29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

IZRAEL: 1500 nových bytů pro židovské osadníky

Těch 1500 nových bytů na jeruzalémském, "dle mezinárodního práva ilegálním" sídlišti Ramat Šlomo vyvolalo už několikrát ve světě rozhořčení a je možné, že to i v budoucnosti budou média nafukovat jako skandál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 11.11.2013 13:46

Dovolím si nakopčit další článek Ulricha W. Sahma, překla

překladatelkou je Ivana Kultová, takže nevím, jestli tedy článek přeložila dobře. Nevím, jestli tento článek vyjde na Psu.

Komentář k osvobozujícímu rozsudku pro Avigdora Liebermana

Jistý izraelský soud po sedmnácti letech jednomyslně zprostil „úplatného arcifašistu, rasistu a zastánce té nejkrajnější pravicově tvrdé linie“ obvinění ze zločinu nespravedlivého zvýhodnění jednoho velvyslance na izraelském ministerstvu zahraničí. Žádného jiného izraelského politika média po celém světě a také v Izraeli nepomlouvala s takovou zuřivostí jako tohoto někdejšího vyhazovače jednoho nočního klubu v Moldávii. Je těžké najít slova, jimiž by se o tomto muži dalo napsat něco pozitivního - vždyť má pověst nejhoršího darebáka Izraele.

Tenhle neomalený Rus s těžkopádným přízvukem není třeba se svými „siláckými“ výroky zrovna sympatický. A přece se některé z jeho "nejhorších" politických projevů reprodukují nesprávně. Nikdy například netvrdil, že by se všichni Palestinci měli utopit v Mrtvém moři. Jeho řeč se týkala těch Palestinců, kteří jsou teroristy a masovými vrahy. Rovněž nepožadoval paušální vyhnání všech Arabů z Izraele. Spíše se jednalo o doporučení, aby se ti, kteří mávajíce palestinskými vlajkami štvou proti vlastnímu státu (Izraeli), laskavě odstěhovali na samosprávná palestinská území. K procesu dosažení míru s Palestinci vyslovil Lieberman totéž, co si myslí mnoho Izraelců a taktéž mnoho Palestinců - že totiž na mírové řešení není naděje.

I o nápadu ohledně prozatímního řešení, s nímž přišel, často diskutuje mnoho politiků. Kvůli tomu nelze Liebermana obvinit, že sabotuje mírová jednání.Zásadně je třeba konstatovat, že Lieberman vede stranu, která se do parlamentu dostala demokratickou volbou se 16 mandáty. Jeho pravicové názory nejsou každému po chuti, jenže v každé demokracii najdeme jak levicové, tak pravicové strany. To spíš jiný jev je obludný - dohánět politiky k pádu nikoli politickými prostředky, nýbrž soudními procesy. I Ariela Šaronoa a Benjamina Netanjahua

H. Lukešová 11.11.2013 13:48

Re: Dovolím si nakopčit další článek Ulricha W. Sahma, překla

se už odpůrci pokusili vyřídit pomocí soudních pří, které však buď vyzněly do ztracena, nebo skončily osvobozujícím rozsudkem. Lieberman v tom zlomil rekord - vždyť po celých 17 let musel čelit jednomu procesu za druhým pro domnělé zločiny, které nemají nic společného s jeho politickými názory. Jednomyslné zproštění viny se může pro Liebermana stát bumerangem - že totiž vyjde z intrik posilněn a třeba se zase dostane do svého někdejšího postavení ministra zahraničí. Teď má dokonce volnou cestu do úřadu izraelského premiéra, což by ovšem Izraeli v cizině nepřidalo ani na slávě, ani na sympatiích.

© Ulrich W. Sahm, přeložila Ivana Kultová,

www.wilberforce.cz -jjk-

L. Křivan 11.11.2013 8:00

O nějakém návratu k hranicím před 5 prohranými

a vyvolanými válkami se budeme bavit, až se Německo vrátí do hranic před jednou (poslední) vyvolanou a prohranou válkou. Až Rusové a Poláci vrátí všechna okupovaná (v obranné válce dobytá) území.

Arabové byli pětkrát agresoři, tak mohou jen držet hubu a být rádi, že to pro ně nedopadlo hůř. Taky mohli Israelci dobyté území (Judeu a Samarii) převzít "araberfrei".

R. Gramblička 11.11.2013 8:34

Re: O nějakém návratu k hranicím před 5 prohranými

škoda, že to neudělali. Měli by víc prostoru a méně potíží

H. Lukešová 11.11.2013 11:39

Re: O nějakém návratu k hranicím před 5 prohranými

Arabové můžou prohrát válek kolik chtějí, Židé ani jednu. Jakákoliv prohra Izraele znamená, šupitání Židů do diaspory a tentotkráte by se Židům už nepodařilo obnovit svůj stát. Pevně doufám, že to Židé vědí.

L. Křivan 11.11.2013 12:10

Re: Bohužel máte pravdu.

Pokud mají Israelci přežít ne příštích pár desetiletí, ale pár století, pak nezbyde, než aby zmizeli všichni Arabové. Jakákoliv prohra Izraele neznamená šupitání Židů do diaspory, ale jejich fyzickou likvidaci. O tom není pochyb.

To ovšem dává Israelcům morální právo na fyzickou likvidaci všech nepřátelských Arabů. To jsou kromě Koptů a syrských křesťanů nejspíš všichni. Mnoho set milionů nepřátel na život a na smrt. To konvenční a ani atomové zbraně nedokáží odstranit.

S. Netzer 11.11.2013 12:42

Re: Bohužel máte pravdu.

Vy jste opravdu hloupý.

To si myslíte, že východní křes´tané nejsou antisemité? Je to zrovna taková sebranka jako muslimové. http://www.audiatur-online.ch/2011/08/04/christen-im-nahen-osten-und-antisemitismus/

L. Křivan 11.11.2013 13:12

Re: Bohužel máte pravdu.

Vy jste opravdu hloupá.

Kdyby v oblasti BV zbyli pouze neislámští Arabi (křesťani, drůzové, koptové) pak by zmizelo i nebezpečí války.

Asi ale budete mít pravdu s Vaším tvrzením, že nekvalita (demence, antisemitismus, agresivita,.. jedním slovem sebranka) je u Arabů genetická záležitost.

S. Netzer 11.11.2013 17:53

Re: Bohužel máte pravdu.

Tahle dáma je asi sotva dementní. http://www.memri.org/clip/en/0/0/0/0/0/0/4037.htm Bude to trvat generace, jak říká.

K. Seidl 11.11.2013 15:10

Re: Bohužel máte pravdu.

Třeba přijdeme na řadu až dokončí Araby.

H. Lukešová 11.11.2013 15:19

Re: Bohužel máte pravdu.

Kdo přijde na řadu? Kdo s kým skoncuje? Zrovna Židé rozpínaví nejsou, to se nedá však říci o některých Arabech...

H. Lukešová 11.11.2013 13:36

Re: Bohužel máte pravdu.

A právě proto doufám, že je Izrael dost silný, že má i nekonvenční zbraně, které jedině můžou Izrael ochránit. Zbraně konvenční i nekonvenční. S fyzickou likvidací všech Arabů to by rozhodně nebylo tak snadné. Izraelci, kterých je 7,1 milionů (i s Araby) by těžko mohli zlikvidovat 3 milionů Arabů.

S. Udatný 11.11.2013 15:32

Re: O nějakém návratu k hranicím před 5 prohranými

slečno Lukešová, napsala jste:"Židé ani jednu. Jakákoliv prohra Izraele znamená, šupitání Židů do diaspory a tentotkráte by se Židům už nepodařilo obnovit svůj stát. Pevně doufám, že to Židé vědí.". Rád vás čtu, ale někdy si osobujete, nechutné nápady. Židé i když se stane cokoliv, tak o jejich osud se nemusíte bát, bdí nad nimi Š-D-J, není třeba se strachovat a už vůbec ne napsat: "Pevně doufám, že to Židé vědí.". Snad chápete o čem píši. Nemyslím to zle.

H. Lukešová 11.11.2013 15:42

Re: O nějakém návratu k hranicím před 5 prohranými

Ano vím, vím, kdo bdí nad Izraelem, kdo chce vědět, pravdu pozná, ale ruku na srdce, nebudeme o tom psát v našem ateistickém prostředí. Kdybych úplně vše, čemu věřím, tak by mě někteří lidé označili za fanatika. Také už se mi to stalo, ještě v době neregistrovaných diskusí.

S. Netzer 11.11.2013 7:45

Tak úděsný překlad

jsem už dlouho nečetla. Blábolem o "statutární instrukci" a o "výzvě k předkládání vládních projektů" pozbývá článek veškerého smyslu. Správně má znit třetí věta druhého odstavce:

"Naopak, ministerstvo vnitra zveřejnilo v novinách Ma ´ariv statutární vyhlášku, kterou nařizuje zákon pro všechna výběrová řízení u vládních projektů. Taková ohlášení jsou zveřejnována opakovaně, aniž by souvisela se současnými událostmi, jako je propouštění palestinských věznů."

Navíc chybí v překladu celý poslední odstavec Sahmova článku, v kterém autor líčí, jak Spiegel Online desinformoval své čtenáře tvrzením, že se Israel neúčastní zasedání Rady pro lidská práva OSN, protože tato zadala příkaz k průzkumu stavění sídliš´t na sporných územích.

Nicméně dokáže tento zmršený paskvil vyvolat u přítomných monokulti věrozvěstů snad nikdy nekončící litanie o "politkorektnících".

R. Gramblička 11.11.2013 8:27

Re: Tak úděsný překlad

Hm, tady si člověk moc nepomůže. Mnozí z nás němčinou nevládnou a tak jsme odkázáni na překlady. Třeba by jste to mohla překládat vy. To by jste se pak nemusela rozčilovat a my ostatní budeme mít jistotu, že čteme ty správné informace. Nechcete si založit blog?

P. Zeman 11.11.2013 8:45

Re: Tak úděsný překlad

Možná by paní Netzerová měla kvalitnější překlady, ale obávám se, že z hlediska jejích muslimsko-levicovo-vlezdobruselistických názorů by blog byl propadák. Tady si alespoň "podiskutuje" ;-).

R. Gramblička 11.11.2013 9:07

Re: Tak úděsný překlad

nemyslím si, že by byla nějak radikálně nalevo, spíš se velmi snaží zůstat nestranná a německy důsledná. Takový puntičkářský agnostik. Málokdy napíše vlastní názor, spíš poukazuje na slabiny oponentů. Takže je docela problém utvořit si o jejich názorech a postojích dostatečnou představu

H. Lukešová 11.11.2013 0:13

No média, multikulti politkorektníci, "bojovníci za mír",

nevládní organizace řvou nad osadami, jenže se zeptejme. Kolik takový dům zabije lidí? Kdežto bomby nastražené palestinskoarabskými teroristy lidi zabíjí, obecně každá bomba zabíjí.

A velká část médií se např. o brutální vraždě židovské rodiny v Itamaru vůbec nezmínila (u nás o tom napsal pouze Ivo Cernam... http://ivocerman.blog.idnes.cz/c/325844/Co-jeste-rict-o-vrazdach-v-Itamaru.html

A když už, tak nezapomněli zdůraznit, že se jednalo o osadníky, takže jim to vlastně patří. Podle logiky, Žid nesmí v Palestině žít, zatímco Arab může žít v Izraeli. Zatímco po Izraeli se požaduje multikulti společnost, po palestinských Arabech se to nepožaduje a klidně jim mainstream dovolí prosazovat monokulturu pro jeden jediný národ.

Chce EU multikulturu? Fajn, ale ať ji vyžaduje po VŠECH. Ať tedy tedy propaguje multikulti politkorektní šílenství i po muslimských státech, KLDR, či Rusku, pokud tak nečiní, tak se jedná o pokrytectví non plus ultra.

H. Lukešová 11.11.2013 0:15

Re: No média, multikulti politkorektníci,

vypadlo mi z podmětu ...NOVINÁŘI nezapomněli zdůraznit...

J. Dlouhy 11.11.2013 1:49

Re: No média, multikulti politkorektníci,

Pani Lukesova, naprosty souhlas . Fandim vam, k vasim prispevkum neni co dodat. Mate naprostou pravdu, nenechte se odradit. Jestli nekdo nechape, ze osud Israele je i nas osud, neni mu pomoci. Ale mel by byt oznacen spravnym jmenem.