26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

IZRAEL: Když jsem viděl, jak se na něj policie sápe…

Ta situace nemá rozumné řešení. O to víc, pakliže jdete na ruku těm, kdo to stejně neocení a budou vaši vstřícnost interpretovat jako slabost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Pakosta 26.2.2020 19:22

...a dost často právě ateisté tvrdí, že ta jejich víra je nad ty ostatní.

Co se mohamedánů týká, ti to mají zakotveno přímo v Koránu. Judaismus pak je nejstarší z Abrahamovských monoteistických náboženství, takže tam by mne jistý pocit nadřazenosti nepřekvapil - ne že bych to ovšem považoval za správné. Hodnota člověka není v tom, v co věří či nevěří.

M. Němcová 26.2.2020 13:53

nejpíše jste si mne s někým spletla. Já tvrdím, že Palestinci mají právo na ozbrojený odpor na všech okupovaných územích i v Gaze a na Západním břehu, že je toto jejich právo stejné, jako bylo právo povstalců a partyzánů proti nacistům, že mají právo své partyzány obdivovat a velebit. my to děláme se svými také - a správ

na Izrael mám stejné nároky jako na jiné, nemá co krást cizí území, cizí bohatství ani na něm jeho právoplatné obyvatele zabíjet - co ji opravňuje útočit na Sýrii nebo Libanon, když ne agrese sama?.

M. Němcová 26.2.2020 13:49

mne nepohoršují žádní věříci, i kdyby na špagetové monstrum věřili - a proč by měli, mne pohoršují jen ti, kteří si myslí, že jejich víra je nad ostatními,, dnes jsou to někteří židé a někteří muslimové... dokonce i křesťané se objeví/konyho armáda, například).

M. Němcová 26.2.2020 11:37

čtěte a učte se

A. Pakosta 26.2.2020 8:41

V Koránu se dočtete jinou definici míru. Dár es salám, neboli Dům míru, je podle Mohameda ta část světa, kde již všichni přijali pravou víru - islám. Zbylý svět je pro mohamedány prostě Dár al Gharb - Dům války.

Arabisté nechť mi laskavě prominou možné pravopisné chyby v arabštině, které ovšem na podstatě věci nic nemění.

A ještě otázku, paní Němcová: Věřící muslimové Vás nepohoršují?

A. Pakosta 26.2.2020 8:34

Očividně, Vám, milá paní Němcová, má poznámka za reakci stála, a já Vám za ni děkuji. Bezmocným pokusem o odpor je totiž právě Vaše reakce, protože popírá sama sebe, křičíc nahlas "já mlčím!". Moje poznámka je, s Vaším dovolením, naopak výstižná, protože jasně vyzdvihuje podstatu věci: Nelze objektivně dokázat existenci transcendentní bytosti, jakou je Bůh, ale tím méně lze dokázat její NEEXISTENCI, protože obecně je negativní důkaz mnohem obtížnější než důkaz pozitivní. Například když Vás někdo vyfotí v posteli s milencem, dokáže tím Vaši nevěru (jste-li vdaná), ale ani milionem fotek prázdné postele po vašem boku nedokážete, že nevěrná nejste.

Takže přesvědčení o neexistenci transcendentna (nechci Vás dráždit tím jednoslabičným slovem) je čistě věcí víry, stejně jako přesvědčení opačné. Problém s vámi (ateisty) je v tom, že se cítíte být povzneseni nad ty primitivy, věřící v cosi jiného, než v co věříte vy sami. My ostatní naopak víme, že je psáno "kdo se povyšuje, bude ponížen...".

A ještě mi dovolte jeden dovětek - ta větička, kterou jste bezmocně vyvrhla do diskuse, je navíc mluvnicky špatně. Měla by znít buď "Tento ...pokus...nestojí za odpověď" a nebo "Na tento...pokus...(mi) nestojí za to odpovídat.

A v každém případě se píše na začátku věty kapitálka (To je velké písmeno, víme?) a za větou tečka.

Profesor Hrbolek blahé paměti by Vám nejspíše řekl: "Co s vámi, děvče? Nepotěšila jste mne, ale ani já vás nepotěším. Čtyři...

M. Němcová 25.2.2020 5:35

paní Lukešová, řeč jde o Palestincích - to jejich bylo ISIS? nebo snad prasklo, že ISIS podporoval právě Izrael? léčil na svém území například její bojovníky? I jinak podporoval?

pokud rozumím vašemu tvrzení, Palestinci vyjíždějí do ciziny, kde úmyslně ničí křesťanské, židovské a hlavně jim předcházející památky????

M. Němcová 25.2.2020 5:33

která jsou cizí? ta, která pro Izrael nevyčlenila OSN.

vy sama nejste s to vnímat rozpor mezi slovy: Arabové a jiné menšiny mají stejná práva a slovy: národní stát, s jediným úředním jazykem a náboženskými symboly?

a nevíte, že jsem vám opakovaně napsala, že na náboženství založené státy, jako je Izrael, i muslimské republiky z definice nejsou a nemohou být demokraciemi?

ohledně práv náboženských menšin v arabských zemích je to u každé jinak, a třeba zrovna Sýrie je garantuje široce.

na Izrael mám pouze základní morální nároky, nepovažuji jej totiž za stát založený na morálce, ale na útlaku a proto nemám na něj vyšší požadavky, jen aby neobsazoval cizí území a neútočil na ně.

M. Němcová 25.2.2020 5:27

ba ne, paní Lukešová, i když jeden z našich dvou mozků není s to uvažovat racionálně, můj to nebude.

H. Lukešová 24.2.2020 14:05

Ne, vy přistupujete k věci s velkou nenávistí. Nenávidíte Židy a Izrael, antisemitismus vám zatemnil úsudek.

H. Lukešová 24.2.2020 14:04

Sand je antisemita, podvodník, ultralevičák a lhář.

Lháře, antisemity a podvodníky nebrat!

H. Lukešová 24.2.2020 14:02

Tak podle vás je burka či nikáb totožný s evropským oblečením jako jsou třeba dlouhé kalhoty či halenka s dlouhým rukávem?

Tomu nevěřím, že byste věřila takovým nesmyslům.

A také píšete, že jste ateistka, že? No to byste měla vědět, že muslimové ateisty pohrdají stejně, ne-li více než s Židy a křesťany. V Některých muslimských státech jsou ateisté zabíjeni jako homosexualávé. Ateismus je trestný.

Přijde mi, že máte trochu sebevražedné sklony, hlásíte se k feminismu a ateismu, přičemž muslimové ženami, ateisty a homosexuály opovrhují. Skutečný feminismus, ideologie prosazující rovná práva s muži, s čímž také samozřejmě souhlasím, se staví proti muslimské tyranii, kde žena nemá žádnou cenu, kde je žena absolutním majetkem muže. Nechci bezprávnou otrokyní, proto nepodporuji islám.

H. Lukešová 24.2.2020 13:56

Tak neměříte všem stejně, paní Němcová. Na Izrael máte vyšší nároky než na okolní muslimské země. Což je rasistické, antisemitské.

Obhajujete vraždění Židů, pardon Izraelců ze strany palestinských teroristů. Což je rovně antisemitské. Můžete to okecávat, jak chcete.

H. Lukešová 24.2.2020 13:52

Která území jsou cizí?

Zákon o národním právu nikoho nedevalvuje...Zákon pouze říká, že Stát Izrael je národním státem židovského národa, s hebrejštinou jako úředním jazykem a dalšími židovskými symboly, jako je menora, Magen David...

Arabové a jiné menšiny mají stejná práva s Židy garantovány.

Nevím o tom, že by vás popouzely zákony v muslimských státech. Když Írán sám sebe prohlásí za islámskou republiku, když arabské státy samy sebe prohlásí za arabské (Spojené arabské emiráty, Saudská Arábie, Syrská arabská republika)...kolik křesťanů a Židů žije v těhlech zemích a jaká mají garantována práva?

Neměříte rozhodně všem stejně. Na Izrael máte vyšší morální nároky než na jiné země, což je rasistické, antisemitské.

H. Lukešová 24.2.2020 13:47

Tak v Íránu chtějí srovnat se zemí hrobku Mordechaje s Ester a v Iráku bylo tisíce kostelů srovnáno se zemí, nevěřím, že neznáte muslimskou organizaci ISIS...

M. Němcová 24.2.2020 10:01

i vy šprýmaři... neřešíme starověk, řešíme současnost.

Sand je skutečný vědec a jeho kniha je skvělá, ale není sám. co slovo, to ověřeno, mnoho odkazů i logických úvah, tím se vyznačuje.

bajky nebrat.

M. Němcová 24.2.2020 9:59

vzhledem k tomu, že přistupuji k věci, aspoň se snažím, nepředpojatě bez lásky a bez nenávisti i čtu široké zdroje, asi bude přece jen širší.

M. Němcová 24.2.2020 9:54

Paní Lukešová, zahalit je zahalit,zdaleka ne všechny muslimské země jsou nuceny k velkému zahalování, už vaříte z vody.

M. Němcová 24.2.2020 9:52

jak ničí v Iráku a Iránu?

M. Němcová 24.2.2020 9:50

i odjinud než z odcizených pramenů?

M. Němcová 24.2.2020 9:48

na tento bezmocný pokus o srovnání ateismu s jakoukoliv náboženskou vírou nestojí za odpověď

M. Němcová 24.2.2020 9:47

mír znamená konec zabíjení, zabíjení všech, že je s tím spojeno vrácení ukradeného je prostou samozřejmostí.

M. Němcová 24.2.2020 9:46

paní Lukešová, kdybyste se upsala,. nezměníte nic na tom, že Golany., Západní břeh i Gaza nejsou izraelským územím a ani okupovaná území. celá tato území promlouvají historií, to jistě, také starých Izraelitů, příznivců monoteistického judaismu, nicméně nejen jejich historií, ani převážně jejich historií natož výlučně jejich historií.

M. Němcová 24.2.2020 9:43

oponent je jen muslimák a antisemita? já třeba jsem taky nacistka.... a nejen to.

M. Němcová 24.2.2020 9:42

vážně? já jsme se k jeho diplomce nedostala, i když je mi poněkud podezřelé, že v jedné diplomce stihl jak popírat tak i schvalovat....a ještě v SSSR, který přinesl více obětí než kdokoliv jiný,

Ale pokud vidím, spolupracoval seč mohl a byl dávám Gaze za vzor, kdežto Netanjahu se veřejně přiznal k záměru u,krást cizí území, stavět na něm osady - což mezinárodní právo okupantům vysloveně zakazuje, podporuje útoky na GAzu a přičinil se o nový zákon, který z nežidovských občanů Izraele dělá ještě více než tomu bylo dosud občany druhé kategorie.

H. Lukešová 23.2.2020 18:43

Jenže je rozdíl jak moc se zahalit. Jestli stačí třeba mít na sobě jen dlouhé kalhoty a halenku s dlouhým rukávem, či rovnou přinutit ženu zahalovat se do pytlů (burky a nikáby), to se jedná o jinou kategorii.

Asi tak ze zoologického hlediska rozdíl mezi myší a potkanem co do hrůznosti...

H. Lukešová 23.2.2020 18:36

Netajahu ne, to Abbás, ten je typický palestinský nacista...v Sovětském svazu napsal diplomovou práci, kde popíral a na druhé straně ospravedlňoval holocaust.

M. Němcová 23.2.2020 17:44

proč jen jim, když zahalit se je třeba i při návštěvě papeže nebo v jakékoliv modlitebně, muslimové muži předstupují před svého boha s bosými chodidly...

J. Kanioková 23.2.2020 17:36

Přesně !

J. Kanioková 23.2.2020 17:34

I. Štípek -

S vaším komentářem naprosto nesouhlasím !