23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 21.3.2007 18:06

Re: Re: Re: Vy jste islamonacista?

To jsem ráda Kobylko. To víš, že o nás nějaký blbeček říká,že jsme jedna a táž osoba. To je neuvěřitelné, čeho jsou některá individua schopná.

AeroKarel 21.3.2007 14:47

Re: Dvě sionisticko - nacistické husy zakejhaly

Nejvíc holt Židům, a co má být? Nacistům jenom tím, že tam vyhnali mnoho Židů, kteří by jinak zůstali v Evropě.

Ale máte v tom dobrý maglajz.

brok 21.3.2007 14:06

programa

Dotaz: Programa je rusismus nebo tisková chyba?

ptl 21.3.2007 14:05

Izraelská krize

Problém s Izraelem je v tom, že vzniknul na území proti vůli původních obyvatel, kteří zde žijí tisíce let. Chápu poválečný požadavek Židů na vytvoření státu, kam by se v případě pronásledování mohli uchýlit, zvláště po zkušenostech s holocaustem a odmítáním židovských vystěhovalců z nacistického Německa ostatními státy. Důsledkem iracionálního nároku židovských imigrantů, ve velké míře z východoevropských zemí, na "zemi zaslíbenou Bohem" bylo to, že se z mnohých místních obyvatel stali celoživotní štvanci živořící v uprchlických táborech. Izraelská krize se vyostřila po okupaci Západního břehu a byla posilována zakládáním ilegálních židovských osad na tomto území pod ochranou okupační armády. Pocit bezpráví a bezmoci původních obyvatel byl pak nutným důsledkem. Jako jediné řešení izraelské krize vidím restauraci jednotného státu na celém území Palestiny, v němž by všichni, to je původní obyvatelé, přistěhovalci a uprchlíci měli stejná práva. Jsem přesvědčen, že pod mezinárodní kontrolou by tento projekt bylo reálné uskutečnit.

brok 21.3.2007 14:12

Re: Izraelská krize

Nesmysl. Pokud míníte "palestince" (původně palestinští arabové k odlišení od palestinských židů), pak jistě víte za základní školy, že ti přišli do palestiny cca v osmém století (tedy určitě na "tisíce let"). Židé žijí v této oblasti prokazatelně od 16. století př. Kr. a pravděpodobně déle. V r. 1946, kdy Izrael vzniknul, zde měli Židé většinu. Arabové (v té době se nazývali "palestinští arabové) odsud "vyhnali" jejich kamarádi ze sousedních arabských zemí, aby měli záminku k boji. Dodnes žeje v Izraeli mnoho arabů a mají problémy pouze zase s arabi. Okupace "západního břehu" a také Golan a na krátkou dobu i Sinaje byla jen důsledkem arabské agrese.

kopretina 21.3.2007 14:19

Re: Izraelská krize

1) Ne tak docela. Původními obyvateli byli Židé. Židé přišli na území země Kanánské již 1250 př. Kr. Kolem roku 1000 př.Kr. zde vytvořili státní formu, království Izraelské a později také království Judské. Právě zde v Kanánu,zemi Izraelské se zrodila hebrejská kultura, hebrejská Bible, která je součástí i křesťanství. Majoritní zastoupení Židů trvalo do roku 135, kdy bylo mnoho Židů vyhnáno. Přesto se v zemi udržely početné židovské komunity. No a život Židů v diaspoře byl příšerný, dějiny diaspory jsou pro Židy dějinami pronásledování, krve, vyhánění, masakrováním a vyhlazováním.Ale zpátky k věci. Ve 4.století přišli Byzantinci, první Arabové až v 8.století, od r.1099-1187 opanovali zemi křižáci, pobili mnoho muslimů i Židů. (Dnešní Palestinci jsou potomci Arabů, kteří přišli až v 19.století, potvrzují to syrské statistiky i statistiky Britské koruny), koncem 13.st. až do r.1517 opanovali zemi Mamelukové, od r.1517-1918 ovládli zemi Osmané, 1918-1948 zde Britové vytvořili mandát, Lord Balfour vydal deklaraci-Balfourova deklarace-2.11.1917, která slibovala Židům vytvořit židovskou domovinu v židovské vlasti. 14.5.1948 vznikl stát Izrael. Takže Arabové zde NIKDY neměli stát.

2) Židé již od roku 1880 odkoupili velkou část půdy, začala vznikat čistě židovská města jako RISHON L´ZION, ZYCHRON YAAKOV a dalších 30 čistě židovských měst. R.1909 vzniklo město TEL-AVIV, "na zeleném drnu". Židé zůrodnili neúrodnou poušť, vysušili malárické bažiny, zkrátka proměnili poušť v kvetoucí zahradu.

3) Vztahy mezi Židy a Araby byly celkem dobré, než se k moci dostal Mufti Husejní, kterého Britové jmonovali jeruzalémským muftím. Muftí Husejní štval proti Židům, vyzýval k pogromům: 1921=první mohutný protižidovský pogrom-několik desítek mrtvých Židů, 1922=další protižidovský pogrom, 1929=masakry Židů v Safedu a Hebronu-v Hebronu arabský dav zabil 133 ortodoxníxh Židů, přes 400 Židů zraněno. 1935-1938 při arabských bouří zabito stovky Židů.

kopretina 21.3.2007 14:29

Re: Re: Izraelská krize

R.1942 Mufti Husejní navázal přátelství s SS-Reischfuehrem Himmlerem, správcem likvidačních táborů, Husejní žádal vyhlazení všech Židů ve Svaté zemi a na celém Blízkém východě. Jistěže reakcí na takové násilí vznikly i židovské teroristické organizace-Irgun, Sternův Gang, které se mstily Britům i Arabům-zničení arabské vesnice Deir Jasin, útok na King-David atd. 29.11.1947 OSN rozdělila britský mandát mezi Židy a Araby, Židé to přijali, Arabové odmítli. Začali krvavou válku-Nevyhlášená válka- 30.11.1947/duben 1948. Arabské legie útočily na židovské komunity, pobili 1200 Židů. 14.5.1948 vznikl stát Izrael, den poté ho arabské armády Egypta, Jordánka, Saudské Arábie, Iráku, Libanonu napadly, rozhodly se jej zničit, pobili 6500 Židů, ale stát Izrael přežil. Arabové mohli mít stát, kvést vedle Izraele, odmítli, začali válku.

4) Problematika uprchlíků- arabských uprchlíků ze Svaté země bylo asi 656 000, z nichž velká část odešla DOBROVOLNĚ na výzvy svých arabských vůdců, že se do 14 dnů vrátí jako vítězové, ačkoliv je Židé přemlouvali, aby zůstali! Jistěže některé Araby vyhnaly Irgun či Sternův gang, ale nebyla to většina. Dále zapomínáte na fakt, že z muslismkých zemí se muselo vystěhovat až 1 075 000 Židů, zanechaly ve svých zemí majetek pětinásobné výše než Arabové ve Svaté zemi, byli naprosto ožebračeni. Z nich více jak 750 000 Židů nalezla důstojný život v Izraeli, Sefardé se postupně začlenili do izraelské společnosti a nyní tvoří naprosto integrovanou složku izraelské společnosti. Zbytek Sefardů odešlo do Francie a Severní Ameriky. Zatímco arabští bratři nechali své pokrevní bratry Palestince hnít naprosto v nedůstojných podmínkách, nedovolili jim začlenit se do normální společnosti a využívají je v ideologickém boji proti Izraeli.

Jimmy Keen 21.3.2007 14:54

Re: Re: Re: Izraelská krize

Kopretino skvělé, jen bych připoměl, že Židé kupovali půdu o majitelů, tedy od šejků či Turků, nikoliv od nomádů, kteří se potulovali krajinou. No a je logické, že za účelem ochrany svých zemědělských polností a majetků je na svém území bránili. Což jaksi Arabové zvyklí na tzv. zvykové právo, tedy tudy jsem chodil, tady jsem pásl a nějaký majitel půdy mi nemá co rozkazovat, tvrdě narazili. A je tu jedna z příčin konfliktu. Nicméně právo je na straně řádného majitele půdy. Pro vlky vyjící o okupaci Palestiny jen připomínám, že to nebyli Židé, kdo válku začal. Oni v ní pouze zvítězili. A za mír se vzdali území, které po svém napadení obasdili tím, že porazili útočníka. Mluvím o Sinaji, oblasti větší než stát Izrael. Egyptu byla Sinaj vrácena za mírovou smlouvu. Mírovou smlouvu má Izrael i s Jordánskem. V podstatě soužití bez problémů. Mírovou smlouvu nabídl Izrael i Sýrii s nabídkou vrácení Golan za předpokladu mezinárodní kontroly, že se Golany pod syrskou mocí nestanou nástupním prostorem pro napadení Izraele. Sýrie odmítla.

AeroKarel 21.3.2007 14:52

Re: Izraelská krize

Jen taková zajímavost: Turci vyhnali Armény a spoustu Řeků. Žijí vyhnaní v táborech? Češi vyhnali sudetské Němce. Žijí v táborech? Alžířani vyhnali spoustu Francouzů. Žijí v táborech?

Palestinci utekli před Židy, nebudu teď rozebírat, nakolik to bylo nutné. Ale proč žijí v táborech? Co je odlišuje od Arménů, Řeků, Němců, Frantíků?

AndyX 21.3.2007 13:31

Ze sionistického ráje na Zemi utíkají Židé, co jim nohy stačí.

Loni v Libanonu taky nic moc, copak, copak, strach o navracení nakradeného?

Harpyje 21.3.2007 13:43

Re: Ze sionistického ráje na Zemi utíkají Židé, co jim nohy stačí.

Nic blbějšího Vás nenapadlo?

AndyO 21.3.2007 13:46

Re: Re: Ze sionistického ráje na Zemi utíkají Židé, co jim nohy stačí.

nemohlo, nic blbějšího už není. Možná jen pisatel sám. Jestlipak bydlí na topole podle skal ? ;-)

kopretina 21.3.2007 14:07

Re:Ne tak docela,

Každý rok se do Izraele stěhují tisíce lidí ze všech koutů světa. I z USA. No a podle průzkumu si více než polovina mladých francouzských Židů přeje žít v Izraeli. Minulý rok se podle izraelského statistického úřadu přišlo kolem 30 000 Židů (z Francie, USA, VB, Kanady) a během izraelsko-libanonské války se přistěhovalo začátkem srpna na 500 francouzských Židů. Zatímco se Arabové ze svých arabských zemí snaží vystěhovat do Evropy a Ameriky. Máte to trochu přeházené.

Rys 21.3.2007 12:26

Resoluce Rady bezpecnosti OSN 242

Resolution 242 (1967)  of 22 November 1967

The Security Council,   Expressing its continuing concern with the grave situation in the Middle East,   Emphasizing the inadmissibility of the acquisition of territory by war and the need to work for a just and lasting peace in which every State in the area can live in security,   Emphasizing further that all Member States in their acceptance of the Charter of the United Nations have undertaken a commitment to act in accordance with Article 2 of the Charter,   1. Affirms that the fulfilment of Charter principles requires the establishment of a just and lasting peace in the Middle East which should include the application of both the following principles:

(i) Withdrawal of Israel armed forces from territories occupied in the recent conflict;

(ii) Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgment of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;

-----

Rys 21.3.2007 12:27

Re: Resoluce Rady bezpecnosti OSN 242 PREKLAD

Resoluce 242 (1967) z 22.11.1967  Rada bezpecnosti OSN,

Vyjadruje svoje trvajici znepokojeni z vazne situace na Strednim vychodu,

vyzdvihuje nepripustnost privlastneni uzemi jako dusledek valky a nutnost usili o dosazeni okamziteho a trvaleho miru pro vsechny staty v oblasti tak aby kazdy z nich mohl zit v bezpeci,  vyzdvihuje dale ze vsechny clenske staty akceptujici Chartu Spojenych narodu se zavazaly jednat v souladu s clankem 2 Charty,  1. Ujistuje ze splneni principu Charty vyzaduje nastoleni okamziteho a trvaleho miru na Strednim vychodu uskutecneho na obou nasledujicich zakladech

(i) Stazeni israaelskych ozbrojenych sil z uzemi obsazenych v soucastnem konfliktu;

(ii) Ukonceni vsech pozadavku a stavu agresivity kazdeho statu v oblasti a uznani jejich suverenity, teritorialni integrity a politicke nezavislosti kazdeho statu v oblasti a jejich pravo zit v miru v jistych a uznanych hranicich bez ohrozovani anebo pouziti sily.     

Rys 21.3.2007 12:33

CO vyplyva z Resoluce Rady bezpecnosti OSN 242

Co vyplyva z Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN ?

...vyzdvihuje nepripustnost privlastneni uzemi jako dusledek valky ...

...Stazeni israaelskych ozbrojenych sil z uzemi obsazenych v soucastnem konfliktu;

Israel nedodrzel resoluci a USA ktere NEVETOVALY ! by mely pracovat na jejim uskutecnovani.

Jiny stat nez Israel by dnes uz byl bombardovan.

kopretina 21.3.2007 13:18

Re: OSN je žvanírna totalitárních despotických vůdců

totalitárních despotických vůdců. Jak víme, zabrání Západního břehu a Gazy bylo po válce z roku 1967, kdy opět chtěli Arabové zničit Izrael. Jen pro ilustraci citát jordánského krále Huseina: "Zabíjejte Židy všude, kde na ně narazíte. Zabíjejte je zbraněmi, rukama, zuby i nehty" Holt se stal Jeruzalém spěračským balvanem pro nepřátele Izraele.

Ale zamyslete se, kolik bylo rezolucí OSN odsuzující islámský terorismus?? Kolik bylo rezolucí odsuzující vraždu izraelských sportovců v Mnichově? Kolik bylo rezolucí odsuzující vraždy ze cti? Pro neinformované- dívky, které se odmítnou podřídit klanu, tak je mohou jejich bratři, otcové v některých oblastech muslimských zemí zavraždit? Kolik bylo rezolucí odsuzující fakt, že jsou muslimové, kteří odpadnou od islámu ke křesťanství, odsouzeni k smrti? To by mělo rmoutit všechny křesťany. Útlak křesťanů v některých muslimských státech. ŽÁDNÁ. Může mít taková organizace vůbec nějaký kredit. Když v 70.letech řečnil genocidní vrah ugandského národa, kanibal IDI AMIN o tom, že je nutné vymýtit sionisty, Židy, zničit stát Izrael, VS OSN se zvedlo ze žídli a 20 minut aplaudovalo. Když IDI AMIN na výročí křišťálové noci pronesl řeč na VS OSN o tom, že postaví sochu Hitlera v Ugandě, VS OSN (zejména muslimské země a východní blok) rovněž mu bouřlivě aplaudovalo. Jak říká výkonný ředitel ICEJ Malcolm Hedding OSN je s trochou nadsázky největší nositelkou antisemitismu. Bohužel má pravdu. No a kolik rezulucí se zabývá poslední "akcí"-genocidou v Darfouru, kde místní arabská vláda vyhlazuje černošské křesťany a anymisty. Proč tzv. "evropští křesťané" mlčí? Kde je křesťanská solidarita? NIKDE.

jurijv 21.3.2007 18:55

Re: Re: OSN je žvanírna totalitárních despotických vůdců

R^Díky. Kdyby se Izrael spoléhal na OSN, byl by již dávno vymazán z povrchu zemského. Za mlčení a "pochopení" i valné části evropských států. Antijudaismus a antisionismus i některých našich diskutujících je z téže kategorie do jaké patří většina islamistických států a zemí. Ale protože Izrael se v prvé řadě spoléhá na sebe, nežebrá o přízeň, neukazuje svoje rány, jen konstatuje - sklízí nenávist. Ano díky USA, že mu pomáhá. K ostatnímu hnusu, který provádějí a praktikují např. v Africe - ano, proč mlčíme?

kopretina 21.3.2007 22:20

Re: Re: Re: OSN je žvanírna totalitárních despotických vůdců

Tak USA jsou jedinými spojenci Izraele. Zaplať Bože za silný proud křesťanských sionistů v USA, kteří se za Izrael modlí, žehnají mu, dýchají pro Izrael.

Jenda 21.3.2007 13:22

Re: CO vyplyva z Resoluce Rady bezpecnosti OSN 242

A vy mate pocit, ze ostatni staty v oblasti tuto rezoluci dodrzely? Ale nepovidejte ...

jurij 21.3.2007 13:23

Re: CO vyplyva z Resoluce Rady bezpecnosti OSN 242

Ano, zajisté. Ostře vidíte znění RB OSN. Že z obsazených území byl Izrael ostřelován vás nezajímá jako nezajímalo ty členy RB, protože oni nežijí v zemi, která je vystavována podobnému ohrožování. Na to, aby se mohl splnit určitý požadavek se musí plnit i požadavky jiné, které musí plnit ta strana druhá - tedy např.Sýrie. Co se sousedem, který nepokrytě dává najevo své úmysly mně zlikvidovat? Budu se asi bránit, pokud nejsem sebevrahem. Budu hájit bezpečí svých občanů. A tam nežijí jen Židé. V poslední větě jste trapný a hnusný.

brok 21.3.2007 14:18

Re: Re: Resoluce Rady bezpecnosti OSN 242 PREKLAD

RB a celá OSN stratila právo o čemkoliv rozhodovat po bestiální sovětské agresi proti Maďarsku a Polsku v r. 1956 a proti Československu v r. 1968. Tam měla RB možnost agrespra zastavit. Pokud je nepřípustné přivlastnění území válkou, pak jistě Rusko již dávno vrátilo japonská území Japonsku a omluvilo se za mnohaletou okupaci.

Leonn 21.3.2007 10:23

Sláva Likudu! Smrt Hamasu!

Netanjahu má pravdu. Vrazi z Hamasu stále odmítají uznat právo Izraele na existenci, tak o čem jednat s vládou, v níž jsou nejsilnější stranou? Jednali byste snad s někým, kdo by neuznával Vaše právo žít?

Aktuální zprávy ze Země Izrael na webu Eretz.cz

kopretina 21.3.2007 11:27

Re: Sláva Likudu! Smrt Hamasu!

Přesně tak. Jenže někteří jedinci by chtěli pro Izrael udělat Mnichov, všechno odkývat a hurá do sebezáhuby. Izrael se ale zničit nenechá. Potomci československých Židů v Izraeli jistě  pamatují na Mnichov, na hanebné zacházení evropských velmocí. A Židé si pamatují, pamatují si pogromy v Evropě i arabském světě a nakonec i šoa. A heslo NEVER AGAIN je pro každého Izraelce (ať už pro Aškenázy či Sefardy) určující. Dobré jsou komentáře Břetislava OLŠERA- http://bretislav-olser.enface.cz/?s=komentare

Rys 21.3.2007 8:42

Pohled do budoucna

v obou rozpolcenych spolecnostech Israele/Palestiny vede k vnitrnim bojum . Extremni pravice v Israeli chce uskutecnit svuj stat na celem okupovanem uzemi a postupne vytlacit Palestince - podle toho vzoru se take chova soucasna vlada. Na palestinske strane jsou prislusnici Fatah pripraveni ke kompromisu na basi hranic z roku 1967, mladsi prislusnici Hamas jsou ovsem proti uznani Israele.

Videno v perspektive staleti je pohled prislusniku Hamas vysvetlitelny, veri ze existence Israele je casove zanedbatelna a Israel se utopi v mori islamu. To se muze stat pri nezmenenem pristupu Israele ke svemu okoli a politice USA na Strednim vychodu.

 

Izraelec 21.3.2007 9:02

Re: Pohled do budoucna

Zadny strach, izraelska spolecnost neni rozpolcena. Jsou zde diskuse, nekdy horecne, rozepre, rivalita politickych stran, nekdy to dojde i k soudu....proste vitalni , demokraticka spolecnost.

V perspetive staleti je i mozno videt ,ze fundamentalisticka hnuti vyklidi mista realnemu, modernistickemu pristupu ke konfliktum.

Jenda 21.3.2007 10:57

Re: Pohled do budoucna

A jakpak byste si onu zmenu pristupu predstavoval? Prozatimni pristup Izraele byl "kdyz nas napadnete, dostanete na prde|", mate nejaky novy zajimavejsi napad?

kopretina 21.3.2007 11:20

Re: Pohled do budoucna

Fatah je sice umírněný, ale ministr Fatahu vydal učebnici, ve které glorifikuje zabíjení Izraelců a ozbrojené teroristické metody. Více se dočtete- www.israel.cz. Takže s tím "umírněným" Fatahem to nebude až tak slavné.Terorismus Hamasu je podle Vás vysvětlitelný? To je ale MRAVNÍ RELATIVISMUS a LEVIČÁCKÁ LEŽ. Levičáci by každému chtěli chystat Mnichov. Zabíjení dětí ve školách, civlisti na diskotékách, autobusech, tržištích, obchodních domech je TERORISMUS. A Izrael se proti teroru bránit musí. Němcům by se také nelíbili, kdyby se chodili odpalovat Francouzi do německých obchodů! Izrael jedná tak, jak musí, pouze se brání. Izrael je asi taková hrozba pro Araby, jako ČSR pro svět roku 1938!!

František 21.3.2007 11:42

Re: Re: Pohled do budoucna

Hledejme začátek tím, že Izrael okupuje Palestinské území a ptejme se, proč tomu tak je. Pokud bude tato okupace trvat, nemůžeme se Palestincům divit, že bojují. Je také nutno vzít na vědomí, že Izrael má atomovou bombu a využívá toho. Tím je zaseta nedůvěra v dnešní chování Izraele.Pokud bude daná skutečnost "zatajována", pak se tyto dvě strany nemohou domluvit, protože jedni mají vojesnkou sílu a druzí jen flintičky.

Izraelec 21.3.2007 11:55

Re: Re: Re: Pohled do budoucna

Prosim Vas pane Frantisku, jak Izrael vyuziva toho ,ze "ma atomovou bombu"?