23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Dvořák 20.7.2011 14:04

Jina, ale nemene prastena, fikce ...

Co kdyby si Irove po velkem bramborovem hladomoru v pulce 19. stoleti vzpomneli na domov svych predku a misto emigrace do Ameriky se zacali vracet treba do Cech? Zprvu by nebyl problem, ale jak by pocty pristehovalcu rostly, vznikaly by konflikty s domorodym obyvatelstvem. Po Velke valce by jista upadajici imperialni mocnost vyuzila povalecnych zmatku a aby se nemusela zrici sve drzavy, prosadila by vznik nezavisleho statu irskeho naroda na casti uzemi jeho pravlasti, Cech.

Ze to je naprosta pitomost? Souhlasim, ale demostruje to jednak (1) nesamozrejmost vzniku Statu Izrael a (2) hloupost fiktivnich historii, ktere nam predklada pan autor.

B. Pauk 18.7.2011 18:44

Čeští mudrlanti, jděte do Palestiny

a ukažte jim, jak se to má správně dělat. Zejména po zkušenostech roku 1918, kdy jsme hrdinsky poté, co odstoupila c.k. vláda vyhlásili stát bez jakéhokoliv referenda národnostních menšin, v roce 1938 jsme hrdinsky kolaborovali, abychom se po válce, kterou vyhráli jiní, hrdinsky mstili většinou na civilistech. Totéž v modrém v roce  1968 i v roce 1989. Našim pohádkám už nikdo dávno nevěří a nebere je vážně.

H. Lukešová 18.7.2011 19:08

Re: Čeští mudrlanti, jděte do Palestiny

Ano, některým zejména levicovým Čechům bych doporučila ať odtáhnou na palestinská území, když tak na těch palestinských Arabech lpí a tak je milují...Zejména banda z BL a dalších stok...

P. Beránek 19.7.2011 22:38

Takže Vy jste madam už odtáhla dfo Izraele?

S jakou bandou?-)

H. Lukešová 19.7.2011 23:26

Re: Proč bych to dělala? Já jsem doma v ČR, vážený pane

P. Beránek 20.7.2011 0:02

Tak proč jiné vyháníte

jenom proto, že nesdílejí vaše infantilní názory?

P. Beránek 19.7.2011 22:36

Re: Čeští mudrlanti, jděte do Palestiny

to jste fakt všechno dělal?

Kolik je vám let?

A ještě se k tomu hrdinsky hlásíte.:-)

P. Urban 18.7.2011 17:41

Post scriptum

Když už autor uvádí paralely s česko-německými vztahy : jeho vztah k Palestině připomíná vztah Frankfurtského parlamentu (1848) k historickému Německu včetně území obývaných Čechy a Slovinci.

P. Urban 18.7.2011 17:36

Skandální počínání ?

Bojkot zboží z politických důvodů je v demokraciích západního typu zcela běžný. Jeho zákaz lze chápat jako posun Izraele k válečnému či výjimečnému stavu. 

Srovnání Izraele s předválečným Československem pořádně kulhá. Čeští Němci měli československé občanství a československá vláda jim nijak nebránila ve stěhování na české území, spíše naopak. Do pohraničí byli posíláni čeští úředníci, žádné nové "české vesnice" zde ale stavěny nebyly.

Že mají Židé právo usazovat se na celém území historické Palestiny ? Relevance předválečných mezinárodních smluv je pro dnešní dobu dosti chatrná, jejich platnost skončila s britským mandátem. Ale i kdyby, neměla podle nich Palestina být dostupná oběma národům ? Arabové z okupovaných území se ovšem na izraelské území stěhovat nemohou.

Že se s nimi nedá žít ? Tak proč o to Izrael tak zuřivě usiluje a staví osady na území, jejich původní populace nemá izraelské občanství a nemůže do výstavby osad nijak mluvit ?

Mimochodem, jakpak by asi vypadala dnešní Evropa, kdyby se měly vztahy mezi jejími národy řešit podle podoby před dvěma tisíci lety ?

J. Tejkl 18.7.2011 18:19

Re: Skandální počínání ?

Ano máte pravdu, Palestina měla podle předválečných smluv  být dostupná oběma národům. (Tehdy ovšem ještě žádný palestinský národ neexistoval). podle dohod ze San Rema z r. 1922, mělo být  území  britského mandátního území Palestina rozděleno mezi palestinské Araby a Židy a to tak že: palestinští Arabové dostanou tzv. Transjordánsko tj. dnešní Jordánské království, a Židé území historického Izraele včetně Golan, Judeje a Samaří.  Rozhodnutí konference v San Remu bylo schváleno Společností národů v r. 1922, akceptováno Kongresem USA téhož roku, a potvrzeno mezinárodní britsko-americkou dohodou o Palestině r. 1925. V r. 1945 Společnost národů, potvrdila ve své Chartě územní práva národů v jejich předválečné podobě (čl. 80), tedy i územní práva Židů v Palestině. Takže Vaše úvaha o konci těchto mezinárodních úmluv je zcela nesmyslná a absurdní. pro doplnění informací: http://jdl.czechian.net/palestinaneexistuje.htm

 Dále: Upozorňuji Vás, že psát o "chatrné relevanci předválečných smluv" je velmi úsměvné u příslušníka národa, který získal samostatnost rozhodnutím stejných mocností, na základě stejného  práva na sebeurčení národů atd.,  jen o necelých třicet let dříve.

Asi jste nepochopil, že nejde o nějaký "zákaz" bojkotu, "který by posouval Izrael k válečnému stavu" Bojkotovat můžete v Izraeli jako v ČR, co chcete.  Opatření se týká  firem, které přistoupí na otevřeně diskriminační podmínky palestinské samosprávy. Tyto firmy nebudou "zakázány", jen by neměly  dostávat státní zakázky, což je snad celkém pochopitelné i Vám...

"Původní populace" (velice úsměvný termín) do výstavby osad mluvit může a taky to dělá: minulý rok např.  Palestinská autonomie zakázala palestinským vlastníkům půdy, tuto půdu prodávat Židům, a to dokonce pod trestem smrti.    

P. Rajman 18.7.2011 15:45

Sudety, pohraničí a Franz Kafka

 Oba pojmy jsou česky a oba označují něco jiného, i když územě částečně se kryjícího. Používat tato slova jako synonyma je stejné, jako Praze řikat výlučně "hlavní město" a místní označení zcela ignorovat.  

J. Tejkl 18.7.2011 9:37

mimochodem,

stigmatizační kampaň levicové Meretz, která začala označovat zelenými štítky výrobky z osad v Judeji a Samaří, nabrala zcela opačný směr. Označené výrobky se začaly prodávat mnohem lépe než dřív! Aktivisté z Meretzu asi nebudou vzteky spát... 

K. Křivan 18.7.2011 10:06

Re: mimochodem,

To je správná reakce !!!  Což udělat pro tyto produkty internetový prodej ?  Kdyby se rozumně vyřešila doprava do Evropy, a cena byla stejná jako u jiných dovozů, .... 

Když se může dovážet víno až z Australie, proč ne z israelských osad ?

J. Kanioková 18.7.2011 21:14

Tak to mě fakt těší :)))

J. Tejkl 18.7.2011 9:14

už zase ta nesmyslná paralela!

ačkoliv  temata článků pana Stejskala nejsou často nijak zvlášť argumentačně podložená, čtu  je přesto rád,  protože se základním obsahem většinou souhlasím a jeho náklonost Izraeli je mi sympatická. Tentokrát musím udělat výjimku: nesmyslná paralela palestinských Arabů se Sudetskými Němci se v Českých medíích objevuje poměrně často, ovšem ještě nikdo ji nerozvedl do tak bizardní podoby jako dnes p. Stejskal.  Fiktivní budování města Neustadt, kdy by sudetoněmecká autonomie měla nutit české firmy aby bojkotovaly produkci z "českých osad" je navíc hodně krutou ironií: protože to byl především český stát, který po celou dobu první republiky zatvrzele bojkotoval  německé  firmy a všechny velké státní zakázky udílel podle národnostního klíče výhradně  firmám českým... Srovnávat pracovité a šikovné sudetské Němce, díky kterým, bylo české pohraničí až do r. 1945 jednou z nejrozvinutějších oblastí střední Evropy s Palestinskými araby, kteří žijí pouze z teroru a vydírání světového společenství, je  hodně silná káva a je mi líto že p. Stejskal si to zřejmě neuvědomuje.   

Pokud jde o zmiňovaný Izraelský zákon, zcela s panem Stejskalem souhlasím: jestliže se izraelská firma rozhodne přistoupit na diskriminační podmínky palestinských Arabů aby získala zakázku, je to  její věc. Nikdo ale nemůže od Izr. státu chtít, aby takou "loajální" firmu ještě podporoval  státními zakázkami.     

J. Poláček 18.7.2011 14:15

Re: už zase ta nesmyslná paralela!

Dobrý den pane Tejkl,

Souhlasím s váma že paralela mezi Sudetskými Němci a Palestínskými Araby kulhá na obě nohy. Na jeho obranu snad jenom poznámka že je tato paralela u nás poměrně rozšířená. Je to obecně problém nalezení příkladů, ve fyzice je za stejných podmínek ten samý jev nekonečně mnoho krát opakovatelný. V politice a ekonomii je každý príklad vždy unikátní a na 100% neopakovatelný. Podobně vnímám i dění kolem Izraele. Kdybyste byl v kůži pana Stejskala jaký jiný příklad, srovnání nebo geopolitickou situaci by jste použil ? Mě nic podobného nenapadá.

J. Tejkl 18.7.2011 15:12

Re: už zase ta nesmyslná paralela!

dobrý den pane Poláčku,

nevím nevím, zda by Werner Heisenberg s Vámi  souhlasil, pokud jde o možnost exaktního opakování zejména složitějších fyzikálních jevů. (((-:. Ale Vážně: obávám se, že ani já žádnou vhodnou paralelu pro situaci Izraele z rukávu nevytáhnu. Situace Izraele je unikátní, což je možná i důvod, proč se jí vytrvale věnuje celý svět už šedesát let s neutuchající pozorností. Takže pokud se ptáte jakou paralelu bych použil v kůži p. Stejskala, tak odpovídám že žádnou. Pokud by si ji pan Stejskal odpustil, článek mohl být o polovinu kratší a i tak by sdělil to, co je podstatné.  

  

J. Poláček 18.7.2011 16:20

Re: už zase ta nesmyslná paralela!

Souhlas - u společenských věd bez paralel ! Nadělá to více škod jako užitku. Jen se tomu ne a ne odnaučit, něco nás furt žene srovnávat, zatracená práce, kde je tomu kořen ?

S. Udatný 18.7.2011 8:04

Dobrý den,

po přečtení článku se mi naše domácí problémy a problémy EU jeví jako opravdu ale opravdu nepodstatné. Klasický příklad levicové hlouposti.

P. Sulc 18.7.2011 4:13

Pane, nepochybuju ze mate pravdu, ale

 ten vac clanek je strasne dlouhy, jen malokdo jej docte, takze ztraci smysl. Nezapomente laskave, ze na psu vznika denne dost velky pocet clanku a nelze ztravit nekolik hodin ctenim a psanim do diskusi.

REDAKCE BY MELA OMEZIT DELKU CLANKU.

I. Schlägel 18.7.2011 7:53

Re: Pane, nepochybuju ze mate pravdu, ale

Nezlobte se, pane Šulci, ale čtenáři, kteří se chtějí něco zajímavého dozvědět, si článek rádi přečtou celý se všemi jeho nuancemi, odkazy, příměry a hodnotnými informacemi. Trvá to cca 5 minut. Pravda, reklamní spot v TV je o mnoho kratší a člověk nemusí namáhat myslivnu. Pro komzumenty reklamních spotů tento zajímavý článek pravděpodobně určen není. Možná by stálo za to omezit délku psaného slova i v knihách. Jsou tak nesnesitelně a nudně dlouhé. Kdo by se s tím čtením pořád mořil? Zkrátit!!! Nebo zvýšit DPH!!!

J. Poláček 18.7.2011 9:18

Re: Pane, nepochybuju ze mate pravdu, ale

Doporučuji všem které dlouhé članky nebaví aby je prostě nečetli. Jejich ztráta = jejich odpovědnost. Pana Šulce chápu spíše v širším kontextu - mediální zkratky pouze upoutají ale neposkytnou úplnou informaci čímž v hlavách mnoha lidí (většina nečte "dlouhé články") vytvoří pouze podnět k fantazírování "odhadům" doměnkám, .... . To má nazanedbatelný efekt na veřejné mínění a to zas formuje lecos jiného, třeba i volební výsledek. Pokud by se podařilo takovéto  (a jiné) "dlouhé" članky "zkondenzovat" třeba o třetinu, část čtenářů tím udržíte v procesu přijetí ůplnější informace. Komprese informace je ale umění, přinejmenším to vyžaduje detailní znalost probírané problematiky. Kdo ji má ? Komu se dá věřit ? A vůbec, v tomto smyslu přečte si dnes někdo mladší 30-ti let (celou) knihu ?

H. Lukešová 18.7.2011 0:13

Jediná volitelná strana v Izraeli je Likud,

Kadima, Merec se snaží podvracet ekonomiku izraelského státu...Autor popsal smutnou realitu...Když antisemité bojkotují Izrael je to hnusné, ale když se snaží izraelské výrobky bojkotovat samotní Izraelci je to ještě hnusnější...

J. Kanioková 18.7.2011 21:18

Jo, to je vždycky smutné, když se nedá spolehnout na vlastní lidi.

Ty ideologie nadělaly už tolik zla :(((