ze strany mezinárodního společenství.

H. Lukešová 9.5.2021 13:02

Ale jo, Izrael je stát jako každý jiný, ale pro mě je blyštivým klenotem Blízkého východu, který statečně a hrdinně vzdoruje arabským a jiným muslimským státům a mou principiální podporu má.

H. Lukešová 9.5.2021 12:58

Ale Vaši tezi jde to obrátit, Izrael byl k podpoře Azerbajdžánu donucen arménským spojenectvím s Íránem, protože izraelský postoj je jasný, podpořit kohokoliv, kdo je proti Íránu, nepříteli země. Izrael neprodává zásady, ale jedná tak, aby přežil, k tomu patří i cílené zneškodňování protiizraelských arabských a íránských teroristů, ať jsou kdokoliv, a za to se Izrael omlouvat nemusí. Tak jak Izraelci potrestali vrahy zodpovědné za masakr izraelských sportovců na mnichovské olympiádě.

To, že jsou Arabové Semité, neznamená, že nejsou antisemité. Obecně se antisemitismus vžil jako termín označující protižidovský rasismus, tudíž ten, kdo nenávidí Židy, je antisemita. Izraelci nemusejí žádat o svolení sebeobranných akcí, Stát Izrael není evropskou ani americkou kolonií, tudíž nemusí poslouchat Brusel ani Washington DC, o Izraeli se rozhoduje v Jeruzalémě, ne v Bruselu nebo ve Washingotnu DC, nepotřebují od nikoho souhlas ani požehnání se svými akcemi.