19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R.J. 7.1.2010 0:27

Re: Vyližte si perdel

Jukni dolu, je to tam.

R.J. 7.1.2010 0:27

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Jo,je mě to jasný. 603725412. R. J. jsou moje iniciály, když brnkneš, ozvu se jménem na čtyři písmena. Nebo pošli esemesku a já ti brnknu, mě to tolik nestojí. Na pivko či decku zajdem, třeba do kavárny K Černé Matce Boží v Celetné na rohu.  Zvu Tě. Nebo kam budeš chtít, jestli máš v Praze něco oblíbeného. Měj se.

Pedro 6.1.2010 21:55

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

P.S. Pokud sis dole přečetl to povídání o Hieronymusovi Clary-Aldringen, tak poznáš odkud se asi ozývám.

Pedro 6.1.2010 21:51

Re: Vyližte si perdel

Fajn, dole je odpověď.

Pedro 6.1.2010 21:51

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Prima, díky za odpověď. Já nejsem z Prahy, ale mám to do ní něco kolem 90 km. Až se budu chystat za pražským příbuzenstvem, předem se ozvu na nějaké Tvé replice a hodíme spicha (třeba u koně, smajlík). Jinak ten Reichlovo syn byl proti mě o hlavu větší a vazba, přitom jeho táta byl proti mě tintítko. Zkusím najít tu kazetu a nakopíruju jí a přivezu. Pan Bratský mi sliboval i videokazetu z Reichlova pohřbu, ale když se po čase za ním můj brácha vypravil, tak mu sdělil, že bohužel nic nemá. Jinak podle zmínky o té kotelně myslím, že jsme "rovesníci", já jsem válečný ročník. Rodný list mám německo-český, protože je bez hákenkrajce tak mi zůstal (smajlík). Medka jsem si vážil, to byli společně s Tigridem "pánové někdo".

R.J. 6.1.2010 19:33

Re: Vyližte si perdel

Jo, máš tam  dole odpověď.

R.J. 6.1.2010 19:32

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Přečetl, jasnačka, potěšil jsi mně  s tím Raichlem, jak jsi to nátáčel a věnoval jeho dětem. Bezva  kámo. To se cení.  Já Ti mohu poskytnout nějaké fotky z I Republiky, dědeček manželky byl Bradáč, min.nár obrany a předseda Posl. sněmovny. Tak mám nějaké dobré foto, jako Foche, Masaryka,Podhajského, a jinou generalitu u Masaryka na Hradě. Třeba by Tě to potěšilo. Rád Ti je věnuji na CD, popřípadě Ti je nechám udělat na papír. Jinak mnoho materiálů najdeš na  dělostřelecké tvrzi "Bouda" , dal jsem tam dost materiálů, naposledy mapy dvou armádních cvičení, včetně legendy. Dále třeba rozbor operačního oddělení GŠ zabývající se Švýcarskou armádou. Jseš z Prahy ? Napiš odkud. Já jsem z Vinohrad, bydlím na Floře, ač rozený Žižkovák.Jsem rád, že jsme našli společnou řeč. Jestli sem přijdeš zítra věčer, to je ve čtvrtek, dám Ti na sebe telefon, pokud budeš mít zájem o ty fotky. Můžem zajít na pivko. Dnes mám smutek, zemřel Ivan Medek, znali jsme se.  Mne s ním nespojoval jen pol.  názor, ale i hudba a společný osud za normalizace , on pak odjel, já zůstal v kotelně . No nic, měj se.

diaman12@seznam.cz 6.1.2010 12:23

Re: Němcům ten odsun patří

Samo zřejmě to němcům patří. Zajimavé je ,že akce Černý tulipán byl zastave teprve v roce 1949. Do dnešní doby se holanďané neomluvili  jako naše podělaná vláda a její političtí poskoci. Dokonce naše vláda povolila sudeťákum zřídit jejich sudeťáckou kancelář v Praze. Takový skandál by se v Holansku asi nestal. Nedávno v televizním pořadu  vyprávěli britští veteráni jak osvobozovali jeden koncentrační tábor. Bylo to zajimavé. Všichni na stará kolena řekli: Kdyby věděli co se děje v těchto táborech, nebrali by němce do zajetí, ale zovnou by je stříleli. Zase zajimavé co? Adalší zajimavost. Proč tam pletete Lenina, Maxe a jiné ?

Pedro 6.1.2010 8:41

Re: Vyližte si perdel

Tak teď příspěvek bez problému prošel, je dole v diskusi - R.J. si ho může přečíst.

Pedro 6.1.2010 8:40

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Teď to prošlo - no to je na bednu!!!!  R.J. - vrátil ses přečíst si to? Zdravím kolegu v zájmech.

Pedro 6.1.2010 8:38

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Filip Jánský: Nebeští jezdci - mám knihu i DVD s filmem. Radosta: "Noci nad Německem" - mám. Spoustu další literatury o našich západních letcích (Bufka, Osolsobě, Fejfar, Vild, Šiška …..).  Otto Wágner - mám. Richard Zdráhala: Válčil jsem v poušti. Sachra mám. Knihu o osudech hrdiny Sovětského svazu, odsouzeného po válce komunisty k smrti Buršíka (upláchl jim na západ) - mám. Buršík se tady po revoluci každoročně setkával se svým spolubojovníkem Pravomilem Reichlem, kterému před lety starosta Prahy 16, senátor a skaut Bratský uspořádal státní pohřeb. Na tom pohřbu jsem p. Bratskému, české Raichlově dceři a americkému synovi dal po kazetě s hodinovým vyprávěním p. Reichla o jeho osudech v Rusku i po válce (mostecká špionážní aféra). Tu kazetu jsme s ním nahráli s mou neteří, protože s p. Reichlem jsme se znali. Od Fajtla snad mám všechno, co napsal.  Zajímavá kniha je od Josefa Šnejdárka: Pochoduj, nebo zemři! Popisuje v ní jak v roce 1919 obsazoval pro ČSR Těšínsko. 

Pedro 6.1.2010 8:34

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Pokusím se sem znovu vložit můj noční příspěvek, jehož odmítnutí mě tak rozlítilo. Bohužel jsem nenašel nic, co by v něm mohlo být závadné (nepovolená reklama). Sacher je v pořádku, ".. zemři" je v pořádku, Pravomil Reichl je v pořádku. Jestli to opět neprojde, tak rezignuji. Nebudu přece jako idiot prověřovat všechna jména autorů a názvy knih, které v příspěvku uvádím.

Pedro 6.1.2010 7:51

Re: Vyližte si perdel

Zkusím tedy ještě toho jméno toho "Svobodovce". Pravomil Reichl. Jestli ani tady není problém, tak jsem se zbláznil já nebo  automatický program kontrolující příspěvky. .

Pedro 6.1.2010 7:48

Re: Vyližte si perdel

Tak tedy Vilém Sacher: Pod rozstříleným praporem? Takhle ale můžu prověřovat 15 názvů knih. To je na bednu!!!!

Pedro 6.1.2010 7:44

Re: Vyližte si perdel

Vzhledem k tomu, že text příspěvku byl naprosto neškodný, jediný problém mohl zřejmě dělat název knihy bývalého generála československé armády Josefa Šnejdárka Pochoduj, nebo zemři. Popisuje v ní mj. jak v roce 1919 dobýval pro ČSR Těšínsko.

Pedro 6.1.2010 0:16

Re: Vyližte si perdel

Případným čitatelům tohoto vzkazu se omlouvám. Ale když mi na můj příspěvek, který obsahoval jenom názvy běžných populárně-naučných historických knih a jméno jednoho vojáka východní Svobodovy armády - ať už jsem ho upravoval jak upravoval - stále chodilo že obsahuje něco nepatřičného, tak ve mně "bouchly saze".

abraham II 6.1.2010 0:12

Re: Pozaduji aby se stat Izrael

ale,ale,ale,bridile.zadna slovni zasoba?jen na nadavani?proc radsi neodpovedet treba tim,ze se omluvim,az se frantici omluvi za vynalez komunizmu,j.j.rousseaua,j.marata,voltaira,robespierra,j-i.guillotina & spol.?daleko elegantnejsi a inteligentnejsi,nez ty ajnstajniny.

ok 6.1.2010 0:00

Re: Paradoxy

Zásobování v SSSR Nefungovalo uspokojivě ani po 40ti letech okupace střední Evropy. Prostě neschopní okupanti. Je dost Vyjímečný případ v dějinách kolonizátorů a okupantů.

Pedro 5.1.2010 23:58

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Bohužel nemůžu odpovědět, neboť stále dostávám odpověď, že píšu něco nepovoleného (viz má reakce v 23:43). Všechny ty knížky mám. Snad se domluvíme jinak a jindy. Vidím, že bychom si měli o čem povídat.

abraham I 5.1.2010 23:55

Re: FLEISHEROVI

na jalte se rozhodovalo tewz o sfere vlivu,tim padem o csr.dale o povalecnem usporadani sveta.OSN,svetove bance.za USA vedli jednani zradci alger hiss-OSN,povalecne usporadani,svetovou banku zakladal zradce harry dexter white+morgethau jr.,a zbytek dalsi zradce harry hopkins.zidi.deputy sec.of dep.of state,dep.sec.of the treasury a security advizer to FDR.ten natahl backory 40 dni po jalte.

Pedro 5.1.2010 23:42

Re: Vyližte si perdel

Paerdon, to byl vzkaz automatu, který mi právě oznámil, že nepřijímá můj příspěvek. Zajímavé, tento přijal.

Pedro 5.1.2010 23:41

Vyližte si perdel

Vyližte si prdel.

Pedro 5.1.2010 22:53

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Sorry - ukrajinskou ani ruskou azbuku to nevypisuje.

Pedro 5.1.2010 22:52

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

P.S. Protože Hieronymova hrobka v rodinném kostele rodu Clary-Aldringen v Dubí (proslaveném na E55) je prázdná, snažil jsem se dopátrat, kde Hieronymovy ostatky vlastně odpočívají. Ale těch Sokolivek (ukrajinsky Соколівка, rusky Sokolovka - Соколoвка) je na Ukrajině 16. A ještě jedna Sokolovka leží na Bílé Rusi, ale ta zřejmě nepřipadá v úvahu.

 

R.J. 5.1.2010 22:30

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Fujtaixl, jak jsem četl Josef František, hned mě vyskočil v hlavě Kaiser, než jsem si uvědomil že u Polské perutě lítal ten těžký borec pilot František, nemohl snést buzeraci u naší perutě, Poláci mu dali volnost, mohl létat na "svípy". A co říkáš Filipu Jánskému, napsal "Nebezké jezdce", vlastním jménem Richard Husman, létal jako střelec.To byl také jeden z borců, před nímž hluboce smekám. Výborně o něm píše Radosta v knize "Noci nad Německem.  Nebo kap. Otto Wágner, znáš? Napsal knihu "S cizineckou legií proti Rommelovi " Velel praporu Senegalských střelců. Toho v Anglii vyloučili z CS armády, protože žádal trest pro generalitu a Beneše pro zhanobení vojenské cti armády Republiky, tak šel po vyloučení k Francouzům. Žil pak po válce v Zadní Třebáni , to je kousek od Prahy  ,na řece Berounce. Ono vyšlo vůbec kolem  67-68 dost dobrých pamětí, Sacher, "Pod rozstříleným praporem",  "Dukla bez legend" Klapálek a jeho "Tobruk". Fajtl  napsal několik knih. Pak bylo na dvacet let utrum.  Po revoluci  se s válečnou literaturou a historickými pracemi roztrhl pytel, nestačil jsem kupovat a číst.  Ještě k tomu Wágnerovi, končil po válce jako Fr. major, jelikož byl na kontraktu v Legionu, měl dvojnásobný plat, chodil si za bolševika pro voj. výsluhu na Fr. velvyslanectví, samořejmě byl zván na všechny slavnostní recepce, které frantíci pořádali. Bolševik se mohl pos...t vzteky. V 68 , v prvních dnech okupace šel jako již dost starý  na průzkum, Zakresloval bolševické postavení, počty techniky, odhady početních sil a donesl to pěšky! na Genštáb. Prostě když je někdo borec, je borec až dokonce. Škoda že se nedožil 89, měl by velkou radost. Ani nějak nevím,jestli byl po 90 vyznamenán in memoriam, zasloužil by si to.

Pedro 5.1.2010 22:19

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Pokračování:

Dcera Jelizavety Darja (Dolly) Fjodorovna Ficquelmont - to je Puškinova Taťána v Evženu Oněginovi. Kutuzovova pravnučka Jelizaveta-Alexandra roz. Ficquelmont se provdala za Edmund Clary – Aldringen - pradědečka Hieronyma.  Hieronymus padl jako nadporučík tankových vojsk Wehrmachtu 28.7.1941 u ukrajinské obce Sokolivka, tedy zhruba tam, kudy jeho prapra ...děd Kutuzov hnal od Moskvy Napoleona. Ironie osudu.. Pikantní na tom je, že v žilách Kutuzovovy manželky Jakatěriny Iljičny, roz Bibikovové kolovala i tatarská krev.  Takže v žilách nadporučíka Wehrmachtu Clary -Aldringena kolovala i ruská a tatarská krev.  Ještě jedna zajímavost - manželka Kutuzova byla rozená Bibikova. Leninovi vydával ve Švýcarsku před revolucí 1917 vízum do Ruska jeden z rodu Bibikovů, jeho dcera pak se provdala za Hugo Haase – svět je malý.

Pedro 5.1.2010 22:17

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Leninův původ:

- 50 % Rus (otec Rus), 25 % Žid (děd z matčiny strany byl židovského původu, ale přestoupil na pravoslaví), 12,5 % Švéd (babička z matčiny strany měla matku Švédku),  12,5 % Němec (babička z matčiny strany měla otce Němce). Kromě těchto národností tam byla příměs ugro-finské a mongolské krve. Má to ale nějakou vypovídací hodnotu? Hieronymus Clary-Aldringen (nar. 1917) byl synem Alfonse Clary-Aldringena, který hostil roku 1938 lorda Runcimana na teplickém zámku před jeho jednáním na Červeném hrádku u Chomutova (Lieber Lord, mach´ uns frei von der Tschechoslowakei).  Tento Hieronymus byl prapraprapravnukem ruského maršála Michaila Illarionoviče Kutuzova. Dcera  Kutuzova Jelizaveta Michajlovna se provdala za Fjodora Ivanoviče Tizengauzena  (byl to pravoslavně pokřtěný Němec - Ferdinand von Tiesenhausen - padl u Slavkova jako "flígeladjutant" Alexandra I -Tolstému posloužil jako vzor pro knížete Bolkonského). Pokračování .....

Paměrník starejch dob 5.1.2010 21:46

Ona ta nenávist k Němcům v Nizozemí po hladomoru zimy 1944/45 byla

celkem pochopitelná. Nelze pominout jeden fakt, spojenečtí vojáci (Britové a Američané) vyhánění Němců z jimi osvobozených zemí bránili, Rudá armáda je nejen trpěla, ale sama se na něm aktivně podílela. 

Jeden "detail." Mnozí neonacisté svádějí vinu za epidemie a hladomory v nacistických koncentrácích na rozvrat v důsledku války a ničení dopravní infrastruktury spojeneckými náletÿ. K tomu je třeba dodat, že zásobování německých občanů fungovalo uspokojivě až do konce války.

Paměrník starejch dob 5.1.2010 21:32

Němci Lenina podporovali proto, že to byl ZRÁDCE RUSKA, který v jejich

službách rozložil carskou armádu a uzavřel s nimi ponižující Brest-litevský mír. Byla to akce německého státu a jeho generálů. Je docela možné že se přidali i někteří bankéři, což ale není podstatné. A dokonce mu pomáhali i později proti bělogvardějcům.

Sidekick 5.1.2010 19:17

Re: V Nizozemí mají v odsunování tradici

Nejsi náhodou, ty blbečku, potomek jistého Andreje Kepperta? O tom i jeho kámoši z StB říkali, že když vidí někoho s velkým nosem, hned na něho založí vyšetřovací spis.

Jinak, pro tvou informaci, Marx byl Žid, Engels Němec a Lenin Rus (s určitou malou německou, kalmyckou a židovskou příměsí).