24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

HISTORIE: Jak je to s termínem „židobolševismus“

Jistě každý z nás, kdo vychodil základní devítiletou školu, o tomto termínu slyšel. Termín "židobolševismus" užívají nejenom různé nacistické skupiny (byť nacionální socialismus, tedy nacismus, má s klasickým internacionálním socialismem a komunismem hodně společného), ale i pravicově orientovaní lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sládeček 24.3.2013 22:01

Kolik vyvolali židáci

válek?

H. Lukešová 24.3.2013 22:28

Re: Kolik vyvolali židáci

Kolik? Já nevím. Vím jen, že 5 arabsko-izraelských válek vyprovokovali Arabové. Kolik Židé, to netuším, Vy to víte?

J. Farda 24.3.2013 19:46

Židé nejen v ruské historii

Milá autorko, vzpomínám na svá středoškolská studia šedesátých let (krátce po výprasku Egypťanů 1967 na Sinaji, kdy jsem jim ještě jako teenager fandil), kdy mne naši arabští spolustudující internátní přátelé, zejména Nabil Kurdi z Alepppa a zdrženlivější Edmond Jamal (Džamal?) z Homsu, poučovali o tom, že i matka souha Vladimira Iljiče Uljanova svého synka Vladimira oslovovala ve své mateřštině Mein Herzen, čímž dokumentovali, že i matka soudruha Lenina byla německá židovka, tudíž obecně že Židé jako tací (včetně  Schickelgruberovic Dolfíka alias Adolfa Hitlera) jsou vždy a všude za všemi světovými spiknutími a katastrofami. Dnes už na ty syrské chalany vzpomínám jen v souvislosti se jmény občanskou válkou devastovaných rodných měst. Antisionismus jako berlička blbých nebo všehoschopných populistů je neštěstím lidstva, ale žel, blbost je věčná. Jak však pravil nejen poloviční žid a genius české kultury, pan Werich (podělejte se, blbí židožrouti partají nejen pana Semína s Bartošem a ostatními čecháčkovskými xindly!), nesmí se s ní nikdy přestat bojovat. Tato slova vždy do kamene tesat! A můj vzkaz autorce je jednoduchý - držte se! Tečka.

P. Pavlovský 24.3.2013 20:10

Re: Židé nejen v ruské historii

J. Werich ani J. Voskovec žel "palestinští Slované nebyli ani trochu, ale stejně jako já byli filosemité.

Kdyby totiž byli, tak by to tu jejich příbuzní za Protektorátu odskákali, což se nestalo.

Lenin samozřejmě Žid nebyl, byl to částečně Tatar.

 Mezi jeho soudruhy bylo ovšem Židů požehnaně, ale Džugašvili, sie Gruzínec, ale též ruský šovinista, od nich stranu dost očistil.

Antisionismus je kryptoantisemitismus, příznačný pro levicové intelektuály dnešního světa..

H. Lukešová 24.3.2013 20:25

Re: Židé nejen v ruské historii

Ano je. Levicoví intelektuálové a levicová média sdílí nenávist k Židům maskovanou jako sntisionismus.

J. Farda 24.3.2013 21:20

Re: Židé nejen v ruské historii

Ale vážený pane Pavlovský, aniž bych si s Vámi troufl polemizovat, asi se zde trochu míjíme! Já jsem jen uvedl tvrzení mých tehdějších obřezaných spolužáků Syřanů, přičemž na ně samo vzpomínám (české pivo a české holky jim šly tehdá velmi k duhu) jen v dobrém, ale o Voskovcovi v mém příspěvku nebyla řeč, koneckonců jeho rodina v Sázavě jak známo přežila nazi kádrování arijského původu bez úhony! Jan Werich se s židovstvím svého otce, se kterým jako dítko aji po rozvodu rodičů chodil na lahůdkové komančíky (nakládané úhoře) někde v Praze, ve svých pamětech nikdy netajil, leč odusťte, nejsu Pražák, takže jméno tehdějšího lahůkářství si díky stařecké amnésii již nepamatuji. Že Uljanov byl po německé matce poloviční Žid, všech nepravostí světa a zla spolustrůjce, tehdá tvrdili mí syrští spolužáci. Ano, netajím se a přiznávám, že ač gój jsem filosemita, ni islámofob, ale zde před autorkou smekám za faktografické zpracování materie. Tečka.

H. Lukešová 24.3.2013 20:27

Re: Židé nejen v ruské historii

Při tom komunisté (i židovští) zastávali důslednou politiku antisionismu, odpor k Izraeli, odpor k sionismu a judaismu. Ale to židožrouty nezajímá, bolševik, bác-židovského původu, židovské respektive sionistické spiknutí. Jinak děkuji za přání. Vy se také držte.

J. Farda 24.3.2013 21:33

Re: Židé nejen v ruské historii

Odpusťte zpožděné synopsi vetchého stařečka nad hrobem, teď mi ještě naskočilo, že nám tehdá ti dobří syrští hoši dokazovali, že i Masaryk byl po někom z předků žid. Jak jsem již výše uvedl, byli to docela sympatičtí hoši, ale zejména onen Nabil Kurdi byl absolutně posedlý židovským spiknutím proti světu. Jak to tak ještě sleduji, v jejich končinách světa se dodnes nic moc v židobijském vnímání světa nezměnilo. Tečka.

H. Lukešová 24.3.2013 22:27

Re: Židé nejen v ruské historii

U Arabů a obecně u muslimů mě to nepřekvapuje. Patologická nenávist ke všemu židovskému. Ale mluvit o tom je politicky nekorektní. Muslimové jsou jen obětí západní kapitalistické zvůle. Izrael (představitel imperiálního Západu) vždy špatný, Palestinci "nevinné oběti imperiální zvůle" vždycky dobří. Mají to levičáci lehký svět, snadná řešení.

J. Farda 24.3.2013 21:58

Re: Židé nejen v ruské historii

Děkuji za vinš, milá Leucanthemum vulgare Lam., 1778,  vynasnažím se nejen zde na NP  Vaše bohumilé bojování ještě dlouho sledovat, případně i nepřípadně glosovat! Tečka.

P. Pavlovský 24.3.2013 18:05

Antisemitismus v křesťanskýh zemích pramenil původně

ze souhlasu židovských jeruzalémskýh autorit s ukřižováním pravdoláskařského žida Jěžíše.

Ve středověku se v Evropě přidala závist a snaha odstavit konkurenci. Židé nesměli vlastnit půdu ani domy mimo gheto, být členy cechů, jejich řemeslníci nesměli prodávat své výrobky mimo gheto.

Směli jenom obchodovat, původně dokonce jenom s penězi. Směli též vykonávat "svobodná povolání" - intelektuální profese.

Ekonomicky motivovaný antisemitismus postupně převážil nad antijuaismem, ve XX. století už úplně, náboženství bylo z hlediska Nor. zákonů zcela nezajímavé.

Zdrojem dnešníhoi antisemitismu je převážně závist, rivalita v ekonomice i ve vědě. Naprůměrná úspěšnost Židů prakticky ve všem, do čeho se vážně pustí (např. muzikály, šachy, vývoj tanku nebo pěstování a šlechtění velbloudů) je nesporná. To se neodpouští.

A. Hrbek 24.3.2013 16:59

autorka

patrně zapomenula, že již v 6. století existovala v části Ruska chazarská říše a že od roku 740 převzali chazaři jako státní náboženství judaismus. Chazarská říše byla sice později Rurikovci vyvrácena, ale zejména jižní Rusko bylo stále útočištěm Židů. Ti se udrželi i za dalších režimů a v 19. století se stali zastánci sionismu.Genetická zkoumání prokázala, že řada ruských Aškenázů má chazarský původ.

Ruští židé většinou nepatří ke 12 izraelským kmenům a naplňují úsloví, že poturčenec horší Turka.

P. Brodský 24.3.2013 11:32

Nenávist Vůči jinakosti (xenofobie)je běžnou vlastnosti primitivů

a projevuje se snahou vytvářet nábožensky případně národnostně homogenní státy. Ve společnostech sběračů a lovců měla dokonce asi nějaké evoluční opodstatnění.Křesťané byli xenofobní tak intensivně, že mezi nimi žádná otevřeně nekřesťanská minorita kromě judaistů nepřežila(ve středověku).Otázka čím vyvolávali zrovna judaisté a Židé nenávist křesťanů, nacionalistů a rasistů(přívrženců rasově čisté společnosti) je tedy zodpověditelná dost snadno. Tím že spolu s Romy byli jedinou globální menšinou(alespoň v Evropě), která přežila.

L. Křivan 24.3.2013 12:01

Re: Nenávist Vůči jinakosti (xenofobie)je běžnou vlastnosti primitivů

BLBOST !!!  Xeno - cizí. Fobie - strach. Takže, xenofobie je strach, obavy z cizího, neznámého. 

Jasný ?

J. Sova 24.3.2013 12:54

Re: Nenávist Vůči jinakosti (xenofobie)je běžnou vlastnosti primitivů

Ono to soužití židů s většinovou společností bylo občas problematické.

Jeden příklad:

Když v r. 1738 zemřel hrabě F. A. Špork, po jeho smrti se přihlásilo několik židů se směnkou na tehdy ohromnou částku 300 000 zlatých. Nakonec se prokázalo, že směnka je falešná a jen díky přímluvě pozůstalých nebyli podvodníci popraveni.

P. Pavlovský 24.3.2013 20:12

Re: Nenávist Vůči jinakosti (xenofobie)je běžnou vlastnosti primitivů

A o když bylo naopak falešné to prokázání falešnosti směnky?

Kdo o pravosti rozhodoval?

 Nezávislý a nestranný soud?

P. Vaňura 24.3.2013 16:28

Znáte tezi, že "Solidarita může být jen mezi sobě rovnými?"

A všem příznivcům teze volného trhu položím jednoduchou otázku, "na jakém základě postavíte armádu?" A spolu s Napoleonem dodám, že "Kdo nechce živit vlastní armádu, bude živit cizí."

Homogenita společnosti byla a je jistou zárukou toho, že se skoro nikdo v případě války nepřidá na stranu nepřítele, což třeba žoldnéři udělali mnohokrát.

ALE v případě Židů platilo, že ne vždy byly jejich zájmy totožné se zájmy země, kde žili. Proto, když začalo sionistické hnutí, snažili se židovští přistěhovalci do Palestiny presentovat jako lidé, loajální k Osmanské říši.

J. Václavíková 24.3.2013 18:03

Re: Nenávist Vůči jinakosti (xenofobie)je běžnou vlastnosti primitivů

Znáte Lorenzovo Takzvané zlo? Tam je vnitrodruhová agresivita rozebraná excelentně.

B. Rybák 23.3.2013 22:24

Děkuji paní Lukešové za tento zajímavý a poučný článek

B. Rudolf 23.3.2013 15:39

Šílený příběh plný nenávisti

Za článek děkuji. Obsahuje řadu zajímavých informací, které jsem předtím neznal.

Ale chybí odpovědi na otázku, proč - kde a proč se vzalo tolik nenávisti.

Bez odpovědí na tuto a podobné otázky se historie bude mít tendenci opakovat znovu a znovu. Bez odstranění nebo zmírnění příčin této nenávisti, bude se objevovat znovu a znovu. A jak chcete s těmito příčinami bojovat, pokud je neznáte a ani se nepokoušíte na ně přijít?

H. Lukešová 23.3.2013 16:09

Re: Šílený příběh plný nenávisti

Jó kde se vzala protižidovská nenávist, to ví snad jen Bůh, neexistuje žádné racionální vysvětlení, už jsem to psala pod jiné články, napíšu to i nyní (opakování je matka moudrosti)

1) Antisemitismus respektive antijudaismus se vysvětluje jako vliv křesťanství, křesťané učili, že jsou Židé vrazi Ježíše, že jsou prokletým národem, ano, to je jistě možné, ale nevysvětluje to antisemitismus zcela, antisemitismus vyznávali i muslimové (a dodnes hodně z nich vyznává), dokonce i v dobách starověkého Řecka a Říma se antisemitismus objevoval.

2) Další vysvětlení je potřeba obětního beránka, společnost potřebuje na někoho svalit vinu, ale nabízí se otázka proč? Proč společnost svádí vinu na Židy a proč ne na někoho jiného.

3) Jiné vysvětlení říká, že je antisemitismus dán židovskou pýchou, Židé si mysleli (a dodnes někteří myslí), že jsou vyvoleným národem a to společnost pobuřuje, ale proč se nenávist objevuje i proti světským ateistickým Židům, dokonce se objevila nenávist i k pokřtěným Židům.

4) Další vysvětlení říká, že je antisemitismus zaviněn negativními rysy židovské povahy, Židé jsou zkažení zločinci a nic jiného si nezaslouží, ale no jo, ale copak gauneři nejsou i mezi jinými národy, jsou Židé skutečně nejhorší ze všech národů?

H. Lukešová 23.3.2013 16:11

Re: Šílený příběh plný nenávisti

5) Poslední vysvětlení nám říká, někteří křesťanští antijudaisté říkají, že je antisemitismus Božím trestem, to je tedy kruté přehánění, nenávist k Židům v dějinách byla příliš krutá, prudká, všeobecně zničující, byl-li Bůh takový, tak by to byla bestiální bytost, takže se to nedá vysvětlit Božím hněvem.

L. Orlita 24.3.2013 10:49

Re: Šílený příběh plný nenávisti

On to není boží trest. Tak se na to může dívat jen člověk, který není schopen se poučit z vlastních chyb a chápat, že utrpení je těžký, ale v důsledku úžasný kalibrační nástroj ke zdokonalování (ostatně příběh o Jobovi je velmi vystižný pro charatkeristiku Židů). Hlupáci pronásledovali a zabíjeli po staletí Židy a výsledkem toho je, že mají nejvíce Nobelových cen za vědu, že jsou schopni hromadit obrovské finační prostředky (jak ve zlém tak i dobrém) a Izrael pevně (zatím)stojí proti obrovskému moři frustrovaného islamského světa.

B. Rudolf 23.3.2013 16:27

Re: Šílený příběh plný nenávisti

Narazil jsem tu dole v diskusi na zajímavý názor jihoafrického historika Arthura Kempa, který

tu uvedl P. Vaňura. Kemp podle něj napsal, že "po celé dějiny, počínaje antikou měl antisemitismus pouze tyto dvě základní příčiny

1) Židé vytvářeli uzavřené komunity, nepřátelské svému okolí

2) Židé se zabývali finančními transakcemi a proto někteří z nich byli značně bohatí."

Dokončím to v dalším komentáři:

B. Rudolf 23.3.2013 16:28

Re: Šílený příběh plný nenávisti

Ponechme stranou "nepřátelské vůči okolí". Uzavřenost komunity a

relativní bohatství mají potenciál vyvolávat v obdobích mizérie vlny

nenávisti.

Podle mne jediným lékem na tyto příčiny je pěstování sounáležitosti mezi židy a zbytkem společnosti.

M. Ilsner 24.3.2013 10:21

Re: Šílený příběh plný nenávisti

Čili jste čistokrevný komouš !

J. Sládeček 24.3.2013 10:38

Re: Šílený příběh plný nenávisti

A ty budeš asi modrý kádrovák, ne?

M. Ilsner 24.3.2013 10:45

Re: Šílený příběh plný nenávisti

A ty jsi blb. Pěstování sounáležitosti mezi židy a zbytkem společnosti - to může napsat jen komouš.

B. Rudolf 24.3.2013 12:28

Re: Šílený příběh plný nenávisti

Mě na komunistech vadila mocenská kontrola názorů a informací, dogmatismus a ustavičné lži. Nevím, jak to souvisí s pěstováním sounáležitosti.

Kdybyste nebyl příliš jednoduchý, tak byste se místo osočování zeptal, jak to myslím.

V. Stejskal 23.3.2013 20:16

Re: Šílený příběh plný nenávisti

Antisemitismus ma jenom jedu jedinou pricinu: ekonomickou. Jakmile se zidum a jejich pomahacum podari ovladnout spolecnost, zacnou nemilosrdne vykoristovat obyvatelstvo - lichva, bankovni polatky, firmy bez majitelu, ktere ziskavaji vyhodne statni zakazky, atd. Konciva to pogromem.